Mikä onkaan se sopiva hetki, jollloin muuten kannattaa myydä ne sähköauton akut tyhjiksi? Kun pakkasilla on se sähkön hinta korkealla ja toimintamatka lyhinmillään ja lyhenee entisestään jos meinaa lämmityslaitetta käyttää autossaan. Saako muuten siitä myytävästä sähköstä sen maksetun siirtohinnan takaisin? Tuo pörssisähkö on mielenkiintoinen juttu, ainakin jos vertaa omaa sähkölaskua. Ainakin minulla, kiinteähintaisella sähkösopimuksella se sähkön osuus laskusta on pienimmillään ns. sulanmaan aikaan. Muutama kymppi laskussa. Sitten kun tulee pimeää ja pakkaset, niin sähkölaskussa sähkönosuus muuttuukin satasiksi ja mitä minä olen pörssisähkön hintoja verrannut, niin samaan aikaan nekin on nousseet.
Niin kerroppa että mikä hyöty on, jos toukokuussa neljänkympin sähkölaskusta saan kympin takaisin, mutta maksan saman 120€ siirtomaksun, mutta helmikuussa joudunkin maksamaan sähköstäni sen 600€ sen parinsadan sijasta + tietenkin siirtomaksut. Eikä siinäkään Teslan akun tyhjentäminen auta kun yhden kerran, jolle käy lataamassa sitä naapurin töpselistä.