Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Linnavuoresta 7 sylinterinen !  (Luettu 13615 kertaa)

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Lainaus
Luulisin, et jopa valtterilla insinöörit ymmärtää, mitä ne tekee. Ja miksi. Eri asia kuka tykkää

Mitä etua on 7-syl? Miten tasapainotus onnistuu, onko se täynnä painoakseleita? Mitenköhän seiska käy, kun kutonenhan on itsensä kanssa ekan ja toisen kertauksen tasapainossa? Tulee olemaan mielenkiintoinen moottoriääni  :)

Mutta ei kai se kuitenkaan jaksa tyhjäkäynnillä mihinkään, jos Valmetin periaatteilla mennään...

sanovat siin jutussa et se käy yhtä nätisti kun kutonen.

Valmetin koneissa on aina ollu kova liikkeellelähtö momentti

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Aidon täppiksen tuntee siitä vankkumattomasta joka-alan osaamisen tunteesta...



Niin jos tunteella, sitte täppis, mutta mitenkäs sitte, kun ei ookkaa pelkkä tunne vaan jotain muutakin...
tethering holes to their concave windings

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !

Niin jos tunteella, sitte täppis, mutta mitenkäs sitte, kun ei ookkaa pelkkä tunne vaan jotain muutakin...

:D :D Osui. Mut tosta moottorinsuunnittelusta yms. Jonkinlaisen koneenkorjaajankoulutuksen saanena ymmärrän moteista sen verran, etten kuvittelekaan osaavani niitä suunnitella ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

RockBull

  • Vieras
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Juu.
Imakoa pitää nostaa.
Seitenpyttynen ei ole mitenkään päin teknisesti etevämpi kuin kuutonen. Tuo samojen osien käyttö lienee ainoa peruste.
äänestä en osaa sanoa,mielenkiinnolla odotan. Esimerkiksi tasapainossa se ei ole luonnostaan niinkuin kutonen,toki saadaan tasapainoon vaikka yksipyttyinen kun vaan intoa piisaa.
Tuohon imakoon sen verran että onhan se vaikeampi ja teknisempi konstruktio tuo seiska,ja ennen kaikkea jotain uutta ja ihmeellistä mitä ei muut ole vielä tehneet. Eli toisin sanottuna tulee mielikuva
"eivät ole osanneet tehdä".
Sitten siihen soppaan ureat ja sitä myötä pienempi kulutus nin paketti on kasassa. Vielä tarpeeksi suuri tankki niin vot.
"Olemme tehneet uuden sukupolven vähäruokaisen moottorin".
Verku ja Venttimiesten hyväksyntä huomattavasti helpompi saada tälläisella uuden sukupolven moottorilla.
Jopa Miken ajatuksissa olen havainnut pientä lähestymistä petonkimylly tehtaaseen... ::)
Toivottavasti onnistuvat,saadaan työtä ja mainetta  Suomeen.
Jos se vielä tuputtaa savua entiseen malliin niin itketään sitten porukalla.

Ja HUHU tarinoi valtun uudessa lootassa olevan kuusi mekaanista aluetta. Sex,sex,sex...
Sexiloota... :P
Ja toivottavasti onnistuvat senkin kanssa.

RockBull

  • Vieras
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Pannanpas vielä sen verran että tämän "seitosen" hyviä ominaisuuksia ei ole pituus.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Ei oo valetta  :P

http://www.profi.de/cms/

Tässä nyt tätä seiskaa ihmetellään, mutta musta taustat aika selvät. Tuskin on aloite isomman koneen tekemiseen tullut Linnavuoresta. Agco_haluaa_ostomoottorit pois kaikkein suurimmistakin koneista. Seiska taasen tuli edullisemmaksi kuin aloittaa kokonaan puhtaalta pöydältä mitoituksien kanssa. Ja jos se saadaan pelittämään, niin mikäs siinä.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Miksi seitsemän?
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Miksi seitsemän?
Siksi kun 6-syl. tehot ei riitä

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Innoittajana on varmaan ollut speden elokuva noin seitsemän veljestä ja biisi seitsemän kertaa seitsemän?

http://www.youtube.com/watch?v=ynF3IvvLcUs

"seitsemän kertaa seitsemän, siitä SISU aina suunnaton.."

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Miksi seitsemän?
Siksi kun 6-syl. tehot ei riitä

Onko kuorma-autoissa seitsemän sylinterisiä? Ei vaan kutosia jopa 18-litraisia.3 litraa reikä.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Miksi seitsemän?
Siksi kun 6-syl. tehot ei riitä

Onko kuorma-autoissa seitsemän sylinterisiä? Ei vaan kutosia jopa 18-litraisia.3 litraa reikä.

Mitäs luulet kumpi on halvempi tehdä, kokonaan uusi ja iso kutonen vai seiska, jossa voidaan käyttää vanhan kutosen komponentteja tarjoamalla samalla jotain todella uutta?

Joo, isosta kutosesta itsekin tykkäisin, mutta pakko tuossa on myös tulostavoite olla taustalla.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Velu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Miksipä ei seiska. Tekeehän Scaniakin 9-litran viitosia kuutosen osista. Henkilöautopuolella on ollut viitosia 30 vuotta, mm mersulla ja VAG:llä. Laivan moottoreissa on seiska tai ysi on ihan normijuttu. Tehdään samoista osista sen mittainen kone kuin tarvitaan.

Ei se pytyn suurentaminen ole tie onneen, raja tulee siinäkin vastaan, alkaa isommassa päässä kierrosherkkyys muistuttaa lähinnä maamoottoria. Kunnon kuorma-autoissa muuten yli 14-litraiset on jo kaseja.

Tuo seiska on tehty ihan järkisyistä, nehän tässä ketjussa onkin jo mainittu. Tuskin on huonompi kuin kuutonen. Se käyntiääni pitäisi tosin päästä kuulemaan.

ose

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Koneistamossa kuulemma jyrsimen koko riittää seiskan lohkon käsittelyyn sellaisenaan. Melko puntti oli kampiakselin päässä värähtelyjä vaimentamassa. Tuo seiskahan on enemmän tehty 3 ja 4 syl osista kuin 6 syl (kannet suoraan pienemmistä) Ensimmäiset koneet menevät Kanadaan Hesstonin 11 m puimureihin. Väittivät että kukaan (MF-Valtra-Fendt) ei ole vielä tehnyt riittävän väännönkestävää (1800 Nm) voimansiirtoa.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
Koneistamossa kuulemma jyrsimen koko riittää seiskan lohkon käsittelyyn sellaisenaan. Melko puntti oli kampiakselin päässä värähtelyjä vaimentamassa. Tuo seiskahan on enemmän tehty 3 ja 4 syl osista kuin 6 syl (kannet suoraan pienemmistä) Ensimmäiset koneet menevät Kanadaan Hesstonin 11 m puimureihin. Väittivät että kukaan (MF-Valtra-Fendt) ei ole vielä tehnyt riittävän väännönkestävää (1800 Nm) voimansiirtoa.

Eli Massikan puimureihin. Ja Gleaneriin. Challengeriin tuon voisi upottaa, mutta taitaa Catin kanssa olla sopimus hamaan tulevaisuuteen... ja tulevaisuuteen.

tino (eli plini(

  • Vieras
Vs: Linnavuoresta 7 sylinterinen !
onko v7 +