Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kevätkiireet alkaa  (Luettu 14363 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Kevätkiireet alkaa
voe mahoton.      ostin tosa muutama kuu takasin arkimarketista yli kolme metrisen kevytauran ja nyt kävin sillä multaamssa paskat hehtaarilla ja nyt oon hyvilläni, se toimiiiiii!               pian on kolmannes viljoista maassa ja kuu ei ole edes vaihtunna.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kevätkiireet alkaa
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kevätkiireet alkaa
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.

Ei ole suuri vaiva asentaa, suosittelen.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+250

  • Vieras
Vs: Kevätkiireet alkaa
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.

Ei ole suuri vaiva asentaa, suosittelen.
Kyllä lasten kans täytyy olla vyöt.Jos sattuu nukahtaan kyytis,ei tartte ihmetellä putooko penkiltä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kevätkiireet alkaa
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.

Ei ole suuri vaiva asentaa, suosittelen.
Kyllä lasten kans täytyy olla vyöt.Jos sattuu nukahtaan kyytis,ei tartte ihmetellä putooko penkiltä.

Sammuu muuten kun saunalyhty.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Kevätkiireet alkaa
No mimmonen traktori sillä sudensydämenitkulla sitten on? Kyllä ainakin mun traktoreissa on apukuskille vyöt, mutta kuskinpenkkiin on joihinkin tarvinnu laittaa itte. Ja lapsia ei kovin mielellään routaheittohommiin mukaan ollenkaan.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5906
Vs: Kevätkiireet alkaa
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.

Ei ole suuri vaiva asentaa, suosittelen.
Kyllä lasten kans täytyy olla vyöt.Jos sattuu nukahtaan kyytis,ei tartte ihmetellä putooko penkiltä.
Eikä tarvitse edes nukahtaa, yksi hiukan äkäisempi suunnanvaihto niin tulee aika hätäseen penkiltä alas, lapsi ei tuollaisia osaa ennakoida.
Puimurissa sama juttu, siellä laitankin pienemmät pojat mielummin istumaan lattialle.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kevätkiireet alkaa
Pysyykö, ei pysynyt...

http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/piikkikauha-putosi-suoraan-tyontekijan-hartioille-ja-siita-jalkapoytaan-vuokatissa/628287/

vaikka on jonkin aikaa ollu alalla niin ei oikein aukea puomihaarukkanostin ja piikkikauha. Olisko kurottaja ja rukkipiikit. Vai onko jollain tarkempaa tietoa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kevätkiireet alkaa
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.

Ei ole suuri vaiva asentaa, suosittelen.
Kyllä lasten kans täytyy olla vyöt.Jos sattuu nukahtaan kyytis,ei tartte ihmetellä putooko penkiltä.
Eikä tarvitse edes nukahtaa, yksi hiukan äkäisempi suunnanvaihto niin tulee aika hätäseen penkiltä alas, lapsi ei tuollaisia osaa ennakoida.
Puimurissa sama juttu, siellä laitankin pienemmät pojat mielummin istumaan lattialle.
Ylimääräisiä istuimia meillä ei ole missään laitteessa eikä vöitä kuljettajallekaan. 705:ssa on semmoinen "apukuskin hylly", jossa parhaiten pysyy. Luha on pahin, kun siinä ei oo oviakaan paikoillaan. Silti otan aina kyytiin, on kuitenkin helpoin tapa varmistaa, että tietää missä mukula on. Kolmivuotias ei mahdu enää kovin hyvin nukkumaan penkin takana, naapurin Massikassa (3090) on semmoinen hylly, se on hyvä. Siinä tosin on apukuskin istuinkin suht asiallinen.
Pysyykö, ei pysynyt...

http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/piikkikauha-putosi-suoraan-tyontekijan-hartioille-ja-siita-jalkapoytaan-vuokatissa/628287/

vaikka on jonkin aikaa ollu alalla niin ei oikein aukea puomihaarukkanostin ja piikkikauha. Olisko kurottaja ja rukkipiikit. Vai onko jollain tarkempaa tietoa.
Saman totesin, mutta en enää ihmetellyt - sen verran kirjavaa on toimittajien näkemys nykyään.  ::)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Kevätkiireet alkaa
Tuosta etukuormaajan työlaitteen lukituksesta vielä. Mä oon ainakin koittanu painaa lukituksen jälkeen kauhan/trukkipiikit maahan ja "tyhjennysliikkeellä" nostaa traktorin etupyörät ilmaan. Jos nousee, niin kauha on luultavasti kiinni. Mitä niitä tappeja vahtaa.

+250

  • Vieras
Vs: Kevätkiireet alkaa
Ylimääräisiä istuimia meillä ei ole missään laitteessa eikä vöitä kuljettajallekaan. 705:ssa on semmoinen "apukuskin hylly", jossa parhaiten pysyy. Luha on pahin, kun siinä ei oo oviakaan paikoillaan. Silti otan aina kyytiin, on kuitenkin helpoin tapa varmistaa, että tietää missä mukula on. Kolmivuotias ei mahdu enää kovin hyvin nukkumaan penkin takana, naapurin Massikassa (3090) on semmoinen hylly, se on hyvä. Siinä tosin on apukuskin istuinkin suht asiallinen.

Aikoinaan pulttasin sellaisen oranssinistuimen joita on polkupyörien tarakalla,lokasuojaan kiinni (sisäpuolelle).On tukea sivusuunnas ja hyvät vyöt.Toki kasvavat nopeasti siitä ohi.

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Kevätkiireet alkaa
Herää kysymys onko pienen lapsen järkevä "päivähoitopaikka" traktorissa ?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5906
Vs: Kevätkiireet alkaa
Herää kysymys onko pienen lapsen järkevä "päivähoitopaikka" traktorissa ?
Tästä asiasta voisi varmaan hurskastella tekopyhästi maailman tappiin saakka..

Se ei vaan oikein johda mihinkään.
Ei se hytti tietenkään ole mikään "päivähoitopaikka", ei niitä siellä väkisin puolta päivää raahata matkassa.
Tosiasia vaan on että ainakin meillä nuo pienemmät pojat kun tulevat silmät kiiluen kysymään pääseekö kyytiin niin ei mulla ainakaan ole sydäntä kieltää.
Vaikka ne kyydissä olo ajat ei olisi kerrallaan pitkiä kannattaa noihin turvallisuus asioihin silti kiinnittää huomiota.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kevätkiireet alkaa
Herää kysymys onko pienen lapsen järkevä "päivähoitopaikka" traktorissa ?
Tuskin lypsyasema onsen parempi paikka? Meillä on maitohuoneen ovessa haka, mutta ei se auta, jos teinit jättää sen auki muuten vaan siellä huinatessaan. Kolme kertaa vuoden aikana on tyhjennetty enemmän tai vähemmän täysi tankki kun kolmevuotias on vähän käännellyt hanoja ja katkaisijoita ja on tullut epäilys, että on voinut päästä pesuvesi tankkiin.

Joillekin voi tietysti herätä kysymys "kannattaako niitä lapsia hankkia, jos on niin vaikeaa". Edelleen: lapsia SAADAAN, ei hankita!
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...