Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 13.12.14 - klo:11:44

Otsikko: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Solifer1 - 13.12.14 - klo:11:44
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: fenu - 13.12.14 - klo:11:51
Polttoainetta vie sen 2-3 litraa enemmän ja huoltokulut kovemmat. Jakohihnan vaihto kallis. Muuten hyvä kone.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: T-Bone - 13.12.14 - klo:12:04
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

Olet oikeassa ehkä jokaisessa päätelmässäsi   ;)  ;D
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: nissan - 13.12.14 - klo:12:16
Onko tässä sama moottori kuin pökötissä,jos on niin hallejuja ja aamen :'(
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: JösseJänis - 13.12.14 - klo:12:17
Isoa bensiinimoottoria mukavampaa voimanlähdettähän ei autoihin ole vielä asennettu. Noissa vain iso tai isoksi kuviteltu kulutus nostaa vuotuista käyttömaksua ja alentaa muutenkin haluttavuutta. Vaan tämähän on vähän ajavan ostajan etu. Jos kilometrejä kertyy vuodessa alle 20 000, niin eipä sinä pari sataa litraa polttoainetta vuodessa ja pieni veroero paljoa merkitse, jos saat (usein vähemmän ajetun ja paremmin varustellun) auton monta tuhatta euroa halvemmalla.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: T-Bone - 13.12.14 - klo:12:20
Lainaus käyttäjältä: nissan link=topic=58458.m :-\sg1030733#msg1030733 date=1418465815
Onko tässä sama moottori kuin pökötissä,jos on niin hallejuja ja aamen :'(

Saattaa ollakin, mutta kun en ole kielipää....  http://en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Solifer1 - 13.12.14 - klo:12:21
Mitäs muita pienitilavuuksisia bensaturboja on muita ko volkka konsernilla?
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Hervast - 13.12.14 - klo:13:48
Uudemmissa fjoordeissa lie jotain ?

Joissain tapauksissa yli 2 litran koneissa pomppaa vakuutusmaksut, ne kandee tarkistaa ennen ostopäätöstä.

Itse olen miettinyt että seuraava rassi vois olla varustettu edelleen torsen nelivedolla ja jumalmoottorilla. eikö kuulostakin hienolta  :D
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: T-Bone - 13.12.14 - klo:14:50
Uudemmissa fjoordeissa lie jotain ?

Joissain tapauksissa yli 2 litran koneissa pomppaa vakuutusmaksut, ne kandee tarkistaa ennen ostopäätöstä.

Itse olen miettinyt että seuraava rassi vois olla varustettu edelleen torsen nelivedolla ja jumalmoottorilla. eikö kuulostakin hienolta  :D

Piti oikein selvittää tämäkin ilmaisu  ;D

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=67196
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: JiiPee42 - 13.12.14 - klo:15:17
Ranskalaiset on parhaita hampurilaisen kera...
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Kuuno - 13.12.14 - klo:15:26
Mutta autona paljon mainettaan parempia.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Terminator II - 13.12.14 - klo:15:30
Rapeita ranskalaisia saa Grilliltä! Meganessa kait näitä jakohinoja on mennyt pienemmistä moottoreista  ihan liukuhihnalla. Joskus oli vaihtosuositus 5 vuotta tai 60000km jakohihnalla tai mielellään koko autolla.

Iso moottoriset autot on tosiaan halvempia kuin pinempi moottoriset. Ei se Diesel vero ole paljon 3 litran farmari eemelissä isompi kuin 2 litran nuhapumpussa samalla korilla. ;D
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 13.12.14 - klo:16:33
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

2001 eteenpäin maantiellä pääsee oikeasti sillä ilmoitetulla 7.5 litralla/100 km. Jakohihnan vaihto maksaa tonnin / 120 tkm. En ole kuullut että hihnoja olisi tuosta koneesta mennyt. Jos talvella ajaa jotain alle kilsan pätkää niin että moottori ei ehdi lämpenemään, sytytyspuolia hajoaa aika varmuudella, jotain 50 eur/kpl, etummaiset vaihtaa helposti itse, taaempien vaihtoa varten pitää irroittaa imusarja. Jos ajaa koneen aina lämpimäksi ei ongelmia puolien kanssa. Moottori on tuo http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_ES_engine
Kaikki 3-litraiset automaattivaihteistolla jossa todella pitkät välitykset ja erittäin hiljainen ajaa. Kori on sinkitty, lokasuojat muovia ja ainakin konepelti alumiinia. Etupään niveliä menee ja samoin takapään puslia.





Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: BACKSPACE - 13.12.14 - klo:17:23
Se että ostais kutos-Rellun... sepä se vasta olisikin sairasta..

Kutos-Opelin ehkä vielä voisi ostaa. Mutta Rellun  ;D
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Terminator II - 13.12.14 - klo:17:46
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

2001 eteenpäin maantiellä pääsee oikeasti sillä ilmoitetulla 7.5 litralla/100 km. Jakohihnan vaihto maksaa tonnin / 120 tkm. En ole kuullut että hihnoja olisi tuosta koneesta mennyt. Jos talvella ajaa jotain alle kilsan pätkää niin että moottori ei ehdi lämpenemään, sytytyspuolia hajoaa aika varmuudella, jotain 50 eur/kpl, etummaiset vaihtaa helposti itse, taaempien vaihtoa varten pitää irroittaa imusarja. Jos ajaa koneen aina lämpimäksi ei ongelmia puolien kanssa. Moottori on tuo http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_ES_engine
Kaikki 3-litraiset automaattivaihteistolla jossa todella pitkät välitykset ja erittäin hiljainen ajaa. Kori on sinkitty, lokasuojat muovia ja ainakin konepelti alumiinia. Etupään niveliä menee ja samoin takapään puslia.

1000€! Remmin vaihto! Tuolla hintaa tekee 3.3 litran v6 mopariin nokkaketjuempan uusilla rattailla!
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: kyntaja - 13.12.14 - klo:17:56
Vanhemmissa audeissa/vw kin ongelmia noissa isolohkoissa,saatikka mitä löytyy ranskiksesta..
Mut jos harrastus pohjaa löytyy niin varmaan täysin soiva peli...
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Toivo Tonta - 13.12.14 - klo:17:57
Uudemmissa fjoordeissa lie jotain ?

Joissain tapauksissa yli 2 litran koneissa pomppaa vakuutusmaksut, ne kandee tarkistaa ennen ostopäätöstä.

Itse olen miettinyt että seuraava rassi vois olla varustettu edelleen torsen nelivedolla ja jumalmoottorilla. eikö kuulostakin hienolta  :D
Kuka sitä nyt vajakilla ajais :o
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: T-Bone - 13.12.14 - klo:18:12
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

2001 eteenpäin maantiellä pääsee oikeasti sillä ilmoitetulla 7.5 litralla/100 km. Jakohihnan vaihto maksaa tonnin / 120 tkm. En ole kuullut että hihnoja olisi tuosta koneesta mennyt. Jos talvella ajaa jotain alle kilsan pätkää niin että moottori ei ehdi lämpenemään, sytytyspuolia hajoaa aika varmuudella, jotain 50 eur/kpl, etummaiset vaihtaa helposti itse, taaempien vaihtoa varten pitää irroittaa imusarja. Jos ajaa koneen aina lämpimäksi ei ongelmia puolien kanssa. Moottori on tuo http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_ES_engine
Kaikki 3-litraiset automaattivaihteistolla jossa todella pitkät välitykset ja erittäin hiljainen ajaa. Kori on sinkitty, lokasuojat muovia ja ainakin konepelti alumiinia. Etupään niveliä menee ja samoin takapään puslia.

1000€! Remmin vaihto! Tuolla hintaa tekee 3.3 litran v6 mopariin nokkaketjuempan uusilla rattailla!

Joo ,vaikka ketjulla meniskin 400000 km niin syöppö on syöppö ja automaattiloota menee kumminkin tuossa ajassa ainakin kerran uusiksi johon uppoaa 4 tonnia  helposti .
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Terminator II - 13.12.14 - klo:19:28
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

2001 eteenpäin maantiellä pääsee oikeasti sillä ilmoitetulla 7.5 litralla/100 km. Jakohihnan vaihto maksaa tonnin / 120 tkm. En ole kuullut että hihnoja olisi tuosta koneesta mennyt. Jos talvella ajaa jotain alle kilsan pätkää niin että moottori ei ehdi lämpenemään, sytytyspuolia hajoaa aika varmuudella, jotain 50 eur/kpl, etummaiset vaihtaa helposti itse, taaempien vaihtoa varten pitää irroittaa imusarja. Jos ajaa koneen aina lämpimäksi ei ongelmia puolien kanssa. Moottori on tuo http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_ES_engine
Kaikki 3-litraiset automaattivaihteistolla jossa todella pitkät välitykset ja erittäin hiljainen ajaa. Kori on sinkitty, lokasuojat muovia ja ainakin konepelti alumiinia. Etupään niveliä menee ja samoin takapään puslia.

1000€! Remmin vaihto! Tuolla hintaa tekee 3.3 litran v6 mopariin nokkaketjuempan uusilla rattailla!

Joo ,vaikka ketjulla meniskin 400000 km niin syöppö on syöppö ja automaattiloota menee kumminkin tuossa ajassa ainakin kerran uusiksi johon uppoaa 4 tonnia  helposti .

300000km takana.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Köntys - 13.12.14 - klo:20:30
Se että ostais kutos-Rellun... sepä se vasta olisikin sairasta..

Kutos-Opelin ehkä vielä voisi ostaa. Mutta Rellun  ;D

Huumorimies ostaa molemmat  :D
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Terminator II - 13.12.14 - klo:20:35
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

2001 eteenpäin maantiellä pääsee oikeasti sillä ilmoitetulla 7.5 litralla/100 km. Jakohihnan vaihto maksaa tonnin / 120 tkm. En ole kuullut että hihnoja olisi tuosta koneesta mennyt. Jos talvella ajaa jotain alle kilsan pätkää niin että moottori ei ehdi lämpenemään, sytytyspuolia hajoaa aika varmuudella, jotain 50 eur/kpl, etummaiset vaihtaa helposti itse, taaempien vaihtoa varten pitää irroittaa imusarja. Jos ajaa koneen aina lämpimäksi ei ongelmia puolien kanssa. Moottori on tuo http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_ES_engine
Kaikki 3-litraiset automaattivaihteistolla jossa todella pitkät välitykset ja erittäin hiljainen ajaa. Kori on sinkitty, lokasuojat muovia ja ainakin konepelti alumiinia. Etupään niveliä menee ja samoin takapään puslia.

1000€! Remmin vaihto! Tuolla hintaa tekee 3.3 litran v6 mopariin nokkaketjuempan uusilla rattailla!

Joo ,vaikka ketjulla meniskin 400000 km niin syöppö on syöppö ja automaattiloota menee kumminkin tuossa ajassa ainakin kerran uusiksi johon uppoaa 4 tonnia  helposti .

Kyllä nyt pitää 10 kulutus sallia autolle jolla ilmanvastuskin on kerrostslon luokkaa. Pistäppä lagunaan 7 henkee kamoineen kyytiin.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: BACKSPACE - 13.12.14 - klo:20:38
Se että ostais kutos-Rellun... sepä se vasta olisikin sairasta..

Kutos-Opelin ehkä vielä voisi ostaa. Mutta Rellun  ;D

Huumorimies ostaa molemmat  :D
Pitäis asentaa Opeliin Rellun kutonen, olisipa autoa kerrakseen  ;D
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: arzyboy - 13.12.14 - klo:20:44
Ei kai 6-sylinterisyys tee automaattisesti moottorista huonommin kestävää :o Pari 6-mukista on ollut (tälläkin hetkellä löytyy) ja ei niissä moottoreissa ole ollut mitään ongelmia. Kaikilla merkeillä löytyy hyviä ja huonoja moottoreita... Ainakin kestävyyden kannalta. Jopa tojolla on ollut ongelmia tiettyjen moottoreiden kanssa...
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Last Man Standing - 13.12.14 - klo:22:53
>eikö kuulostakin hienolta

Ei kuulosta
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: T-Bone - 13.12.14 - klo:22:56
Miksi tuon v6 mallin saa halvemmalla ko 1,6,1,8 ja 2,0 mallit?  Onko se yksinkertasesti vain niinpaljon kalliimpi bensakuluiltaan,autoveroltaa??  Ite nyt ajellu 1,4 meganella jonkinaikaa ja helkkarin hyvin on pelannut suottako näitä haukutaan?

2001 eteenpäin maantiellä pääsee oikeasti sillä ilmoitetulla 7.5 litralla/100 km. Jakohihnan vaihto maksaa tonnin / 120 tkm. En ole kuullut että hihnoja olisi tuosta koneesta mennyt. Jos talvella ajaa jotain alle kilsan pätkää niin että moottori ei ehdi lämpenemään, sytytyspuolia hajoaa aika varmuudella, jotain 50 eur/kpl, etummaiset vaihtaa helposti itse, taaempien vaihtoa varten pitää irroittaa imusarja. Jos ajaa koneen aina lämpimäksi ei ongelmia puolien kanssa. Moottori on tuo http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_ES_engine
Kaikki 3-litraiset automaattivaihteistolla jossa todella pitkät välitykset ja erittäin hiljainen ajaa. Kori on sinkitty, lokasuojat muovia ja ainakin konepelti alumiinia. Etupään niveliä menee ja samoin takapään puslia.

1000€! Remmin vaihto! Tuolla hintaa tekee 3.3 litran v6 mopariin nokkaketjuempan uusilla rattailla!

Joo ,vaikka ketjulla meniskin 400000 km niin syöppö on syöppö ja automaattiloota menee kumminkin tuossa ajassa ainakin kerran uusiksi johon uppoaa 4 tonnia  helposti .

300000km takana.

Hyvin on kyllä kestänyt , meillä napsahti 296000 tasauspyörästöstä jokin ja alkoi raplattaa äänekkäästi  (siitä mistä lähtee vetoakselit. ) . Sen jälkeen vaihtoloota ,mutta turbiini alkoi temppuilla lähellä 400000 ja rautaakin oli lootan öljypohjassa . :( Vaihtoloota maksaa jotain 2500-2700 riippuen vaihteiden määrästä+ työt ellei vahingossa löydä purkaamolta  . Saat sisätilojen puhallinmoottorin ja Chiltonin korjaamokäsikirjan (englantilainen ja jos emäntä ei ole hävittänyt kirjaa) muutamalla kympillä jos kiinnostaa  :)
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Toivo Tonta - 13.12.14 - klo:23:00
Menee aiheen vierestä, mutta huonoin moottori oli vw:n kuutonen taikka volvohan sen rakensi.
Kolme kertaa lähti hampaat jakohihnasta startatessa. Aina osui 15t ja 20t välille. Männät venttiileihin kiinni ja kansi auki.
Pirun kallis kansipahvi ja ajoitus vaati erikoiskaluja. Toisen rempan jälkeen tuli nekin hankittua.
Kannenpulttien kiristys se vasta vw lt:ssä oli operaatio. Kahden metrin jatkovarsi piti saada mahtumaan hyttiin. Kun momentti oli saavutettu, sen jälkeen kierrettiin vielä 360°. Kun oli ajettu 1000 km, niin taas venttiilikoppa auki ja uusi kiristys.
Nyt meillä lukee tienviitassa:
Pääsy kielletty vw-autoilta
Eiköhän vw itse sen koneen tehnyt. melko vähävoimainen, jos 2m varren vaatii noin pienet pultit :o
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: piki1 - 13.12.14 - klo:23:20
Menee aiheen vierestä, mutta huonoin moottori oli vw:n kuutonen taikka volvohan sen rakensi.
Kolme kertaa lähti hampaat jakohihnasta startatessa. Aina osui 15t ja 20t välille. Männät venttiileihin kiinni ja kansi auki.
Pirun kallis kansipahvi ja ajoitus vaati erikoiskaluja. Toisen rempan jälkeen tuli nekin hankittua.
Kannenpulttien kiristys se vasta vw lt:ssä oli operaatio. Kahden metrin jatkovarsi piti saada mahtumaan hyttiin. Kun momentti oli saavutettu, sen jälkeen kierrettiin vielä 360°. Kun oli ajettu 1000 km, niin taas venttiilikoppa auki ja uusi kiristys.
Nyt meillä lukee tienviitassa:
Pääsy kielletty vw-autoilta
tuo on hyvä periaate mulla on piha vw vapaa alue.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Saskia - 14.12.14 - klo:00:22
Ranskalaiset on parhaita hampurilaisen kera...

Täällä taas vakaita mielipiteitään kertoo tyypit jotka ei ole todennäköisesti eläissään edes ajaneet ranskalaisilla autoilla, saati että olisivat omistaneet sellaisen  ::)
Itellä ollut henkilöautona viimeisten reilun 10 vuoden ajan ranskalaisia, käytettynä ostettuja.  Ensin Megane 1,6  reilun kolme vuotta, sitten Laguna 2,0 reilut 6 vuotta ja nyt kohta pari vuotta Peugeot 1,6 turbodiesel.  Kumpaankin relluun vaihdettiin jakohihna kertaalleen minun aikanani, ja hinta oli muistaakseni 500 eken paikkeilla/auto kaikkineen.  Meganeen vaihdettiin kaksi sytytyspuolaa (joka tulpalla omansa), joka johtui ilmeisesti siitä, että liikkeessä josta auton ostin (ei merkkiliike) oli moottori pesty painepesurilla, mikä on kiellettyä ja kiellettyä myös ilmeisesti useimmissa nykyautoissa joissa on enemmän elektroniikkaa.  Lagunaan ei moottoripuolelle tarvinnut tehdä muuta kuin tuo jakohihnan vaihto, mutta etupään niveliä piti muutama vaihtaa.  Tosin kun merkkiliikkeessä (myy myös Kolh...  Volvoa) ihmettelin että jo 50tkm ajettuun autoon pitää noita vaihtaa, niin huoltopäällikkö totesi ettei ne Volvoissa tahdo tuota 50-kymppiäkään kestää, ja vaihdossa on ollut 30tkm ajettuja mersuja joihin on pitänyt nivelet vaihtaa ennen ulosmyyntiä.  Pösöön on toistaiseksi tehty vain huollot. 
Yhdessäkään ranskalaisessani ei ole ollut mitään sähkövikoja, ei liioin ruosteen alkuakaan, eivätkä ne ole syöneet öljyä kuten erään saksalaisyhtymän tuotteet....  Useammassa tutkimuksessahan onkin todettu, että ranskalaisautot ovat nykyään vähiten ruostuvien joukossa, toisin kuin vaikkapa japsit.   Elikäs nuo puheet "rapeista ranskalaisista" kuuluvat samaan hevosmiesten tietotoimiston tietoon kuin aikanaan väite, että "varis ei ole lintu eikä voortti auto"...... ;D  Eipä silti, kyllä ranskalaisissa autoissa on nykyään niin hyvät istuimet, että siellä on mukava istua ja vaikka syödä hampurilaista ja ranskalaisia....  :)

Joku kysyi moottoreista, Renault tekee moottorinsa itse, sekä myös Nissanille, ja Peugotilla ja Citroenilla eli PSA-yhtymällä on yhteiset moottorit.

Ps.  Kyllä minäkin tuollaista kuutos-Lagunaa aikanaan himoitsin.....    ;)
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: icefarmer - 14.12.14 - klo:00:37
varmaan ihan kärkipään autoja pösö kestämään ruostetta :) :) :) :)

terminaattorin kannattaa uskoa merkkiliikkeen ay-asentajia kun ne kertoo mitä öljyä ryslerin lootaan pitää laittaa, universaali ei käy eikä useimmat motonetinkään öljyt vaikka mten tekis mieli väittää muuta 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Viljelijä - 14.12.14 - klo:09:56
 Sakemannin autoissa saa olla vaikka mitä sekundaa  seassa, niin maine vaan kestää, ihmeellistä? Ranskalaisia haukutaan, vaikka ei ole metriäkään ajettu, saati omistettu. Pihasta löytyy tälläkin hetkellä enemmän kuin yksi Psa auto. Vanhimmalla ajettu yli 600tkm. kori ei natise mistään, ja tosi hiljainen tiellä, ja erinomainen ajaa.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: nissan - 14.12.14 - klo:10:27
Kummasti nuo autokauppiaat hyvittävät nihkeesti noista ranskalaisista.toista se on japanilaisista varsinkaan tojotasta ;D
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Terminator II - 14.12.14 - klo:10:48
varmaan ihan kärkipään autoja pösö kestämään ruostetta :) :) :) :)

terminaattorin kannattaa uskoa merkkiliikkeen ay-asentajia kun ne kertoo mitä öljyä ryslerin lootaan pitää laittaa, universaali ei käy eikä useimmat motonetinkään öljyt vaikka mten tekis mieli väittää muuta 8) 8) 8) 8)

Käytän jenkki auto mekaanikon palveluja. On erikoistunut automaatti lootiin.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: icefarmer - 14.12.14 - klo:12:01
varmaan ihan kärkipään autoja pösö kestämään ruostetta :) :) :) :)

terminaattorin kannattaa uskoa merkkiliikkeen ay-asentajia kun ne kertoo mitä öljyä ryslerin lootaan pitää laittaa, universaali ei käy eikä useimmat motonetinkään öljyt vaikka mten tekis mieli väittää muuta 8) 8) 8) 8)

Käytän jenkki auto mekaanikon palveluja. On erikoistunut automaatti lootiin.
maanviljelijä suhahuttaa kohta kolmipyttysellä volvolla terminaattorin edelle olipa tämä sitte liikenteessä tuplaturbomersulla vai kuutiotuumia ei korvaa mikään ryslerillä ;) ;D 8) ::)

http://www.iltalehti.fi/autot/2014121118919043_au.shtml

Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Terminator II - 14.12.14 - klo:12:16
varmaan ihan kärkipään autoja pösö kestämään ruostetta :) :) :) :)

terminaattorin kannattaa uskoa merkkiliikkeen ay-asentajia kun ne kertoo mitä öljyä ryslerin lootaan pitää laittaa, universaali ei käy eikä useimmat motonetinkään öljyt vaikka mten tekis mieli väittää muuta 8) 8) 8) 8)

Käytän jenkki auto mekaanikon palveluja. On erikoistunut automaatti lootiin.
maanviljelijä suhahuttaa kohta kolmipyttysellä volvolla terminaattorin edelle olipa tämä sitte liikenteessä tuplaturbomersulla vai kuutiotuumia ei korvaa mikään ryslerillä ;) ;D 8) ::)

http://www.iltalehti.fi/autot/2014121118919043_au.shtml

Kuutiotuumi ei mikään voita! :-D
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Solifer1 - 14.12.14 - klo:15:42
Itellä ei koskaan ole saksalaista autoa ollut mutta yks v70 oli jossa oli volskun dieselmoottori. Volvo oli kyllä hyvä mutta se moottori ei ollut samaa laatua. 5kk omistin auton ja 6 kertaa moottorintakia korjaamolla,nyt on rellu ollut saman ajan ja vain kaasuvaijeri tarvinnut vaihtaa.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Varjo79 - 14.12.14 - klo:15:55
varmaan ihan kärkipään autoja pösö kestämään ruostetta :) :) :) :)

terminaattorin kannattaa uskoa merkkiliikkeen ay-asentajia kun ne kertoo mitä öljyä ryslerin lootaan pitää laittaa, universaali ei käy eikä useimmat motonetinkään öljyt vaikka mten tekis mieli väittää muuta 8) 8) 8) 8)

Käytän jenkki auto mekaanikon palveluja. On erikoistunut automaatti lootiin.
maanviljelijä suhahuttaa kohta kolmipyttysellä volvolla terminaattorin edelle olipa tämä sitte liikenteessä tuplaturbomersulla vai kuutiotuumia ei korvaa mikään ryslerillä ;) ;D 8) ::)

http://www.iltalehti.fi/autot/2014121118919043_au.shtml

Kuutiotuumi ei mikään voita! :-D
Oivoi ja lämmin leipä :o  Vanhan aikainen ajatusmalli se siellä jurnuttaa ::)
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Terminator II - 14.12.14 - klo:16:10
Paljon ajettu vw dsg on hankala myytävä nykyään. Ei tahdo edes autokauppiaille kelvata.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 14.12.14 - klo:17:11
Tämän vuosituhannen pahimmat suunnitteluvirheet on kylläkin VAG:llä. Audi A6:ia 2.5 TDI:llä saa samaaan hintaan kuin noita lagunoita, uuten maksanut varmaan tuplat. Samoin audin 2.0 TFSI öljyöongelmat, 1.4 tuplaturbot joka myös kärventää öljyt, 1.2 / 1.4 hyppivät nokkaketjut, DSG-laatikon mekatroniikka joka saattaa laueta ihan millä kilometreillä tahansa ja kaikista noista seurauksena tuhansien eurojen remontit.

Yksi audi on ollut työsuhdeautona, toista ei tule. Ranskiksia saattaa hyvin todennäköisesti tulla vielä lisääkin.



Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Viljelijä - 14.12.14 - klo:17:16
 Rnskalaisia autoja saa käytettynä edullisesti. Olen muutamia kertoja ollut erään Japanilaisen arvostetun autonmerkin kyytissä, ja  sitten ajanut omalla Ranskalaisella, siinä huomaa kuinka suuri  ero saattaa olla saman hintaluokan  autojen kyytissä( alustan/tien  melussa ja  korin natinat), väärin en moiti japseja, kunhan totesin.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: arzyboy - 14.12.14 - klo:18:51
Isällä ja äitillä on pökötti 406 ja tosi luotettava kulkine on ollut 2 litraisella bensakoneella.  Takajarrut on heikko paikka mitkä pitää katsoa aina ennen katsastusta.  Mutta onhan ne sisätilat aika kamalat ja hallintalaitteet rimpuloita.  Penkki on ihan päin persettä…  lyhyt istuinosa ja pehmusteet niin löysät että paikat puuduksissa lyhyenkin ajon jälkeen.  Eli on ollut luotettava mutta en tykkää muuten vaikka kyyti onkin mukava moneen muuhun aikalaiseen verrattuna.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: AC - 14.12.14 - klo:19:31
3l moottori ja automaatti lisää kulutusta +verot ja tuo malli on jossa on tuo v6 on aika vanha jolloin varaosia menee, ne on kalliimpia v6 mallissa koska on harvinaisempia ja jos on sama kuin neloskoneessa kestävyys?
Etupään nivelten kestävyys on heikko jo 1.6-2.0l moottorilla tuli mieleen että ihan kuin meganen osilla olisi tehty raskaampi auto, kestävyys?
Suosittelen jos on paikka, taito ja halu tehdä "perusteelisia huoltoja" , mutta ajossa meganea parempi, en ole ajanut kuin nelosta mutta pidin siitä     
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Hervast - 14.12.14 - klo:19:32
Rnskalaisia autoja saa käytettynä edullisesti. Olen muutamia kertoja ollut erään Japanilaisen arvostetun autonmerkin kyytissä, ja  sitten ajanut omalla Ranskalaisella, siinä huomaa kuinka suuri  ero saattaa olla saman hintaluokan  autojen kyytissä( alustan/tien  melussa ja  korin natinat), väärin en moiti japseja, kunhan totesin.

Minustakin Hondat on vahvasti yliarvostettuja  ;) toki ovat käyttövarmoja pelejä.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Viljelijä - 14.12.14 - klo:19:35
 Useimmissa autoissa penkki on todella päin persettä vallankin kun siinä joku istuu. Itse olen usein ajanu yhtäsoittoo 400-500 kilometriä 406 ja ei mitään ongelmaa perseen kanssa ollu, mutta makuasia toki sekin on.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: nissan - 14.12.14 - klo:19:45
Kesällä yks julppero kysy varaosa liikkeessä paljponko maksaa audi a8 4.2 litraseen mootttorin tiiviste sarja.hinta alennuksineen 1200 e ,että isot moottorit isot menot :o.Sitä vaan ihmettelee mihin noita hirveitä tehoja tarvitaan .tuolla nykysellä 115 hv diiselilläkin pitää ajaa ihan pinta kaasulla nykysillä nopeus rajoitteilla
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: arzyboy - 14.12.14 - klo:20:16
Perseitä on monenlaisia… yksi 500 kilsan lenkki on tullut heitettyä tuolla enkä halua enää koskaan tehdä tuolla köpötillä uudestaan. 

Hyvin monissa autoissa on ongelmana liian lyhyt istuinosa penkissä.  Reisille ei ole tukea ja paikat puutuu.
Otsikko: Vs: Laguna 3.0 v6
Kirjoitti: Hervast - 14.12.14 - klo:21:18
Lainaus käyttäjältä: nissan link=topic=58458.msg1031533#msg1031533 date=1418579144
Kesällä yks julppero kysy varaosa liikkeessä paljponko maksaa audi a8 4.2 litraseen mootttorin tiiviste sarja.hinta alennuksineen 1200 e ,että isot moottorit isot menot :o.Sitä vaan ihmettelee mihin noita hirveitä tehoja tarvitaan .tuolla nykysellä 115 hv diiselilläkin pitää ajaa ihan pinta kaasulla nykysillä nopeus rajoitteilla

Marmori on...  :D

Muistelen jossain olleen keskustelua tuon 4.2 lohkon varaosahinnoista. Kannenpultti volkkarin varaosissa rapiat 20 € kipale, sakuissa vastaava victor reinz jotain 80 senttiä...

Olen tuol audipuolella hieman mielessäni kummastellut intoa 3.0 tdi malleihin. Toki tuo moottori lienee jo suht vähävikainen verrattuna ensimmäisiin v6 tdi kötöksiin, mut on ne ylläpitokulut silti huikeita...