Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: zetoriippo - 05.01.09 - klo:01:25
-
terve
tämmönen traktori kuin zetori (malli ei jäänyt päähän ehkä 7011/7045 tai jotain...4 pyttynen kummiskin) mutta vikaa ilmeisemmin moottorissa??
eli käy kyllä mutta tulee öljyä huohotin putkesta... aikas runsaasti... sillain että piisaa....eli öljyä ja ilmaa huohottimesta runsaasti??? sillain normi siirto ajelussa 4-8 litraa 10 km moottori öljyä...vanhasta öljyn merkistä ei tietoa eli siis mikä on jo osa maantiellä...uuden öljyn merkki on autossa kanisterin kyljessä mutta ei sitä kaikkia voi muistaa..
mutta mitä siellä voisi olla ?? vaiko täysi remotti??
zetori ollut ns. vähäsellä ajolla kun ei olla tar***** mihinkään mutta nyt kun tarvitsisi niin tulee ongelma..eli traktori ei ole mun vaan isäpuolen joka lainas mulle tontille jos vaik jotain ois voinu tehä....
maanantaina päivällä palaan malli/öljy asiaan enemmän
terv. repa
p.s. isot kirjaimet vielä koulunpenkillä ja pisteet sun muut kieli oppi kanssa samassa paikassa
-
Männänrenkaat poikki tai kiinni pikeentyneet.
Tai sitten kertakaikkiaan väljä moottori.
-
Lähteekö hyvin käyntiin?
-
Onko joku käynyt salaa vaihtamassa Perkinssin nokalle? ;D
-
Saattaa olla kansivikaakin,kannentiiviste ja venttiilien tiivistekumit.Puristuspaineethan kannattaisi ensimmäisenä mitata.Ja savutuksesta ja savun hajustakin voi päätellä palaako siellä oljyä,jos nestettä niin silloin savutus on harmaa.
-
Veikataan öljyrenkaiden jumiutumista koloonsa,,,,,,,
Saattaa irrota hetken ajeltuasi koneella tai sitten ei muutenkuin komennolla Zetor Pura ja kokoa aikaa X Tuntia ?
-
terve
malli selvinnyt kun on nukkunut yön yli eli 7011 eli takavetoinen zetori..
moottori öljystä ei tietoa joskus ja jouluna vaihdettu muttei viime jouluna eikä ehkä edellisenä jouluna...
ensimmäisenä tuli kanssa mieleen noi männänrenkaat + väljä moottori
käyntiin lähtee hyvin tai no mitä näillä pakkasilla hyvin mikään voi lähteä...
;D ;D ;D haa perkinssi ;D ;D nauroin ja paljon
puristukset mitataan kun löytyy vaan mittari jostain....
savusta ei nähty mitään kun pimeessä ihmeteltiin
mites toi kompressori??? oisko mahdollista että tuottaa paineen suoraan moottori tilaan??onko ees mahdollista taikka yhteyttä moottori tilaan??
kuis tommosen traktorin moottoriin päästään käsix eli joutuuko katkaseen traktorin et näkee edes pääsee käsix moottorin sisälmyksiin ja jos joutuu tekeen moottori rempan...
kun ei ole tota ohjekirjaakaan ollenkaan tai on mutta on varmaan jossain hävikissä...yhden mukaan jopa sytytetty takan pesää.. ;D
onko täys remppa kallis jos vaan puhutaan moottorista eli paljonko euroja ??? mistä sais halvalla osia ?
no hyvää ei saa halvalla...mutta maksaa se käytetty raktorikin jotain euroja
terv. repa
-
Noilla tiedoilla se moottoriremontin teko ei taida onnistua. :(
-
juu, vie hyvällä vain huoltomiehelle.
-
Noilla tiedoilla se moottoriremontin teko ei taida onnistua. :(
Tjah sullako sitä tietoa sitten on.
Periaatteessa tollaset moottoriremontit ei ole vaikeita,ja mitään vahinkoahan ei enää tule koska koneessa on vikaa.Purkamisvaiheessa merkitsee osat esim venttiilin nostimet ym järjestykseen ja yleensä kaikki entisille paikoilleen.Zetorin osat ei ole kalliita,siitä en tiedä onko putkikone vai kuiva sylinteri,
http://www.ikh.fi/ löytyy monenlaista
http://www.farmilaite.fi/ on mahdollinen kauppa myös
hakukoneella setorin osat ym vastaavaa saattaa löytyä myös
PS. Älä välitä noista näsäviisaista vastauksista niitä täällä aina tulee.
-
Muistaakseni onnistuu katkaisematta ottaa männät ulos,,,,,,
Osia voibi kysellä ;
http://www.motocheck.fi/
http://www.trv.fi/
http://www.zetra.fi/
Ei ole todellakaan avaruustekniikkaa ::)
-
Onko joku käynyt salaa vaihtamassa Perkinssin nokalle? ;D
Jos öljyä tunkee vaan yhrestä havaittavasta paikasta ei oo kirkiisi, mutta VALMETIN oireesiin soppii oikeen hyvin. ;D
-
Sieltä pyssykankaantieltä kun lähdet niin urku auki käyt turus voi parantua.
Vai lykkääkö kompressori öljyt taivaan tuuliin tai säiliöön?
-
Auki vaan,männänrenkaita poikki tai ainakin lopussa.
Jos sitä on eetterillä autettu käyntiin,niin saattaa männänrengasurat olla niin leveitä,että vahinko on tapahtunut.
Tämmönen voi lähteä kohtalaisesti käymäänkin,mutta sitten kun leikkaa kiinni,niin voi mennä kiertokanki vääräksi,ym. ikävää ettei oikein kannata ajaa.
Ei liene vaikea purkutyö(öljypohja pois ja kannet pois),mutta kasaaminen on hankalampaa.
Osta joku korjausopas,jos vaikka Alfameriltä saisi.Siitä näkee putkien asennuksen(ei kai tuo ole kuivaputki kone?,sitten on vaikeuksia luvassa ehkä),kuinka päin tulee kiertokanget,jos menee sekaisin,ym tietoa,jolla välttää virheitä.
-
joo sen pitää ainakin kattoa että kanget tulee juuri niin kuin on ne pois ottanut. ja kasaus vaihees pitää huolellisesti että kiertokangen "kaula" tulee samoin päin. kun kanget on momentis niin niissä pitää olla poikkitaisvälystä ettei nirhaa kiinni kampiakseliin, jos ei kasauksen jälkeen sitä ole niin kaula on tod.näköisesti väärinpäin.
-
Eikö näissä ole jokaisella pytyllä oma kansi (kerran serkun setkaa katsonut) Eli ekana mittaat puristukset ja jos sieltä se väljä löytyy niin se kansi auki ja öljypohjan kautta osat merkaten miten päin olivat!! mäntä ylös ja ulos. Pykälät naarmut ja kiinnileikkautumiset näet kun kansi on irti.
-
Noilla tiedoilla se moottoriremontin teko ei taida onnistua. :(
Tjah sullako sitä tietoa sitten on.
Ei oo, ja siksi teetänkin remontit ammattitaitosella korjaamolla. ;D Täp, täp, täp
Periaatteessa tollaset moottoriremontit ei ole vaikeita,ja mitään vahinkoahan ei enää tule koska koneessa on vikaa.Purkamisvaiheessa merkitsee osat esim venttiilin nostimet ym järjestykseen ja yleensä kaikki entisille paikoilleen.Zetorin osat ei ole kalliita,siitä en tiedä onko putkikone vai kuiva sylinteri,
http://www.ikh.fi/ löytyy monenlaista
http://www.farmilaite.fi/ on mahdollinen kauppa myös
hakukoneella setorin osat ym vastaavaa saattaa löytyä myös
PS. Älä välitä noista näsäviisaista vastauksista niitä täällä aina tulee.