Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ravenlord - 22.02.11 - klo:15:22
-
Onko valmettimiehet ajanu koko talven kesälaadulla? Vai onko jo runkotankkiinki jouduttu pistään talvilaatua?
-
Deutzillakin pistellään OK. Tebiksen syyskesäplaatua on. Maanantaina viimeksi, sitä ennen keskiviikkone, sitä ennen sunnuntaina. Ihmeesti se 9-13 pakkasasteen väli löytyy. Lohkis 6 h ja koppipuhallin hytin alla, vähän säkeillä isompia välejä tukkoon. Sama peli viime talvena.
-
Koko talvi talvilaadulla. Nyt kun tuli tämä toinen kova pakkaskausi, tuli myös ongelmia- ei tosin ihan pahasti. Oli toisessa (tb:n) talvilaatuerässä jotain muuta laatua seassa... Mittarilta hain sitten pari tankillista, päässee näistä huippupakkasista eroon, sit taas omasta säiliöstä.
-
talvilaatua on mutta ei tullut tänään ulos tankista
-
ST1 talvilaatua oli (runko)tankissa 8450 Valmetissa ja ajettu viimeksi viime viikon puolivälissä. Viikonlopulla oli pari yötä 30 asteen pakkasia. Sunnuntaina piti lähteä liikkeelle ja kas: kone kulki 200m ja siihen pysähtyi. Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin ja sain peruutettua pihaan ja annoin käydä vartin ja yritin uutta lähtöä. Meni pari metriä kauemmas tielle ja taas sammui, sain taas käyntiin ja pihaan takaisin mutta siihen jäi. Oli suodattimissa parafiinimöykkyjä ja vedenerottajan pohjakupissa lisää samaa kökköä. Uudet suotimet laitettu ja hyvin toimi, saa nähdä miten käy kun huomenna pitää aamulla lähteä taas lunta siirtelemään. Myös 305 oli runkotankista huolimatta melkoisen tahmea liikkumaan samalla polttoaineella, laitoin siihen 5 litraa bensiiniä tankkiin ja tokeni hyvään liikkumiskuntoon vartissa sillä konstilla. Rivipumppuiseen kun voi tuon bensajutun tehdä toisin kuin jakajapumppuiseen. Onko tämä nyt sitten ST1:llä myynnissä oleva tavara sitä NEOTin maahantuomaa mannereurooppalaista talvilaatua?
-
ST1 talvilaatua oli (runko)tankissa 8450 Valmetissa ja ajettu viimeksi viime viikon puolivälissä. Viikonlopulla oli pari yötä 30 asteen pakkasia. Sunnuntaina piti lähteä liikkeelle ja kas: kone kulki 200m ja siihen pysähtyi. Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin ja sain peruutettua pihaan ja annoin käydä vartin ja yritin uutta lähtöä. Meni pari metriä kauemmas tielle ja taas sammui, sain taas käyntiin ja pihaan takaisin mutta siihen jäi. Oli suodattimissa parafiinimöykkyjä ja vedenerottajan pohjakupissa lisää samaa kökköä. Uudet suotimet laitettu ja hyvin toimi, saa nähdä miten käy kun huomenna pitää aamulla lähteä taas lunta siirtelemään. Myös 305 oli runkotankista huolimatta melkoisen tahmea liikkumaan samalla polttoaineella, laitoin siihen 5 litraa bensiiniä tankkiin ja tokeni hyvään liikkumiskuntoon vartissa sillä konstilla. Rivipumppuiseen kun voi tuon bensajutun tehdä toisin kuin jakajapumppuiseen. Onko tämä nyt sitten ST1:llä myynnissä oleva tavara sitä NEOTin maahantuomaa mannereurooppalaista talvilaatua?
Kuuman veden kaataminen suodattimen päälle voi auttaa. Koneen kun saa lämpimaksi pitäisi toimia.
-
Saako kesälöpöllä talviajelusta jonkin palkinnon? Ai ei vai? No emmä sitte ala urheileen...
-
Saako kesälöpöllä talviajelusta jonkin palkinnon? Ai ei vai? No emmä sitte ala urheileen...
:D :D
-
Saako kesälöpöllä talviajelusta jonkin palkinnon? Ai ei vai? No emmä sitte ala urheileen...
Saa siitä palkinnoksi kylmät kädet jotka ei meinaa lämmetä millään . Nimimerkillä 25 asteen pakkasessa kahteen koneeseen uudet suodattimet ja tankkien tyhjäys , kun öljyautokuski laittoi farmariin kesälaatua eikä talvilaatua niinkun piti . No soitto kuskille niin se kävi vaihtamassa .
Kyllä tuolla kesälaadulla ajaminen tulee varmaan paljon halvemmaksi . Paljonko mahtaa olla hintaero kesä/talvilaatu , 3,5cent/l ? Jos polttaa 10 000l talvessa (suurin osa ei polta koko vuodessa ) säästöä tulee mahtavat 350euroa , kun kokonaissumma on kuitenkin yli 10 000 euroa tämän hetken hinnoilla . Joten säästö on VALTAVA . Nyt mä vasta ymmärrän miksi toisilla on paljon pienemmät tuntihinnat kuin toisilla . Tämä kesä/talvilaatuhan sen selittää .
-
Kannattaako kenenkään kuka koko kaamoksen kesälöpöllä konetta kiusannut, kevään korvalla koplata kesäaineita kanisteriin? Kovempia koneita kavereilla ketkä kirjoittelee kesäaineilla karauttelemisesta kylmällä kelillä! :)
-
Kuuman veden kaataminen suodattimen päälle voi auttaa. Koneen kun saa lämpimaksi pitäisi toimia.
Kuumailmapuhallin on kans kova sana. Suodattimet niin kuumiksi, ettei kättä tahdo kestää, kyllä parafiinit sulaa
-
Kannattaako kenenkään kuka koko kaamoksen kesälöpöllä konetta kiusannut, kevään korvalla koplata kesäaineita kanisteriin? Kovempia koneita kavereilla ketkä kirjoittelee kesäaineilla karauttelemisesta kylmällä kelillä! :)
Niimpä, ja mikäs se hinnanero olikaan talvi ja kesä aineen välillä?
Voi jokanen omalla vuotuisella mp-öljyn kulutuksella laskea kuinka suuren tuntipalkan saa jos jaksaa kesälaatua talvella lämmittää käyttökuntoon. Ja mikä sen mukavampaa jos kone hyytyy vaikka yleiselle tielle.
--pelkkää talvilaatua tankeissa--
-
Eilen kävin kysymäs tarjousta talvilaadusta, kun rupeaa uhkaavasti farmarisäiliö tyhjenemään. Oli helppo muistaa hinta, ei tarvinnu pyytää edes paperille. 1 €/l.
-
Onko valmettimiehet ajanu koko talven kesälaadulla? Vai onko jo runkotankkiinki jouduttu pistään talvilaatua?
En ole niin tuttua miestä kuin itseäni, viitsinyt kuisata kokeilemalla että toimiiko kesälaatu valmetissa koko talven. vaan vaihdoin jo marraskuunalusta talvilaatuun.. Ja se on kyllä toiminut.. ;D
-
Ei minulla tuo kesäsoppa ole mikään itsetarkoitus tai lisäansio. Viime talveksi ei se kesälaatu loppunutkaan ajoissa ja traktori senkun porskutteli menemään. Nyt syksyllä ostin spekulatiivisesti pytyn täyteen ja riittänee noin kaksi vuotta. Kesälaadun energiasisältö on korkeampi ja 4/5 aineesta käytetään kesäkeleillä. Minulla ei ole mennyt varttituntia enempää tänä talvena noihin ylimääräisiin toimiin. Tosiaan niitä ajokelejäkin on aina viiden päivän jaksoon löytynyt.
-
Ei minulla tuo kesäsoppa ole mikään itsetarkoitus tai lisäansio. Viime talveksi ei se kesälaatu loppunutkaan ajoissa ja traktori senkun porskutteli menemään. Nyt syksyllä ostin spekulatiivisesti pytyn täyteen ja riittänee noin kaksi vuotta. Kesälaadun energiasisältö on korkeampi ja 4/5 aineesta käytetään kesäkeleillä. Minulla ei ole mennyt varttituntia enempää tänä talvena noihin ylimääräisiin toimiin. Tosiaan niitä ajokelejäkin on aina viiden päivän jaksoon löytynyt.
Joo tuo onnistuu hyvin jos traktorilla ei ole mitään ajoa kylmällä kelillä , elikkä kaikki ajot voi siirtää kevväämmälle . Jos joutuu laittamaan vaikka kerran koneen käyntiin talvella , se riittää talvilöpön hankinnan syyksi .
-
Maanantaina viimeksi, sitä ennen keskiviikkone, sitä ennen sunnuntaina. Ihmeesti se 9-13 pakkasasteen väli löytyy.
Tosiaan niitä ajokelejäkin on aina viiden päivän jaksoon löytynyt.
Joo tuo onnistuu hyvin jos traktorilla ei ole mitään ajoa kylmällä kelillä , elikkä kaikki ajot voi siirtää kevväämmälle .
Ei ole tarvinnut emolehmien ruokintaa jättää keväälle. Etelä-suomessa on ollut alle 15 asteen pakkasia riittävästi minun ajoihini.
Yksi hyvä motiivi on tietysti häristää SKN:nää.
-
Skn oli jäänyt tielle valmetillaan
Htt worsasa kertoi eilen
;;;;;;;;;;;;;;;;;Å
-
ST1 talvilaatua oli (runko)tankissa 8450 Valmetissa ja ajettu viimeksi viime viikon puolivälissä. Viikonlopulla oli pari yötä 30 asteen pakkasia. Sunnuntaina piti lähteä liikkeelle ja kas: kone kulki 200m ja siihen pysähtyi. Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin ja sain peruutettua pihaan ja annoin käydä vartin ja yritin uutta lähtöä. Meni pari metriä kauemmas tielle ja taas sammui, sain taas käyntiin ja pihaan takaisin mutta siihen jäi. Oli suodattimissa parafiinimöykkyjä ja vedenerottajan pohjakupissa lisää samaa kökköä. Uudet suotimet laitettu ja hyvin toimi, saa nähdä miten käy kun huomenna pitää aamulla lähteä taas lunta siirtelemään. Myös 305 oli runkotankista huolimatta melkoisen tahmea liikkumaan samalla polttoaineella, laitoin siihen 5 litraa bensiiniä tankkiin ja tokeni hyvään liikkumiskuntoon vartissa sillä konstilla. Rivipumppuiseen kun voi tuon bensajutun tehdä toisin kuin jakajapumppuiseen. Onko tämä nyt sitten ST1:llä myynnissä oleva tavara sitä NEOTin maahantuomaa mannereurooppalaista talvilaatua?
[/quote]
Valtran huollon mukaan ST1 talvilaatu hyytelöityy varastoidessa herkästi. Naapurissa vallu jäissä tämän takia viikon
-
Loppui lämmitysöljy säiliöstä ja kannoin tynnyrillisen kesä-mpöötä polttimen lähettyville. Sattui olemaan tynnyrissä viimevuotista traktorin tankista pumpattua ainetta valmiina. Aika jäykkää, liisterimäistä tököttiä tuntui olevan. Aika harvat saa olla suodattimet jos tollanen traktorin saa pyörimään. :D
-
Mä en jaksa kans ymmärtää kesälaadulla leikkimistä. Kerran on tälle talvea, talvilaadusta huolimatta, herätelty konetta 30km pääs kotoa. Sinne asti pääsi, mutta sitten otti ja sammui. 2-tahtia tankkiin, omat kintaat suodattimien ympärille ja nokka tukkoon niin sen verran pelas että saatiin johonkin kylänmiehen lämpöiseen pajaan nilkutettua. Uudet suodattimet 70€ ja sitä rataa...
-
Maanantaina viimeksi, sitä ennen keskiviikkone, sitä ennen sunnuntaina. Ihmeesti se 9-13 pakkasasteen väli löytyy.
Tosiaan niitä ajokelejäkin on aina viiden päivän jaksoon löytynyt.
Joo tuo onnistuu hyvin jos traktorilla ei ole mitään ajoa kylmällä kelillä , elikkä kaikki ajot voi siirtää kevväämmälle .
Ei ole tarvinnut emolehmien ruokintaa jättää keväälle. Etelä-suomessa on ollut alle 15 asteen pakkasia riittävästi minun ajoihini.
Yksi hyvä motiivi on tietysti häristää SKN:nää.
:D :D :D :D :D
-
Täällä kans Neotin toimittamaa talvilaatua. Kun pakkasta -15 C niin suodattimen lasikuppiin muodostuu puolet tilavuudesta valkeaa, ilmeisesti parafiinia kun puhdas valkea. Traktori toimii hyvin -20 asteessa mutta jos yli menis ja etemmä ois mentävä niin menemättä jäis. Ei ennen talvilaadulla moista vaikka sama toimittaja, Am. Säiliössä on aina talvilaatua joten ei entisiä peruja voi olla.
-
Liekkö näitä Suomes myynnissä: ::)
http://www.malcomheatguns.com/product.php?id=16
http://www.heatshrinkgunsindia.com/hotairblower-cordless-battery-operated-steinel-bhg360.php
-
Onkohan näissä polttoaineissa nykyään todella jotain eroa entiseen, kun viime talvi oli ensimmäinen talvi kun meillä meni ainoatakaan konetta hiljaiseksi löpöongelmien takia ja ajot ja traktorit ovat olleet lähes samoja hommia vuosikaudet lumitöineen ja aina ollut talvilaatua ainakin tilauksessa, tiedä sitten mitä ovat tuoneet tankkiin, ja mitä on aurauskoneisiin saanut tankkauspisteiltä Turussa tankkiin. Nyt on tänätalvena tökkinyt kaksi kpl runkotankki-Valmetteja sekä isompi kaivuri, viime talvena yksi Valmetti ja pikkukaivuri liittyivät ongelmaisten kerhoon vaikka ei edes kovin kylmillä koitettu ajaa tuolla kaivinkoneella. Oma farmisäiliökin on puhdistettu 2-3 vuoden välein. Taitaa olla vielä bioöljylisäyksessä opiskeltavaa öljyjalostamoilla.
-
Maanantaina viimeksi, sitä ennen keskiviikkone, sitä ennen sunnuntaina. Ihmeesti se 9-13 pakkasasteen väli löytyy.
Tosiaan niitä ajokelejäkin on aina viiden päivän jaksoon löytynyt.
Joo tuo onnistuu hyvin jos traktorilla ei ole mitään ajoa kylmällä kelillä , elikkä kaikki ajot voi siirtää kevväämmälle .
Ei ole tarvinnut emolehmien ruokintaa jättää keväälle. Etelä-suomessa on ollut alle 15 asteen pakkasia riittävästi minun ajoihini.
Yksi hyvä motiivi on tietysti häristää SKN:nää.
Kyl mun puolesta saa huristella talin kanssa. Mää koitin tiistaina saada kesäplaatua ulos 200 litran tynnyristä. Oli suhteellisen jähmeetä....
-
onhan tota jo 60000litraa pitäny talvi laatua kuluttaa tänä talvena
-
onhan tota jo 60000litraa pitäny talvi laatua kuluttaa tänä talvena
Iso määrä, iso on vastauskin. Ainaki 6 enteriä.
-
Kannattaa ostaa öljytankkeri saunarantaan, laiturin viereen. ;D 300 000 tonnia soppaa piisaa jo moommalaisellekin täppärille, talveksi. Tankkaus paskapumpulla reittäpaksua putkea myöten fentin tankkiin, kesäpöötä.
-
Kannattaa ostaa öljytankkeri saunarantaan, laiturin viereen. ;D 300 000 tonnia soppaa piisaa jo moommalaisellekin täppärille, talveksi. Tankkaus paskapumpulla reittäpaksua putkea myöten fentin tankkiin, kesäpöötä.
Täytyykö kesäksi ottaa kaksi vai kolme tankkeria saunarantaan ja tuplasti isompaa letkua? Säiliöautolla voisi tuoda kauimmaisille lohkoille.
Dieseliä ja bensaa täytyy ottaa yksi tankkerillinen avolava hiluksiin ja tähän http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passenger_cars/home/products/amg/models/e_55_amg.html
-
Kokeilin päivällä laitta vara-auton käymään . Akut kesti hyvin , sahasin meinaan melkokauan ja lopulta hörähti käymään , ilman lämmitystä .
-
No niin, se on sitten kevät virallisesti alkanut. Kaivuri ja yksi traktoreista on nyt tankattu kesämpööllä. :)
-
Yhteen traktoriin tankattiin tankinverran talvilaatua. Nuo päivittäisessä käytössä olevat on taas tankattu kokotalvi kesälaadulla. Yhtään häiriötä ei ollut, eikä ylimääräisiä suodattimenvaihtoja.
-
Yhteen traktoriin tankattiin tankinverran talvilaatua. Nuo päivittäisessä käytössä olevat on taas tankattu kokotalvi kesälaadulla. Yhtään häiriötä ei ollut, eikä ylimääräisiä suodattimenvaihtoja.
:D :D
-
Yhteen traktoriin tankattiin tankinverran talvilaatua. Nuo päivittäisessä käytössä olevat on taas tankattu kokotalvi kesälaadulla. Yhtään häiriötä ei ollut, eikä ylimääräisiä suodattimenvaihtoja.
Ja kylmästä hallista käyntiin? ;D ;D
-
Yhteen traktoriin tankattiin tankinverran talvilaatua. Nuo päivittäisessä käytössä olevat on taas tankattu kokotalvi kesälaadulla. Yhtään häiriötä ei ollut, eikä ylimääräisiä suodattimenvaihtoja.
Kova sälli. ;D
-
Ei kai sitä ny ennää viitti tilata.
-
Ei kai sitä ny ennää viitti tilata.
pariviikkoa sitten vielä otin talvilaatua ??? Ei olisi kyllä tarvinnut sillä olis varmaan säilöstä ainakin yhden vehkeen tankannut. Toisaalta ompahan sitten syksyllä pöntössä valmiina. Voi sitten tankata "puintiaikana" nuota vähällä ajolla olevia , niin ei ongelmia ens talvena ::) Ja Ukkomestarille olen aina tankannut talvilaatua , sillä jos siitä tankit täyttäis niin kaivelisin niillä varmaan monta vuotta :P