Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: JoHaRa - 20.02.12 - klo:16:26
-
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön
Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.
Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.
Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla :o
Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan :o
-
Niin, sitä lämpöäkin tulis moottorista vielä enempi, ku lavalla olis se paritonninen vesisäiliö painona. :D
-
Hiluxit ja kingcapit vaatii kuitenkin limppuja lavalle talvella. :'(
-
Mitäs jos ajat sen hiluxin keskelle pirttiä pörisemään, niin saat kaiken sen tankissa olevan energian lämmityskäyttöön. ;)
-
Riittäisikö lämpö myös seinälämmitykseen sen lattialämmityksen lisäksi :o
-
Mitäs jos ajat sen hiluxin keskelle pirttiä pörisemään, niin saat kaiken sen tankissa olevan energian lämmityskäyttöön. ;)
;D ;D ;D
Rehumyyjän älynväläys jälleen .
Vapise JoHaRa .
-
Lämpöakku? ;)
Onko tämä nyt ymmärrettävä niin että ooppeli ei lähde enää roikastakaan tulille ja ajattelit keskuslämmityksen vesillä lämmitellä moottoria..? ;D
-
Ei nyt kannata mitään vesipurkkia kuskata mukana. Antaa jäähdytysjärjestelmän paineistua ja pyörittää sillä paineistetulla vedellä pientä höyrymoottoria joka pyörittää laturia mikä täyttää akkuja jolla apulaitteet toimii. Ei mene energia hukkaan lämpönä. :)
-
Höh! Johara pilas mun idean. Olin ajatellut laittaa sähköauton katolle ropelin, joka pyörisi ajoviimassa ja tekis sähköä akuille... Mutt sillä ei vois lämmittää :'( Vai voisko :-\
-
Höh! Johara pilas mun idean. Olin ajatellut laittaa sähköauton katolle ropelin, joka pyörisi ajoviimassa ja tekis sähköä akuille... Mutt sillä ei vois lämmittää :'( Vai voisko :-\
Tottakai voi . ::) ::) ::)
-
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön
Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.
Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.
Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla :o
Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan :o
Laittamalla bariumhydroksidia sinne veden sekaan, selviät paljon pienemmällä vesimäärällä.
-
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön
Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.
Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.
Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla :o
Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan :o
Laittamalla bariumhydroksidia sinne veden sekaan, selviät paljon pienemmällä vesimäärällä.
Pitää paikkansa. Lämpöä voisi varastoida monella tavalla :o
-
Mitäs jos ajat sen hiluxin keskelle pirttiä pörisemään, niin saat kaiken sen tankissa olevan energian lämmityskäyttöön. ;)
;D ;D ;D
Rehumyyjän älynväläys jälleen .
Vapise JoHaRa .
sorkkiksen kannattaa pyydystää kaikki päivän rälläkkäkipinät termospulloon ja tuoda ne lämmikkeeksi tuvan pöydälle :o
-
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön
Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.
Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.
Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla :o
Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan :o
Laittamalla bariumhydroksidia sinne veden sekaan, selviät paljon pienemmällä vesimäärällä.
Pitää paikkansa. Lämpöä voisi varastoida monella tavalla :o
Natriumia pönikkään lämmittää mukavasti apteekista saa, joku 25kg säkki 1500 l vettä saa jo kivat lämmöt aikaan.
-
Tässä keksinnössä on kyllä valtava potentiaali :o
Traktorikin keittää 100 litraa vettä tunnissa ihan turhaan. Nostolaitteisiin mahtuisi hyvin tuollainen lämpökontti jonka voisi vaan nostaa talon nurkkaan varaajaksi ja ottaa jäähtyneen tilalle ;D
Lumitäppäri lämmittäisi kierroksellaan kaikki kylän talot kun kuskaisi vaan lämpökontteja talosta toiseen ;D
-
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön
Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.
Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.
Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla :o
Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan :o
Laittamalla bariumhydroksidia sinne veden sekaan, selviät paljon pienemmällä vesimäärällä.
Pitää paikkansa. Lämpöä voisi varastoida monella tavalla :o
Natriumia pönikkään lämmittää mukavasti apteekista saa, joku 25kg säkki 1500 l vettä saa jo kivat lämmöt aikaan.
Tuosta tulee lipeää ja vetyä :o
-
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön
Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.
Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.
Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla :o
Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan :o
Laittamalla bariumhydroksidia sinne veden sekaan, selviät paljon pienemmällä vesimäärällä.
Pitää paikkansa. Lämpöä voisi varastoida monella tavalla :o
Natriumia pönikkään lämmittää mukavasti apteekista saa, joku 25kg säkki 1500 l vettä saa jo kivat lämmöt aikaan.
Tuosta tulee lipeää ja vetyä :o
Sytkärillä voi katsoa pönttöä jos ei ala porisemaan heti!
-
Tässä keksinnössä on kyllä valtava potentiaali :o
Traktorikin keittää 100 litraa vettä tunnissa ihan turhaan. Nostolaitteisiin mahtuisi hyvin tuollainen lämpökontti jonka voisi vaan nostaa talon nurkkaan varaajaksi ja ottaa jäähtyneen tilalle ;D
Lumitäppäri lämmittäisi kierroksellaan kaikki kylän talot kun kuskaisi vaan lämpökontteja talosta toiseen ;D
Tuossa olisi kyllä oikeasti järkeä. Sellaane kombikontti, joka loksahtaa pikakiinnikkeisiin letkuineen vermeineen hytästä poistumatta.
Mutta miten sitten, jos talossa pesii puuma, joka houkuttelee kahveille.
Ja pullalle. :D
-
Tässä keksinnössä on kyllä valtava potentiaali :o
Traktorikin keittää 100 litraa vettä tunnissa ihan turhaan. Nostolaitteisiin mahtuisi hyvin tuollainen lämpökontti jonka voisi vaan nostaa talon nurkkaan varaajaksi ja ottaa jäähtyneen tilalle ;D
Lumitäppäri lämmittäisi kierroksellaan kaikki kylän talot kun kuskaisi vaan lämpökontteja talosta toiseen ;D
Tuossa olisi kyllä oikeasti järkeä. Sellaane kombikontti, joka loksahtaa pikakiinnikkeisiin letkuineen vermeineen hytästä poistumatta.
Mutta miten sitten, jos talossa pesii puuma, joka houkuttelee kahveille.
Ja pullalle. :D
tuossa tapauksessa ei saa estää luontaisen saalistusvietin toteuttamista ;D
-
Höh! Johara pilas mun idean. Olin ajatellut laittaa sähköauton katolle ropelin, joka pyörisi ajoviimassa ja tekis sähköä akuille... Mutt sillä ei vois lämmittää :'( Vai voisko :-\
Kotona voisi sitten grillata itteensä aurinkokennokäyttöisellä solariumilla.
-
Tässä keksinnössä on kyllä valtava potentiaali :o
Traktorikin keittää 100 litraa vettä tunnissa ihan turhaan. Nostolaitteisiin mahtuisi hyvin tuollainen lämpökontti jonka voisi vaan nostaa talon nurkkaan varaajaksi ja ottaa jäähtyneen tilalle ;D
Lumitäppäri lämmittäisi kierroksellaan kaikki kylän talot kun kuskaisi vaan lämpökontteja talosta toiseen ;D
Tuossa olisi kyllä oikeasti järkeä. Sellaane kombikontti, joka loksahtaa pikakiinnikkeisiin letkuineen vermeineen hytästä poistumatta.
Mutta miten sitten, jos talossa pesii puuma, joka houkuttelee kahveille.
Ja pullalle. :D
Mitä se haittaa . Juot vaan kaffeet .
-
Ja sitten joku vielä ihmettelee rehujen kalleutta ::)
-
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön
Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.
Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.
Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla :o
Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan :o
jaa,a dieselvolkkarissa palelee jo itse autossa vielä tuolla pitäis tallia lämmittää ja lähes joka merkistä muutoinki löytyy jonkunmoinen lisälämmitin...
-
jouhara käyttää ruiskaasua lisälämmönlähteenään torpassaan ;D
-
Ja sitten joku vielä ihmettelee rehujen kalleutta ::)
Minuakin ihmetyttää kahden, täysin erillisen asian yhdistäminen yhdeksi "totuudeksi" :o
-
Tämä on taas liian nerokas systeemi täällä ilmaiseksi jaettavaksi mutta menköön
Auton käyttämästä energiasta noin 30% ohjautuu itse asiaan, eli liikkumiseen. Muu menee hukkaan.. lähinnä lämmöksi.
Mitäs jos.. jos olisi vaikka avolava-auto, niin laittaisi sinne lavalle eristetyn 1500 litran varaajan jonne ohjaisi moottorin jäähdyttimen lämmön vaikka lämmönvaihtajan kautta. Jos ajelisi päivän niin pytty olisi jo 60 asteinen. Sitten vaan ajaisi auton talliin ja kytkisi pytyn vaikka lattialämmityksen putkiin ??? Tai jos laittaisi putket seinään niin sitten sinne.
Ilmaista tuo olisi siksi, että matkat voisi laskuttaa asiakkaalta tai verottajalta tai tuurilla voisi ajaa jopa kilometrikorvauksilla :o
Pienen pajan voisi lämmittää myös niin, että kytkisi kaikki sähkölaitteet, rälläkät sun muut, vesijäähdytteisiksi ja vetäisi letkut suoraan lattialämmitykseen. Varmaan rälläkässäkin sähköstä vain muutama prosentti ohjautuu itse työhön ja loppu haihtuu lämpönä ilmaan :o
jaa,a dieselvolkkarissa palelee jo itse autossa vielä tuolla pitäis tallia lämmittää ja lähes joka merkistä muutoinki löytyy jonkunmoinen lisälämmitin...
Joo. Tekniikka on kehittynyt.. Nykyään liike-energiaksi saadaan enemmän kuin tuo 30%..
Mutta miksi siinä dieselvolkkarissakin on jäähdytin ??? Ota se pois niin saat koppiin kuumaa ;D