Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7

Viestit - Heka

Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???

Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!

Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.

Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille

Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.

Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.   

Täyttä höpäjätiä.

Eiku fiktiota.

Eikö se teoria toimi!? mutta käytännön toteutus voi olla vaan hankalampi että saatas kestää 300hp tehonsiirtoja..
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???

Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!

Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.

Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille

Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.

Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.   
Onko suuttimet varmasti riittävän suuret? Mulla rosterisuuttimet,porasin niitä isommiksi niin loppui pumpun nikottelut. Ainakin elhon proflow 6000:ssa paineen noustessa varokytkin joka alkaa katkomaan syöttöä.

Mulla tuli loppukesästä sellainen ongelma ettei ala pumppaamaan uudella pullolla. Letkut tyhjänä kun edellisen pullon ajanut loppuun eikä uudella jaksa nostaa ainetta pumpulle saakka. Ilmavuotoa ts. letkujen vaihtoa ehdotteli kaveri,pumppu pari vuotta käytetty. Muita ideoita?
Voisiko olla vika pumpussa. Avaa pumppu ja katso onko kalvot löystyneet.
http://www.junkkari.fi/MSK/web.nsf/sp3?open&cid=esitteet-2&ylanavinf=fin\Esitteet&ylanavinfa=o

Junkkarilla näkyy olevan ainakin nuis 13 ja 16 kärryissä jalkalavamahollisuus vakiona. Mikähän on hinta ero Multiva, Karko, Junkkari jalkalavamalleissa?

Vuosi sitte ilmestyneessä koneviestissä oli peräkärryteema. N.20t luokassa Junkkari 44360€, Karko 25357€, Multiva 23000€, Star 26900€( 17t), Metsjö 23500€. Siitäpä kaupantekkoon!! ;D ;D


Nämähän on ilmeisesti koukkuvaihtolavavaunujen hintoja?? Ainakin junkkarin 13 tonnin jalkalavavaunun hinta on on 10000

Kyllä ne on kv:n mukaan jalkalavavaunun hinnat. Kaikki on 2-akselisia Lehti on nro.5/07
Mikä ihme tuossa junkkarissa maksaa kun on noin kallis? ??? : Tuolla hinnallahan sais jo 3-akselisen kärryn. :)

Hieman epäilen tuota hinta "tietoutta"! Naapuri osti junkkarin J18 kärryn eli kokonais painoltaan 21t kärry niin ovh hinta verollisena oli jossai 24000 paikkeilla. Täytyy olla sekaannus johonkin kolmeakseliseen tai 20t koukkukärryyn!
http://www.junkkari.fi/MSK/web.nsf/sp3?open&cid=esitteet-2&ylanavinf=fin\Esitteet&ylanavinfa=o

Junkkarilla näkyy olevan ainakin nuis 13 ja 16 kärryissä jalkalavamahollisuus vakiona. Mikähän on hinta ero Multiva, Karko, Junkkari jalkalavamalleissa?
Eikös junkkarilla ole niitä jalkalavamalleja.
Kaupan pihalla oli menossa asiakkaalle just toi kärry. Siinä näkyi olevan kippisylinterit kiinnitetty omaan levyyn, joka irtoaa kahden tapin irroituksella. Rengas sokilla näyttivät olevan kiinni. Takasaranointi oli irroitettavissa kahdella pultilla. Näytti ihan toimivalta ratkaisulta. Jos ostaa eka viljavaunun voi ostaa myöhemmin samaan runkoon maalavan. Kauppias kehui, että vaihto kestää noin puol tuntia kahelta mieheltä.

Minusta enempää ei voi tinkata, kun hain wurtiltä pultteja ja myyjä antoi niitä 10 kpl ilmaiseksi. Tinkaa nyt siinä sitten...

Eihän tuo vielä mitään. Yksi kaveri oli niin kova tinkaamaan että konemyyjä hermostui sihen ja lupas koneen ilmaiseksi. No ei hän tinkimistä siihen jättänyt. Hän seuraavaksi alkoi tinkimään tuotteen toimitusta kotipihaan.
Ainakin varaosien hankkiminen on kotimaassa nopeaa, jostain saksasta saa odottaa joskus viikko tolkulla osaa, ku kotimaasta voi käydä ite melkein hakemassa osan tehtaalta ja matka voi jatkua..

Ei kotimaasta kuitenkaan kaikkia koneita saa, joten väkisinkin joutuu turvautumaan ulkolaisiinkin. Kilpailu on tervettä, ei ne tuotteet täällä muuten kehittyisi..
Entäs sitten jos on kuulavetolaite? eikös sen kautta saa olla kytkentämassa 4t traktoriin? eikö saada sillon taas tonni kärrylle lisäpainoa?
jos kärryllä on max massa se 27t niin tr:lle tulee se 3 ja tr:llä vähintään sillon oltavan 8t massaa niin sillon massa minimissään 38t?? mutta jos trisix vario fentti (19t) niin sitte massa 49t. Eli tällöin täysellä peräkärry kapasiteetilla kokonaismassa 38-49 välissä!!

Mielstäni fiksuin ratkaisu on >1,3m teli jolloin saa akselilla olla 18t ja aisalla 3t yht 21t. -->kutannustehokkain ratkaisu..
Hydraulijousituksen toimivuus pakkasella? Meneekö jäykäksi ainakin jos siellä normi öljyt, veikkaisin. Paraskeino pompotuksen vähenemiseen on ostaa isommat renkaat. Nokian isomman luokan country kingit ei ainakaan pompota.
tutulla on junkkarin kiinteelaitanen kärry, oliko nyt 15t tai 16t. siinä sisäleveys 2,5m. mahtuu hyvin 2 paalia vierekkäin.
jos joka vuotinen pulma niin mm. kellfri mainostaa mt:n välissä "halpoja" nostolaitesovitteisia "kippaavia" hiekottimia(ei tarvitse etukuormaajaa). Tonttu pitäisi vain investoida... en ole kenenkää kuullu kehuvan tai haukkuvan niitä mutta itse voisin kokeilla tuohon tarkoitukseen.
se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.. Tilannettasi en tiedä, mutta itse jos olisin konemyyjä myisin koneen paraiten tarjoavalle jos se olisi samaan aikaan tarjoamassa..
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7