Vihreitten sekopää-mielikuvitusta.
perin outoakin että sähköauto saa näinkin suuren kannatuksen palstalla jossa jo ennakkoon mietitään miten siitä uudesta kohta saapuvasta traktorista saadaan kaikki ilmansaasteita pienentävät järjestelmät poistettua ja miten jo tontilla oleviin vanhempiin koneisiin saadaan lisää savua ja katkua
periaatteessa sähköautoa pitäisi kehittää siihen suuntaan että akusto olisi helposti vaihdettavissa, bisnesmies kun kurvaa sähkömersulla kotia ja huomaa että mittaristossa lukee patteri lov niin ottaa mersun perästä salvan auki ja hakee pumppukärryn autotallista ja tyhjä akku lataukseen ja täysi tilalle ja rouva voi lähteä tubbelwaaroihin ja tyhjä akku latautuu sitte yösähköllä
Minun pointtini tässä asiassa on se, että minulla ei ole mitään ympäristöystävällisyyttä vastaan, kunhan se ei lisää paljoa kustannuksia eikä hankaloita muuten elämää. Tuossa syksyllä yritin juuri saada yhtä vanhaa konetta vähän vähemmän saastuttavaksi ja savuttavaksi. Vaihtelevalla menestyksellä...
Sähköauton tapauksessa yhtälö on aivan mahdollinen, jos hinta ja käyttökulut muodostuvat kilpailukykyisisksi niin ei minulla tekniikkaa vastaan sinänsä mitään ole.
Yksi noista pihalla seisovista kumijaloista voisi hyvin olla sähköauto tai hybridi. Tilanteisiin joihin se ei olisi hyvä voisi sitten valita perinteisemmän.
Minkään periaatteellisen ideologian vuoksi en ole asiasta kiinnostunut, vaikka uusi teknologia onkin omalla tavallaan houkuttelevaa.
Meillä kuitenkin yhdellä pirssillä ajetaan joka arkipäivä 4 x 12 km, joten joku sähköauton tapainenkin voisi olla useimmiten hyvinkin toimiva,
Mikäli pitää valita maksanko perinteisestä polttomoottoriautosta 5000 e enemmän siihen lisättyjen kaiken maailman huoltoa vaativien puhdistussysteemien vuoksi + jatkossa korotetun polttoaineen hinnan ja vielä korotetun käyttömaksun tms, vai maksanko saman summan lisää sähköllä liikkuvasta vehkeestä + halvempi polttoainekulu, niin olen valmis harkitsemaan vaihtoehtoisilla energiamuodoilla toimivaa autoa aivan vakavasti.