Kai sitä pitää niin itsestään selvyytenä, että nää pohjalaisten tekemät koneet ei toimi kuin potkimalla. Mutta olishan se kiva, kun tuotekehitys menisi taas pykälän eteenpäin ja keksittäisiin jotain helpotusta.Toinen kinkkinen asia on, kun ottaa matalan perälaudan irti ja koittaa laittaa sitä paikalleen. Pitää pujottaa ylälaidassa oleviin tappeihin. Aikamoista tupeltamista, kun joutuu silmäilemään molemmille puolille ja kun tapit ovat tylppiä, niin ainahan ne kanittaa vastaan. Ne pitäisi tehdä kiilamaisiksi, niin olisi helpompi pujottaa laita paikalleen.Mutta kuten sanoin....Junkkarin ylivoimaa
Pehtooris on toine tappi pitee ja molemmis kartiot päät, hienosti menee niinku "vanahaan ihimiseen"
Toinen kinkkinen asia on, kun ottaa matalan perälaudan irti ja koittaa laittaa sitä paikalleen. Pitää pujottaa ylälaidassa oleviin tappeihin. Aikamoista tupeltamista, kun joutuu silmäilemään molemmille puolille ja kun tapit ovat tylppiä, niin ainahan ne kanittaa vastaan. Ne pitäisi tehdä kiilamaisiksi, niin olisi helpompi pujottaa laita paikalleen.Mutta kuten sanoin....Junkkarin ylivoimaa
täänä just sama tilanne eli laita jumissa mutta rajotuskettinki oli kiinni ja kyseessä oli vaunukuivuri joten täytyi laudan kanssa lyödä irti , toisellakerralla vedin lavan vaan niin pystyyn eettä meinas tulla takapäästä yli niin pano riitti laidan laukaisuun kun lukot oli auki
Lainaus käyttäjältä: rene-rane - 23.08.11 - klo:19:25täänä just sama tilanne eli laita jumissa mutta rajotuskettinki oli kiinni ja kyseessä oli vaunukuivuri joten täytyi laudan kanssa lyödä irti , toisellakerralla vedin lavan vaan niin pystyyn eettä meinas tulla takapäästä yli niin pano riitti laidan laukaisuun kun lukot oli auki Ei, ei pojat. Viljan kippauksessa täytyy avata vain se alaperälauta, ei koko perää. Lukot auki ja kiskaiset sen alaperälaudan auki ja lähdet nostamaan kippiä.
Hetkinen... Ei kai se ole se systeemi, että takalaidan alaosassa, kärryn rungossa on koukut ja pitkän sivun puolella on vipu, joka sitten vetää koukut auki?Jos on, niin se vasta täysin paska systeemi olikin
Hetkinen... Ei kai se ole se systeemi, että takalaidan alaosassa, kärryn rungossa on koukut ja pitkän sivun puolella on vipu, joka sitten vetää koukut auki?Jos on, niin se vasta täysin paska systeemi olikin Taitaa olla toisinpäin, verrattuna keskenään junkkarin 120vst velsan 90 (sama kärry kun 120 junkkari suurinpiirtein)tohon velsaan saa alemman takalaidan helposti yksinkinpaikoilleen /pois, avokoukkusystemisiinä mielessä tuo velsan takalaidan aukasumekanismiparempi, ettei tarvi pahimmassa viljanpölyssäköhiä, saatikka viljavirran tiellä.tartte kehitellä tulevan talven aikana hydr takalaidatnoihin velsaan / junkkariin... hmm kamilauta tyyppinenlukitusmekanismi, ei kauhian kummonen operaatio,keväällä viisaampi