Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuvitteletteko oikeasti että suomi eroaa EU:sta  (Luettu 3855 kertaa)

Simeon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Jaakkola jauhaa samaa asiaa vuodesta toiseen. Kaikki tahot, oikeusasiamiehet sun muun liitetään salaliittoon kun eivät olekaan samaamieltä Jorman kanssa.

Luuletteko tosiaan, että noilla sinänsä kunnioitettavan perusteellisilla kirjoituksilla olisi yhtään mitään merkitystä. Että Suomi eroaisi EU:sta koska tällainen epäselvyys on sitten ilmennyt. Eikö olisi parempi käyttää energiaa asioihin, joille on vielä jotain tehtävissä, niitäkin on.

Olen aivan varma, että kansanäänestys nyt järjestettynä antaisi saman tuloksen kuin aikanaankin.

gonemies

  • Vieras
Taitaa käydä toisinpäin.EU lakoaa alta pois.

Jorma Jaakkola

Onko Simeon edes perehtynyt?
Jaakkola jauhaa samaa asiaa vuodesta toiseen. Kaikki tahot, oikeusasiamiehet sun muun liitetään salaliittoon kun eivät olekaan samaamieltä Jorman kanssa.

Kuka on liittänyt oikeusasiamiehet tähän keitokseen?
En minä ainakaan.
Eivätkä minun käytössäni olevat dokumentitkaan.

Taitaa ollla niin, ettei Simeon ole edes perehtynyt kirjoituksiini.

Viimeksi muokattu: 26.10.08 - klo:12:06 kirjoittanut Jorma Jaakkola

Jorma Jaakkola

Epäselvyys?
Että Suomi eroaisi EU:sta koska tällainen epäselvyys on sitten ilmennyt.

Simeon, sinulle voi olla epäselvyys, minulle ei. Dokumentit puhuvat puolestani.

Jorma Jaakkola

Natinaa liitoksista
Taitaa käydä toisinpäin.EU lakoaa alta pois.

Totta.
Natina EU-liitoksien purkautumisesta on alkanut.

Ranska perusti EY-kilpailulainsäädännön vastaisen rahaston.

Ranskalta suuri valtiollinen sijoitusrahasto
Julkaistu 24.10.2008, klo 01.40
http://www.yle.fi/uutiset/talous/oikea/id105457.html

"Ranska perustaa suuren valtiollisen sijoitusrahaston tukeakseen vaikeuksiin joutuneita yrityksiään ja estääkseen niiden joutumista ulkomaiseen omistukseen.
 
 
Rahasto saa varansa valtiolta, joka rahoittaa sitä jopa 100 miljardilla eurolla seuraavan kolmen vuoden aikana. Presidentti Nicolas Sarkozy julkisti rahaston torstaina.

Sarkozy kannustaa myös muita EU-maita seuraamaan Ranskan esimerkkiä."


Kommentti uutiseen:
Suomipa ei seuraa Sarkozin viitoittamaa tietä vaan ehti ennen Ranskaa:


Valtio räätälöi yhtiöilleen uuden päällystakin

Tiistai 21.10.2008 klo 10:08 (päivitetty ti 13:16)
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/10/15630

"Valtioneuvosto on tänään päättänyt esittää eduskunnalle, että valtion omistamat osakkeet kahdeksassa ei-strategisessa pörssiyhtiössä eli Kemirassa, Metsossa, Outokummussa, Sammossa, Spondassa, Rautaruukissa, Stora Ensossa ja TeliaSonerassa siirretään..."

Kommentti uutiseen:
Suomella olisi saattanut olla suuri pelko joutua EY-tuomioistuimeen, mutta kun iso Ranskakin.

Viimeksi muokattu: 26.10.08 - klo:12:07 kirjoittanut Jorma Jaakkola

Jorma Jaakkola

Kysymys
Eikö olisi parempi käyttää energiaa asioihin, joille on vielä jotain tehtävissä, niitäkin on.


Kysymys Simeonille:

Mitä on vielä tehtävissä?

Luettele asiat, jotka vaatisivat minun energiaani?

Jorma Jaakkola

Saksa konkurssin partaalla
Taitaa käydä toisinpäin.EU lakoaa alta pois.

Perjantaina kuulin eräältä taholta, että Saksassa on kahden suuren pankin menetyksien määrä sama kuin Saksan vuosittainen kansantuote.

Mikä ongelmasta ulospääsykeino Saksalla on?

Miettikääpä.

Vinkki:
Nyt ollaan globaalissa lamassa siinä tilanteessa, että jokaisen maan pitää ajatella vain oman maansa parasta - rikkomalla EY-kilpalulainsäädännön keskeisempiä osia.

Jorma Jaakkola

Jaakkola jauhaa samaa asiaa vuodesta toiseen. Kaikki tahot, oikeusasiamiehet sun muun liitetään salaliittoon kun eivät olekaan samaamieltä Jorman kanssa.


Simeon!

Olen seuraillut agronetin laskuria Juumassin alustuksesta "Jorma Jaakkola".

Lukijoita käy mutta ei juurikaan komentoijia.
Sinä teit oman alustuksesi kirjoitusteni väheksymiseksi.

Se, että kirjoituksiani luetaan eikä kommentoida, kertoo jotakin.

Sinun oma alustuksesi kertoo jotakin Sinusta itsestäsi.
Ettet vaan olisi demareiden luoman kognitiisen konnotaation uhri?


Simeon

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Olet oikeassa, en jaksanut perehtyä kirjoituksiisi huolellisesti, tuskin moni muukaan niitä on jaksanut lukea. Myös siinä oikeusasiamies asiassa olit oikeassa, oikeuskanslerinhan sinä sanoit olevan suojelemassa väärintekijöitä eikä oikeusasiamiehen, minun moka. Kirjoituksiasi en väheksy, loistavaa pilkunviilausta vanhentuneista ja nykyään merkityksettömistä asioista. Aivan kuin se yksi paljastuksesi, jossa joku neuvotteluihin osallistunut kokooomuslainen, oliko se Kanarva vai kuka, oli tutkimuksissasi osoittautunut olleen lapsena TUL:n alaisessa uimaseurassa uimassa, selvä soluttautujahan tuo taisi sinun mukaasi olla.

Käytä energiaasi vaikka menemällä mukaan politiikkaan, kansanedustajaksi ja pane vanhusten asiat kuntoon. Ala käyttämään tuota energiaasi johonkin sellaiseen joka muuttaa asioita paremmaksi tulevaisuudessa. Vaikka uuden lannoitetehtaan runnaat pystyyn. Viljelijät, minä mukaanlukien lähdemme osakkaiksi. Mutta tuo vanhan sodan juoksuhaudoissa yksin laukauten huutaminen ei auta ketään. Toisaalta ei siitä kenellekään haittaakaan ole joten siinä mielessä tee kuten parhaaksi näet ja niinhän sinä teetkin, et sinä tekemisiäsi muilta kysele.

EU voi kaatua, nykyiseen talouskriisiin se ei kaadu. Eikä sinun kansanäänestyssalaliittoteoriaankaan.

Ja Sinullehan minä oikestaan kirjoitin, kuinkas monta vastinetta minä jo sinulta sainkaan, aika monta joten siinä mielessä aika hyvä alustus oli.

Mutta se kysymykseni, luuletko Suomen eroavan EU:sta kirjoituksiesi johdosta, vastaisitko siihen. Ja toinen kysynys, jos yht'äkkiä kaikki salaliittoon osallistuneet neuvottelijat tulee synnintuntoon ja pannaan lopulta toimeen uusi kansanäänestys EU:sta niin kuinkahan luulet käyvän, tulisiko sama tulos kuin viimeksi vai eri tulos? Minä uskon, että sama tulos siitä tulisi uudelleen.

Lopuksi, minun perusteluni ja asioiden taustojen tuntemukseni on hyvin vajavaisia, ei minulla ole tällaiseen aikaa enempää paneutua. Tiedät olevasi oikeassa, saatat ollakin, en tiedä. En ala tästä enempää vänkäämään. Pyydän anteeksi jos loukkasin, ei ollut tarkoitus loukata. Lopetan osaltani tämän keskustelun tähän.

Ai niin, olen poliitisesti sitoutumaton oikeistolainen, demaria en ole koskaan äänestänyt, useampia puolueita kuitenkin. Enkä edes tiedä, mitä konnotaatio tarkoittaa.

Jorma Jaakkola

Kiitos Simeon!
Olet oikeassa, en jaksanut perehtyä kirjoituksiisi huolellisesti, tuskin moni muukaan niitä on jaksanut lukea. Myös siinä oikeusasiamies asiassa olit oikeassa, oikeuskanslerinhan sinä sanoit olevan suojelemassa väärintekijöitä eikä oikeusasiamiehen, minun moka. Kirjoituksiasi en väheksy, loistavaa pilkunviilausta vanhentuneista ja nykyään merkityksettömistä asioista. Aivan kuin se yksi paljastuksesi, jossa joku neuvotteluihin osallistunut kokooomuslainen, oliko se Kanarva vai kuka, oli tutkimuksissasi osoittautunut olleen lapsena TUL:n alaisessa uimaseurassa uimassa, selvä soluttautujahan tuo taisi sinun mukaasi olla.

Ensinnäkin kiitos erittäin hyvästä vastauksestasi.

En viilaile pilkkuja. Nettikirjani aineisto ei ole minun mielipidettäni vaan se perustuu dokumentteihin.

Miksi kirjoitan?

-Siksi, että perään oikeudenmukaisuutta.
-Siksi, että koen vastaan tulleista asioista kertomisen velvollisuudekseni.

Presidentti Koivisto sai oikeuskanslerin penkalonsa alle.
Näin hänen piti tehdäkin, koska oikeuskanslerin enisijainen tehtävä on presidentin ja hallituksen toimien perustuslainmukaisuuden valvonta.

Myös media piti saada mukaan kuvioon.

Tässä yhteydessä pitää muistaa, että  Mauno Koiviston sitoo vankasti maanopetokselliseen toimintaan se, että Suomen alkuperäisen hallitusmuodon mukaan presidentti johti ulkopolitiikkaa.
Näin oli Hallitusmuotoon (HM 33 §) kirjoitettu 10.12.1993 saakka, jolloin eduskunta hyväksyi siihen HM 33 a-kohdan lisäyksen.

Tämän päivän uutisten mukaan ei edes Paavo Väyrynen ole ymmärtänyt silloista muutosta. Tuon a-kohta-lisäyksen valmistelivat Jouko Skinnari ja Pentti Arajärvi.

Mitä tulee oikeuskansleriin, Toivo T Pohjala sanoi minulle jo vuosia sitten, että oikeuskanslerille on turha kirjoittaa mitään, koska hän oli samassa juonessa mukana.

Kokoomukseen soluttautuja oli Pertti Salolainen.
Minulla on sotaveteraaniystävä, joka oli naimisissa Pertti Salolaisen veljen vaimon sisaren kanssa.
Kaveri seurasi siis läheltä Pertin toimintaa ylioppilaaksi pääsyn jälkeen.

En tiedä, mitä Salolainen on lapsena tehnyt. Olen kertonut siitä, mitä Salolainen teki aikuisena.

Käytä energiaasi vaikka menemällä mukaan politiikkaan, kansanedustajaksi ja pane vanhusten asiat kuntoon. Ala käyttämään tuota energiaasi johonkin sellaiseen joka muuttaa asioita paremmaksi tulevaisuudessa. Vaikka uuden lannoitetehtaan runnaat pystyyn. Viljelijät, minä mukaanlukien lähdemme osakkaiksi.

Suomalaisyritysten takaisin ostaminen toivomallani tavalla on jo alkanut, vieläpä EY-kilpailulainsäädäntöä rikkoen.

Tavallisen ilman yhteiskunnallista meriittiä olevan on turha yrittää kansanedustajaksi.

Olen käyttänyt energiaani muutenkin kuin maatalouden puolesta. EU-petos on kokonaisuus, ja sitä on vaikea uskoa.

Olen Kokoomuksen kuntavaaliehdokkaana. Illalla tietää kuinka kävi.

Mutta tuo vanhan sodan juoksuhaudoissa yksin laukauten huutaminen ei auta ketään. Toisaalta ei siitä kenellekään haittaakaan ole joten siinä mielessä tee kuten parhaaksi näet ja niinhän sinä teetkin, et sinä tekemisiäsi muilta kysele.

Tuli voi syttyä pienestäkin kipinästä.

Mitä tulee aineistoni hankintaan, en ole siitä yksin. Olen hyvin nöyrällä ja avoimella mielellä ottamassa dokumenttitietoa vastaan. Teen mitä parhaaksi näen.

Pitäisikö minun kysellä joltakulta lupa saada kirjoittaa esim. agronettiin?


Ja Sinullehan minä oikestaan kirjoitin, kuinkas monta vastinetta minä jo sinulta sainkaan, aika monta joten siinä mielessä aika hyvä alustus oli.
Olen samaa mieltä, kiitos siitä Sinulle.

Mutta se kysymykseni, luuletko Suomen eroavan EU:sta kirjoituksiesi johdosta, vastaisitko siihen.

En luule.

Toki toivon kirjoitusteni edesauttavan asiaa.
Näin tapahtui läpimurto ns. Koiviston konklaavin kertomiseen kahden eri toimittajan (Seppo Konttinen ja A-P Pietilä) kirjoittamissa kirjoissa kuluvana vuonna.
Mutta kuten tiedetään kukaan ei näytä vieläkään haluavan Mauno Koiviston tekemisiä mediaan.

Ja toinen kysynys, jos yht'äkkiä kaikki salaliittoon osallistuneet neuvottelijat tulee synnintuntoon ja pannaan lopulta toimeen uusi kansanäänestys EU:sta niin kuinkahan luulet käyvän, tulisiko sama tulos kuin viimeksi vai eri tulos? Minä uskon, että sama tulos siitä tulisi uudelleen.

Eivät tule synnintuntoon.
Liian monet nykyiset päättäjät ovat ns. liemessä.

Miksi toinen EU-kansanäänestys pitäisi järjestää. Se on nähty, miten EU toimii.

Lopuksi, minun perusteluni ja asioiden taustojen tuntemukseni on hyvin vajavaisia, ei minulla ole tällaiseen aikaa enempää paneutua. Tiedät olevasi oikeassa, saatat ollakin, en tiedä.

Pyydän anteeksi jos loukkasin, ei ollut tarkoitus loukata.

Olen monasti kertonut, että nettikirjani aineisto ei ole mielipidettäni. Se perustuu dokumentointiin.

Et ole loukannut minua. Kiitos kommentoinnistasi.

Kognitiinen konnotaatio

tarkoittaa tiedollisen mielikuvan muokkaamista ihmisten mielissä. Ovelalla tavalla. Yksi samantapaista ilmaiseva sana on aivopesu.
Hyvä esimerkki tästä on se, että valtaosa ihmisistä ei näe muuta mahdollisuutta kuin liittää kuntansa suurkuntaan.

Kun todellinen tieto puuttuu, ihmisten mielipide perustuu vain kognitiivisen konnotaation luomiin ajatuksiin.

Viimeksi muokattu: 28.10.08 - klo:21:21 kirjoittanut Jorma Jaakkola

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kuvitteletteko oikeasti että suomi eroaa EU:sta
En tiedä, mitä Jaakola asiallaan ajaa ...

Mutta tosiasia on se, että demokratian pelisääntöihin kuuluu avoimuus, rötöksisien paljastaminen ja vapaan tiedon levityksen takaaminen, mikäli jutut olisi ihan huuhaata, niin ei niitä saisi julkaista ilman seuraamuksia.

Uskon Jaakolan olevan oikeassa ja oikealla asialla periaatteessa, mutta en kannata EU:sta eroamista, vaikka keinot ja menetelmät millä liityttiin todistettaisiinkin vääriksi ja petoksiksi.

Suomen kaltainen vauras maa pystyy, jos haluaa, ajamaan etujaan EU:ssa.

Jorma Jaakkola

Vauras?
... en kannata EU:sta eroamista, vaikka keinot ja menetelmät millä liityttiin todistettaisiinkin vääriksi ja petoksiksi.

Suomen kaltainen vauras maa pystyy, jos haluaa, ajamaan etujaan EU:ssa.

Suomiko vauras?

EMU-mukautuksen vuoksi Mauno Koivisto järjesti Suomeen laman. Tämän seurauksena Suomen valtiolla on edelleen n 60 mrd euroa velkaa.

Vuonna 1987 Koivisto oli sanonut sikariportaan lentopalloporukalle, että jonakin päivänä Suomi on EY:n jäsen ja jäsenmaksu tulee olemaan kymmeniä miljardeja markkoja vuodessa!

Siis kymmeniä.

Ko asiat näkyvät julkisen sektorin palveluiden heikkenemisenä. Kuntien valtionavun leikkauksina.

Mitä ihanaa EU on Suomelle tuonut?

Suomen etujen ajamisesta taas kertoo esimerkiksi se, että valtiovarainministeri Kataista ei edes kutsuttu Sarkosin järjestämään talouskriisipalaveriin.
Eikä muidenkaan pienten maiden...

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Vauras?
... en kannata EU:sta eroamista, vaikka keinot ja menetelmät millä liityttiin todistettaisiinkin vääriksi ja petoksiksi.

Suomen kaltainen vauras maa pystyy, jos haluaa, ajamaan etujaan EU:ssa.

Suomiko vauras?

EMU-mukautuksen vuoksi Mauno Koivisto järjesti Suomeen laman. Tämän seurauksena Suomen valtiolla on edelleen n 60 mrd euroa velkaa.

Vuonna 1987 Koivisto oli sanonut sikariportaan lentopalloporukalle, että jonakin päivänä Suomi on EY:n jäsen ja jäsenmaksu tulee olemaan kymmeniä miljardeja markkoja vuodessa!

Siis kymmeniä.

Ko asiat näkyvät julkisen sektorin palveluiden heikkenemisenä. Kuntien valtionavun leikkauksina.

Mitä ihanaa EU on Suomelle tuonut?

Suomen etujen ajamisesta taas kertoo esimerkiksi se, että valtiovarainministeri Kataista ei edes kutsuttu Sarkosin järjestämään talouskriisipalaveriin.
Eikä muidenkaan pienten maiden...

tässä huomataan että sinne eu:n ytimeen ei kannata pienen maan tunkea. vaikka lipponen sitä kokoajan toitotti.
siellä kyyti on kylmää pienelle maalle.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Kiitos Simeon!
[
Olen Kokoomuksen kuntavaaliehdokkaana. Illalla tietää kuinka kävi.

36 ääntä uudeelle ehdokkaalle. ei ollenkaan huono tulos. onnittelut siitä!!!!!

Jorma Jaakkola

Kiitos juumassi!
[
Olen Kokoomuksen kuntavaaliehdokkaana. Illalla tietää kuinka kävi.

36 ääntä uudeelle ehdokkaalle. ei ollenkaan huono tulos. onnittelut siitä!!!!!



Kiitos juumassille onnitteluista!

36 ääntä merkitsee, että olen varavaltuutettu.