Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä
jos tuo tuuba tuossa yläpuolella olisi totta , niin miksi tavalliseen traktoriin asennettu sisukiisseli on niin hengetön ??
....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa.
Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa.
## Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi ###
Sillä että kone saadaan hetkellisesti kestämään suurta tehoa, kun paino, kulutus, äänenvoimakkuus, huollettavuus ja huoltoväli ovat yhdentekeviä, ei ole mitään tekemistä moottorin todellisen tuotekehityksen kanssa.
Kyllähän myyntimiehet tästä "tuotekehityksestä" jauhaa ja pullinkimiehet vouhkaa mutta kyllä todellinen tuotekehitys syntyy (ja on syntynyt tuon viimeiset 20 vuotta) simuloimalla malleja ja testaamalla niitä kentällä niille tarkoitetuissa olosuhteissa. Myös linnavuoressa.
Niin eikös tämäkin ketju aloitettu sillä että koko kesänä ei konetta ole avattu. Aika hissua tuotekehitysta sanoon minä, showta se vaan on, kallista komiaa.......
Vähän pitää olla lapsenmieli jos uskoo siihen että sisu-diisselin R&D osasto istuu pullinkia vuodesta toiseen kattomassa ja odottamassa että mikä mäntä tällä kertaa sulaa...
Oikea kehitystyö vaatii kontrolloidut olosuhteet että testit voidaan toistaa riittävissä määrin halutun tuloksen saamiseksi!
vapo on lahjoittanut erittäin monipuolisen, lukuisilla tehopenkeillä varustetun koelaboratorion traktorinvalmistajien käyttööön mutta vain valtra näyttäs hyödyntävän täysipainotteisesti tätä testilaa, jossa lämpötilat vaihtelee paukkupakkasista helteisiin. tokihan se vaarinpirtin kokoinen ventti tai jontikka lujemmalla on siinä neljä päivää kestävässä paalausturneessa on tai sitte 90-luvun äestä vetämässä....
Hmmm..... Minkähän takia eivät tuolta Saksasta ja Ranskasta ole innokkaita lähtemään tänne pohjolaan.....
A. On vehkeet omasta takaa
B. Ei haluta paljastaa omaa kehitystä Vapo/Valtra desanteille
C. Laitteisto on vieras, kielimuuri välissä ja aika rahaa
D. Ei vaan kiinnosta "Vaeppå testbesnch"
Vai voiskohan se olla kaikki noi edellä mainitut syyt, mitä veikkaat.