http://www.youtube.com/watch?v=ST2rP4ICMCk&feature=related
Tuntuu jobbarikin olevan hukassa tietoinensa.
Tuokin video loppuu siihen kun mennään hitaasti pakilla, hydr pumppu negatiivisella ja moottori täydellä kulmalla.
Sellaista kuvaa ei löydy miten moottori/moottorit on kun mennään täysillä pakilla.
Jos kerran joppari tietää niin selvittäkööt ja antaa *****ilut olla.
selkeämpi esitys
http://www.youtube.com/watch?v=AIgEC3QTR20Eihän tuossa mitään omituista ole, tuo planeettapyörästöhän tuossa hoitaa tuon voimanjaon hydraulisen ja mekaanisen osan yhdistämisen. Planeetan kehä pyörii koko ajan "pakkisuuntaan" - kun halutaan mennä eteenpäin, kehää pyöritetään moottorin pyörittämää aurinkopyörää hitaammin, jolloin planeetankannatin pyörii sitä nopeammin mitä hitaammin kehää pyöritetään. Kun hydr.piiri pysähdyksissä nopeus eteenpäin on maksimi.
Hidastettaessa kehäpyörää kiihdytetään hydr.osalla kunnes se pyörii niin lujaa, että se kompensoi täysin mekaanisesti pyörivän aurinkopyörän kehänopeuden ja planeetankannatin pysähtyy.
Pakille mennessä sitten vain lisätään hydr.osan nopeutta, jolloin planeetankannatin alkaa pyöriä vastakkaiseen suuntaan. Tässä vaiheessa vetoteho siirtyy käytännössä kokonaan hydraulisen osan kautta, koska mekaaninen osa pyörii vastakkaiseen suuntaan.
Tuon vuoksi pakkia ei saada yhtä nopeaksi kuin eteenpäin menoa, koska hydr.osan ja kehäpyörän ja etenkin planeettarattaiden kierrokset nousevat liian isoksi ja hyötysuhde laskee voimakkaasti