Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko kinkku tilattu?  (Luettu 4126 kertaa)

simmo

  • Vieras
Onko kinkku tilattu?
Jos minä itte ei ole karanteerissa,niin hän on kohta ekana kirjoittamassa,että tanskalainen on tilattu.Itse ostaisin tuoreen kinkun,mutta kyllä atrian harmaasuolattu kinkkukin on hyvää.Ja se kinkun rasva kamaran ja lihan välissä on poskettoman hyvää,sorrun siihen joka vuosi.Jo nyt on vesi kielellä. 8)Ja eikun kuntopyörällä polkemaan ja kiloja vastaan taistelemaan :D

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Onko kinkku tilattu?
Jos minä itte ei ole karanteerissa,niin hän on kohta ekana kirjoittamassa,että tanskalainen on tilattu.Itse ostaisin tuoreen kinkun,mutta kyllä atrian harmaasuolattu kinkkukin on hyvää.Ja se kinkun rasva kamaran ja lihan välissä on poskettoman hyvää,sorrun siihen joka vuosi.Jo nyt on vesi kielellä. 8)Ja eikun kuntopyörällä polkemaan ja kiloja vastaan taistelemaan :D

 Nyt sää kirjoitat muuneltua totuutta. Rasva siinä Atrian kinkun päällä on sellaista hytinää ;D

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Onko kinkku tilattu?
Kolme kinkkua on pakkasessa, se yx tais kadota jonnekin...vai pölliköös joku sen, ei jaksa muistaa. Kaksi sikaa siis lahdattiin kuten viime vuonnakin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Onko kinkku tilattu?
Ajattelin ettei oteta kinkkua ollenkaan  >:( Saa pahan mielen kaikille kun ollaan joulukin nälässä  >:( Nälissään on mukava kiukutella kylmässä ja pimeässä talossa ja kuunnella mukuloiden parkumista. Jouluna on hyvää aikaa angstailla oikein kunnolla  >:(

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Onko kinkku tilattu?
Meillä syödään karjun nussimaa emakon persettä.  ;D

gutiguti

  • Vieras
Vs: Onko kinkku tilattu?
Lammasta syön jouluna. Todellista jouluherkkua. Muutenkaan en ymmärrä teurastamoiden kinkkuvimmaa. Miksi paras ruhonosa pitää markkinoida jauhelihan hinnalla? Jokainen kinkku tuo persnettoa osuuskunnalle. Makkaroina ja eineksinäkin tuotto ja myyntiaika olisi moninkertainen. Parempi tuotto saadaan vaikka sekoittamalla kinkku lehmän jauhelihaan. Jos kinkkuja ei myytäisi niin makkaran ja muiden parempikatteisten liharuokien menekki kasvaisi, koska ihmiset eivät viihdy näläntunteessa.

Lampaan lisäksi jouluruokiin kuuluu riisipuuro ja joulutortut.

Viimeksi muokattu: 24.11.10 - klo:18:41 kirjoittanut gutiguti

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Onko kinkku tilattu?
Jos minä itte ei ole karanteerissa,niin hän on kohta ekana kirjoittamassa,että tanskalainen on tilattu.Itse ostaisin tuoreen kinkun,mutta kyllä atrian harmaasuolattu kinkkukin on hyvää.Ja se kinkun rasva kamaran ja lihan välissä on poskettoman hyvää,sorrun siihen joka vuosi.Jo nyt on vesi kielellä. 8)Ja eikun kuntopyörällä polkemaan ja kiloja vastaan taistelemaan :D

 Nyt sää kirjoitat muuneltua totuutta. Rasva siinä Atrian kinkun päällä on sellaista hytinää ;D
Tanskankinkun syöjä höpäjää nyt itte. Sei tiiä mithän nuista Aatrian kinkuista kuitenkhan...      ;)

  Oon mää niitä syöny. On tullu kokeiltua tanskan kinkkua, brassi nautaa, uuden-seelannin lammasta. Jos en olis kokeillu, niin en vois kertoa mitään. Kunnon kinkkua ei saa kuin itse kasvattamalla. Herne-ohra seoksella saa helposti satakiloisen ja laski ei hytise ;D

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Onko kinkku tilattu?
On tullu kokeiltua tanskan kinkkua, brassi nautaa, uuden-seelannin lammasta. Jos en olis kokeillu, niin en vois kertoa mitään. Kunnon kinkkua ei saa kuin itse kasvattamalla. Herne-ohra seoksella saa helposti satakiloisen ja laski ei hytise ;D

Ei juma...! :o
JoHaRa ois varmaan jo kommentoinu jos ei ois sattunu angsti viikko just tälle kohtaa. :D
Kaksi ensimmäistä ymmärtää hyvinkin :P, mutta tuo kolmas kohde on jo pikkusen liikaa ???.
Entäpä tuo itse kasvattamalla?...fyfan!

Tottapuhuen, kunnon sianläskiä ei saa nykyään enää mistään. Semmosta suolavesihöllykkää pakkaa olemaan. :-\

  Tämä kolmas on aivan edottomasti paras vaihtoehto näistä. Uuden Seelannin karitsanpaisti voittaa Lapin Lihan poron mennentullen ;D Ei silti porokin on hyvää, mutta nähtävästi rääkkäävät niitä liikaa ennen teurastusta. Oli viimeksi niin sitkeetä ;D

Viimeksi muokattu: 24.11.10 - klo:17:54 kirjoittanut Sepedeus

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Onko kinkku tilattu?
On tullu kokeiltua tanskan kinkkua, brassi nautaa, uuden-seelannin lammasta. Jos en olis kokeillu, niin en vois kertoa mitään. Kunnon kinkkua ei saa kuin itse kasvattamalla. Herne-ohra seoksella saa helposti satakiloisen ja laski ei hytise ;D

Ei juma...! :o
JoHaRa ois varmaan jo kommentoinu jos ei ois sattunu angsti viikko just tälle kohtaa. :Dä
Kaksi ensimmäistä ymmärtää hyvinkin :P, mutta tuo kolmas kohde on jo pikkusen liikaa ???.
Entäpä tuo itse kasvattamalla?...fyfan!

Tottapuhuen, kunnon sianläskiä ei saa nykyään enää mistään. Semmosta suolavesihöllykkää pakkaa olemaan. :-\

Kyllä pakkaa kiukuttamaan vallan vietävästi nytkin  >:(

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Onko kinkku tilattu?
a-rehulta pitäs kinkku tulla..

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Onko kinkku tilattu?
Kalkkunan pikkukinkku XD

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Onko kinkku tilattu?
Ajattelin ettei oteta kinkkua ollenkaan  >:( Saa pahan mielen kaikille kun ollaan joulukin nälässä  >:( Nälissään on mukava kiukutella kylmässä ja pimeässä talossa ja kuunnella mukuloiden parkumista. Jouluna on hyvää aikaa angstailla oikein kunnolla  >:(

Hyvää angstia vaan kaikille! Tuohan on ympäristöteko  :D

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5278
Vs: Onko kinkku tilattu?
Lammasta syön jouluna....
Lampaan lisäksi jouluruokiin kuuluu riisipuuro ja joulutortut.
Nyt gg:n kanssa samaa mieltä. Muutampi lammas laitetaan lahtiin, paistia joulupöytään, savustettuna palasia niitä ansainneille naapureille. Mutta riisipuuron sijasta ohraryynipuuroa, vähän kermaa vielä maidon sekaan.

Petri

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Onko kinkku tilattu?
Lammasta syön jouluna....
Lampaan lisäksi jouluruokiin kuuluu riisipuuro ja joulutortut.
Nyt gg:n kanssa samaa mieltä. Muutampi lammas laitetaan lahtiin, paistia joulupöytään, savustettuna palasia niitä ansainneille naapureille. Mutta riisipuuron sijasta ohraryynipuuroa, vähän kermaa vielä maidon sekaan.

Petri
Ohraryynipuuro on hyvää. Minä en ole mikään suuri lihansyöjä ja kinkut on järjestään jäänyt osaltani syömättä, mutta lammasta taas taannoin söin ravintelissa ja oli erittäin maistuvaa, niin nyt kysyisinkin miten ja minkälainen lammas kannattaisi lähikaupasta tai jostan muualta hankkia jotta joulusta tulisi kinkkua maistuvampi.. Siis reseptejä ja vinkkejä kiitos.
Nothing is Something Worth Doing

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Onko kinkku tilattu?
Lammasta syön jouluna. Todellista jouluherkkua. Muutenkaan en ymmärrä teurastamoiden kinkkuvimmaa. Miksi paras ruhonosa pitää markkinoida jauhelihan hinnalla? Jokainen kinkku tuo persnettoa osuuskunnalle. Makkaroina ja eineksinäkin tuotto ja myyntiaika olisi moninkertainen. Parempi tuotto saadaan vaikka sekoittamalla kinkku lehmän jauhelihaan. Jos kinkkuja ei myytäisi niin makkaran ja muiden parempikatteisten liharuokien menekki kasvaisi, koska ihmiset eivät viihdy näläntunteessa.

Lampaan lisäksi jouluruokiin kuuluu riisipuuro ja joulutortut.

  Prisma mainosti tänää tanskalaista kinkkua 2,90€/kg. Minusta se on aivan oikein. On paljon lapsiperheitä joilla ei ole varaa ostaa tätä kotimaista hytelökinkkua. He saavat hyvää tanskalaista kinkkua. On paljon ihmisiä maapallolla jotka syövät ainoastaan tanskalaista sianlihaa.  ;D

  Minä itse, kun minulla on siihen varaa, tilaan tuorekinkun tilalta suoraan.  ;D

  jk: tänää myytiin kaupungin johtavassa k-kaupassa kotimaista kirjolohta 3,90€/kg. Kun piti siinä kaupassa käydä niin pari kappaletta tarttui mukaan. Hirveesti oli mummoja jonossa niitä valkkaamassa. On turha puhua ,ettei hinta saa vipinää vanhoihinkin jalkoihin ;D