Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe unelmana maatalo ja eläimiä  (Luettu 87389 kertaa)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä

Katselin tossa hieman tuota tukiviidakkoa et jos sille linjalle lähtis.. Alueena olisi mahdollisesti B

Tässä tuet joita mun olis ehkä mahdollista saada, riippuisi tietenkin siitä mitä viljelis ja kuinka paljon olis eläimiä. Kaikkiin en löytänyt edes noin hintoja.. Tietääkö kukaan..

No tulihan se tukipoliittinen aspekti sieltä vihdoinkin, eikös sinulla ollut alunperin tarkoitus viljellä talouteesi ruokaa eikä nostaa tukiaisia.

virva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 129
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Oli ja on edelleen, kunhan tässä mietin monenlaisia vaihtoehtoja.

Laskeskelin vaan että jos sellasen pikkasenkaan isomman tilan ostaa.. Sitä taitaa nälkä kasvaa syödessä.

Mutta toisaalta unelma olis kun sais olla ihan vaan kotona itselleen ja omaksi ilokseen työskennellä. Eli sen verran tarttis olla tekemistä ja tulojakin että ainakin toisella olis varaa olla kotona. Taitaa vaan olla aika utopiaa tuokin..

Leikkivä lapsi ei sammaloidu

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Peltotuilla näemmä kuvitellaan tienaavan, sen johdosta kai maastullissakin on ostetaan palstalla noita ilmotuksia tiheään.

Lottovoitto on tarpeen, riippuen minkä kokoisesta tilasta haaveilee.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Oli ja on edelleen, kunhan tässä mietin monenlaisia vaihtoehtoja.

Laskeskelin vaan että jos sellasen pikkasenkaan isomman tilan ostaa.. Sitä taitaa nälkä kasvaa syödessä.

Mutta toisaalta unelma olis kun sais olla ihan vaan kotona itselleen ja omaksi ilokseen työskennellä. Eli sen verran tarttis olla tekemistä ja tulojakin että ainakin toisella olis varaa olla kotona. Taitaa vaan olla aika utopiaa tuokin..



Jos haluat eläinten kanssa puuhailla, niin tilan pitäisi olla C-alueella ????

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Oli ja on edelleen, kunhan tässä mietin monenlaisia vaihtoehtoja.

Laskeskelin vaan että jos sellasen pikkasenkaan isomman tilan ostaa.. Sitä taitaa nälkä kasvaa syödessä.

Mutta toisaalta unelma olis kun sais olla ihan vaan kotona itselleen ja omaksi ilokseen työskennellä. Eli sen verran tarttis olla tekemistä ja tulojakin että ainakin toisella olis varaa olla kotona. Taitaa vaan olla aika utopiaa tuokin..



Jos käytte puolisosi kanssa  palkkatyössä, kustannatte sillä varmasti perheenne ruokakustannukset. Jos tunnustaudut joksikin ekovihreäksi, voin antaa vinkkejä miten silloin selviätte.

virva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 129
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Kyllä mä tiedän ja ymmärrän ettei se nyt ihan niin ole. Että maanviljelijä pääsis rikastumaan.

Kunhan fundeeraan ääneen. Tatais olla parempi mennä kokeilemaan vaan sitä peliä sinne naamakirjaan. ::)
Leikkivä lapsi ei sammaloidu

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
no eihän tänne tein joukkoon meinaa helpolla uskaltaa, kun het ollaan sanojakin kääntelemässä ja ties mitä lisäilemässä.

Joku kuuluu joskus sanoneen että hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ihan ilmaset.  ;D

Jos vakavissasi  aikeinesi  olet, niin ainakaan täältä vapaasta sanasta et saa mitään hyödyllisiä neuvoja, täällä on  näitä puutteessa olevia peräkammarin  poikia, jotka kiimoissaan kirjoittele enimmäkseen siitä mistä puutetta on.  Käy mieluummin Farmitissa kyselemässä, sieltä saat asiallisempia neuvoja, ja ota itse mahdollisimman paljon selvää asioista eri lähteistä, tutkaile  ainakin Mavin ja MMM:n sivuja ahkerasti.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Kyllä mä tiedän ja ymmärrän ettei se nyt ihan niin ole. Että maanviljelijä pääsis rikastumaan.

Kunhan fundeeraan ääneen. Tatais olla parempi mennä kokeilemaan vaan sitä peliä sinne naamakirjaan. ::)

Tuossa todistit asenteesi. Eikö sinun perimmäinen tarkoitus ollut tuottaa itse ekovihreiden periaatteella ruokanne perheellesi??

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
no eihän tänne tein joukkoon meinaa helpolla uskaltaa, kun het ollaan sanojakin kääntelemässä ja ties mitä lisäilemässä.

Joku kuuluu joskus sanoneen että hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ihan ilmaset.  ;D

Jos vakavissasi  aikeinesi  olet, niin ainakaan täältä vapaasta sanasta et saa mitään hyödyllisiä neuvoja, täällä on  näitä puutteessa olevia peräkammarin  poikia, jotka kiimoissaan kirjoittele enimmäkseen siitä mistä puutetta on.  Käy mieluummin Farmitissa kyselemässä, sieltä saat asiallisempia neuvoja, ja ota itse mahdollisimman paljon selvää asioista eri lähteistä, tutkaile  ainakin Mavin ja MMM:n sivuja ahkerasti.

Kyllä täällää totuus piilee...
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Kyllä mä tiedän ja ymmärrän ettei se nyt ihan niin ole. Että maanviljelijä pääsis rikastumaan.

Kunhan fundeeraan ääneen. Tatais olla parempi mennä kokeilemaan vaan sitä peliä sinne naamakirjaan. ::)

Suomessa on aika vähän aloja, joissa voi suoranaisesti rikastua, vaikka hyvin tienaisitkin niin verottaja tasaa tilejä aika tehokkaasti ????

virva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 129
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä

Kyllä, alkuperäinen ajatus on ollut että olis omavarainen, eikä tarttis olla riippuvainen muista. Ja luomuna vois viljellä hyviä vihanneksia ja kasvattaa itse lihansa ja niin pois päin. Tuottaa itse villat ja tehdä niistä lankaa. Ja unelmien täyttymys olis jos vois sit olla lasten (jos sellasia joskus meillekin siunaantuis) kanssa kotona.
Leikkivä lapsi ei sammaloidu

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä

Kyllä, alkuperäinen ajatus on ollut että olis omavarainen, eikä tarttis olla riippuvainen muista. Ja luomuna vois viljellä hyviä vihanneksia ja kasvattaa itse lihansa ja niin pois päin. Tuottaa itse villat ja tehdä niistä lankaa. Ja unelmien täyttymys olis jos vois sit olla lasten (jos sellasia joskus meillekin siunaantuis) kanssa kotona.

Kyl sun tarttis herätä tähän maailmaan...
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä

Kyllä, alkuperäinen ajatus on ollut että olis omavarainen, eikä tarttis olla riippuvainen muista. Ja luomuna vois viljellä hyviä vihanneksia ja kasvattaa itse lihansa ja niin pois päin. Tuottaa itse villat ja tehdä niistä lankaa. Ja unelmien täyttymys olis jos vois sit olla lasten (jos sellasia joskus meillekin siunaantuis) kanssa kotona.

Kyl sun tarttis herätä tähän maailmaan...

Mitä turhaan kiirehtimään, ehtiihän tuota ....

virva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 129
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Herätä tähän maailmaan?

Olen hyvinkin hereillä, vaan en tiedä haluanko olla hereillä jos se elämä on tällasta. Jatkuvaa kiirettä ja stressiä. Tarttis tehdä työnsä hyvin, mutta kun ei anneta siihen tarvittavia resursseja niin se jos jokin syö ihmistä. Eipä siinä mitään jos olisi kyse vain omasta navasta, vyötä passaa vielä pikkasen kiristää, mutta kun on kyse muidenkin ihmisten hyvinvoinnista, jopa henkiin jäämisestä, niin.. En tiedä haluanko elää sellasta elämää.

Eikö saa edes unelmoida toisenlaisesta elämästä?

Mä olisin varmaan enemmän kuin tyytyväinen erakkona jossakin..
Leikkivä lapsi ei sammaloidu

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: unelmana maatalo ja eläimiä
Paljastuukohan tän Virvatulen takaa VeetiEemeliSepeteusvaimikäsenytoliAuA?
Saasnähdä....