Muistaakseni joskus tuollaisessa oli sellainen kaasuholkki, jonka sisässä peräpäässä oli sisäholkki eristettynä siitä pääholkista. Vanhetessaan se kaasuholkki alkoi pyöriä siinä siten, että sisäosa jumittui holkkijousen päälle ja saattoi jumittua lopullisesti. Tämä välissä ollut eriste"pahvi" tuli vielä kaasuholkin ulkopuolelle peräpäästä, mutta en muista oliko se silti jotain eristerinkulaa vasten vai ei. Että jos on vääränlainen holkki, niin sekin voi aiheuttaa läpilyöntiä. Yleensähän jos jotain ruostetta hitsaa räkimällä ylöspäin (auton pohjaa) vaikka hiilidioksidilla, niin aika paljon sitä rautaa sinne sisään roiskuu, jolloin läpilyönti on varma asia.
Kunnossa oleva holkki ei aiheuta läpilyöntejä jos se on oikeanlainen tai sisus ei ole täynnä rautarojua. Vaikka kahvan johdot olisikin oikosulussa tai muuten vaan on missä sattuu, holkin pitäisi olla eristettynä muusta maailmasta. Joten kaikkia mahdollisia tavaroita ei kannata vaihtaa suin päin vain fiilispohjalta.
Sen muistan, että se kaasuholkin ja sen kiinnipitojousen väliin piti laittaa jotain kuparitahnaa, jotta holkki pysyisi ehjänä, kun sitä TODELLA useasti joutui putsaamaan. Kun muutoin vähitellen se jumittui niin, että sisäholkki paloi kiinni ja kaasuholkki pyöri eristeen varassa ja irroittaminen ehjänä / puhdistaminen oli mahdotonta.
Jos vielä olisi sellainen kone, niin pitäisin siitä kynsin hampain kiinni, mutta vaihtaisin todellakin sen kaapelin ja polttimen kunnollisiin. Nykyhitsiä pitää odottaa, että se saa käynnistettyä sisäisen Windowsinsa, ennen kuin lanka alkaa sulamaan. Ei se haittaa, mutta oranssin varaosawindows ei ole halpa.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.