Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tilasäiliöiden hinnat!  (Luettu 7556 kertaa)

maajuntti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 34
Tilasäiliöiden hinnat!
Aivan käsittämättömiä... 30 000-35 000 äyriä verollisena reilun 8000 litran kokoiset hinkit... p.r.ele!  >:(

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Paljonko tuollaisen vuokra on? Sentin litra vaiko jotain sentin osia.. Äkkiä kertyy siitäkin menoja  :o

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Paljonko tuollaisen vuokra on? Sentin litra vaiko jotain sentin osia.. Äkkiä kertyy siitäkin menoja  :o

Itämaidolla 0,33 senttiä/litra +alv ja tilasäiliö/pesuri 0,38 senttiä/litra+alv

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Paljonko tuollaisen vuokra on? Sentin litra vaiko jotain sentin osia.. Äkkiä kertyy siitäkin menoja  :o

Itämaidolla 0,33 senttiä/litra +alv ja tilasäiliö/pesuri 0,38 senttiä/litra+alv


Eli 3500 kilon päivätuotoksella tulee vuokraa vajaat 5 tonnia vuodessa  ::)

realisti

  • Vieras
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
käytettyjä saa saksasta ja tanskasta sopuhintaan, ittelle riittää tuo KJL:ltä ostettu 2550 vielä vanhan navetan ajan. Jos laajennetaan niin käytetty tuontitankki varmaan ihan 1.vaihtoehto.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Paljonko tuollaisen vuokra on? Sentin litra vaiko jotain sentin osia.. Äkkiä kertyy siitäkin menoja  :o

Itämaidolla 0,33 senttiä/litra +alv ja tilasäiliö/pesuri 0,38 senttiä/litra+alv


Eli 3500 kilon päivätuotoksella tulee vuokraa vajaat 5 tonnia vuodessa  ::)
Kuta kuinkin. Ja huollot/varaosat kuuluvat samaan hintaan.

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Paljonko tuollaisen vuokra on? Sentin litra vaiko jotain sentin osia.. Äkkiä kertyy siitäkin menoja  :o

Itämaidolla 0,33 senttiä/litra +alv ja tilasäiliö/pesuri 0,38 senttiä/litra+alv


Hah haa... Valiolaiset aina kehuvat kuinka niillä tulee tankitkin meijeriltä mutta tuohan onkin sikahintaista kynimistä  ;D
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

realisti

  • Vieras
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!

mah

  • Vieras
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Paljonko tuollaisen vuokra on? Sentin litra vaiko jotain sentin osia.. Äkkiä kertyy siitäkin menoja  :o

Itämaidolla 0,33 senttiä/litra +alv ja tilasäiliö/pesuri 0,38 senttiä/litra+alv


Eli 3500 kilon päivätuotoksella tulee vuokraa vajaat 5 tonnia vuodessa  ::)
Kuta kuinkin. Ja huollot/varaosat kuuluvat samaan hintaan.
3500 kiloa päivässä...Reilu kaksi robotillista lehmiä? ??? Mutta jos päivässä tulee 350 kiloa, maksaa vain 500. Tai jos tulee 35000 kiloa päivässä. Sitten on kallista. :'( Ja epäreilua. :'( Kai se todellisuudessa aina jotain maksaa jos meijerin on tankki. Esim. tuottajainmaidolla sitä ei erikseen hinnoitella maitotilissä, mutta löytyy sille hinta sieltä vuosikertomuksesta.

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Tuntuisi tuo hinnoittelu tukevan paremminkin "pistehinnoittelua". Käytännössä alle 2000 l säiliöitä saa kylpytynnyriaihion hinnalla, mutta isommista täytyy suomimarkkinoilla maksaa kalliimpaa litrahintaa. Käytännössa alle 300 000 litran vuositutannon pystyy lypsämään kyllä todella edullisiin säiliöihin, joita vapautuu lopettajilta ja laajentajilta ja näissä pääomakulut olemattomat.

Tämä vuokraus on outoa täällä pohjanmaalla, missä kaiken pitää olla omaa. Eräs vahaisäntä oli todennut, kun hänen kylällään oli suunniteltu jotain yhteisjuttua, että tuuliviiri kyllä voi olla yhteinen. Tosin on tämäkin talo mennyt 90-luvulla vasaran alle.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Tämä vuokraus on outoa täällä pohjanmaalla, missä kaiken pitää olla omaa. Eräs vahaisäntä oli todennut, kun hänen kylällään oli suunniteltu jotain yhteisjuttua, että tuuliviiri kyllä voi olla yhteinen. Tosin on tämäkin talo mennyt 90-luvulla vasaran alle.

Mä olen kuullut saman jutun niin, että tuo tuuliviiri tosiaan kävisi yhteiseksi, mutta vain niin kauan jos sille pitäisi ruveta sopimaan rasvausvuoroja. Sitten ei enää onnistuisi.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Tämä vuokraus on outoa täällä pohjanmaalla, missä kaiken pitää olla omaa. Eräs vahaisäntä oli todennut, kun hänen kylällään oli suunniteltu jotain yhteisjuttua, että tuuliviiri kyllä voi olla yhteinen. Tosin on tämäkin talo mennyt 90-luvulla vasaran alle.

Mä olen kuullut saman jutun niin, että tuo tuuliviiri tosiaan kävisi yhteiseksi, mutta vain niin kauan jos sille pitäisi ruveta sopimaan rasvausvuoroja. Sitten ei enää onnistuisi.
Joku kyllä katsoisi sitä viiriä enemmän kuin muut.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Mulla kans harkinnassa ostaisko uuden 14000 litraisen ja laittais nykyisen 9700 litraisen vaihtoon vai hommaisko vanhan vierelle 2000 litraisen lisätankin. Lyhyellä tähtäimellä eurot selkeesti lisätankin kannalla, mutta pitemmällä tähtäimellä tilanne tasoittuu.

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Mulla kans harkinnassa ostaisko uuden 14000 litraisen ja laittais nykyisen 9700 litraisen vaihtoon vai hommaisko vanhan vierelle 2000 litraisen lisätankin. Lyhyellä tähtäimellä eurot selkeesti lisätankin kannalla, mutta pitemmällä tähtäimellä tilanne tasoittuu.



Olen pohtinut myös että josko vaihtaisin XXL-kokoiset bokserini kokoon XXXL. Välillä tekee niin tiukkaa saada vaihdettua lahkeesta toiseen..  ;D ;D Vai ostaisinko kaappiin XXL-kokoisten lisäksi XS-kokoiset?
Poliittinen *****.

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: Tilasäiliöiden hinnat!
Mulla kans harkinnassa ostaisko uuden 14000 litraisen ja laittais nykyisen 9700 litraisen vaihtoon vai hommaisko vanhan vierelle 2000 litraisen lisätankin. Lyhyellä tähtäimellä eurot selkeesti lisätankin kannalla, mutta pitemmällä tähtäimellä tilanne tasoittuu.



Olen pohtinut myös että josko vaihtaisin XXL-kokoiset bokserini kokoon XXXL. Välillä tekee niin tiukkaa saada vaihdettua lahkeesta toiseen..  ;D ;D Vai ostaisinko kaappiin XXL-kokoisten lisäksi XS-kokoiset?

 on lähtenyt mopot keulimaan.... toki turvallisesti vesilasi mittakaavassa.  ;D
Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....