Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Räkkyjooseppi - 08.10.12 - klo:22:03
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
-
juu osta se ja myy sitte mulle työkoneeks 8)
-
Vastaa tilannetta, jossa pappa kertoisi että hänellä on tallissa Mercedes 250 diesel kattoluukulla ja 200 tkm ajettuna. Kannattaako ostaa...
Nämä Dx Deutzit on suunniteltu ja valmistettu Länsi-Saksan aikana. Osissa lukee tekstit ZF ja Bosch. Vaihteiston välitykset ovat myös aika passelit, sillä maantienopeus on 47. Ilmajäähdytteinen moottori viskotuulettimella ja rivipumpulla.
-
Turhan hyvä pelekäksi pihakonneeksi. Mutta jos edullisesti saa, ni mikäpä siinä.
-
Vastaa tilannetta, jossa pappa kertoisi että hänellä on tallissa Mercedes 250 diesel kattoluukulla ja 200 tkm ajettuna. Kannattaako ostaa...
Nämä Dx Deutzit on suunniteltu ja valmistettu Länsi-Saksan aikana. Osissa lukee tekstit ZF ja Bosch. Vaihteiston välitykset ovat myös aika passelit, sillä maantienopeus on 47. Ilmajäähdytteinen moottori viskotuulettimella ja rivipumpulla.
Se oli aikaa ennen kun Seppo Räty totesi kuuluisat sanat SAKSA ON PASKA MAA! No eipä sen pualeen onhan miltei kaikki mitä Virostakin tulee niin paskaa paitsi kusi ;D
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tarkista ovatko moottorin tasapainotusakselit kunnossa vai poistettu.
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tunteja tossa on todellisuudessa paljon enempi jollei ole koko ajan kaasupohjassa ajettu. "Valmetin tunteja" kellotunteja varmasti 10000h. Noista mainituista tasapainoakseli jutuista en oo ikinä kuullut vaikka tollasia 2kpl meilläkin ja kulkee 47km/h eli kierroksia on varmaan 2700
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tunteja tossa on todellisuudessa paljon enempi jollei ole koko ajan kaasupohjassa ajettu. "Valmetin tunteja" kellotunteja varmasti 10000h. Noista mainituista tasapainoakseli jutuista en oo ikinä kuullut vaikka tollasia 2kpl meilläkin ja kulkee 47km/h eli kierroksia on varmaan 2700
http://www.autowiki.fi/index.php/Tasapainotusakseli
Nyt voit ainakin lukea! nyky nuoret ei tiedä moottorintoiminnasta paljoakaan ? 45 kmh kulkee 2700 r/min Deutz
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tunteja tossa on todellisuudessa paljon enempi jollei ole koko ajan kaasupohjassa ajettu. "Valmetin tunteja" kellotunteja varmasti 10000h. Noista mainituista tasapainoakseli jutuista en oo ikinä kuullut vaikka tollasia 2kpl meilläkin ja kulkee 47km/h eli kierroksia on varmaan 2700
http://www.autowiki.fi/index.php/Tasapainotusakseli
Nyt voit ainakin lukea! nyky nuoret ei tiedä moottorintoiminnasta paljoakaan ? 45 kmh kulkee 2700 r/min Deutz
Tai tarkoittaa ettei ole ongelmia ollut.. Mutta sulla on hyvä kun tunsit moottorit jo syntyessäsi ;D Kaikki ei vaan oo perehtynyt moottoreihin pässi ;)
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tarkista ovatko moottorin tasapainotusakselit kunnossa vai poistettu.
Juu öljypohja pois vaan ja aksiloita kattoon puslat on lähtenyt liikenteeseen – kk laakerit on sitten punametallilla – eeperi ei toimi – 4 pytty on leikkautunut – pakokaasutermostaatti ei toimi niin kuin pitäisi – laatikon siirtäjän haarukka murtioimissa - voimaa eikä vääntöä ei ole, mutta kyllä sillä postin hakee ( jos ei ole paljon lunta ) olka akselit on väliät – ristikot rikki ja tai antaa olla, noh osat on onneksi saatanallisen kalliita. – valtio ainakin hyötyy.
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tunteja tossa on todellisuudessa paljon enempi jollei ole koko ajan kaasupohjassa ajettu. "Valmetin tunteja" kellotunteja varmasti 10000h. Noista mainituista tasapainoakseli jutuista en oo ikinä kuullut vaikka tollasia 2kpl meilläkin ja kulkee 47km/h eli kierroksia on varmaan 2700
http://www.autowiki.fi/index.php/Tasapainotusakseli
Nyt voit ainakin lukea! nyky nuoret ei tiedä moottorintoiminnasta paljoakaan ? 45 kmh kulkee 2700 r/min Deutz
Tai tarkoittaa ettei ole ongelmia ollut.. tai ei sitten ole vaan huomannut - tosin niillä ei ole väliä kun omistajan koneita vaan ajaa.Mutta sulla on hyvä kun tunsit moottorit jo syntyessäsi Juu toisilla asiat hoituu luonnostaa – on vähän pakko kun omilla ajaa.;D Kaikki ei vaan oo perehtynyt moottoreihin pässi ;) Parempi näin onkin
-
Vastaa tilannetta, jossa pappa kertoisi että hänellä on tallissa Mercedes 250 diesel kattoluukulla ja 200 tkm ajettuna. Kannattaako ostaa...
Nämä Dx Deutzit on suunniteltu ja valmistettu Länsi-Saksan aikana. Osissa lukee tekstit ZF ja Bosch. Vaihteiston välitykset ovat myös aika passelit, sillä maantienopeus on 47. Ilmajäähdytteinen moottori viskotuulettimella ja rivipumpulla.
Se oli aikaa ennen kun Seppo Räty totesi kuuluisat sanat SAKSA ON PASKA MAA! No eipä sen pualeen onhan miltei kaikki mitä Virostakin tulee niin paskaa paitsi kusi ;D
Juu samaa mieltä paska mikä paska!
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tunteja tossa on todellisuudessa paljon enempi jollei ole koko ajan kaasupohjassa ajettu. "Valmetin tunteja" kellotunteja varmasti 10000h. Noista mainituista tasapainoakseli jutuista en oo ikinä kuullut vaikka tollasia 2kpl meilläkin ja kulkee 47km/h eli kierroksia on varmaan 2700
http://www.autowiki.fi/index.php/Tasapainotusakseli
Nyt voit ainakin lukea! nyky nuoret ei tiedä moottorintoiminnasta paljoakaan ? 45 kmh kulkee 2700 r/min Deutz
Tai tarkoittaa ettei ole ongelmia ollut.. tai ei sitten ole vaan huomannut - tosin niillä ei ole väliä kun omistajan koneita vaan ajaa.Mutta sulla on hyvä kun tunsit moottorit jo syntyessäsi Juu toisilla asiat hoituu luonnostaa – on vähän pakko kun omilla ajaa.;D Kaikki ei vaan oo perehtynyt moottoreihin pässi ;) Parempi näin onkin
Mussun mussun... Toisten koneilla on pakko ajaa nätemmin... Työt loppuu samantien jollei osaa käyttää... Samalla tavalla sitä itsekkin on syötävä kuin koneiden omistajienkin :o Mutta on varmaan hieno olla jumala tai ainakin tuntea itsensä sellaiseksi...
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tunteja tossa on todellisuudessa paljon enempi jollei ole koko ajan kaasupohjassa ajettu. "Valmetin tunteja" kellotunteja varmasti 10000h. Noista mainituista tasapainoakseli jutuista en oo ikinä kuullut vaikka tollasia 2kpl meilläkin ja kulkee 47km/h eli kierroksia on varmaan 2700
http://www.autowiki.fi/index.php/Tasapainotusakseli
Nyt voit ainakin lukea! nyky nuoret ei tiedä moottorintoiminnasta paljoakaan ? 45 kmh kulkee 2700 r/min Deutz
Tai tarkoittaa ettei ole ongelmia ollut.. tai ei sitten ole vaan huomannut - tosin niillä ei ole väliä kun omistajan koneita vaan ajaa.Mutta sulla on hyvä kun tunsit moottorit jo syntyessäsi Juu toisilla asiat hoituu luonnostaa – on vähän pakko kun omilla ajaa.;D Kaikki ei vaan oo perehtynyt moottoreihin pässi ;) Parempi näin onkin
Mussun mussun... Toisten koneilla on pakko ajaa nätemmin... Työt loppuu samantien jollei osaa käyttää... Samalla tavalla sitä itsekkin on syötävä kuin koneiden omistajienkin :o Mutta on varmaan hieno olla jumala tai ainakin tuntea itsensä sellaiseksi...
Eikös työläiset saa enää työkkäristä rahaa?
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tunteja tossa on todellisuudessa paljon enempi jollei ole koko ajan kaasupohjassa ajettu. "Valmetin tunteja" kellotunteja varmasti 10000h. Noista mainituista tasapainoakseli jutuista en oo ikinä kuullut vaikka tollasia 2kpl meilläkin ja kulkee 47km/h eli kierroksia on varmaan 2700
http://www.autowiki.fi/index.php/Tasapainotusakseli
Nyt voit ainakin lukea! nyky nuoret ei tiedä moottorintoiminnasta paljoakaan ? 45 kmh kulkee 2700 r/min Deutz
Tai tarkoittaa ettei ole ongelmia ollut.. tai ei sitten ole vaan huomannut - tosin niillä ei ole väliä kun omistajan koneita vaan ajaa.Mutta sulla on hyvä kun tunsit moottorit jo syntyessäsi Juu toisilla asiat hoituu luonnostaa – on vähän pakko kun omilla ajaa.;D Kaikki ei vaan oo perehtynyt moottoreihin pässi ;) Parempi näin onkin
Mussun mussun... Toisten koneilla on pakko ajaa nätemmin... Työt loppuu samantien jollei osaa käyttää... Samalla tavalla sitä itsekkin on syötävä kuin koneiden omistajienkin :o Mutta on varmaan hieno olla jumala tai ainakin tuntea itsensä sellaiseksi...
Eikös työläiset saa enää työkkäristä rahaa?
En tiedä en ole koskaan käynyt... En myöskään ole ollut työsopimuksella missään eli työaikalait tai ylityölisät sun muut eivät ole koskaan koskeneet minua... Eivätkä tule koskemaan ;D Ettei vaan olis sunkin koneet pankin :o
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tarkista ovatko moottorin tasapainotusakselit kunnossa vai poistettu.
Juu öljypohja pois vaan ja aksiloita kattoon puslat on lähtenyt liikenteeseen – kk laakerit on sitten punametallilla – eeperi ei toimi – 4 pytty on leikkautunut – pakokaasutermostaatti ei toimi niin kuin pitäisi – laatikon siirtäjän haarukka murtioimissa - voimaa eikä vääntöä ei ole, mutta kyllä sillä postin hakee ( jos ei ole paljon lunta ) olka akselit on väliät – ristikot rikki ja tai antaa olla, noh osat on onneksi saatanallisen kalliita. – valtio ainakin hyötyy.
olka akselit on väliät – ristikot rikki Olikohan takapotku vai nelikko? Takapotkuna tosi herkästi keulii, ihan kärry koukussa riittää.
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tarkista ovatko moottorin tasapainotusakselit kunnossa vai poistettu.
Juu öljypohja pois vaan ja aksiloita kattoon puslat on lähtenyt liikenteeseen – kk laakerit on sitten punametallilla – eeperi ei toimi – 4 pytty on leikkautunut – pakokaasutermostaatti ei toimi niin kuin pitäisi – laatikon siirtäjän haarukka murtioimissa - voimaa eikä vääntöä ei ole, mutta kyllä sillä postin hakee ( jos ei ole paljon lunta ) olka akselit on väliät – ristikot rikki ja tai antaa olla, noh osat on onneksi saatanallisen kalliita. – valtio ainakin hyötyy.
olka akselit on väliät – ristikot rikki Olikohan takapotku vai nelikko? Takapotkuna tosi herkästi keulii, ihan kärry koukussa riittää.
Eiku muuten olis kestäneet mutta 42 ei osaa käyttää vehkeitään ;D
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tarkista ovatko moottorin tasapainotusakselit kunnossa vai poistettu.
Juu öljypohja pois vaan ja aksiloita kattoon puslat on lähtenyt liikenteeseen – kk laakerit on sitten punametallilla – eeperi ei toimi – 4 pytty on leikkautunut – pakokaasutermostaatti ei toimi niin kuin pitäisi – laatikon siirtäjän haarukka murtioimissa - voimaa eikä vääntöä ei ole, mutta kyllä sillä postin hakee ( jos ei ole paljon lunta ) olka akselit on väliät – ristikot rikki ja tai antaa olla, noh osat on onneksi saatanallisen kalliita. – valtio ainakin hyötyy.
Kyllä, nämä ovat hyviä varoituksia. Unohdit varoittaa että taivas voi myös pudota niskaan.
Dx on euroopan eniten myytyjä traktorimalleja. Osia on hyvin saatavilla euroopasta. Suomessa näitä on myyty suhteellisen vähän koska uuden Deutzin hinnalla sai aikanaan kaksi Zetoria.
Saksassa näitä 9000 tuntia ajettuja Dx:iä saa jo alle 20t€ hintaan. Kaikki haluavat niin kovasti ostaa, että pääsevät tekemään kallista remonttia.
http://www.tractorpool.co.uk/details/Tractors/Deutz-Fahr-DX-470/1687677/ (http://www.tractorpool.co.uk/details/Tractors/Deutz-Fahr-DX-470/1687677/)
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tarkista ovatko moottorin tasapainotusakselit kunnossa vai poistettu.
Juu öljypohja pois vaan ja aksiloita kattoon puslat on lähtenyt liikenteeseen – kk laakerit on sitten punametallilla – eeperi ei toimi – 4 pytty on leikkautunut – pakokaasutermostaatti ei toimi niin kuin pitäisi – laatikon siirtäjän haarukka murtioimissa - voimaa eikä vääntöä ei ole, mutta kyllä sillä postin hakee ( jos ei ole paljon lunta ) olka akselit on väliät – ristikot rikki ja tai antaa olla, noh osat on onneksi saatanallisen kalliita. – valtio ainakin hyötyy.
Kyllä, nämä ovat hyviä varoituksia. Unohdit varoittaa että taivas voi myös pudota niskaan. Mitä tuota nyt enää varoittelemaan sehän putosi jo.
Dx on euroopan eniten myytyjä traktorimalleja. Osia on hyvin saatavilla euroopasta. Suomessa näitä on myyty suhteellisen vähän koska uuden Deutzin hinnalla sai aikanaan kaksi Zetoria. Pikemminkin 4, ovat pirulaiset vaan niin kovia vänkäämään jottei työnteosta tule mitään – kunnon potkut täytyy antaa välillä ja ulkoruokintaan.
Saksassa näitä 9000 tuntia ajettuja Dx:iä saa jo alle 20t€ hintaan. Kaikki haluavat niin kovasti ostaa, että pääsevät tekemään kallista remonttia.
http://www.tractorpool.co.uk/details/Tractors/Deutz-Fahr-DX-470/1687677/ (http://www.tractorpool.co.uk/details/Tractors/Deutz-Fahr-DX-470/1687677/)
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
kova koneha se tuommonen, liekkö eeperi kunnossa ja voepi olla että moottorinpuhlatimen säätimen röörie joutuu tökkimään, taekka on mahollisestu nykästy liitin irti ja jäähytin pyörii jatkuvasti. Heinollaha se on kartanolla 4.30:nen takaveto, kolomisen tuhatta ajettu ja voe saateri että on näppärä kone, ei se kyllä oekeen suomea ällyö, kun tuli ruottinkieliseltä aluveelta. oli seissy siellä tallissa viitisen vuotta joutilaana.
-
Vanhaan keskusteluun kysymys eli
Millaista öljyä Dx hydrauliikkaan?
Hydrauliikalla on oma öljy ja suosituksen löysin öljynvalmistajilta, jotain 20w-20 moottoriöljyä pitäisi alkaa käyttää, ei kai. :-\
Voisiko sinne pistää muissa koneissa olevan Castrol Agri 80W ? Ei sitten haittaisi moottoriöljy toisten märkäjarruja?
-
ihan mitä vain. Kyseisessä koneessa on erillinen hyd.öljypiiri. Eli jos johonkin muuhun koneeseen käy käy myös tähän.
-
Vanhaan keskusteluun kysymys eli
Millaista öljyä Dx hydrauliikkaan?
Hydrauliikalla on oma öljy ja suosituksen löysin öljynvalmistajilta, jotain 20w-20 moottoriöljyä pitäisi alkaa käyttää, ei kai. :-\
Voisiko sinne pistää muissa koneissa olevan Castrol Agri 80W ? Ei sitten haittaisi moottoriöljy toisten märkäjarruja?
Voi sinne laittaa mitä tahansa hydraulikäyttöön soveltuvaa, meillä on universal 10-30 kaikkien koneiden hydrauliikassa ja persiissä. (myös uudemmissa ja tästähän alkaa kohta kova vääntäminen ;D )
-
Masu TÄYNNÄ vois Deutzista vähän sanoa. 42:n kertoi ne kohdat mitkä pitää tarkistaa. Moottorista kato onko kuiva ettei öljy käryä rivoilla koko ajan. Venttiilin nostajan kumit vuotelee ajan myötä. Moottoriöljyt pidettävä suht puhtaina, koska ilmajäähdytteinen. Leikkautumista ehkä ollut mullakin kun jos tukehtuu kuumana, niin ei tahdo jaksaa pyöräyttää heti. Termostaatin saa kesäkäyttöön pistokkeelta jatkuvaksi, siis moottorin flektin (tämä 42:n pakokaasutermari). Kovalla pakkasellakin moottori toimii hyvin, mutta moottoriöljykennoon (lämmityslaite) ei kierrä öljy ja siksi tarvii eberin just silloin kun on kylmä. Eberi yber tehokas jos toimii.
Etuakselin väljät katsottava, mulla oli navan ulkokooli hämäyskorjattu kempillä ja osa olisi maksanut keskolla 16000mk. Tilasin aikanaan Saksasta, maksoi 4tmk. Nyt tilaaminen purkaamoilta Saksasta onnistuu, koska niitä on purettu paljon. 8000 tunnissa vaihteensiirtäjät oli niin väljät että just keskelle säädettynä vaihteet meni päälle. Tosi lepposa hyvä vaihteisto, säätöohjeet ehkä jossain. Kaikki öljyt käy perään mulla suositus oli 10W-30. Itse käytän vielä yhdessä Deutzissa Mobil 426 märkäjarruöljyä, vaikka pakkoja ei ole ja jarruilla ulkopuoliset rummut.
Kiva kone jos on ehjä.
Mutmut HYVÄÄ VAPAHTAJAN RIEMULLISTA SYNTTÄRIPÄIVÄÄ kaikille!!
Lasten hankkimat lahjat odottaaaa. . .
-
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tunteja tossa on todellisuudessa paljon enempi jollei ole koko ajan kaasupohjassa ajettu. "Valmetin tunteja" kellotunteja varmasti 10000h. Noista mainituista tasapainoakseli jutuista en oo ikinä kuullut vaikka tollasia 2kpl meilläkin ja kulkee 47km/h eli kierroksia on varmaan 2700
http://www.autowiki.fi/index.php/Tasapainotusakseli
Nyt voit ainakin lukea! nyky nuoret ei tiedä moottorintoiminnasta paljoakaan ? 45 kmh kulkee 2700 r/min Deutz
Tai tarkoittaa ettei ole ongelmia ollut.. tai ei sitten ole vaan huomannut - tosin niillä ei ole väliä kun omistajan koneita vaan ajaa.Mutta sulla on hyvä kun tunsit moottorit jo syntyessäsi Juu toisilla asiat hoituu luonnostaa – on vähän pakko kun omilla ajaa.;D Kaikki ei vaan oo perehtynyt moottoreihin pässi ;) Parempi näin onkin
Mussun mussun... Toisten koneilla on pakko ajaa nätemmin... Työt loppuu samantien jollei osaa käyttää... Samalla tavalla sitä itsekkin on syötävä kuin koneiden omistajienkin :o Mutta on varmaan hieno olla jumala tai ainakin tuntea itsensä sellaiseksi...
Eikös työläiset saa enää työkkäristä rahaa?
En tiedä en ole koskaan käynyt... En myöskään ole ollut työsopimuksella missään eli työaikalait tai ylityölisät sun muut eivät ole koskaan koskeneet minua... Eivätkä tule koskemaan ;D Ettei vaan olis sunkin koneet pankin :o
kannaatta olla asian tiimoilta yhteydessä terminaattoriin niin se kertoo miten saat rahas takautuvasti ;) ;D 8) ::)
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Niin mites se liittyy tuntimittariin ja sen hitaaseen pyörintään jos deutzi on enemmän kierroskone kuin valmetti??
Samaa "ominaisuutta" on kuulemma muissakin sakemanneissa.
PS. Huomasin jo edellisellä sivulla ettet ole ihan kartalla, kun puhe oli tasapainotusakselista, joten sekoilusi on varmaan syyntakeetonta? :P
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Niin mites se liittyy tuntimittariin ja sen hitaaseen pyörintään jos deutzi on enemmän kierroskone kuin valmetti?? No sitä notta deutsiin tulee tunteja 1 = 1 kun konetta pitää kierrättää 2000 r min tai yli jotta jotain tapahtuu.
Samaa "ominaisuutta" on kuulemma muissakin sakemanneissa. Onko ?
PS. Huomasin jo edellisellä sivulla ettet ole ihan kartalla, kun puhe oli tasapainotusakselista, joten sekoilusi on varmaan syyntakeetonta? :P Häh, sähän itse aiemmin kerroit jottet tiedä tasapainoakseleista mitään
Ja mitenkä tuo ”kartalla" olemattomuus käynee ilmi?
Sen verran vielä ettei Dx koneiden viat ole minun vikani – niin että tässä ei edes asiat riitele. :) :D ;D ;)
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.
42 Puhut täyttä paskaa ja vieläpä asian vierestä!
Oikeesti, 80-luvulla Valmetin moottorivalmistus oli marginaalisen pientä verrattuna ilmajäähdytteisten Deutz moottorien valmistukseen ja siihen miten paljon niitä oli jo edellisinä vuosikymmeninä asennettu erillaisiin vaativiin käyttökohteisiin ympäri maailman. Näiden ilmajäähdytteisten moottorien maine on kiistattoman erinomainen, vaikkakin häviävät kyllä vääntöominaisuuksissaan Valmetille.
Valmetilla oli tunnetusti usein öljyt ja vedet sekaisin, mitä ei sattuneesta syystä tapahtunut Deutzille 8)
Tänäpäivänä Valmetin tilanne (agcopower) on hiukan erillainen ja moottoria löytyy jo monen pellin alta.
hitsas ? paukutloppu ? niin menöö ???? (ookko savolainen? no jos oot niin ei oo ihme!)
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.
42 Puhut täyttä paskaa ja vieläpä asian vierestä!
Oikeesti, 80-luvulla Valmetin moottorivalmistus oli marginaalisen pientä verrattuna ilmajäähdytteisten Deutz moottorien valmistukseen ja siihen miten paljon niitä oli jo edellisinä vuosikymmeninä asennettu erillaisiin vaativiin käyttökohteisiin ympäri maailman. Näiden ilmajäähdytteisten moottorien maine on kiistattoman erinomainen, vaikkakin häviävät kyllä vääntöominaisuuksissaan Valmetille.
Valmetilla oli tunnetusti usein öljyt ja vedet sekaisin, mitä ei sattuneesta syystä tapahtunut Deutzille 8)
Tänäpäivänä Valmetin tilanne (agcopower) on hiukan erillainen ja moottoria löytyy jo monen pellin alta.
hitsas ? paukutloppu ? niin menöö ???? (ookko savolainen? no jos oot niin ei oo ihme!)
notta kuplalla jokkiskisoihin meininkiä on teutsin moottoreissa ;) ;D 8) ::)
-
Aikapaljon noita imajähdytettyjä Deuz koneita on asenneltu muunmuassa hakkureihin yms kohteisiin. Oikeastaan sitkeimmin vääntä kone tuossa noin 70-100hv luokassa millä olen ajellu. On Minskiläinen siis Belaroiskiksen mylly :-[ Muutoin ko myllyn toimintaan ja kestävyyteen en ota kantaa mutta sitkeävetonen tuo on.
-
notta kuplalla jokkiskisoihin meininkiä on teutsin moottoreissa ;) ;D 8) ::)
[/quote]
Muistan hämärästi nuoruudesta että noita deutsin pyttyjä olis jotku humut laitellut kuplan lohkoihin :D
Kaverin kotifarmilla oli joku tuollainen ilmajäähdytteinen nelikko deutsi. Laatikko siit oli ainakin hajalla jossain vaiheessa ja etuakselissa väljää. Ja tietty se polttoainelämmitin lie ehjätty vuosien varrella useampaan kertaan.
Kaverilla taasen OK6:ssa deutsin ilmajäähdytteinen kuutonen. Vähä perso polttoaineelle se on, mutta muuten on palvellut vähillä ajoilla ymmärtääkseni ihan mukavasti.
-
notta kuplalla jokkiskisoihin meininkiä on teutsin moottoreissa ;) ;D 8) ::)
Muistan hämärästi nuoruudesta että noita deutsin pyttyjä olis jotku humut laitellut kuplan lohkoihin :D
Kaverin kotifarmilla oli joku tuollainen ilmajäähdytteinen nelikko deutsi. Laatikko siit oli ainakin hajalla jossain vaiheessa ja etuakselissa väljää. Ja tietty se polttoainelämmitin lie ehjätty vuosien varrella useampaan kertaan.
Kaverilla taasen OK6:ssa deutsin ilmajäähdytteinen kuutonen. Vähä perso polttoaineelle se on, mutta muuten on palvellut vähillä ajoilla ymmärtääkseni ihan mukavasti.
[/quote]
(https://31.media.tumblr.com/8534c09413ffae227a3b94da71a8709a/tumblr_inline_mqgvxi1uU11qz4rgp.jpg)
-
notta kuplalla jokkiskisoihin meininkiä on teutsin moottoreissa ;) ;D 8) ::)
Muistan hämärästi nuoruudesta että noita deutsin pyttyjä olis jotku humut laitellut kuplan lohkoihin :D
[/quote]
Juu – tämä pitää paikkansa, pytty porattiin suuremmaksi ja lyhennettiin ja …. sopi heittämällä kuplankoneeseen, ja kuplahan oli fyyrerin viimeinen kosto maailmalle – lämmityslaitteelta koetettaessa notta tuleeko lämmintä tosin ei voi hitler tervehdytä tehdä deutsissa istuen, joten jotain eroakin on. :-X
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.
42 Puhut täyttä paskaa ja vieläpä asian vierestä!
Oikeesti, 80-luvulla Valmetin moottorivalmistus oli marginaalisen pientä verrattuna ilmajäähdytteisten Deutz moottorien valmistukseen ja siihen miten paljon niitä oli jo edellisinä vuosikymmeninä asennettu erillaisiin vaativiin käyttökohteisiin ympäri maailman. Näiden ilmajäähdytteisten moottorien maine on kiistattoman erinomainen, vaikkakin häviävät kyllä vääntöominaisuuksissaan Valmetille.
Valmetilla oli tunnetusti usein öljyt ja vedet sekaisin, mitä ei sattuneesta syystä tapahtunut Deutzille 8)
Tänäpäivänä Valmetin tilanne (agcopower) on hiukan erillainen ja moottoria löytyy jo monen pellin alta.
hitsas ? paukutloppu ? niin menöö ???? (ookko savolainen? no jos oot niin ei oo ihme!)
No siehän sälli oot.
Älä suotta kiihkoile. Kyl myö päässää kylvöille vähemmälläkii.
Savolaisuutenii on ylleisesti tiiossa eik siin mitää häppeemist oo.
Niin että kun laitan asiaa niin sinä mielikuvia jostain, mutta kysytään : missä en ollut tasapainoakseli asiassa ”kartalla” mikä oli ”paskaa” ja mikä asian vierestä?
Meinasin unohtaa notta hyvää joulua.
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.
42 Puhut täyttä paskaa ja vieläpä asian vierestä!
Oikeesti, 80-luvulla Valmetin moottorivalmistus oli marginaalisen pientä verrattuna ilmajäähdytteisten Deutz moottorien valmistukseen ja siihen miten paljon niitä oli jo edellisinä vuosikymmeninä asennettu erillaisiin vaativiin käyttökohteisiin ympäri maailman. Näiden ilmajäähdytteisten moottorien maine on kiistattoman erinomainen, vaikkakin häviävät kyllä vääntöominaisuuksissaan Valmetille.
Valmetilla oli tunnetusti usein öljyt ja vedet sekaisin, mitä ei sattuneesta syystä tapahtunut Deutzille 8)
Tänäpäivänä Valmetin tilanne (agcopower) on hiukan erillainen ja moottoria löytyy jo monen pellin alta.
hitsas ? paukutloppu ? niin menöö ???? (ookko savolainen? no jos oot niin ei oo ihme!)
No siehän sälli oot.
Älä suotta kiihkoile. Kyl myö päässää kylvöille vähemmälläkii.
Savolaisuutenii on ylleisesti tiiossa eik siin mitää häppeemist oo.
Niin että kun laitan asiaa niin sinä mielikuvia jostain, mutta kysytään : missä en ollut tasapainoakseli asiassa ”kartalla” mikä oli ”paskaa” ja mikä asian vierestä?
Meinasin unohtaa notta hyvää joulua.
Joo hyvää joulun jatkoa! :)
Ja vitut teillä siellä savossa mitään metriä lunta ole.
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.
42 Puhut täyttä paskaa ja vieläpä asian vierestä!
Oikeesti, 80-luvulla Valmetin moottorivalmistus oli marginaalisen pientä verrattuna ilmajäähdytteisten Deutz moottorien valmistukseen ja siihen miten paljon niitä oli jo edellisinä vuosikymmeninä asennettu erillaisiin vaativiin käyttökohteisiin ympäri maailman. Näiden ilmajäähdytteisten moottorien maine on kiistattoman erinomainen, vaikkakin häviävät kyllä vääntöominaisuuksissaan Valmetille.
Valmetilla oli tunnetusti usein öljyt ja vedet sekaisin, mitä ei sattuneesta syystä tapahtunut Deutzille 8)
Tänäpäivänä Valmetin tilanne (agcopower) on hiukan erillainen ja moottoria löytyy jo monen pellin alta.
hitsas ? paukutloppu ? niin menöö ???? (ookko savolainen? no jos oot niin ei oo ihme!)
No siehän sälli oot.
Älä suotta kiihkoile. Kyl myö päässää kylvöille vähemmälläkii.
Savolaisuutenii on ylleisesti tiiossa eik siin mitää häppeemist oo.
Niin että kun laitan asiaa niin sinä mielikuvia jostain, mutta kysytään : missä en ollut tasapainoakseli asiassa ”kartalla” mikä oli ”paskaa” ja mikä asian vierestä?
Meinasin unohtaa notta hyvää joulua.
Joo hyvää joulun jatkoa! :)
Ja vitut teillä siellä savossa mitään metriä lunta ole.
Puutumpas riitaanne....
1. 42 ei ole savolainen.
2. 42 asuu Loimaalla.
3. 42 olen minä eli SKN. 8)
Ai miksikö on noin? No siksi, että sivustomme harhaiset mamukriittiset hattivattifoliot ovat näin päätelleet. ;D
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.
42 Puhut täyttä paskaa ja vieläpä asian vierestä!
Oikeesti, 80-luvulla Valmetin moottorivalmistus oli marginaalisen pientä verrattuna ilmajäähdytteisten Deutz moottorien valmistukseen ja siihen miten paljon niitä oli jo edellisinä vuosikymmeninä asennettu erillaisiin vaativiin käyttökohteisiin ympäri maailman. Näiden ilmajäähdytteisten moottorien maine on kiistattoman erinomainen, vaikkakin häviävät kyllä vääntöominaisuuksissaan Valmetille.
Valmetilla oli tunnetusti usein öljyt ja vedet sekaisin, mitä ei sattuneesta syystä tapahtunut Deutzille 8)
Tänäpäivänä Valmetin tilanne (agcopower) on hiukan erillainen ja moottoria löytyy jo monen pellin alta.
hitsas ? paukutloppu ? niin menöö ???? (ookko savolainen? no jos oot niin ei oo ihme!)
No siehän sälli oot.
Älä suotta kiihkoile. Kyl myö päässää kylvöille vähemmälläkii.
Savolaisuutenii on ylleisesti tiiossa eik siin mitää häppeemist oo.
Niin että kun laitan asiaa niin sinä mielikuvia jostain, mutta kysytään : missä en ollut tasapainoakseli asiassa ”kartalla” mikä oli ”paskaa” ja mikä asian vierestä?
Meinasin unohtaa notta hyvää joulua.
Joo hyvää joulun jatkoa! :)
Ja vitut teillä siellä savossa mitään metriä lunta ole.
Puutumpas riitaanne....
1. 42 ei ole savolainen.
2. 42 asuu Loimaalla.
3. 42 olen minä eli SKN. 8)
Ai miksikö on noin? No siksi, että sivustomme harhaiset mamukriittiset hattivattifoliot ovat näin päätelleet. ;D
En usko! en edes joulupukkiin. Vaikka on olemassa viitteitä ja epäilyksiä SKN:n monistumisesta useammaksi nimimerkiksi niin silti 42 on ehta savonmuan +alv +toimituskulut + laskutuslisä mies. ;D
-
Niin, Uskoo Ken tahtoo, tuumas Barbi kun Ken homoks heittäyty. ;D
42 on suvakki ja käyttää samoja sanoja kuten minä, siksi sen yllä on epäilyksen viitta että se olen minä. ;D Agronetin salapoliisiaivoriihi on lyönyt kaljut yhteen ja saanut eufoorisen exoduksen ajatuksen saralla. ;D
-
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä. 8)
On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92 :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.
42 Puhut täyttä paskaa ja vieläpä asian vierestä!
Oikeesti, 80-luvulla Valmetin moottorivalmistus oli marginaalisen pientä verrattuna ilmajäähdytteisten Deutz moottorien valmistukseen ja siihen miten paljon niitä oli jo edellisinä vuosikymmeninä asennettu erillaisiin vaativiin käyttökohteisiin ympäri maailman. Näiden ilmajäähdytteisten moottorien maine on kiistattoman erinomainen, vaikkakin häviävät kyllä vääntöominaisuuksissaan Valmetille.
Valmetilla oli tunnetusti usein öljyt ja vedet sekaisin, mitä ei sattuneesta syystä tapahtunut Deutzille 8)
Tänäpäivänä Valmetin tilanne (agcopower) on hiukan erillainen ja moottoria löytyy jo monen pellin alta.
hitsas ? paukutloppu ? niin menöö ???? (ookko savolainen? no jos oot niin ei oo ihme!)
No siehän sälli oot.
Älä suotta kiihkoile. Kyl myö päässää kylvöille vähemmälläkii.
Savolaisuutenii on ylleisesti tiiossa eik siin mitää häppeemist oo.
Niin että kun laitan asiaa niin sinä mielikuvia jostain, mutta kysytään : missä en ollut tasapainoakseli asiassa ”kartalla” mikä oli ”paskaa” ja mikä asian vierestä?
Meinasin unohtaa notta hyvää joulua.
Joo hyvää joulun jatkoa! :)
Ja vitut teillä siellä savossa mitään metriä lunta ole.
Eipäs vaihdeta puheenaihetta, mä esitin kysymyksiä – eikö kantti riitä myöntämään tietämättömyytenänsä :D :D :D
-
Joo hyvää joulun jatkoa! :)
Ja vitut teillä siellä savossa mitään metriä lunta ole.
Puutumpas riitaanne....
1. 42 ei ole savolainen.
2. 42 asuu Loimaalla.
3. 42 olen minä eli SKN. 8)
Ai miksikö on noin? No siksi, että sivustomme harhaiset mamukriittiset hattivattifoliot ovat näin päätelleet. ;D
En usko! en edes joulupukkiin. Vaikka on olemassa viitteitä ja epäilyksiä SKN:n monistumisesta useammaksi nimimerkiksi niin silti 42 on ehta savonmuan +alv +toimituskulut + laskutuslisä mies. ;D
[/quote]
1 - 3 Mää oon noita loimaan savolaisii, parempi myöntää niin joutuu kielletyksi.
Laskuun kuuluu +alv +toimituskulut + laskutuslisä + piän vivävytys lisä jos taveroo ei ollanna varastolla + toimituskulujen rahti alveineen ja laskutuslisineen.
-
Joo hyvää joulun jatkoa! :)
Ja vitut teillä siellä savossa mitään metriä lunta ole.
Puutumpas riitaanne....
1. 42 ei ole savolainen.
2. 42 asuu Loimaalla.
3. 42 olen minä eli SKN. 8)
Ai miksikö on noin? No siksi, että sivustomme harhaiset mamukriittiset hattivattifoliot ovat näin päätelleet. ;D
En usko! en edes joulupukkiin. Vaikka on olemassa viitteitä ja epäilyksiä SKN:n monistumisesta useammaksi nimimerkiksi niin silti 42 on ehta savonmuan +alv +toimituskulut + laskutuslisä mies. ;D
1 - 3 Mää oon noita loimaan savolaisii, parempi myöntää niin joutuu kielletyksi.
Laskuun kuuluu +alv +toimituskulut + laskutuslisä + piän vivävytys lisä jos taveroo ei ollanna varastolla + toimituskulujen rahti alveineen ja laskutuslisineen.
[/quote]
Oleksää oikee savolainen, vai noita wannabesavolaisia? Ihan vaan tiedoksi ettei me oteta enää meidän CoC-klaaniin savoalisia. Kiintiö on täynnä.