En toki. Volvoissa ei ole mitään muuta hyvää kuin moottorit ja nekään ei ole kovin lujia.
pyh pyh... nevalla tutulla on 2105 volovo valametti todella kovalla käytöllä ollut koko iän. sitä raktoria ei paljoa säälitty ole. tunteja vissiin nyt jotain 16000h, ja nyt tehtiin kunnon koneremontti. eli aivan perusvarmalta raktorilta se ainakin vaikuttaa. eihän tuollasta 2105 valamettia voi verratakkaa mihinkään uusin rimpula A,N,T sarjojen valtroohin. 2105 oli sentäs viä raktori.
Harvaan nykytraktoriin ehtii tulla noin paljon tunteja. Ei niitä ole 80-luvunkaan koneissa monessa. Käytöstä ja kunnossapidosta riippuu paljon. 905:n on kuitenkin aina ollut käytettynä halutumpi ja kalliimpi kone ja on yhä. Ikäluokan jääminen nostoväkeen pois aktiivikäytöstä on tasannut kullä hintoja mutta 905 on vieläkin hintava kone. Merkillepantava asia on sekin että ruotsissa missä volvoja on paljon on 905 erittäin arvostettu.
Meidän kempuralla on 90-luvun valmetteja. Ykköskoneessa on kohta 17000h ja ainoastaan pikavaihteet aiheuttaneet harmaita hiuksia. Toisaalta yhdessä koneessa on tunteja vasta reilu 8000 ja niitä ei enää paljon tule.
Kokemuksen myötä sanon että mitä enemmän hydraulisia pakkoja, sähköpalikoita ja piirikortteja traktorissa on niin sen enemmän tulee ongelmia käyttötuntien myötä. Jos koneessa on raakaa voimaa niin että kaikki työt hoituu "pintakaasulla" niin polttoainetta säästyy ja koneet pysyy kunnossa, ei tartte olla vaihtelemassa vaihteita ja revittelemässä koko aika.