Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]

Viestit - TomppaH

Katoin sinun Kellfri videon youtubesta ja hyvin sillä saa risut poikki. Mitä se kaveris moitti tuossa Farmikossa? Tuo koura tulis kimppavehkeeksi, tuo karsinta kourassa olis tärkeä.    Molemmilla tulossa harvennuksia, ja kiinnostais saako karsivalla tehtyä propsia. Tähän asti tehny sahalla mutta nyt kroppa alakaa lahoamaan.

   

Onko teillä mikä hintahaarukka ja minkälainen nosturi? Olis yks syöttävä moipu ehkä tiedossa, tosin vaatii peruskoneelta jonku verran voimaa, painoa ja öljyn tuottoa. Mut siin olis sekä giljotiini että saha katkasu. Mittalaite lisämaksusta. Koura tarttee sitten vähän ohjauslogiikkaa lähinnä +12v muodossa.
Semmonen kone kannattaa ostaa, missä ei ole väylätekniikalla toteutettua sähköjärjestelmää.

Se on kaiken pahan alku ja juuri nykyisessä kännin periaateessa. Susi järjestelmä, joka pitäisi uudistaa kokonaan. Potentiaalierot korroosion ja tärinän vaikutusalueella aivan liian pienet.

Se on vähän siinä ja siinä.. jos kone on niin yksinkertainen että se on järkevä tehdä ilman väyliä niin hyvä niin.

Mutta jos koneessa on nykyinen määrä antureita, älyä, toimilaitteita ja hilppeitä, niin ilman väylää siitä tulee aivan toivoton johtovyyhti.
Loppujen lopuksi on mukavampi jos siinä reistailevassa lliittimessä on väylän neljä napaa (+,-, Hi,Lo) kuin että siinä on 51 hapettunutta kontaktia.
Minä ainakin tykkään kun hakkuupäähän menee vain väylä, ei kahtakymmentä toisiaan häiritsevää piuhaa. Ei tarvitse kuin ajatella tilannetta jossa naru on poikki.

Väylän datanarut ovat myös differentiaalipari, päiden väliset potentiaalierot eivät sotke liikennettä ellei virhe nyt aivan kohtuuttomaksi mene.

Väylätekniikka on tietysti ikävä asia korjaa-se-itse miehille, mutta virallista huoltajaa se kyllä auttaa. Monessa tapauksessa järjestelmä osaa jopa itse kertoa missäpäin vika mahdollisesti luuraa.
Samoin väylän jonkin haaran vika mykistää tietysti kaikki siihen osaan liitetyt laitteet.

Nojuu kolikon 2 puolta, känniväylissä tosiaan vian haku onnistuu tietokoneella/koneen omalla päätteellä. Anturit (mitkä em. Hakkuupäässä yleisimpiä vikapaikkoja on) maksaa ~100-500 erkkiä, katkennu johto vähemmän. Logiikka boksit sitte on niitä tonnien pietejä.. onneks itellä on toi setorin paska, siinä ei oo ylimäärästä tekniikkaa. Ei siinä kyllä oo liiaksi tarpeellistakaan tekniikkaa mutta tulee sillä työt tehtyä.

Juu en mä sitä johdon hintaa ajatellut ,vaan sitä hommaa liittää se uudelleen. 4 karvaa on aika paljon helpompi liittää metsässä rimaan/liittimeen/korttiin kuin 20 karvaa. Kokemusta on :-(
Mulla on puomissa liitin lähellä päätä, ja ainakin kerran on tullut revittyä se johto irti siitä liittimestä. Oma moka.

Ymmärrän :) nimimerkillä yhen 28 karvasen hartingin nyppässy irti, ei hartingista vaan edelkisestä liitoksesta. On muuten ahterista juotella sellasella kaasukolvilla niitä metässä.
Semmonen kone kannattaa ostaa, missä ei ole väylätekniikalla toteutettua sähköjärjestelmää.

Se on kaiken pahan alku ja juuri nykyisessä kännin periaateessa. Susi järjestelmä, joka pitäisi uudistaa kokonaan. Potentiaalierot korroosion ja tärinän vaikutusalueella aivan liian pienet.

Se on vähän siinä ja siinä.. jos kone on niin yksinkertainen että se on järkevä tehdä ilman väyliä niin hyvä niin.

Mutta jos koneessa on nykyinen määrä antureita, älyä, toimilaitteita ja hilppeitä, niin ilman väylää siitä tulee aivan toivoton johtovyyhti.
Loppujen lopuksi on mukavampi jos siinä reistailevassa lliittimessä on väylän neljä napaa (+,-, Hi,Lo) kuin että siinä on 51 hapettunutta kontaktia.
Minä ainakin tykkään kun hakkuupäähän menee vain väylä, ei kahtakymmentä toisiaan häiritsevää piuhaa. Ei tarvitse kuin ajatella tilannetta jossa naru on poikki.

Väylän datanarut ovat myös differentiaalipari, päiden väliset potentiaalierot eivät sotke liikennettä ellei virhe nyt aivan kohtuuttomaksi mene.

Väylätekniikka on tietysti ikävä asia korjaa-se-itse miehille, mutta virallista huoltajaa se kyllä auttaa. Monessa tapauksessa järjestelmä osaa jopa itse kertoa missäpäin vika mahdollisesti luuraa.
Samoin väylän jonkin haaran vika mykistää tietysti kaikki siihen osaan liitetyt laitteet.

Nojuu kolikon 2 puolta, känniväylissä tosiaan vian haku onnistuu tietokoneella/koneen omalla päätteellä. Anturit (mitkä em. Hakkuupäässä yleisimpiä vikapaikkoja on) maksaa ~100-500 erkkiä, katkennu johto vähemmän. Logiikka boksit sitte on niitä tonnien pietejä.. onneks itellä on toi setorin paska, siinä ei oo ylimäärästä tekniikkaa. Ei siinä kyllä oo liiaksi tarpeellistakaan tekniikkaa mutta tulee sillä työt tehtyä.
Mulla kävi vähän sama, toi hankkijan eko-haka ruisku vai  mikä olikaan, antautu. Lähti vissiin pumpusta testaillessa ruosteet irti ja väljisty. Mitään muuta ei siis ollu tarkotus suihkutella ku tuota aineista kovinta, h2oo:ta laitumelle että lähtis kasvamaan kun ei näillä seutuvilla oo tullu rippustakaan vettä.
 Jos laittas nosturin alle/perään v.o:lla pylrivän hydepumpun ja sopiva moottori/laatikko(välitys) kärrin persiisiin joka pyörittäis sopivalla toisioveto periaatteella (ketju/kardaani) levitylautasia (keloja) ja koneen hydestä pohjakuljettimen käytön... joku n.10 tonnin kakkakärryn lava siihen ja lisää laitaa sem mitä nosturilla ylettää laittamaan? Kaikkihan kai mahdollista on mutta mikä järkevää? Ehkä JOS ite tollasta suunnittelisin tai tarttisin tai haluaisin leikkiä, tekisin tuppisovitteisen siitä nosturista ja ostasin siihen perään kärryt/käyttötarkotus..
Säkitä 40kg säkkeihin ja kauppaa ~10e säkki hevosihmisille  :D sellasta lajittelujäte shaibaa ostettiin yks säkki ****marketista että... ny on sitte Justiinsa tota kevyttä/pientä omille ja vähän metsänki otuksille useemmaks vuodeks kun ex lankomies toi kyselemättä kärryllisen..
Terve, sun täytyy purkaa perän kansi veks, eli eka takalasit pois, penkki pois,koukun laukasu ja parikytkimen vaijerit irti, sitten hytin lattia (tai jos käy niinku mulla ettei penkki liiku niin molemmat kerralla), sitte letkut irti ja perän kansi ylös, ite nostin ketjutaljalla. Siinä kannessa tai perässä on takaa katottuna oikeella sellanen n. 2cm pitkä putken nysä mistä tulee paineet kanteen. Siitä on menny tiivisteet. Muistaaksenise oli 3,5mm mut en oo varma. Ainakaan ikh:n tiivistesetissä ei ollu sopivaa.


Vaihdoin samalla nostolaitteen männän tiivisteet, vanhoista ei ollu mitään jäljellä. Jos löytyy kylältä sorvari niin sorvauta sen männän tiivisteurat n. 10,5 mm ja osta polyuretaani tiivisteet siihen. Ne männän urat meinaan on sellasta kokoa ettei ni8h8n oikeen löydy tiivisteitä.

Tämä siis tehty 6245:een vm.-89.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]