Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 6800 valtra peräöljyn lämmöt  (Luettu 13677 kertaa)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
6400sella oli aikanaan 79 maksimilämmät...

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Ainakin megan öljyt on siinä 60-75asteen tienoilla kuumalla kelillä jos kokopäivän paalaa. Maantiellä sitte jos pitkään päästetään +50kmh niin voi nousta 90asteeseen. Mutta mulla on maksimitäyttö johtuen yhdestä kaksoiskipistä. Se hytin lämpötila näissä seurailee tuota peränlämpötilaa ainakin peltonopeuksilla :-[ >:(

Tieajossa 50 lootalla megat tosiaan lämpiää, oli sitten pelkkä traktori tai kaivuri perässä. Tiivisteet ja letkut ovat jo liian kovilla yli 85 asteessa. Liekö se syynä että löytyi ohut noin 12 mm o-rengas öljyistä. Muuta oiretta en ole huomannut kuin hydelohkon uivassa asennossa on pieni paine liittimen takana. Vasta sammuttamalla täysin paineeton.

Oisko arviota mistä o-rengas on uinut irti?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Joku 65 taitaa olla maksimi mitä -01 6850:ssä on öljynlämmöt olleet, täyttö max merkissä (ei extramax) ja 50 perällä on. Ei ole tullut kylläkään ikuna paalainta vedettyä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Tämä asia alkoi kiinnostaa ja suoritin 6800:lla 65km:n testilenkin. Aina kun mahdollista 2000rpm ja 36km/h. Ensimmäiset 10km niin lämmöt nousi kohtuullisen nopsasti 50 asteeseen. Siitä eteenpäin tuntui siltä, että aste per kilometri tuli lisää lämpöä. Ehkä jossain 45km:n kohdalla oltiin 81 asteessa ja siitä ylöspäin ei sitten päässyt. Tuli vielä käytyä niittämässä höpöheiniä (heikko kasvusto), lämmöt pyöri jossain 55 kieppeillä.

Mulla on sellainen mielikuva, että huoltomies olisi sanonut 6800:n olevan aika tarkka vaihteiston öljymäärästä ja 50km/h laatikolla lämmöt saa nousemaan äkkiä.

valtra 6800

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Tämä asia alkoi kiinnostaa ja suoritin 6800:lla 65km:n testilenkin. Aina kun mahdollista 2000rpm ja 36km/h. Ensimmäiset 10km niin lämmöt nousi kohtuullisen nopsasti 50 asteeseen. Siitä eteenpäin tuntui siltä, että aste per kilometri tuli lisää lämpöä. Ehkä jossain 45km:n kohdalla oltiin 81 asteessa ja siitä ylöspäin ei sitten päässyt. Tuli vielä käytyä niittämässä höpöheiniä (heikko kasvusto), lämmöt pyöri jossain 55 kieppeillä.

Mulla on sellainen mielikuva, että huoltomies olisi sanonut 6800:n olevan aika tarkka vaihteiston öljymäärästä ja 50km/h laatikolla lämmöt saa nousemaan äkkiä.
Kyseisessä koneessa 40km/h loota.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Portaattomat Vallut alkavat ainakin pätkimään kuin perä on yli 82 asteen tulessa, ehkä sama raja on noissa muissakin. Eli öljyn ominaisuudet alkavat loppua tuossa pisteessä niin että kuskikin huomaa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Tämä asia alkoi kiinnostaa ja suoritin 6800:lla 65km:n testilenkin. Aina kun mahdollista 2000rpm ja 36km/h. Ensimmäiset 10km niin lämmöt nousi kohtuullisen nopsasti 50 asteeseen. Siitä eteenpäin tuntui siltä, että aste per kilometri tuli lisää lämpöä. Ehkä jossain 45km:n kohdalla oltiin 81 asteessa ja siitä ylöspäin ei sitten päässyt. Tuli vielä käytyä niittämässä höpöheiniä (heikko kasvusto), lämmöt pyöri jossain 55 kieppeillä.

Mulla on sellainen mielikuva, että huoltomies olisi sanonut 6800:n olevan aika tarkka vaihteiston öljymäärästä ja 50km/h laatikolla lämmöt saa nousemaan äkkiä.
Kyseisessä koneessa 40km/h loota.

eihän sulla käsijarru lahaa?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

valtra 6800

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Tämä asia alkoi kiinnostaa ja suoritin 6800:lla 65km:n testilenkin. Aina kun mahdollista 2000rpm ja 36km/h. Ensimmäiset 10km niin lämmöt nousi kohtuullisen nopsasti 50 asteeseen. Siitä eteenpäin tuntui siltä, että aste per kilometri tuli lisää lämpöä. Ehkä jossain 45km:n kohdalla oltiin 81 asteessa ja siitä ylöspäin ei sitten päässyt. Tuli vielä käytyä niittämässä höpöheiniä (heikko kasvusto), lämmöt pyöri jossain 55 kieppeillä.

Mulla on sellainen mielikuva, että huoltomies olisi sanonut 6800:n olevan aika tarkka vaihteiston öljymäärästä ja 50km/h laatikolla lämmöt saa nousemaan äkkiä.
Kyseisessä koneessa 40km/h loota.

eihän sulla käsijarru lahaa?
Ei laahaa.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
T160n öljynlämpö nousee 92-94 paikkeille helteellä.No problem.
N141n peräöölinlämpö nousi tänä aamuna tunnin maantieajolla 60 paikkeille.
6800n käyttäytymistä en muista tarkkaan se kun sai uuden kodin.Tuskin peräöjy paljoa yli 70n nousi koskaan.

valtra 6800

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Hydrauliikka pumppu alkaa tosin olla ehtoo puolella että voisikko olla osasyynä lämpiämiseen  ???
 

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Hydrauliikka pumppu alkaa tosin olla ehtoo puolella että voisikko olla osasyynä lämpiämiseen  ???

No sehän se on selkeä syy. Mulla oli 5500 tunnissa pumppu siinä kunnossa, että tyhjäkäynnillä ei enää lämpöisillä öljyillä 4-siipiset nousseet ylös ja pikavaihteet pomppi vapaalle jarrua painaessa, kun jarruventtiili otti omansa.

Pumpun vaihdon jälkeen ei ole niin paljoa lämmennytkään, mutta ei se ole koskaan mulla ongelmana ollutkaan, kun ei ole tieajoa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
aikas korkeita lämpöjä tieajos teillä.. se käsijarru etenkin hitekis tulee säädettyä turhan liki ja se harraa sitte ja lämmittää.. siä saa olla reilusti välystä ku säätää, sevverran pitkä isku kumminki että pitää viä..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1336
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Ainakin megan öljyt on siinä 60-75asteen tienoilla kuumalla kelillä jos kokopäivän paalaa. Maantiellä sitte jos pitkään päästetään +50kmh niin voi nousta 90asteeseen. Mutta mulla on maksimitäyttö johtuen yhdestä kaksoiskipistä. Se hytin lämpötila näissä seurailee tuota peränlämpötilaa ainakin peltonopeuksilla :-[ >:(

Tieajossa 50 lootalla megat tosiaan lämpiää, oli sitten pelkkä traktori tai kaivuri perässä. Tiivisteet ja letkut ovat jo liian kovilla yli 85 asteessa. Liekö se syynä että löytyi ohut noin 12 mm o-rengas öljyistä. Muuta oiretta en ole huomannut kuin hydelohkon uivassa asennossa on pieni paine liittimen takana. Vasta sammuttamalla täysin paineeton.

Oisko arviota mistä o-rengas on uinut irti?
 
Hydrauliikkalohkolta todenäköisesti, 1 toim. - 2toimisen säätökaran
Tiiviste O-rengas.  Pyörä pois ja aukaisee levyn hydr lohkon
Edestä, siinä on melko hyvin näkyvillä,  näitä
O-renkaita menee silloin tällöin,  sit vähintään
90 shorenin. Kovuisia O-renkaita, kestää. Paremmin
uote]

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: 6800 valtra peräöljyn lämmöt
Ainakin megan öljyt on siinä 60-75asteen tienoilla kuumalla kelillä jos kokopäivän paalaa. Maantiellä sitte jos pitkään päästetään +50kmh niin voi nousta 90asteeseen. Mutta mulla on maksimitäyttö johtuen yhdestä kaksoiskipistä. Se hytin lämpötila näissä seurailee tuota peränlämpötilaa ainakin peltonopeuksilla :-[ >:(

Tieajossa 50 lootalla megat tosiaan lämpiää, oli sitten pelkkä traktori tai kaivuri perässä. Tiivisteet ja letkut ovat jo liian kovilla yli 85 asteessa. Liekö se syynä että löytyi ohut noin 12 mm o-rengas öljyistä. Muuta oiretta en ole huomannut kuin hydelohkon uivassa asennossa on pieni paine liittimen takana. Vasta sammuttamalla täysin paineeton.

Oisko arviota mistä o-rengas on uinut irti?
 
Hydrauliikkalohkolta todenäköisesti, 1 toim. - 2toimisen säätökaran
Tiiviste O-rengas.  Pyörä pois ja aukaisee levyn hydr lohkon
Edestä, siinä on melko hyvin näkyvillä,  näitä
O-renkaita menee silloin tällöin,  sit vähintään
90 shorenin. Kovuisia O-renkaita, kestää. Paremmin
uote]

Hei Kiitos Jarimies. Noihin lohkoihin ei ole tullut kurkisteltua. Jää talvelle homma kun ei vuoda ulos mitään.