Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suorakylvöstä  (Luettu 48489 kertaa)

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Suorakylvöstä
Hande vaan ei voi vaan sulattaa että joku saa saman rahallisen tuloksen aikaan kun hän kolmasosalla hänen tunneista.. Katkeraa on..

Suorakylvön ongelmat näkyvät maisemassa ilman kateuttakin

Ja kaikki luomupellot on sitten kun "matkatoimiston kuvista"?  ;D :D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Suorakylvöstä
Hande vaan ei voi vaan sulattaa että joku saa saman rahallisen tuloksen aikaan kun hän kolmasosalla hänen tunneista.. Katkeraa on..

Suorakylvön ongelmat näkyvät maisemassa ilman kateuttakin

Ja kaikki luomupellot on sitten kun "matkatoimiston kuvista"?  ;D :D


         Tuo on totinen tosi.  Täällä kulmilla luomupellot erottuvat suorakylvöistä oikein hyvin. Luomut siistejä  ja suorat rönttöisiä, juolaisia ja pujoisia viidakoita. Olet erittäin oikeassa. :)

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Suorakylvöstä
Hande vaan ei voi vaan sulattaa että joku saa saman rahallisen tuloksen aikaan kun hän kolmasosalla hänen tunneista.. Katkeraa on..

Suorakylvön ongelmat näkyvät maisemassa ilman kateuttakin

Ja kaikki luomupellot on sitten kun "matkatoimiston kuvista"?  ;D :D


         Tuo on totinen tosi.  Täällä kulmilla luomupellot erottuvat suorakylvöistä oikein hyvin. Luomut siistejä  ja suorat rönttöisiä, juolaisia ja pujoisia viidakoita. Olet erittäin oikeassa. :)

Taitaa olla aika pienet kulmat teillä tai sitten olet todella enemmän sekasin kun kukaan meistä tajuaa

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Suorakylvöstä
Suorakylvö on keskimääräistä älykkäämpien viljeliöiden työmenetelmä!Kyntö on todellakin järjen köyhyyttä!!!


  Suorakylvö on keskimääräistä laiskempien haavekuva helposta työmenetelmästä. Kunnes tosiasiat tulevat päin naamaa.   
Suorakylvö on vaativampi homma kuin monimutkaisesti tehty kylvö.
Vielä ei ole tullut mitään päin naamaa, jos ei oteta lentopalloa huomioon.
En ole keskimääräisesti laiskempi, olen selvästi keskimääräistä laiskempi.

     Ei laiskuus ole mikään pahe oikein käytettynä. Olenkin sanonut, että suorakylvö on parasta mitä tavanomaiselviljelylle on pitkään aikaan tapahtunut. Se vaan ei ole hermoheikkojen ja täpinäreiskojen laji. Viime kesänä paistoi maisemassa  takaisinkaikki mahdolliset suorakylvössä tehdyt virheet räikeästi. Edellisenä kesänä näkyi tasaisten maiden huolimattomuudesta johtuneet tiivistymiset. Ei siis saisi juurikaan tehdä virheitä suorakylvössä, kaikkea kun ei voi korjata myrkkyruiskulla.
     Montako aitosuorakylväjää suomessa on? Oletko kp kyntämättä viljelijä vai aitosuorailija?
Olen suorakylvänyt kolme viimeistä vuotta.
Ensimmäiset kyntämättä kokeilut tein jo 80-luvulla, ja siitä lähtien olen asteittain siirtynyt suorakylvöön.
En varmasti suorakylväisi, jos se jotenkin huonosti menisi. Jos näin käy, siirryn takaisin muokkaukseen tai vaikka luomuun.
Suorakylväjän on pakko onnistua lähes täydellisesti joka vuosi, tieto huonosta suorakylvöstä leviää
kulovalkean tavoin yli koko maakunnan, ja sen jälkeen viisasta äijää käy kertomassa ja neuvomassa: mähän sanoin.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Suorakylvöstä
>>>Taitaa olla aika pienet kulmat teillä tai sitten olet todella enemmän sekasin kun kukaan meistä tajuaa

Kulmat ovat sopivat riittävään otokseen ja näkökulmat vielä laajemmat. Astraali taitaa olla sokeampi kuin meikä sekaisin.  ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Suorakylvöstä
Kukas teistä suorakylväjistä on aitosuorakylväjä, joka pysyy poikkeuksetta periaatteen tiellä?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Suorakylvöstä
Hande vaan ei voi vaan sulattaa että joku saa saman rahallisen tuloksen aikaan kun hän kolmasosalla hänen tunneista.. Katkeraa on..

Suorakylvön ongelmat näkyvät maisemassa ilman kateuttakin

Ja kaikki luomupellot on sitten kun "matkatoimiston kuvista"?  ;D :D


         Tuo on totinen tosi.  Täällä kulmilla luomupellot erottuvat suorakylvöistä oikein hyvin. Luomut siistejä  ja suorat rönttöisiä, juolaisia ja pujoisia viidakoita. Olet erittäin oikeassa. :)

Taitaa olla aika pienet kulmat teillä tai sitten olet todella enemmän sekasin kun kukaan meistä tajuaa
Landella on oma uskonto. Luomu. Muuta ei ole olemassa ja vaikka olisi, se pitää kieltää.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Suorakylvöstä
Lande olis varmaan helvetin hyvä kolhoosin johtaja. Ei olis sitä toisinajattelemisen ongelmaa.

Satotasot ja laatukin varmaan samanlaisia

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Suorakylvöstä
Jaahas Astraalikin menee samaan itkukuoroon SKN:nnän kanssa, kun muuta ei enää osaa asiallisesti perustella.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Suorakylvöstä
Jaahas Astraalikin menee samaan itkukuoroon SKN:nnän kanssa, kun muuta ei enää osaa asiallisesti perustella.
Ei sulle voi perustella. Sää oot oman alasi Mao. DDR:ssä olisit ollu kova hanu.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Suorakylvöstä
Jaahas Astraalikin menee samaan itkukuoroon SKN:nnän kanssa, kun muuta ei enää osaa asiallisesti perustella.

Johan mä olen sulle useasti sanonut että olen ihan aito suorakylväjä. En muokkaa millään tavoin.

Olen myöskin kertonut satotasoistani, ajokerroista pellolla ja siellä tuotetun viljan laadusta.

Mutta kun ei mene perille niin ei mene, uskonto tekee ihmisestä sokean ja tässä kohden fiksumpi hiljenee..

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Suorakylvöstä
Jaahas Astraalikin menee samaan itkukuoroon SKN:nnän kanssa, kun muuta ei enää osaa asiallisesti perustella.

Johan mä olen sulle useasti sanonut että olen ihan aito suorakylväjä. En muokkaa millään tavoin.

Olen myöskin kertonut satotasoistani, ajokerroista pellolla ja siellä tuotetun viljan laadusta.

Mutta kun ei mene perille niin ei mene, uskonto tekee ihmisestä sokean ja tässä kohden fiksumpi hiljenee..

      Kysyin monikossa! Onhan näitä ''veeämmien'' omistajia muitakin linjoilla. 
      Eihän sulle ja SKN:nnällekkään mene periille kuin eri määrät glyfoa. Agribusineksen aiheuttamat sakkaumat ovat klimpanneet ajatuksenne yhteen pieneen ajattelutapaan.  Itse olen tässä vuosien varrella perustellut omat näkemykseni monipuolisesti. Jos turpaan tulee, niin annan takaisin, enkä jää itkemään. Jos joku kysyy asiallisia, niin vastaan asiallisesti. Tää vaan on sellainen foorumi, että pitää olla jotakin sanomistakin huumorin, hirtehisenkin, joukossa.       Luomu on fiksu tuotantotapa!!!!
     Sitäpaitsi joku täällä on aina kerjäämässä verta nenästään ks: http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=13770.0
Meikä nyt on yleensä ensin altavastaajan osassa.  Enkä sanois, että aina fiksummat hiljenee. Tällä palstalla yleensä ne hiljenee, joilla asiat loppuvat...

Viimeksi muokattu: 30.11.09 - klo:07:32 kirjoittanut landehande

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Suorakylvöstä
 ??? :P :P :P ::) :'( :'( :'(
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Suorakylvöstä
Kukas teistä suorakylväjistä on aitosuorakylväjä, joka pysyy poikkeuksetta periaatteen tiellä?
Eipä kait kukaan.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Suorakylvöstä
Mitäköhän väliä sillä on että mitä mieltä naapurit on. Pääasia, että vuoden tulos on mahdollisimman hyvä. Silloin nimenomaan aitosuorakylvö tuntuu aika pätevältä niinkuin isommilla tiloilla. Sadollahan ei oo suurempaa merkitystä kun ajattelee vaikka kahden tonnin hehtaarieroa niin 160€ pitäis puida ja kuskata ne kuivuriin ja viellä kuivattaa ja päästää autoon niin eipä montaa kymppiä jää millä kyntelee ja äestelee.
Niin ja luomusta niin kertokaas millä perustelette muille sen, että tuoteesta kannattaa maksaa enemmän jos esim miettii maitoa ja leipää kun väitän että kukaan ei pöydässä tiedä miten ne on tuotettu. Itseäkin kiinnostaa luomu koska sitä keinotekoisesti sekä tuetaan että maksetaan parempaa hintaa, mutta mitään muuta järki syytä en ole keksinyt.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.