Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe KUMMITELABOBCATTI?  (Luettu 1437 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
KUMMITELABOBCATTI?
Hiukan taas olen katsellut noita telabobbareita. Olisko kellään käyttökokemusta kestävyydestä, käyttökustannuksista tai muusta sellaisesta. T300:sta mielisin mutta saattaisi olla ehkä 190:nenkin riittävä. Minkähänmoista kuormaa tuolla mahtaisi pystyä viedä? Käyttökuorma taisi olla noin tonnin mutta vanha 743:kin vei melkein tonnia. Noin 1500kg pitäisi saada kiikuteltua.

Ed

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: KUMMITELABOBCATTI?
Ei taida riitää 190, tarttisit mielummin 250:n noille taakoille. Ajo alustan on syytä olla sellainen että telat on todella tarpeen, on meinaan aika kova jyrinä ja ravistus hytissä kun kovalla ja epätasaisella ajelee.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: KUMMITELABOBCATTI?
Ei tietenkään sovi mihinkään louhikkoon. Tasaisella betonilla, märällä pellolla ja kuivikelannan päällä pitäisi päästä jotenkin liikkumaan niin että olisi vielä työntövoimaakin. Pyörillä olevaa ysisatasta ei joskus saa kauhalla auttaenkaan liikkeelle.
 Ajatuksena oli vertikaalipuomilla oleva kone mutta on sitä tähänkin asti tavallinen ollut riittävä, ehkä kattelen noita kaksviiskymppisiäkin.
 Olen muuten katsellut amerikkalaisesta huutonetistä kans noita koneita, ebay.com. Onkohan jotakin huolintafirmoja jotka mahdollisesti huolehtisi koneen myyjältä eurooppaan tai peräti suomeen asti tulevaan laivaan. Tai joku tuttukin tietysti pystyisi huolehtia rahdin tilauksesta. Mistään tyyneltämereltä en tietenkään ole konetta ostamassakaan eli matkat ei ehkä ihan hirveitä ole. Pianhan sitä tietysti sukaisis emännän kans tuonne ostoksille mutta on sekin jotenkin vaikeaa kun en itse osaa enklantia oikein yhtään.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: KUMMITELABOBCATTI?
   JA AIHETTA YLÖS, kun on pyhäkin ja konemiehetkin ehkä koneen ääressä.
  ebay.com  nettihuutokauppasivulla on pari kiinnostavaa konetta amerikassa atlantin rannikon lähellä. Oliskohan kellään tai kenenkään tutulla kokemusta rahdin  järjestelystä tuolta? Voisin tarvita kaverin joka kävisi tarkastamassa ja hakemassa koneen ja järjestäisi sen laivaan tännepäin.