Lainaus käyttäjältä: hvinnamo - 21.12.10 - klo:22:54Lainaus käyttäjältä: piki1 - 21.12.10 - klo:22:43Lainaus käyttäjältä: hvinnamo - 21.12.10 - klo:22:13 Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä. Deutzilla ei voi suuntaakaan vaihtaa ilman kytkinpoljinta ainakaan yli 8 km:n tuntivauhdissa(sammuu tai suunnanvaihto on töksähtävä) . Lumitöissä joutuu pihoilla rappaamaan edestakaisin ja vaihtamaan suuntaa yli 20 km/h:n vauhdista sekä välillä työntämään kasaa vasten. Kun ei ole turbiinikytkintä tai portaatonta lootaa, niin pakko on kytkintä painella. Kuormaajaakin pitäis käytellä samalla niin ei siinä mitään nappikytkimiä edes pysty painelemaan. Nyt kun oikein miettii niin joskus olen aluevaihdon tehnyt maantiellä nappikytkimellä ja todennut että turha laite. Suunnanvaihtovipu vapaalle ajaa saman asian tossa alueen vaihtamisessa. Se miksi tässä vaahtoan on se että ihmettelen miksi joku haluaisi nappikytkimen jälkiasennettuna?? Olisi kiva tietää jos vaikka oppis itsekin käyttämään sitä.Vinnamon ajatukset on kuin lainattu mun otsasta Täysin turha kapistus, 11 vuotta ja vain joskus leikkinny sillä. Töihin siitä ei ole ollut (valtra ja NH). Nykyisissä ei olekkaa.
Lainaus käyttäjältä: piki1 - 21.12.10 - klo:22:43Lainaus käyttäjältä: hvinnamo - 21.12.10 - klo:22:13 Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä. Deutzilla ei voi suuntaakaan vaihtaa ilman kytkinpoljinta ainakaan yli 8 km:n tuntivauhdissa(sammuu tai suunnanvaihto on töksähtävä) . Lumitöissä joutuu pihoilla rappaamaan edestakaisin ja vaihtamaan suuntaa yli 20 km/h:n vauhdista sekä välillä työntämään kasaa vasten. Kun ei ole turbiinikytkintä tai portaatonta lootaa, niin pakko on kytkintä painella. Kuormaajaakin pitäis käytellä samalla niin ei siinä mitään nappikytkimiä edes pysty painelemaan. Nyt kun oikein miettii niin joskus olen aluevaihdon tehnyt maantiellä nappikytkimellä ja todennut että turha laite. Suunnanvaihtovipu vapaalle ajaa saman asian tossa alueen vaihtamisessa. Se miksi tässä vaahtoan on se että ihmettelen miksi joku haluaisi nappikytkimen jälkiasennettuna?? Olisi kiva tietää jos vaikka oppis itsekin käyttämään sitä.
Lainaus käyttäjältä: hvinnamo - 21.12.10 - klo:22:13 Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
lähinnä tieajossa tulisi käytettyä tuota kyseistä laitetta jos semmoinen olisi.
... portaatonta Eikä edes käynnistäessä tarvita kytkintä....
Suunnanvaihto ei onnistu jos kone ei pysähdy välillä, se on mahtotonta Että miksi se vipu täytyy sitten kääntää täydessä vauhdissa toiseen suuntaan Vai säästääkö sillä sekuntin/suunnanvaihto eikä tarvitse jarrua painella.
siinähän tuo vasen jalka on vapaana mutta olisi paljon mukavampi vaihteita hämmentää jos olisi kepissä nappikytkin
Nappikytkinkone on niin halapa ja varmatoiminen että on ne fiksuja jotka perusvehkeillä ajaa 1/3 hintaan. Eikä katoa teho öljyyn.
Lainaus käyttäjältä: Peltola - 22.12.10 - klo:20:35Nappikytkinkone on niin halapa ja varmatoiminen että on ne fiksuja jotka perusvehkeillä ajaa 1/3 hintaan. Eikä katoa teho öljyyn.ei se nyt nuinkaan ole.. nyykkäri nappivaihteistolla on halvempi entä keppi valmetti..