Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD 6920 Nestettä häipyy paisarista  (Luettu 7941 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: JD 6920 Nestettä häipyy paisarista
Minulla Valtra 900:n ja kun pakkanen menee luiokkaan -15 astetta, niin traktori konehallissa seisoessaan kylmänä alkaa päästellä liitoksesta, joka on moottorin etupäässä ylimpänä, josta siis lähtee letku kohti syyläriä. Ehkä pakkasessa siis tuon liitoksen välys hieman muuttuu ja pakkaneste tunnetusti tulee pienemmästä reiästä kuin vesi. Ylhäällä kun vuoto on, niin ei sieltä paljoa voi tulla, mutta lisätä täytyy. Toisaalta liitoksen korjaaminen ei ole niin yksinkertainen juttu, kyseessä ei ole klemmariliitos vaan kahden metalliputken, millä sitten lienee yhteen ympätty?

Siis tuo kohta on vesipumpun ja muistaakseni termarikotelon välissä. Siinä on semmoinen holkki, jossa o-renkaat molemmissa päissä. Entisestä traktorista sen pari kertaa laitoin, tiivisteet ei montaa euroa maksa, mut aina se muutamassa vuodessa alkoi taas tihua. Itse olen asennellut nuo o-renkaat jarrukumirasvan kanssa, ihan vaan ettei tule turpoamisefektiä tiivisteelle...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: JD 6920 Nestettä häipyy paisarista
Siis tuo kohta on vesipumpun ja muistaakseni termarikotelon välissä
Se kohta nimenomaan ja lienee siis "tyyppivika". Minulla toisena traktorina 700:n suljetulla jäähdytysjärjestelmällä, eikä siinä ole tuota ongelmaa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9826
Vs: JD 6920 Nestettä häipyy paisarista
Susihan se on munkin ferkun pellin alla. Ihan varma mä en ole mistä saumasta vuotaa. Mutta ei se enää tänä vuonna varmaankaan vuoda ... tai eihän sitä tiedä jos on kylmä loppuvuosi  8)

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: JD 6920 Nestettä häipyy paisarista
Joo tutkimukset jatkuu. Näyttää että ajon aikana tuo pinta valahtaa, mutta öljy ei ainakaan lisäänny. En myöskään ole huomannut mitään lätäkköä.Tässä mallissa on sellainen peräöljyn lauhdutin tuolla alla (donitsiksi sanotaan) voiko se vuotaa ja silloin kai menisi peräöljyn joukkoon tuo pakkasneste.

Kannattaa seurata tarkkaan peräöljyn määrää ja väriä. Jos näyttää yhtään siltä että lisääntyy tai väri muuttuu, öljyt äkkiä pois ja remonttiin. Ei oo halpaa lystiä neste peräöljyn seassa. Itsellä viime vuodelta muutaman tonnin edestä kokemusta!!!
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: JD 6920 Nestettä häipyy paisarista
Palaan asiaan hiukan myöhemmin, kun nyt lähdetään viikoksi reissuun.