Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe fendtin koukku  (Luettu 45776 kertaa)

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: fendtin koukku
Suurin ongelmahan tuossa koukussa on se että tuo kun kuluu niin ei toimi sitten millään.. 5000h pääasiassa kärrin vetoa/koukussa olevia muokkauskoneita niin 818:n koukku on niin valmis tapaus että perus tuhtit nyt tyhjänä just taitaa mennä lukkoon.. >:(  Täytenä ei toivoakaan, tai otat tyhjänä lukkoon asti ne ja haet puimurin alta kuorman kyytiin niin et saa niitä enää perästä ;D
Power By Perkins

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: fendtin koukku
Suurin ongelmahan tuossa koukussa on se että tuo kun kuluu niin ei toimi sitten millään.. 5000h pääasiassa kärrin vetoa/koukussa olevia muokkauskoneita niin 818:n koukku on niin valmis tapaus että perus tuhtit nyt tyhjänä just taitaa mennä lukkoon.. >:(  Täytenä ei toivoakaan, tai otat tyhjänä lukkoon asti ne ja haet puimurin alta kuorman kyytiin niin et saa niitä enää perästä ;D
Tiedän muuten yhden 820 fendtin jossa on tuota samaa ongelmaa ja joku 6000h mittarissa.. Jollain ihme virityksillä pysyy koukku ylhäällä kun ei pysy lukossa.. Itse en ole tutustunut kyseiseen mekanismiin..

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: fendtin koukku
Kellään ei vissiinkään ole oikeen minkäänmoista maakärryä jos 3tn nostovoima tuntuu oivalliselta. On ollu tuossa ajossa yksi semmonenkin vaunu mikä antaa varmaan tyhjänäkin yli 3tn aisalle tehty dumpperista. Omat ei ihan noin jykeviä ole. Mutta niistäkin isompi ihanriittävästi painaa koukkua maatakohti kun on kunnon kivikasa tai jotain karimäkeä kukkurallaan.
Toi 9tn on ollut semmonen sopiva ettei oo jäänyt ikinä nousematta  ;D  Aisapainosta ei mitään käryä kuinka paljon tulee..
Tuo teloilla terästetyn dumpipätkän kanssa touhuuva husaari väitti että ainakin 15tn olis aisan päässä kun poka päällä :'( Tiedä sitte mitäon mutta painava on jokatapauksessa. Tiedän kun yritinsitä joskus kaivurilla liikkeelle aikalailla paino vaikkei ollu kun multaa kyytissä :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: fendtin koukku
Suurin ongelmahan tuossa koukussa on se että tuo kun kuluu niin ei toimi sitten millään.. 5000h pääasiassa kärrin vetoa/koukussa olevia muokkauskoneita niin 818:n koukku on niin valmis tapaus että perus tuhtit nyt tyhjänä just taitaa mennä lukkoon.. >:(  Täytenä ei toivoakaan, tai otat tyhjänä lukkoon asti ne ja haet puimurin alta kuorman kyytiin niin et saa niitä enää perästä ;D
Tiedän muuten yhden 820 fendtin jossa on tuota samaa ongelmaa ja joku 6000h mittarissa.. Jollain ihme virityksillä pysyy koukku ylhäällä kun ei pysy lukossa.. Itse en ole tutustunut kyseiseen mekanismiin..
Miul on ketju vetovarsissa jolla saa keventää aisaa aina sen verran että saa koukun lukkoon/auki lukosta.. ;D
Power By Perkins

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26184
  • vastustan
Vs: fendtin koukku
Kellään ei vissiinkään ole oikeen minkäänmoista maakärryä jos 3tn nostovoima tuntuu oivalliselta. On ollu tuossa ajossa yksi semmonenkin vaunu mikä antaa varmaan tyhjänäkin yli 3tn aisalle tehty dumpperista. Omat ei ihan noin jykeviä ole. Mutta niistäkin isompi ihanriittävästi painaa koukkua maatakohti kun on kunnon kivikasa tai jotain karimäkeä kukkurallaan.
Toi 9tn on ollut semmonen sopiva ettei oo jäänyt ikinä nousematta  ;D  Aisapainosta ei mitään käryä kuinka paljon tulee..
Tuo teloilla terästetyn dumpipätkän kanssa touhuuva husaari väitti että ainakin 15tn olis aisan päässä kun poka päällä :'( Tiedä sitte mitäon mutta painava on jokatapauksessa. Tiedän kun yritinsitä joskus kaivurilla liikkeelle aikalailla paino vaikkei ollu kun multaa kyytissä :-[
valtran kohdalla vois pitää semmosta  yksinkertaasta nyrkkisääntöä  jotta aisapainoa ei oo liikaa mikäli vanteen ja telluksen väli on pitempi ku peukalon ja ja etusormen kärjen  maksimaalnen etäisyys...paripyörät päällä ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: fendtin koukku
Eipä taida kovin montaa tehdasvalmisteista kärryä löytyä jossa ylittyisi tuo 3tn aisapaino.

Massikassa on vissiin ainakin melkeen sama koukku ku noissa fendteissä, eikä se mun mielestä oo sen huonompi ku jontikan perinteinen koukkukaan.

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: fendtin koukku
Massikassa on vissiin ainakin melkeen sama koukku ku noissa fendteissä, eikä se mun mielestä oo sen huonompi ku jontikan perinteinen koukkukaan.
Ei kyllä oo missään massikassa tuota bill&bennetin koukkua! Eikä kyllä mielestäni edes melkeinkään samanlaista
Power By Perkins

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: fendtin koukku
Massikassa on vissiin ainakin melkeen sama koukku ku noissa fendteissä, eikä se mun mielestä oo sen huonompi ku jontikan perinteinen koukkukaan.
Ei kyllä oo missään massikassa tuota bill&bennetin koukkua! Eikä kyllä mielestäni edes melkeinkään samanlaista
Ei se vissiin sama ookkaan, mutta kyllä 5600-sarjalaisessa ainakin on hydraulinen koukku jonka toiminta ei liity mitenkään nostovarsien liikkeisiin.

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: fendtin koukku
Massikassa on vissiin ainakin melkeen sama koukku ku noissa fendteissä, eikä se mun mielestä oo sen huonompi ku jontikan perinteinen koukkukaan.
Ei kyllä oo missään massikassa tuota bill&bennetin koukkua! Eikä kyllä mielestäni edes melkeinkään samanlaista
Ei se vissiin sama ookkaan, mutta kyllä 5600-sarjalaisessa ainakin on hydraulinen koukku jonka toiminta ei liity mitenkään nostovarsien liikkeisiin.
Tosiaan 5600-sarjalaisissa koukun toiminta on nostolaitteesta riippumatonta mutta silti se periaate on aika pajon eri, niissähän on se ketju vetämässä sitä koukkua
Power By Perkins

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: fendtin koukku
Ei vedä ketjut koukkua, ovat vaan ohjureina. Ei ole ketjut kireällä missään vaiheessa nostoa.  8)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: fendtin koukku
Eipä taida kovin montaa tehdasvalmisteista kärryä löytyä jossa ylittyisi tuo 3tn aisapaino.

Massikassa on vissiin ainakin melkeen sama koukku ku noissa fendteissä, eikä se mun mielestä oo sen huonompi ku jontikan perinteinen koukkukaan.
Meinaatko ettei löydy moisia tehtaalaisina :o Mullakin on heti yksi Chieftain missä kyllä aivan takuulla ylittyy tuo 3tn aisapaino vaikka vaunu onkin pienemmänpään  kippoja ko valmistajalta kantavuus (tiellä) 16tn. Siis kuormattuna ylittyy tuo 3tn.

Viimeksi muokattu: 19.12.14 - klo:17:09 kirjoittanut Varjo79

Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: fendtin koukku
Ei vedä ketjut koukkua, ovat vaan ohjureina. Ei ole ketjut kireällä missään vaiheessa nostoa.  8)
No hyvä kun löytyi oikea tieto tähänkin asiaan  :D
Power By Perkins

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: fendtin koukku
Eipä taida kovin montaa tehdasvalmisteista kärryä löytyä jossa ylittyisi tuo 3tn aisapaino.

Massikassa on vissiin ainakin melkeen sama koukku ku noissa fendteissä, eikä se mun mielestä oo sen huonompi ku jontikan perinteinen koukkukaan.
Meinaatko ettei löydy moisia tehtaalaisina :o Mullakin on heti yksi Chieftain missä kyllä aivan takuulla ylittyy tuo 3tn aisapaino vaikka vaunu onkin pienemmänpään  kippoja ko valmistajalta kantavuus (tiellä) 16tn. Siis kuormattuna ylittyy tuo 3tn.
Telin sijoittelustahan tuo aisapaino paljon riippuu..

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: fendtin koukku
Eipä taida kovin montaa tehdasvalmisteista kärryä löytyä jossa ylittyisi tuo 3tn aisapaino.

Massikassa on vissiin ainakin melkeen sama koukku ku noissa fendteissä, eikä se mun mielestä oo sen huonompi ku jontikan perinteinen koukkukaan.
Meinaatko ettei löydy moisia tehtaalaisina :o Mullakin on heti yksi Chieftain missä kyllä aivan takuulla ylittyy tuo 3tn aisapaino vaikka vaunu onkin pienemmänpään  kippoja ko valmistajalta kantavuus (tiellä) 16tn. Siis kuormattuna ylittyy tuo 3tn.
Telin sijoittelustahan tuo aisapaino paljon riippuu..
Jep mutta kattoppa mimmonen tynkä tuo 16tn vaunu on chieffen sivuilta siltikin tuo painaa. Omatekosessa vaunussa onkinsitte teli tosikaukana verrattuna tuohon chieffeen ja aisapaino sen mukainen. Mutta yksi asia on totuus! Eli jos hiemankin vaikeampi maasto ei kulje vaunu jos ei ole painoa tarpeeksi aisalla. Vetävät vaunut sitten erikseen menee vaikka puuhun jos pääkestää ;D Mutta otetaas välillä palvirullaa ja kaljaa ja jatketaan joulun odotusta ;)
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: fendtin koukku
Eipä taida kovin montaa tehdasvalmisteista kärryä löytyä jossa ylittyisi tuo 3tn aisapaino.

Massikassa on vissiin ainakin melkeen sama koukku ku noissa fendteissä, eikä se mun mielestä oo sen huonompi ku jontikan perinteinen koukkukaan.
Meinaatko ettei löydy moisia tehtaalaisina :o Mullakin on heti yksi Chieftain missä kyllä aivan takuulla ylittyy tuo 3tn aisapaino vaikka vaunu onkin pienemmänpään  kippoja ko valmistajalta kantavuus (tiellä) 16tn. Siis kuormattuna ylittyy tuo 3tn.
Telin sijoittelustahan tuo aisapaino paljon riippuu..
Jep mutta kattoppa mimmonen tynkä tuo 16tn vaunu on chieffen sivuilta siltikin tuo painaa. Omatekosessa vaunussa onkinsitte teli tosikaukana verrattuna tuohon chieffeen ja aisapaino sen mukainen. Mutta yksi asia on totuus! Eli jos hiemankin vaikeampi maasto ei kulje vaunu jos ei ole painoa tarpeeksi aisalla. Vetävät vaunut sitten erikseen menee vaikka puuhun jos pääkestää ;D Mutta otetaas välillä palvirullaa ja kaljaa ja jatketaan joulun odotusta ;)
No hankalassa maastossa on sit tullut tehtyä kuormat etupainoisemmiksi.. Firman kärryssä on teli aikas keskellä mutta aina kun on jääty kiinni niin kärry mennyt sen verran syvälle ettei olis enää aisapainokaan auttanut :D  Eikä tuo firman kärry nyt paina tyhjänä kuin melkein 6tn..