Se toinen jontikka 6410 minkä koeajoin näky menevän sen 47km/h. Itse valitsin vähemmän ajetun 44km/h mallin ;D Tosin eihän se kuutosella ole.
Se toinen jontikka 6410 minkä koeajoin näky menevän sen 47km/h. Itse valitsin vähemmän ajetun 44km/h mallin ;D Tosin eihän se kuutosella ole.
47 menee myös oma 6410, vakiokierroksilla ja normirenkailla ts. 600/65R38. Mittari näyttää tosin 44km/h mutta gepsin mukaan toisin. Etujousitus ja ek.,parempi ajettava tiellä kuin 6920 pelkillä etupainoilla+jousilla,rauhallisempi käytökseltään. Eli nelonenkin ok. tuossa +100hv luokassa ja alle 50km/h.
Paljos ne teidän vakiokierrokset ovat? Itsellä ei mene kuin 42km/h....siis 6410En nyt muista tarkalleen omastani kierroksia, ei ainakaan sinne 2500 asti neula mene.
Paljos ne teidän vakiokierrokset ovat? Itsellä ei mene kuin 42km/h....siis 6410
Olis hakuses päälle 100 heppaa (mielellään 6-koneella) oleva ja vähän kovempaa kun tota 35 km/h kulkeva traktori, hintaluokassa 15-35€ tonnia. Kun ei näistä kaikista merkeistä/malleista tiedä kuinka lujaa ne kulkee/saa kulkemaan, eikä jaksais jokaisesta ottaa selvää. Niin että mikä malli kulkis sitä 45-50 kymppiä?
EIKÄ mitään vaihdelaatikon "nurinpäin" kääntämis temppuila tai rattaitten vaihtoa...
Ja tiedetään, ettei traktori saa kulkea kuin 45...
3070 E taitaa mennä likemmäs 45 vakionakin.Aika hyvin!! Sehän tekee 8 sekunnin satasen vauhtia.Vapise Usain Bolt!!!
905 valmetti. Menee jopa yli 50km/h.Tiedän yhden 805:sen joka meni auton mittarin mukaan reilua 70km/h. Oli hurjaa touhua päästää sillä, ku ei oo mitään joustitusta ja rengaspaineetki oli korkeet.
8400 valmetti sopii tuohon hintahaarukkaan hyvin. Yksinkertainen toimiva ja varmasti arvonsa pitävä traktori! Kulkee 40km/h versionakin viittäkymppiä 20.8r38 renkailla. Pikkasen lisää painoja, niin menee tasasesti tien päällä, eikä varmasti ilmene voiman puutetta!onko tuon 8400 kokonaiskorkeus 20.8 kuinka paljo?? sais apevaunun eteen ja rehuntekoon.. 285cm max ja 50 pitäis kulukia
en tajua mitä sillä vauhilla voittaa jos kierrokset tapissa. ennemmin pitäs pyrkiä ajamaan 50k siellä 2000r/min huitteilla eikä vinguttaa 3000 lasissa korvat verta vuotaen...Täysin samaa mieltä kun deutsin 120mk3 ottaa 2200rpm/50km/h ja M620 2000/52km/h niin tuokin on jo semmonen ero ettei vanhemmalla viittis konetta enää huudattaa kun kuulostaa niin pahalta tuo 200rpm:än ero korvaan.... Ja 1500rpm olis vielä parempi :D
hiacen mittarit ja traktorin omat mittarit saa unohtaa, heittoa on paljo.Tiedätkö että Deutzi ei ota isoimman alueen suurimmalla pikavaihteella kuin 2000r/min. Sillä se menee n.49-51km/h.Ja nyt on kyseessä tää uus M-sarja.
liikenne valtratkin menee 60km/h oman mittarin mukaan, mutta totuus on vähemmän. hiace perässä näyttää 70...
kv:n testissä deutsi kulki kaasupohjas hiukka yli 50, ei kyllä vielä 2000r/min menny niin lujaa.
Alueella S.hiacen mittarit ja traktorin omat mittarit saa unohtaa, heittoa on paljo.Tiedätkö että Deutzi ei ota isoimman alueen suurimmalla pikavaihteella kuin 2000r/min. Sillä se menee n.49-51km/h.Ja nyt on kyseessä tää uus M-sarja.
liikenne valtratkin menee 60km/h oman mittarin mukaan, mutta totuus on vähemmän. hiace perässä näyttää 70...
kv:n testissä deutsi kulki kaasupohjas hiukka yli 50, ei kyllä vielä 2000r/min menny niin lujaa.
Tai jos tarkkoja ollaan niin alueella 6 ja pikavaihteella S ;)Alueella S.hiacen mittarit ja traktorin omat mittarit saa unohtaa, heittoa on paljo.Tiedätkö että Deutzi ei ota isoimman alueen suurimmalla pikavaihteella kuin 2000r/min. Sillä se menee n.49-51km/h.Ja nyt on kyseessä tää uus M-sarja.
liikenne valtratkin menee 60km/h oman mittarin mukaan, mutta totuus on vähemmän. hiace perässä näyttää 70...
kv:n testissä deutsi kulki kaasupohjas hiukka yli 50, ei kyllä vielä 2000r/min menny niin lujaa.
Alueella S.hiacen mittarit ja traktorin omat mittarit saa unohtaa, heittoa on paljo.Tiedätkö että Deutzi ei ota isoimman alueen suurimmalla pikavaihteella kuin 2000r/min. Sillä se menee n.49-51km/h.Ja nyt on kyseessä tää uus M-sarja.
liikenne valtratkin menee 60km/h oman mittarin mukaan, mutta totuus on vähemmän. hiace perässä näyttää 70...
kv:n testissä deutsi kulki kaasupohjas hiukka yli 50, ei kyllä vielä 2000r/min menny niin lujaa.
130 ei jaksa mennä kun 45km/h mittarin mukaan 15tonnin kuormalla. Tyhjiltään menee suoralla 51. Jotenkin laiskan oloinen kaikenkaikkiaan.Alueella S.hiacen mittarit ja traktorin omat mittarit saa unohtaa, heittoa on paljo.Tiedätkö että Deutzi ei ota isoimman alueen suurimmalla pikavaihteella kuin 2000r/min. Sillä se menee n.49-51km/h.Ja nyt on kyseessä tää uus M-sarja.
liikenne valtratkin menee 60km/h oman mittarin mukaan, mutta totuus on vähemmän. hiace perässä näyttää 70...
kv:n testissä deutsi kulki kaasupohjas hiukka yli 50, ei kyllä vielä 2000r/min menny niin lujaa.
Ja muutaman vuoden ikäinen 140 deutsi ei mee mihinkään :P, vakiona otti kierroksia 2250 ja piti mennä 50km/h kun oli liikenneperällä. Edellä mainitulla jontikalla tasatahtia,satakympillä viiatilla pysyi perässä... Kierroksia lisää suurimmalle vaihteelle,nyt menee 51 ja kierroksia lähes 2400. Nopeusmittari on näyttänyt kokoajan samaa nopeutta,vaikka nopeutta on muutettukin kierroksilla ;D
Roplasin näyttöäkalibroidessa väärään suuntaan ja menihän se 50km/h 1600 kierroksellakin,oli hiljainen ja tasaista kyytiä 8) ::)
50km/h ja 1600rpm.,ideaalikone moneen hommaan. Kuitenkin kärryn kanssakin ajetaan lähes aina tyhjiltään toiseen suuntaan,puolet matkasta pikkukierroksilla. Pikavaihteita voi pudottaa pienemmälle jos voimanpuute vaivaa.
Alueella S.hiacen mittarit ja traktorin omat mittarit saa unohtaa, heittoa on paljo.Tiedätkö että Deutzi ei ota isoimman alueen suurimmalla pikavaihteella kuin 2000r/min. Sillä se menee n.49-51km/h.Ja nyt on kyseessä tää uus M-sarja.
liikenne valtratkin menee 60km/h oman mittarin mukaan, mutta totuus on vähemmän. hiace perässä näyttää 70...
kv:n testissä deutsi kulki kaasupohjas hiukka yli 50, ei kyllä vielä 2000r/min menny niin lujaa.
Ja muutaman vuoden ikäinen 140 deutsi ei mee mihinkään :P, vakiona otti kierroksia 2250 ja piti mennä 50km/h kun oli liikenneperällä. Edellä mainitulla jontikalla tasatahtia,satakympillä viiatilla pysyi perässä... Kierroksia lisää suurimmalle vaihteelle,nyt menee 51 ja kierroksia lähes 2400. Nopeusmittari on näyttänyt kokoajan samaa nopeutta,vaikka nopeutta on muutettukin kierroksilla ;D
Roplasin näyttöäkalibroidessa väärään suuntaan ja menihän se 50km/h 1600 kierroksellakin,oli hiljainen ja tasaista kyytiä 8) ::)
50km/h ja 1600rpm.,ideaalikone moneen hommaan. Kuitenkin kärryn kanssakin ajetaan lähes aina tyhjiltään toiseen suuntaan,puolet matkasta pikkukierroksilla. Pikavaihteita voi pudottaa pienemmälle jos voimanpuute vaivaa.
130 ei jaksa mennä kun 45km/h mittarin mukaan 15tonnin kuormalla. Tyhjiltään menee suoralla 51. Jotenkin laiskan oloinen kaikenkaikkiaan.Alueella S.hiacen mittarit ja traktorin omat mittarit saa unohtaa, heittoa on paljo.Tiedätkö että Deutzi ei ota isoimman alueen suurimmalla pikavaihteella kuin 2000r/min. Sillä se menee n.49-51km/h.Ja nyt on kyseessä tää uus M-sarja.
liikenne valtratkin menee 60km/h oman mittarin mukaan, mutta totuus on vähemmän. hiace perässä näyttää 70...
kv:n testissä deutsi kulki kaasupohjas hiukka yli 50, ei kyllä vielä 2000r/min menny niin lujaa.
Ja muutaman vuoden ikäinen 140 deutsi ei mee mihinkään :P, vakiona otti kierroksia 2250 ja piti mennä 50km/h kun oli liikenneperällä. Edellä mainitulla jontikalla tasatahtia,satakympillä viiatilla pysyi perässä... Kierroksia lisää suurimmalle vaihteelle,nyt menee 51 ja kierroksia lähes 2400. Nopeusmittari on näyttänyt kokoajan samaa nopeutta,vaikka nopeutta on muutettukin kierroksilla ;D
Roplasin näyttöäkalibroidessa väärään suuntaan ja menihän se 50km/h 1600 kierroksellakin,oli hiljainen ja tasaista kyytiä 8) ::)
50km/h ja 1600rpm.,ideaalikone moneen hommaan. Kuitenkin kärryn kanssakin ajetaan lähes aina tyhjiltään toiseen suuntaan,puolet matkasta pikkukierroksilla. Pikavaihteita voi pudottaa pienemmälle jos voimanpuute vaivaa.
kerros nyt mullekin miten sitä nopeusnäyttöä voi kalibroida...? ::)
2005. Eikös 140 ole 7.2 litrasella? Jos isompaa tarvitaan, vaihdetaan konetta. Ei kutitella eikä roplata.
Nuo -05 -sarjan Valmetit saa ilman isoja kikkailuja kulkemaan viittäkymppiä. Ei välttämättä oo niitä her*****simpia ajettavia, mut kohtuu edullisia ovat.
2005. Eikös 140 ole 7.2 litrasella? Jos isompaa tarvitaan, vaihdetaan konetta. Ei kutitella eikä roplata.
kerros nyt mullekin miten sitä nopeusnäyttöä voi kalibroida...? ::)
Muistaakseni ohjeet löytyy ihan ohjekirjasta,impulssien määrää muutetaan mm. rengaskokoa vastaamaan. Heitin tuon 1600rpm ja 50km/h, niin paljoa ei voi säätää väärin mutta päin peetä kumminkin. Ellet löydä ohjetta, huoltomies osaa neuvoa.
Katoin:
Ohjekirjassa näkyy olevan sivulla 19, tutkasta,pyöränluistosta ja ajonopeudesta ko. sivulla juttua. Kalibrointi niin pitkä ja monimutkainen tarina että kato ite 8)
Virta pois,hätävilkut päälle,pitkien vaihtokatkaisijaa pohjassa pitäen virta päälle sekä käyntiin, ja irti valokatkaisijasta kun näyttöön tulee CAL. Ja niin edelleen pitkät rimpsut.
pohjanmaalla kaikki kulkee lujempaa, onko ilmanvstuskerroin jotenki pienempi vai mikä siel on?
johnderen 2850 ja 3350 menee samoihin noiden hitaiden valmetien kanssa.
---
en tajua mitä sillä vauhilla voittaa jos kierrokset tapissa. ennemmin pitäs pyrkiä ajamaan 50k siellä 2000r/min huitteilla eikä vinguttaa 3000 lasissa korvat verta vuotaen...
Kysenalaitelen kovasti mitä järkee on huudattaa konetta jotta se kulkee 3-5kmh kovempaa. Meillä oli df 140 mk3, siinä oli se säästö 40kmh. Mittari meni mykäks kerran ja silloin se vasta kulki, oli kai myöskin moottorin rajoitin pois pelistä samoin vaihteiston rajoitin.
Kysenalaitelen kovasti mitä järkee on huudattaa konetta jotta se kulkee 3-5kmh kovempaa. Meillä oli df 140 mk3, siinä oli se säästö 40kmh. Mittari meni mykäks kerran ja silloin se vasta kulki, oli kai myöskin moottorin rajoitin pois pelistä samoin vaihteiston rajoitin.
Omassa tapauksessa kyseessä oli periaate, 50 perällä ostetulla traktorilla tasatahtia neljänkympin koneiden kanssa. Enpä muista milloin oisin pitempää pätkää ajanut kaasupohjassa... Deutsilla tule muutenkaan KOSKAAN ajettua kaasupohjassa,kun rajoittaa kierroksia suurimmalla vaihteella.
Kaverilla samat kokemukset samanlaisesta deutsista,soitti mulle että kulkee ihan prkeleesti kun mittaristo pimeni,tais kadota kaikki rajoittimet koneesta. Niin paljon ettei uskaltanut kokeilla kuinka kauan kiihtyy ;D
Onkohan näitä kukaan roplannut kulkemaan kovempaa,millainenhan homma olisi? Kulkis sen 50 pikkukierroksilla.
Retku. Onko perää että kun 6400 vaihtaa 66-6800 pikavaihdepakat niin kulkee 70-80km/h 2500 kierroksella??Joo vaihdata vaan niin nopeutta löytyy... ;D
Kuinka muuten pikku ja väli koon voimansiirrot eroo keskenään kestävyysessä?
hiacen mittarit ja traktorin omat mittarit saa unohtaa, heittoa on paljo.2000rpm/52km/h GPS:llä mitattu....
liikenne valtratkin menee 60km/h oman mittarin mukaan, mutta totuus on vähemmän. hiace perässä näyttää 70...
kv:n testissä deutsi kulki kaasupohjas hiukka yli 50, ei kyllä vielä 2000r/min menny niin lujaa.