Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kesla vs. Kronos  (Luettu 69149 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kesla vs. Kronos
Tee kokonaan oma paluu. Tämän tyyppisen jutun kanssa joku joutui taistelemaan taannoin.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Kesla vs. Kronos
Siis mitäh ette saa nosturia kuorman päälle mahtumaan?  :o
Senku heittää nosturin pitkäks ja tipauttaa kuorman päälle ei se sen vaikeempaa oo
Samaa mieltä ei mikään ongelma ole – taittopuomia vähän taittaa ja tunkee sen karikan ja kuoman väliin – koura voi riippua vapaasti – ei toki käy ahtaassa paikassa.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kesla vs. Kronos
Siis mitäh ette saa nosturia kuorman päälle mahtumaan?  :o
Senku heittää nosturin pitkäks ja tipauttaa kuorman päälle ei se sen vaikeempaa oo
Samaa mieltä ei mikään ongelma ole – taittopuomia vähän taittaa ja tunkee sen karikan ja kuoman väliin – koura voi riippua vapaasti – ei toki käy ahtaassa paikassa.
Näillä kavereilla ei taida olla kokemusta ajosta maantiellä liikenteen seassa rankakuormalla. :D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kesla vs. Kronos
Siis mitäh ette saa nosturia kuorman päälle mahtumaan?  :o
Senku heittää nosturin pitkäks ja tipauttaa kuorman päälle ei se sen vaikeempaa oo
Samaa mieltä ei mikään ongelma ole – taittopuomia vähän taittaa ja tunkee sen karikan ja kuoman väliin – koura voi riippua vapaasti – ei toki käy ahtaassa paikassa.
Näillä kavereilla ei taida olla kokemusta ajosta maantiellä liikenteen seassa rankakuormalla. :D
Nyt kun tulit siihen, niin pitää kysyä, että kumman kokoinen pumppu sinulla on Evin kärryssä. 66 vai 80 litrainen? Näitä pumppuja näyttää olevan myynnissä mm. Farmilaitteella, joten ei liene iso homma koota omaa pakettia osistakaan.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Kesla vs. Kronos
Siis mitäh ette saa nosturia kuorman päälle mahtumaan?  :o
Senku heittää nosturin pitkäks ja tipauttaa kuorman päälle ei se sen vaikeempaa oo
Samaa mieltä ei mikään ongelma ole – taittopuomia vähän taittaa ja tunkee sen karikan ja kuoman väliin – koura voi riippua vapaasti – ei toki käy ahtaassa paikassa.
Näillä kavereilla ei taida olla kokemusta ajosta maantiellä liikenteen seassa rankakuormalla. :D
Nyt kun tulit siihen, niin pitää kysyä, että kumman kokoinen pumppu sinulla on Evin kärryssä. 66 vai 80 litrainen? Näitä pumppuja näyttää olevan myynnissä mm. Farmilaitteella, joten ei liene iso homma koota omaa pakettia osistakaan.
Kronoksen pumppu ja säiliö paketti oli -07 kun kärry yhdistelmää hankittiin sen varran edullinen että silloin tuumattiin ettei kannata ruveta itse rakentelemaan.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kesla vs. Kronos
En ole valmistajan hintoja kysellyt, mutta Farmilaitteella Pn60 tyyppinen pumppu 465e. Jonkinlainen säiliö 250-400e + letkutuksia.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Kesla vs. Kronos
Siis mitäh ette saa nosturia kuorman päälle mahtumaan?  :o
Senku heittää nosturin pitkäks ja tipauttaa kuorman päälle ei se sen vaikeempaa oo
Samaa mieltä ei mikään ongelma ole – taittopuomia vähän taittaa ja tunkee sen karikan ja kuoman väliin – koura voi riippua vapaasti – ei toki käy ahtaassa paikassa.
Näillä kavereilla ei taida olla kokemusta ajosta maantiellä liikenteen seassa rankakuormalla. :D
Sammakostako ennustit ?

Turhaa tuollainen kommentointi – olisit laittanut jokin järkevän syyn – niin ja kokemusta löytyy.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4397
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kesla vs. Kronos
Samaa mieltä ei mikään ongelma ole – taittopuomia vähän taittaa ja tunkee sen karikan ja kuoman väliin – koura voi riippua vapaasti – ei toki käy ahtaassa paikassa.

Tästä voi liikennettä valvova virkahenkilö omata oman vahvan mielipiteensä :-)

Omat tieajot ovat kyllä lähinnä metsäautotieluokan teillä, välillä viety vähän villimpiäkin virityksiä... ei juuri onneksi ole asvaltille asiaa kuorman kanssa ollut, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ja silloin on oikein sidottu kuormaa ja etsitty valojakin ja kolmio jostain. Ja pokaa rajoitettu niin että kyllä se pilkkikin sinne päälle silloin mahtuu.

Kerran vein pikkutiellä lavetillisen 3 m kuitua - pöllit poikittain.
Tuli kerralla koko pino, ja tie oli sellainen että eipä siinä olisi kohtaamaan mahtunut vaikka olisi ollut pitkittäinkin.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Kesla vs. Kronos
Samaa mieltä ei mikään ongelma ole – taittopuomia vähän taittaa ja tunkee sen karikan ja kuoman väliin – koura voi riippua vapaasti – ei toki käy ahtaassa paikassa.

Tästä voi liikennettä valvova virkahenkilö omata oman vahvan mielipiteensä :-)

Omat tieajot ovat kyllä lähinnä metsäautotieluokan teillä, välillä viety vähän villimpiäkin virityksiä... ei juuri onneksi ole asvaltille asiaa kuorman kanssa ollut, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ja silloin on oikein sidottu kuormaa ja etsitty valojakin ja kolmio jostain. Ja pokaa rajoitettu niin että kyllä se pilkkikin sinne päälle silloin mahtuu.

Kerran vein pikkutiellä lavetillisen 3 m kuitua - pöllit poikittain.
Tuli kerralla koko pino, ja tie oli sellainen että eipä siinä olisi kohtaamaan mahtunut vaikka olisi ollut pitkittäinkin.
No joo ei tietysti saa olla liian leveä kuorma ( 2,60 )  en tiedä miten tuo sitten lasketaan jos koura on karikkalinjan ulkopuolella, mutta kuorman kok lev ei ylitä 2,60 ?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4397
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kesla vs. Kronos
Kai se muuten meneekin, mutta jos se on yli 20 cm traktorin sivulinjan ulkopuolella, niin ulkoneva osa pitäiis kai merkitä noilla punaraidoilla. Isolla vetäjällä ja kapella kärryllä ja kouralla voi olla ihan laillinenkin.

Tuolta lainattua:
http://www.autokanta.com/@Bin/191419/Konepuolen_lainsaadanto2008.pdf

Ulkonevat osat ja laitteet
Kun traktoriin tai moottorityökoneeseen on liitetty työväline (työkone tai laite), joka ulottuu
yli 0,2 metriä ajoneuvon suurinta leveyttä vastaavan pituussuuntaisen pystytason ulkopuolelle
tai jos ajoneuvon tai työvälineen leveys on suurempi kuin 2.6 metriä, on ulkonevat osat
merkittävä sekä eteen että taaksepäin vuoroittaisin punaisin ja keltaisin juovin. Ulkonevat osat
on lisäksi varustettava eteenpäin suunnatuin valkoisin ja taaksepäin suunnatuin punaisin
heijastimin.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Kesla vs. Kronos
Kai se muuten meneekin, mutta jos se on yli 20 cm traktorin sivulinjan ulkopuolella, niin ulkoneva osa pitäiis kai merkitä noilla punaraidoilla. Isolla vetäjällä ja kapella kärryllä ja kouralla voi olla ihan laillinenkin.

Tuolta lainattua:
http://www.autokanta.com/@Bin/191419/Konepuolen_lainsaadanto2008.pdf

Ulkonevat osat ja laitteet
Kun traktoriin tai moottorityökoneeseen on liitetty työväline (työkone tai laite), joka ulottuu
yli 0,2 metriä ajoneuvon suurinta leveyttä vastaavan pituussuuntaisen pystytason ulkopuolelle
tai jos ajoneuvon tai työvälineen leveys on suurempi kuin 2.6 metriä, on ulkonevat osat
merkittävä sekä eteen että taaksepäin vuoroittaisin punaisin ja keltaisin juovin. Ulkonevat osat
on lisäksi varustettava eteenpäin suunnatuin valkoisin ja taaksepäin suunnatuin punaisin
heijastimin.
Hyvä vastaus + saa
   cría cuervos y te sacarán los ojos

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kesla vs. Kronos
Siis mitäh ette saa nosturia kuorman päälle mahtumaan?  :o
Senku heittää nosturin pitkäks ja tipauttaa kuorman päälle ei se sen vaikeempaa oo
Samaa mieltä ei mikään ongelma ole – taittopuomia vähän taittaa ja tunkee sen karikan ja kuoman väliin – koura voi riippua vapaasti – ei toki käy ahtaassa paikassa.
Näillä kavereilla ei taida olla kokemusta ajosta maantiellä liikenteen seassa rankakuormalla. :D
Nyt kun tulit siihen, niin pitää kysyä, että kumman kokoinen pumppu sinulla on Evin kärryssä. 66 vai 80 litrainen? Näitä pumppuja näyttää olevan myynnissä mm. Farmilaitteella, joten ei liene iso homma koota omaa pakettia osistakaan.
66 litranen on omassa riittää erittäin hyvin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kesla vs. Kronos
Samaa mieltä ei mikään ongelma ole – taittopuomia vähän taittaa ja tunkee sen karikan ja kuoman väliin – koura voi riippua vapaasti – ei toki käy ahtaassa paikassa.

Tästä voi liikennettä valvova virkahenkilö omata oman vahvan mielipiteensä :-)

Omat tieajot ovat kyllä lähinnä metsäautotieluokan teillä, välillä viety vähän villimpiäkin virityksiä... ei juuri onneksi ole asvaltille asiaa kuorman kanssa ollut, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ja silloin on oikein sidottu kuormaa ja etsitty valojakin ja kolmio jostain. Ja pokaa rajoitettu niin että kyllä se pilkkikin sinne päälle silloin mahtuu.

Kerran vein pikkutiellä lavetillisen 3 m kuitua - pöllit poikittain.
Tuli kerralla koko pino, ja tie oli sellainen että eipä siinä olisi kohtaamaan mahtunut vaikka olisi ollut pitkittäinkin.
No joo ei tietysti saa olla liian leveä kuorma ( 2,60 )  en tiedä miten tuo sitten lasketaan jos koura on karikkalinjan ulkopuolella, mutta kuorman kok lev ei ylitä 2,60 ?
Ihan tosi ei se siellä kuormassa pysy jollei sitä purista rankojen ympärille.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

-samuel-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Kesla vs. Kronos
A93:een hitsasin hydrauliöljyn täyttöputken varteen uuden yhteen vapaanpaluun liittimelle, kun en halunnut ottaa sitä riskiä että lohkolta tuleva paluuöljy häiritsisi kahvoilta tulevaa virtausta. Tuo oli sikäli houkutteleva toteuttaa, kun putki lähti helposti irti jolloin sitä oli helppo hitsata.

Jos lohkon paluupuolelta tulee yhtään painetta kahvojen paluuseen, niin se voi aiheuttaa ongelmia, kuten kahvojen jäykistymistä käytössä.

Onko sinulla siinä pikaliitin vai kierrätkö kierteitettyyn liittimeen? Paluuletkussa on naaraskierre ja ohjekirjasta ymmärtäisi, että liittännässä ei saisi olla mitään virtausta jarruttavaa. Hidas vain asentaa, jos aina pitää avaimella kiertää kiinni ja irrotettuna tulpata letkunpää jollain, ettei öljyä valu letkusta.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Kesla vs. Kronos
Kyllähän sitä kaikkea on tullut tuolla tiellä kuljeteltua, tuolle kuormalle lentävät vähän pyöritteli päätään, kun odotin valtatielle pääsyä, mutta kai niillä oli jotain oikeaa tekemistä ;D