Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Laahavannas  (Luettu 20141 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Laahavannas
Jukottimella on helppoa kylviskellä.

Samalla säädöllä aina. Keväästä toiseen.

Ei tarvii mittään säätöpaneeleja.
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: Laahavannas

Joo Å

Kyllä kylvimen pitää olla semmoinen ettei tarvii mitää check kejä käytellä,,,,

Syvyys pitää säilyä painosta riippumatta.

Kuten Esim;

HORSCH

PNEUSEJ

REGENT

Yms laadukkaat koneet
 8)


kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Laahavannas
Mulla on autocheck,sitä seuraamalla muutetaan säiliöiden tyhjentyessä Autocontrollilla säätöä.Siis kohden tavoitetta.
Kuinka usein joudut säätämään syvyyttä tankillisen aikana, keskimääräisellä pirkanmaalaisella savipellolla. 

Teroman

Vs: Laahavannas

Koivumäki sanoo ;

Koko ajan,,,,,

ajaessa
 :'(

håkan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Laahavannas
Kiitoksia asiallisesta keskustelusta. Paitsi Teroman. En oikein ymmärrä noita sinun ajatuksiasi.

Kyllähän se niin on että pelto pitää muokata hyvin ennen kylvöä, kylvökoneen merkistä riipppumatta.
Syksyllä kynnettyyn ja kahdesti/kolmesti äestettyyn maahan saa Rapidilla melkoisen hyvät oraat.

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Laahavannas
Jukottimella on helppoa kylviskellä.

Samalla säädöllä aina. Keväästä toiseen.

Ei tarvii mittään säätöpaneeleja.

Niinon Tumellakin. Rypsin siemenkin saa mennä viiteen senttiin mutamailla, kun jyrätään päälle. Tai vaikkei jyrätäkään, niin kyllä se sieltä tuhkasta nousee. Onhan se sen kostean kerroksen päällä. Ruoppamailla on kieltämättä joskus tuota olkiongelmaa, mutta kun seuraa tilannetta käsi hydrauliikan ulosottohantaakilla, niin useimmiten ei ongelmia ole.  :)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Laahavannas
Mulla on autocheck,sitä seuraamalla muutetaan säiliöiden tyhjentyessä Autocontrollilla säätöä.Siis kohden tavoitetta.
Kuinka usein joudut säätämään syvyyttä tankillisen aikana, keskimääräisellä pirkanmaalaisella savipellolla. 

--asian voi esittää toisinkinpäin.Vanhassa Rapidissa ei ollut Auto-Checkkiä ja sillä kylvettiin suunnilleen niin,että kaksi kertaa säilöllisten aikana muutin säätöä hiukan.
--jos unohtu asiaa muuttaa niin eipä sitä tuloksesta juurikaan nähny
--nyt sitten säädetään suunnilleen saman verran kuin ennenkin,vähän paremmin vaan tietää syvyyden
--noi kommentit paremmista kylvimistä peustuu suunnilleen täydelliseen tietämättömyyteen asiasta

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Laahavannas
Joo, ei ole Rapidia laadukkaampaa kylvinkonetta Suomen markkinoilla näkynyt ja mahtaako pitkään aikaan näkyäkkään. Luulen, että tässä on sellainen kone, jolla kylvää keskimääräisellä viljatilalla isännän elinajan ja vähän ylikin. Jo yksistään rakenteiden tukevuus ja pintakäsittelyn laatu kertoo siitä, että isännille on haluttu tehdä oikeasti kestävä kone.

Mä olen nyt parina keväänä säädellyt konetta sillain, että kerran tankkillisen aikana olen pudottanut syvyyttä. Kovasti on pellolla konttailtu, mutta en siinä kylvöjen yhteydessä ja oraita katsellessa pääse selvyyteen, että onko tuosta säätämisestä ollut jotain hyötyä. Luulen, että ongelma, jos sitä on, ei välttämättä tule esille näillä kovilla savilla joita itse viljelen. Jos tuosta syvyyden muutoksesta haluaisi päästä selville, niin se vaatisi autochekin tapaisen syvyysmittarin. Hiukan olen pohtinut sellaisen näyttöpyörän tekemistä, mutta se jää tältäkin keväältä tekemättä kiireiden takia.

Teroman

Vs: Laahavannas

Oikeissa kylvimissä

tulee ensin tiivistävä jyrä,,,,

sitten vasta kylvö yksiköt.
 8)

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Laahavannas
Pitäisi saada sellainen Mummo Ankka tyylin vanha traktori, jossa etupyörät on kapeella, niin pyöränvälikin tulisi jyrättyä. Rapidi on kyllä nätin värinen, vanhan Tumen hinnalla saisikin jo melkein kokonaisen vantaan.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Laahavannas
Pitäisi saada sellainen Mummo Ankka tyylin vanha traktori, jossa etupyörät on kapeella, niin pyöränvälikin tulisi jyrättyä.

Saa noita uudempiinkin, hollanissa joku kai väsää noita systeemeitä kun on kuvissa näkynyt useampiakin merkkejä:



Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Laahavannas
Joo, ei ole Rapidia laadukkaampaa kylvinkonetta Suomen markkinoilla näkynyt ja mahtaako pitkään aikaan näkyäkkään. Luulen, että tässä on sellainen kone, jolla kylvää keskimääräisellä viljatilalla isännän elinajan ja vähän ylikin. Jo yksistään rakenteiden tukevuus ja pintakäsittelyn laatu kertoo siitä, että isännille on haluttu tehdä oikeasti kestävä kone.

Mä olen nyt parina keväänä säädellyt konetta sillain, että kerran tankkillisen aikana olen pudottanut syvyyttä. Kovasti on pellolla konttailtu, mutta en siinä kylvöjen yhteydessä ja oraita katsellessa pääse selvyyteen, että onko tuosta säätämisestä ollut jotain hyötyä. Luulen, että ongelma, jos sitä on, ei välttämättä tule esille näillä kovilla savilla joita itse viljelen. Jos tuosta syvyyden muutoksesta haluaisi päästä selville, niin se vaatisi autochekin tapaisen syvyysmittarin. Hiukan olen pohtinut sellaisen näyttöpyörän tekemistä, mutta se jää tältäkin keväältä tekemättä kiireiden takia.

rapidin alakerta on kuluvaa...

3070 E

  • Vieras
Vs: Laahavannas

Oikeissa kylvimissä

tulee ensin tiivistävä jyrä,,,,

sitten vasta kylvö yksiköt.
 8)


Niin ensin sotketaan piukkaan ja sitten ihmetellään miksi siemen jää pinnalle, tosi fiksu ratkaisu etenkin härkäpapu viljeliälle, kun siemen tarvitsisi saada syvälle ja vantaan tekemä vako jyrätä kiinni.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Laahavannas
Niin ensin sotketaan piukkaan ja sitten ihmetellään miksi siemen jää pinnalle
Tämä minuakin askarruttaa. Pidän tätä jyräpyörästöä vantaiden takana paremmin Suomen olosuhteisiin sopivana.

Teroman

Vs: Laahavannas

Tuo naapuri usein upottaa 4 M rapidin kuraan ja siitäkös talkoot alkaa,,,,,

Sitten yleensä otettu 3 M VM  ja sillä ajetaan loput kylvöt,,,,,


Väderillä olisi se Spirit jonkin moinen kones , jokohan sitä saa lannoituspuolella ?
 ???