Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe perälevy  (Luettu 56162 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: perälevy
Eiku just sellasen ku sattuu tulemaan.  (ja pohjanmaalla kelvollista yritetään mut sutta pukkaa vai mitensenytmeni...  ;D )

Tukipyörät vähimmäisvaatimus takalanaan jos esim. sohjoa ajaa pois tieltä. Kätevä hydraulisen työntövarren kanssa työsyvyyden säädössä. Pyörät kun säätää alemmas kuin terä, niin kivisenkin sorapatjan tasaus onnistuu kelvollisesti takalanalla.

Autolla ajettavien teiden tasaukseen on sitten useampiteräinen lana erikseen.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: perälevy
Eiku just sellasen ku sattuu tulemaan.  (ja pohjanmaalla kelvollista yritetään mut sutta pukkaa vai mitensenytmeni...  ;D )

Tukipyörät vähimmäisvaatimus takalanaan jos esim. sohjoa ajaa pois tieltä. Kätevä hydraulisen työntövarren kanssa työsyvyyden säädössä. Pyörät kun säätää alemmas kuin terä, niin kivisenkin sorapatjan tasaus onnistuu kelvollisesti takalanalla.

Autolla ajettavien teiden tasaukseen on sitten useampiteräinen lana erikseen.
no no no...... :o
tä?!?!

zape

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: perälevy
Nuo sylinterien ylipaineventtiilit on hyvät kapeilla kivisillä metsäautoteillä, vähemmän särkee paikkoja, kun teräreuna haukkaa kantoon. Ne on säädettävä sopivan löysäksi, muuten hyöty on vähänen. Tuomosen 3.5metrisen lanan terän pää osuu esteeseen, aikamoinen pakku sivurajoittimille ja vetovarsille. Etekin takaperin työntäissä  ei töksähä niin pahasti ja kuski säästyy monelta ikävältä täräykseltä. ::)Vaman venttiilit näytti olevan oikean malliset, sylinterit ei vedä ilmaa, vaan tarvittaissa saa vuotoletkun kautta öljyä traktorista.

Kannatin pyörät oltava tarpeeksi isot, jos meinaa saada parhaan hyödyt irti koko räppänästä.

Hese malliset lanat hyviä,mutta Heseä pitäisi valmistajan viksaila vielä keskeneränen ja en ymmärrä niitten hinnottelua. Tuomonen 2.5-4metriin säädettävä lana on tosi teho peli, eipä tie mieli enää yksiteräisiin vispilöihin.

Viimeksi muokattu: 01.12.08 - klo:19:58 kirjoittanut zape

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: perälevy
Nuo sylinterien ylipaineventtiilit on hyvät kapeilla kivisillä metsäautoteillä, vähemmän särkee paikkoja, kun teräreuna haukkaa kantoon. Ne on säädettävä sopivan löysäksi, muuten hyöty on vähänen. Tuomosen 3.5metrisen lanan terän pää osuu esteeseen, aikamoinen pakku sivurajoittimille ja vetovarsille. Etekin takaperin työntäissä  ei töksähä niin pahasti ja kuski säästyy monelta ikävältä täräykseltä. ::)
kaupungi olosuhteissa pakollinen kun noi kaivonkannet tuppaa välillä nappaamaan kiinni ja yhden vaman (380jh2) olen nähnyt jonka kaveri peruutti päin kaivonkantta kun ei muistanut ja lunastukseenhan se perälevy meni ja toinen vetovarsi meni myös paskaksi mutta sen perälevyn tilalle hankittiin sitten vaman R3 missä on ottavuuden säädössä myös tuo ylipaineventtiili ja ne on niin löysällä että välillä joutuu painamaan vastaan hydrauliikalla  ;D ja 3.6m relaxi maksaa täydellä varustuksella 10.000€. jos urakointia meinaa niin kannattaa unohtaa se vaman jh ja ostaa R jos vama on pakko ostaa mutta eipä tuo jykeväkään hassumpi ole ja lumitöissä kannattaa vähintään toiseen päähän pistää päätylevy

Viimeksi muokattu: 01.12.08 - klo:20:03 kirjoittanut zetor8045

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: perälevy
Nuo sylinterien ylipaineventtiilit on hyvät kapeilla kivisillä metsäautoteillä, vähemmän särkee paikkoja, kun teräreuna haukkaa kantoon. Ne on säädettävä sopivan löysäksi, muuten hyöty on vähänen. Tuomosen 3.5metrisen lanan terän pää osuu esteeseen, aikamoinen pakku sivurajoittimille ja vetovarsille. Etekin takaperin työntäissä  ei töksähä niin pahasti ja kuski säästyy monelta ikävältä täräykseltä. ::)Vaman venttiilit näytti olevan oikean malliset, sylinterit ei vedä ilmaa, vaan tarvittaissa saa vuotoletkun kautta öljyä traktorista.

Mitenkä sitten, pitääkö ylipaineventtiilit olla molemmille sylintereille, vai vaan toiselle? Jos pärjää yhdellä ylipaineventtiilillä, niin kumpaan se kannattaa laittaa, rungon kääntöön vai terän kääntöön?

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: perälevy
Nuo sylinterien ylipaineventtiilit on hyvät kapeilla kivisillä metsäautoteillä, vähemmän särkee paikkoja, kun teräreuna haukkaa kantoon. Ne on säädettävä sopivan löysäksi, muuten hyöty on vähänen. Tuomosen 3.5metrisen lanan terän pää osuu esteeseen, aikamoinen pakku sivurajoittimille ja vetovarsille. Etekin takaperin työntäissä  ei töksähä niin pahasti ja kuski säästyy monelta ikävältä täräykseltä. ::)Vaman venttiilit näytti olevan oikean malliset, sylinterit ei vedä ilmaa, vaan tarvittaissa saa vuotoletkun kautta öljyä traktorista.

Mitenkä sitten, pitääkö ylipaineventtiilit olla molemmille sylintereille, vai vaan toiselle? Jos pärjää yhdellä ylipaineventtiilillä, niin kumpaan se kannattaa laittaa, rungon kääntöön vai terän kääntöön?

Terähän sinä tärskyssä tiukemmalle joutuu. Rungon kohtauskulma on pienempi.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

zape

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: perälevy
Teränkääntö varmasti tärkein, mutta tuo ylipaineventtiili ole hyvin kallis, noin satakunta euroa+ nipat ja letkut päälle. K-maatalous luultavasti hinnotellut tuon aika hyvin, yleensä yrittävät asijakasta lypsää maksamaan hyvät rovikat. Minä ottasin kumpaakin sylinteriin, riippuu miten paljon on käyttöä, urakointi hommissa vältämätön. Tietysti jos nysvää, kuin etana, tuskin sattuu kummosia törmäilyjä. ::)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: perälevy
Tietysti jos nysvää, kuin etana, tuskin sattuu kummosia törmäilyjä. ::)
vaikka kaivonkanteen ajaisi kuinka hiljaa niin aina tahtoo pudota penkiltä siis jos osuu niin ettei terä pääse kääntymään  :D   yleensä ne kaivojen kohdat oppii ensimmäisellä aurauskerralla ja turvavyökin on kiinni jos koneessa sellainen on...

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: perälevy
Teränkääntö varmasti tärkein, mutta tuo ylipaineventtiili ole hyvin kallis, noin satakunta euroa+ nipat ja letkut päälle. K-maatalous luultavasti hinnotellut tuon aika hyvin, yleensä yrittävät asijakasta lypsää maksamaan hyvät rovikat. Minä ottasin kumpaakin sylinteriin, riippuu miten paljon on käyttöä, urakointi hommissa vältämätön. Tietysti jos nysvää, kuin etana, tuskin sattuu kummosia törmäilyjä. ::)

Pikainen soittokierros kertoo:

Vama JH2 3000 2950 e

Vama J kannatinpyörät mekaanisella säädöllä 890 e (sarja eli 2 kpl)

Ylipaineventtiili asennettuna letkuineen 390 e (yksi kpl!)

Rahti 100 e

Tuossa siis listahinnat. Itse lana on kuulemma jatkuvassa "tarjouksessa", muista kilkkeistä putoaa enemmän tingattaessa.


zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: perälevy
Teränkääntö varmasti tärkein, mutta tuo ylipaineventtiili ole hyvin kallis, noin satakunta euroa+ nipat ja letkut päälle. K-maatalous luultavasti hinnotellut tuon aika hyvin, yleensä yrittävät asijakasta lypsää maksamaan hyvät rovikat. Minä ottasin kumpaakin sylinteriin, riippuu miten paljon on käyttöä, urakointi hommissa vältämätön. Tietysti jos nysvää, kuin etana, tuskin sattuu kummosia törmäilyjä. ::)

Pikainen soittokierros kertoo:

Vama JH2 3000 2950 e

Vama J kannatinpyörät mekaanisella säädöllä 890 e (sarja eli 2 kpl)

Ylipaineventtiili asennettuna letkuineen 390 e (yksi kpl!)

Rahti 100 e

Tuossa siis listahinnat. Itse lana on kuulemma jatkuvassa "tarjouksessa", muista kilkkeistä putoaa enemmän tingattaessa.



kyseleppä vielä jykevän H30 perälevyä

lahtivaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: perälevy
Kalliita ovat lisävarusteet, ainakin listahinnoiltaan. Omaan vamaan ylipaineventtiili paikallisesta hydrauliliikkeestä 70 equa asennettuna letkuineen, ja rungon kääntö käytetyn sylinterin hinnalla ( 50€), itse tehtynä.

Se on sitte asia erikseen, jaksaako / onko aikaa askarrella, mutta siinä ainakin kohtuullisille tuntipalkoille pääsee ;D
Ei hätää hässiessä, kun on leipää taskussa...

ose

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: perälevy
VM ja vielä H päälle

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Jykevää
Soitappa suoraan Isojoelle ja kysy Jykevää. Näin tein itse viime syksynä kun päädyin Alakorteksen levyyn. Ei tartte "suoralla kaupalla" maksaa välikäsille mitään.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: perälevy
Sanokaapas vielä montako hydrauliikan ulosottoa tuossa nyt tarvitaan, eli miten nuo ylipaineventtiilit kytketään? Ylipaineventtiili siis tarvitsee vapaan paluun vai miten?

Eli jos minulla on JH2 malli (terän ja rungon kääntö hydraulisylinterillä) ja yksi ylipaineventtiili terän käännössä, ja lisäksi traktorissa on hydraulinen kallistuksen säätö, niin montako kytkentää tarvitaan? 4?

Ja sitten vielä tietysti pitää varautua hydrauliseen työntövarteen...

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: perälevy
Sanokaapas vielä montako hydrauliikan ulosottoa tuossa nyt tarvitaan, eli miten nuo ylipaineventtiilit kytketään? Ylipaineventtiili siis tarvitsee vapaan paluun vai miten?

Eli jos minulla on JH2 malli (terän ja rungon kääntö hydraulisylinterillä) ja yksi ylipaineventtiili terän käännössä, ja lisäksi traktorissa on hydraulinen kallistuksen säätö, niin montako kytkentää tarvitaan? 4?

Ja sitten vielä tietysti pitää varautua hydrauliseen työntövarteen...



Niin ylipaine venttiili päästää öljyt tarvittaessa paineettomaan linjaan ja ei taida traktorissa olla muuta vaihtoehtoa kun vapaapaluu. Jos osat molemiin perälevyn sylintereihin ylipaineventtiilit niin ne voi kytkeä samaan paineettomaan linjaan.

Eli 1 2-toiminen lohko per perälevyn sylinteri ja vapaapaluu päälle. Sitten jos sulla on lisäksi hydraulinen kallistus ja työntövarsi niin nuo tekevät 4 2-toimista lohkoa+vapaapaluu.