Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe auraushinnat  (Luettu 13497 kertaa)

MS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
auraushinnat
Talvi on lopuillaan ja taas päätän ettei ikinä aurauksia. Ja syksyllä taas ehkä syön sanani...
Kiinnostaisi tietää millä hinnalla muut auraavat?
Itse teen lumitöitä kaupungissa. Auraan ja hiekoitan asuinkatuja ja kevyenliikenteen väyliä. Traktori on n. 120hv nelonen ja alueaura 320 leveä. Tuntihinta on 51e/h alv0 eli aivan liian vähän.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65821
Vs: auraushinnat
kokeile kalliimpaa hintaa, ei niitä auraajia loppupelissä niin paljon kuiteskaan ole!

lahtivaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: auraushinnat
Kaupungille aurataan kans kahdella koneella, 65€ tunti alv 0% , hiekoitus ja polanteen poisto 76€ tunti, juhlapyhät tuplahinnalla. Toissavuonna osu auralenkki itsenäisyyspäivään, tapaninpäivänä kaksi lenkkiä, uudenvuodenpäivä, loppiainen :)
Ei hätää hässiessä, kun on leipää taskussa...

antti-x

  • Vieras
Vs: auraushinnat
Pari u-auraa, 3,6m ja 4,8m 6430 ja 6630 autopowerien nokalla, kertahinnoittelu. Paksulla lumella keskimääräinen hinta tippuu 70-80 euroon / tunti.

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: auraushinnat
Kaluston pääomakulut /h + PÖ + Huolto&korjaus + 15% kate + yrittäjänpalkka 25-30€/h + *****ilujen vastaanotto 10€/h + ALV.



Miks Vesa myy ja te ette?

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: auraushinnat
Noissa kertakäynti maksulla olevissa pihoissa pääsee parhaimmillaan noin 110e tuntihintaan jos lunta ei ole paljon. Tuntityöt sitten jonkun kympin alle tuon.
Moni sanoo jotta lumityöt ei kannata, kyllä se kannattaa jos osaa hinnotella itsensä ja tekee laadukasta työtä.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: auraushinnat
70-90 €/h, pihasta riippuen. Kertamaksu systeemi. + Alv tietysti!

Viimeksi muokattu: 16.03.12 - klo:08:13 kirjoittanut Valtramies

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: auraushinnat
Noinhan se pitää mennä. Kun itse aikanaan nostin pihateissä (tuntihinnalla pöljä ajelin) 45 euroon verottoman hinnan niin parhaat laittoivat omat lumivehkeet kun oli niin kallis se muutaman satasen lasku aina keväällä.. hyvä että kättä nostavat nykyään..  :o Kalusto mulla toki vanhaa.

Reality check on kova sana. Nykyään jätän nuo hommat toisille.  8)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: auraushinnat
Mä olen pyrkinyt laskuttamaan 70 plus alvit. Mun käsityksen mukaan ollaan aika lähellä kipurajaa. Tosin suurimmassa osassa pieniä pihoja ollaan siirrytty talvihinnoitteluun ja isommissa pätkissä on kertahinnoittelu. Tuntihinnat pätee oikeastaan enää metsäteihin jne.

Toi talvihinnoittelu tuli siitä että asiakkaat rupes laskemaan minutteja ja aina piti joko käydä tai olla käymättä ko lumimäärään. Mun on helpompi käydä aina kun ajan viereisen tien. yksinkertaisen pihan olen myynyt 125 ekuun sis alv.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

MS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: auraushinnat
Kiitos vastauksista! Huomaan todellakin tehneeni halvalla.
Onko kokemuksia miten paljon koneiden koko vaikuttaa tuntihintaan. Itselläni on aika vaatimaton kalusto. Silloin ei varmaan voi odottaa samaa hintaa, kuin jos olisi iso traktori ja leveä/kallis aura. Kuvittelisin, että omalla kalustollani max tuntihinta voisi olla 60e? Tämä siis, jos puhutaan selkeästi tuntiperustaisesta laskutuksesta. Tuntuu, että meilläpäin kilpailu on tosi kovaa. Kuulin juuri, että pienen naapurikaupungin katuja auraa ison tilan isäntä 42e/h. Siinä ei kuskille jää kyllä mitään.
Kevät tulee ja mahdolliset harjaukset. Olen harjannut vanhalla 1,6m keräävällä harjalla samaan hintaan, kuin aurannutkin. Miten te muut?

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: auraushinnat
Kumpi se on loppupelissä halavempaa, iso raktori ja iso aura 70 € /h vai  pikku rattori ja pikku linko 40€/h ja aikaa kuluu varmasti puolet enemmän?  Tässä semmone yhtälö mitä monet tuntintaan tuijottajat ei älyä.
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: auraushinnat
Kumpi se on loppupelissä halavempaa, iso raktori ja iso aura 70 € /h vai  pikku rattori ja pikku linko 40€/h ja aikaa kuluu varmasti puolet enemmän?  Tässä semmone yhtälö mitä monet tuntintaan tuijottajat ei älyä.

Kiinteistönhuoltopuolella äkkiä toisinpäin, eli iso kone venksluuttaa paljon enemmän. Joka paikkaan ei edes sovi ja jos justiinsa sopii on saanut sitä yhdistelmäänsä venkslata kotvasen suoraksi.

Ja loppuu se näkyy isostakin voima, ja työnjälki heikkenee. Alueaura ja 300 hv pellinalla tuntuu aika tuskaiselta mäkiin, kun pitää 85 heppasella lingon kanssa ne röplyt siivota pois kun ei ole kuin puolet tiestä käytössä KUN VOIMA LOPPUU työnnellä sitä isoa aatraa siinä keulalla, vaikka on niin tehokas kone olevinaan
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: auraushinnat
No sinne kiinteistöpuolelle kun ei pitäs tavallisia rattoreita viijä ollenkaan. Kankeita ja eivät just mahdu.  :o
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1338
Vs: auraushinnat
Kaupungille aurataan kans kahdella koneella, 65€ tunti alv 0% , hiekoitus ja polanteen poisto 76€ tunti, juhlapyhät tuplahinnalla. Toissavuonna osu auralenkki itsenäisyyspäivään, tapaninpäivänä kaksi lenkkiä, uudenvuodenpäivä, loppiainen :)
****  Millanen vaatimus kaupungilla on kalustolle ja kuskille?
       
         ei taida olla traktori aivan kevyemmästä päästä
         polanteen poistosta päätellen>>alusterä?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: auraushinnat
Eipä sitä nykyaikaisella kalustolla oikein alle 50 verottomaan  tuntihintaan ole missään hommassa mahdollisuuksia. Öljyt, osat ja vakuutukset sekä kaluston pääomakulut on nousseet parin viimevuoden aikana paljon. Vaikka ajais vanhalla kalustolla, pitää kokoajan kerätä "pottia" uuden kaluston hankintaan. Tämä siis ohjeena niille jotka mielessään laskevat ajavansa halvemmalla  jo maksetulla koneella...
Ja lumitöiden erityispiirteenä on mainittava prkeleen varuillaolo, siinä olet sitten koko talven kiinni lumihommissa kun luvatut hommat on hoidettava.

Olen joskus linkoillessani miettinyt, että kun traktorin keulalle nostetaan aura, niin vaikka työn tehokkuus kasvaisi verrattuna linkoon, on tapaturman/konerikon riski senverran suurempi, että sen pitäisi näkyä taksassa. Ja kyllä se auran pukkaaminen vaatii koneelta voimaa jos lumelle pitää antaa oikeasti kyytiä eikä vaan siirrellä tien reunaan. Maanteitä auratessa näkyis 200 hv konekin olevan aika nöyrä kulkija vastamäessä jos aurattava lumi ei ole ihan pakkaslunta. Siihen kun laskee alusterän maahan siten että jotain irtoaakin, niin ihan siinä konekin joutuu töihin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's