Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneviesti-lehdessä traktoritesti  (Luettu 52518 kertaa)

epäonnensoturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 334
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Kaikista suurimmista oli laatikot rikki.

 Testissä piti olla puolimoottorilla stektorit, jontikan isoin nelonen on 6130R.
No niinpä tietysti, en tuotakaan tajunnut.
Istun kaktukseen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65679
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
mutta järkyttävän hintaisia traktoreita...        kun aattelee mitä sillä saa.....

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
mutta järkyttävän hintaisia traktoreita...        kun aattelee mitä sillä saa.....
Sillä saa ergonomisen työympäristön.

Mitä sillä ei saa; sisäelimiä sekaisin, selkäkipuja, käsikipuja, hartiakipuja.

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
mutta järkyttävän hintaisia traktoreita...        kun aattelee mitä sillä saa.....
Sillä saa ergonomisen työympäristön.

Mitä sillä ei saa; sisäelimiä sekaisin, selkäkipuja, käsikipuja, hartiakipuja.
Sillä saa myös pitkäksi aikaa velkakurimuksen.
Se mitä sillä ei saa on vapaus lainasta.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
mutta järkyttävän hintaisia traktoreita...        kun aattelee mitä sillä saa.....
Sillä saa ergonomisen työympäristön.

Mitä sillä ei saa; sisäelimiä sekaisin, selkäkipuja, käsikipuja, hartiakipuja.
Sillä saa myös pitkäksi aikaa velkakurimuksen.
Se mitä sillä ei saa on vapaus lainasta.
Saa tai ei saa, riippuu niin. Ja mitä sitten vaikka onkin lainaa? Tuo hieman enemmän turvaa maksaa 100k€ 1666€/kk erinä kuin kertamällinä tililtä pois.

Paikallaan polkijat ne lainaa pelkää, eikä 100 tai edes 200k€ ole maataloudessa mitään mitä ei saisi pois maksettua ajallaan. Toki tämäkin riippuu.

Kyllä meilläkin ajettaisiin vanhoilla romuilla, jos peltoa olisi 20ha ja traktorityötä näinollen ~200h/a, mutta kun näin ei ole. Nyt on hyvä pyrkiä vaihtamaan ykköskone 5v välein ja kakkonen 6-7v välein.

Viimeksi muokattu: 25.02.17 - klo:10:11 kirjoittanut John Ferguson

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
mutta järkyttävän hintaisia traktoreita...        kun aattelee mitä sillä saa.....
Sillä saa ergonomisen työympäristön.

Mitä sillä ei saa; sisäelimiä sekaisin, selkäkipuja, käsikipuja, hartiakipuja.
Sillä saa myös pitkäksi aikaa velkakurimuksen.
Se mitä sillä ei saa on vapaus lainasta.
Saa tai ei saa, riippuu niin. Ja mitä sitten vaikka onkin lainaa? Tuo hieman enemmän turvaa maksaa 100k€ 1666€/kk erinä kuin kertamällinä tililtä pois.

Paikallaan polkijat ne lainaa pelkää, eikä 100 tai edes 200k€ ole maataloudessa mitään mitä ei saisi pois maksettua ajallaan. Toki tämäkin riippuu.

Kyllä meilläkin ajettaisiin vanhoilla romuilla, jos peltoa olisi 20ha ja traktorityötä näinollen ~200h/a, mutta kun näin ei ole. Nyt on hyvä pyrkiä vaihtamaan ykköskone 5v välein ja kakkonen 6-7v välein.
Sitä olen aina ihmetellyt että kuinka joku tämän homman osaa niin paljon paremmin että pystyy vaihtamaan koneita niin tiuhaan? Millä te elätte?
Ja olen samaa mieltä siitä että ilman lainan ottoa on paha investoida mutta lainan ottoa on aina hyvä hieman pelätä. Kun sitä pelkää niin ei tule niin helposti otettua sitä liikaa. Ennemmin olen paikallani polkija kuin ison velkataakan orja.
Nämäkin ovat aina aate ja makukysymyksiä. Ja itse olen järkeillyt niin että vanhoilla koneilla ajaminen on kaikista halvinta ja kustannustehokkainta. Tai sitten vaan olen koittanut löytää tekosyyn sille että ei ole rahaa vaihtaa. Maku kysymyksiä kaikki tyynni.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
No täällä ei ainakaan makseta pellosta törkeää ylihintaa, etelässä maksetaan 10ha läntistä peltoa enemmän kuin väliraha olisi uuteen traktoriin, ehkä tuo on se ero, ehkä ei. Vasta on meilläkin peltoala yli tuplaantunut, mutta velkahelvettiä ei tullut mukana.

Minun mielestäni taas terveydestä pitää pitää huolta, ei pidä rikkoa itseään sopimattomassa työympäristössä, jos on mahdollisuus saavuttaa parempikin. Tuokin on suhteessa ajomääriin, jonkun 100-200h nyt ajaa melkein vaikka 135 massikalla.

Viimeksi muokattu: 25.02.17 - klo:10:38 kirjoittanut John Ferguson

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Hinnat ihmetytti myös. Massikka toisiksi kallein ja itsellä ollut se kuva että se on aina kilpaillut hinnalla.

Tuossa MF:ssä on pääosa varusteista "perushinnassa" eli Exclusive-varustetasossa, joissakin muissa taas poimitaan lisävarustelistalta 50 km/h pakettia, hydrauliikan sähköventtiilejä yms.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65679
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
onko tosiaan et toisetns kar´vahattu versioita ja toiset ns. hitekkiä?

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
onko tosiaan et toisetns kar´vahattu versioita ja toiset ns. hitekkiä?
R Jonnu ja Exclusive Massikka on ainakin ns. Top spec -koneita.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Kaikista suurimmista oli laatikot rikki.

 Eikä ollu...vai oliko, mistä tiiät? Testissä piti olla puolimoottorilla stektorit, jontikan isoin nelonen on 6130R.

No ei aivan kaikki yksi oli ajokunnossa hollannissa vaan sitä tarvittiin tulppaanien sipulien kuljetuksiin, tosin se meni siinnä hommassa rikki ja ensi kesänä tulppaanit maksaa niin helvetisti.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
mutta järkyttävän hintaisia traktoreita...        kun aattelee mitä sillä saa.....
Sillä saa ergonomisen työympäristön.

Mitä sillä ei saa; sisäelimiä sekaisin, selkäkipuja, käsikipuja, hartiakipuja.
Sillä saa myös pitkäksi aikaa velkakurimuksen.
Se mitä sillä ei saa on vapaus lainasta.
Saa tai ei saa, riippuu niin. Ja mitä sitten vaikka onkin lainaa? Tuo hieman enemmän turvaa maksaa 100k€ 1666€/kk erinä kuin kertamällinä tililtä pois.

Paikallaan polkijat ne lainaa pelkää, eikä 100 tai edes 200k€ ole maataloudessa mitään mitä ei saisi pois maksettua ajallaan. Toki tämäkin riippuu.

Kyllä meilläkin ajettaisiin vanhoilla romuilla, jos peltoa olisi 20ha ja traktorityötä näinollen ~200h/a, mutta kun näin ei ole. Nyt on hyvä pyrkiä vaihtamaan ykköskone 5v välein ja kakkonen 6-7v välein.
Sitä olen aina ihmetellyt että kuinka joku tämän homman osaa niin paljon paremmin että pystyy vaihtamaan koneita niin tiuhaan? Millä te elätte?
Ja olen samaa mieltä siitä että ilman lainan ottoa on paha investoida mutta lainan ottoa on aina hyvä hieman pelätä. Kun sitä pelkää niin ei tule niin helposti otettua sitä liikaa. Ennemmin olen paikallani polkija kuin ison velkataakan orja.
Nämäkin ovat aina aate ja makukysymyksiä. Ja itse olen järkeillyt niin että vanhoilla koneilla ajaminen on kaikista halvinta ja kustannustehokkainta. Tai sitten vaan olen koittanut löytää tekosyyn sille että ei ole rahaa vaihtaa. Maku kysymyksiä kaikki tyynni.
Paljon auttaa kun akka on oikeissa töissä.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
mutta järkyttävän hintaisia traktoreita...        kun aattelee mitä sillä saa.....
Sillä saa ergonomisen työympäristön.

Mitä sillä ei saa; sisäelimiä sekaisin, selkäkipuja, käsikipuja, hartiakipuja.
Sillä saa myös pitkäksi aikaa velkakurimuksen.
Se mitä sillä ei saa on vapaus lainasta.
Saa tai ei saa, riippuu niin. Ja mitä sitten vaikka onkin lainaa? Tuo hieman enemmän turvaa maksaa 100k€ 1666€/kk erinä kuin kertamällinä tililtä pois.

Paikallaan polkijat ne lainaa pelkää, eikä 100 tai edes 200k€ ole maataloudessa mitään mitä ei saisi pois maksettua ajallaan. Toki tämäkin riippuu.

Kyllä meilläkin ajettaisiin vanhoilla romuilla, jos peltoa olisi 20ha ja traktorityötä näinollen ~200h/a, mutta kun näin ei ole. Nyt on hyvä pyrkiä vaihtamaan ykköskone 5v välein ja kakkonen 6-7v välein.
Sitä olen aina ihmetellyt että kuinka joku tämän homman osaa niin paljon paremmin että pystyy vaihtamaan koneita niin tiuhaan? Millä te elätte?
Ja olen samaa mieltä siitä että ilman lainan ottoa on paha investoida mutta lainan ottoa on aina hyvä hieman pelätä. Kun sitä pelkää niin ei tule niin helposti otettua sitä liikaa. Ennemmin olen paikallani polkija kuin ison velkataakan orja.
Nämäkin ovat aina aate ja makukysymyksiä. Ja itse olen järkeillyt niin että vanhoilla koneilla ajaminen on kaikista halvinta ja kustannustehokkainta. Tai sitten vaan olen koittanut löytää tekosyyn sille että ei ole rahaa vaihtaa. Maku kysymyksiä kaikki tyynni.
Paljon auttaa kun akka on oikeissa töissä.

Voihan sitä itsekkin tehdä oikeita töitä se vasta auttaakin.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Joo mutta miksei isompiin kelpaa?
Kai se halutaan vähän erottaa massikasta.

Brittien foorumilla kyllä puhuivat että massikka ois parempi koska on sisun kone. Uusissa Fendteis on liikaa moottorivikoja.

Herätellään vähän tätä kysymystä...

Pari hyvää syytä on kuulunut Fendtin suunnalta, yksi on polttoaineen kulutus: kuutossisut juo enemmän kuin deutzit.
Ja toinen syy on koko: vastaavan tehoinen kuutossisu ei mahtuisi deutzin jättämään koloon.

Tuo kokokysymys on suunnittelujuttu, saa ne varmaan Sisun sinne mahtumaan jos on pakko. Polttoaineenkulutus voi olla vaikeampi homma, tosin vissiin parempaan suuntaan Sisutkin tulleet koko ajan?

Ei Fendt varmaan hevillä Deutzista luovu ellei ole pakko. Yksi pakko voi tulla Agcon suunnalta että joko laitatte tai itkette ja laitatte. Toinen pakko voi tulla itse Deutzin suunnalta eli jos ongelmia on liikaa niin kone menee vaihtoon. Juurikin engelsmannien foorumeilla on närkästynyttä väkeä joilla iso Deutzi porsinu totaalisesti, tai ainakin sillai että halvempi vaihtaa koko motti. Jokut menny takuuseen, jotkut ei -
eräs manasi 25000 punnan laskua uudesta koneesta. Totta tai ei - siihen en ota kantaa, luotettavaa foorumitietoa nääs...

No sitten onkohan uusilla Sisuilla samanlainen kesto kuin vanhemmilla noin niinkuin yleensä ja mekaanisesti? Kaikkien merkkien sähköhimmelit ja päästörojut nyt on sellaisia kuin on mutta noin muuten,
kellään kokemusta paljon ajetuista kommarikoneista?
Tuolla isossa maailmassa (lue: amerikassa) Sisulla on kova maine, etenkin kuutoskoneiden osalta. Meinaavat että soppaa menee mutta kyllä sitten kanssa tapahtuu. Kehuvat tehoa, vääntöä ja hiljaisuutta, tosin soraääniä on kuulunut uusimmista isoista koneista, jotain värinän ja lämmön ongelmia. Mut ne onkin ihan uusia konemalleja joten ei mikään yllätys jos jotain pientä olisi.

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Joo mutta miksei isompiin kelpaa?
Kai se halutaan vähän erottaa massikasta.

Brittien foorumilla kyllä puhuivat että massikka ois parempi koska on sisun kone. Uusissa Fendteis on liikaa moottorivikoja.

Herätellään vähän tätä kysymystä...

Pari hyvää syytä on kuulunut Fendtin suunnalta, yksi on polttoaineen kulutus: kuutossisut juo enemmän kuin deutzit.
Ja toinen syy on koko: vastaavan tehoinen kuutossisu ei mahtuisi deutzin jättämään koloon.

Tuo kokokysymys on suunnittelujuttu, saa ne varmaan Sisun sinne mahtumaan jos on pakko. Polttoaineenkulutus voi olla vaikeampi homma, tosin vissiin parempaan suuntaan Sisutkin tulleet koko ajan?

Ei Fendt varmaan hevillä Deutzista luovu ellei ole pakko. Yksi pakko voi tulla Agcon suunnalta että joko laitatte tai itkette ja laitatte. Toinen pakko voi tulla itse Deutzin suunnalta eli jos ongelmia on liikaa niin kone menee vaihtoon. Juurikin engelsmannien foorumeilla on närkästynyttä väkeä joilla iso Deutzi porsinu totaalisesti, tai ainakin sillai että halvempi vaihtaa koko motti. Jokut menny takuuseen, jotkut ei -
eräs manasi 25000 punnan laskua uudesta koneesta. Totta tai ei - siihen en ota kantaa, luotettavaa foorumitietoa nääs...

No sitten onkohan uusilla Sisuilla samanlainen kesto kuin vanhemmilla noin niinkuin yleensä ja mekaanisesti? Kaikkien merkkien sähköhimmelit ja päästörojut nyt on sellaisia kuin on mutta noin muuten,
kellään kokemusta paljon ajetuista kommarikoneista?
Tuolla isossa maailmassa (lue: amerikassa) Sisulla on kova maine, etenkin kuutoskoneiden osalta. Meinaavat että soppaa menee mutta kyllä sitten kanssa tapahtuu. Kehuvat tehoa, vääntöä ja hiljaisuutta, tosin soraääniä on kuulunut uusimmista isoista koneista, jotain värinän ja lämmön ongelmia. Mut ne onkin ihan uusia konemalleja joten ei mikään yllätys jos jotain pientä olisi.


meijän perikunnassa ei oo koskaan tehty valumottiin koneremppaa -70 luvulta lähtien.

koneilla ajettu 1500-7000 tuntia ennen vaihtoa.

muuta "ehkä" senki eestä... ;)