Mä on aatellu, että nykysin on tuossa asfaltin laadussa vaihtelevuutta kun tulee reikiä. Ja ihan erikoisiin kohtiin tiessä. Taitaa olla sellasia sorasilmäkkeitä nuo reiät joissa ei ole tarpeeksi pikeä kun sitten hajoaa. Tänäänkin yhdessä liikenneympyrässä näkyi melkonen reikä joka ei ihan kovinkaan liikenteen aiheuttama. Laatu on päälysteissä heikentynyt. Poltoaineverot ja autoverot ym. kyllä kerätään mut tien ylläpito on sitten retuperällä. Tokihan on ollut iso virhe pitkin korpimaita noita asvaltteja vetää tueisteja varten. Sorateiden ylläpito olisi halvempaa vähäliikenteisillä teillä. Nuo vanhat asvalttitieet kun ei siitä paikkaamisesta tule miksikään ja se korjauksen laatukin on sitä ja tätä kun halvalla pitää tehdä.
Kyllä tuommonen uusi yhdistelmä missä saattaa olla jopa neljä akselia peräkkäin murtaakin asfalttia kääntyessään, saako tuon neljän akselin nipun päälle laittaa 10 per akseli painoa
Alkaa olla aika tavallisia jo nuo 5 akseliset nupit. Tuossa lähellä ajaa 5 akselinen soranuppi 5 akselisen perävaunun kanssa. Eli jo 10 akselia yhdistelmässä.
Myös metsäkuljetuksissa näkyy 10- akselisia alkupäänkin kuljetuksissa. Risteykset ja kaarteet metsäteillä pehmenevät kesäkelillä kerta-ajolla.
Ja tuossa lähistön liikenneympyrässä näkyy, kumpaan suuntaan ne 13 akseliset, yli 90 tonniset HCT- autot kaartavat kuorma päällä. Paikkaajat ovat käyneet suunnilleen joka viikko korjaamassa 2 vuotta sitten laitettua uutta päällystettä.