Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 13.03.11 - klo:18:55
-
onko hinattavista paluu-auroista millaisia kokemuksia? lähinnä etsinnässä 6-7 siipinen puolihinattava, ei vaunuaura ihan hinnan vuoksi. Miten pelaa pienemmillä lohkoilla ja pehmeillä pelloilla? Eivät ole hinnan kiroissa ainakaan tanskassa.
-
http://www.youtube.com/watch?v=oX3GkfJip4g&feature=related
Ketterältä näyttää, mutta tiedä sitten.
-
Mielenkiintoinen osuus alkaa päisteiden kyntämisessä.
-
Älä ala leikkiä hinattavilla. 5-siipinen tai jopa 6-siipinen nostolaitekääntöfältti
on toimiva.
-
Joskus olen muuten kyntänyt niin, että olen jättänyt tavallan ringin ympäri lohkon, ja kyntänyt sitten "päisteet" ympäri peltoa. Tosin tavallisilla nostolaiteauroilla.
-
Vanha käypänen tekniikka. Ei vain tahdo aina osua epämuotoisilla lohkoilla kyntösuunnat kohdilleen sarka-auroilla puuhatessa.
-
Älä ala leikkiä hinattavilla. 5-siipinen tai jopa 6-siipinen nostolaitekääntöfältti
on toimiva.
Jos sattuu olemaan hyvän kokoiset ja muotoiset lohkot niin ilman muuta hinattavat. Kyllä maapohja kiittää kun ei jyrätä 15t akselipainoilla päisteitä.
-
Millai voi tulla 15 tn akselipaino jos rattori painaa 7 tn ja fältit 2tn?
-
Millai voi tulla 15 tn akselipaino jos rattori painaa 7 tn ja fältit 2tn?
Ihan sillai ku yksmahasten kustannuskriisikin......
;D ;D
-
Älä ala leikkiä hinattavilla. 5-siipinen tai jopa 6-siipinen nostolaitekääntöfältti
on toimiva.
Ei hinattavat tietty ihan pienille pelloille sovi. Jos kuitenkin suurin osa pinta-alasta on isoissa kantikkaissa lohkoissa, niin pienimpiä länttejä ja vaikeimpia päisteitä varten voi laittaa vaikka jotkut vanhemmat ilmajäähdytetyt 3-siip. Överit. Eikä räjäytä pankkia, jos vaan sopiva veturi löytyy tilalta eteen.
-
Millai voi tulla 15 tn akselipaino jos rattori painaa 7 tn ja fältit 2tn?
Ei taida kuussiipiset nostolaitepaluuaurat nousta maasta 7 t0nnisella traktorilla vaikka maa kääntyiskin. Toisinsanoen nostolaiteaurojen käyttö vaatii kohtuuttoman suuren traktorin verrattuna hinattaviin.
-
Nelisiipiset Ööverin puolhinattavat ollu melko pitkään talossa. Ollaan tykätty, kun on kohtuu kokoiset lohkot. Tehon tarve on pieni, eli kevyet vetää ja kääntää. Yleensä kynnetään merkkivako ympäri pellon ja salaojien suuntaisesti kynnön pääsuunta. Viimeksi päisteet ympyränä, ettei tartte peruuttaa. Pitkähköt päisteet tarttee, jossei viitti peruuttaa.
-
Älä ala leikkiä hinattavilla. 5-siipinen tai jopa 6-siipinen nostolaitekääntöfältti
on toimiva.
Joo-o. Ihan yhtä toimiva kuin nelimetrinen nostolaitekylvölannoitin tai 3000 litran nostolaiteruisku..
-
Älä ala leikkiä hinattavilla. 5-siipinen tai jopa 6-siipinen nostolaitekääntöfältti
on toimiva.
Joo-o. Ihan yhtä toimiva kuin nelimetrinen nostolaitekylvölannoitin tai 3000 litran nostolaiteruisku..
Vaikka muuta väitetään, niin kyllä nostolaitekoneet on ennen kaikkea Brittien ja Keski-Euroopan suurtilallisten mieleen, enemmän kuin suomalaisen täppärin :P
http://tinyurl.com/5u2u8yw
http://tinyurl.com/6dw3vqt
http://tinyurl.com/4b9ym6n
-
olihan tuossa välillä 5-siipiset kuhnin varimaster 121:t sälesiivin, mutta turvemailla tuntuivat turhan painavilta. Tutta isäntä halusi ostaa nuo pois sopivalla hinnalla, joten nyt kynnetään varafältteinä olleilla 4-siipisillä vogel&noot c+ 850st:llä. Turvemaat kuitenkin raivioiden ansiosta lisääntymään päin joten taka-akselipaino ei saisi nousta kovin mahdottamaksi ettei humpsahda kyntäessä suonsilmään. Tehoa kuitenkin tarttis enemmän kuin nuo vogelit pystyy tarjoamaan, Jos laittaa hinattavat niin nuo voisi jäädä päisteauroiksi.
-
Millai voi tulla 15 tn akselipaino jos rattori painaa 7 tn ja fältit 2tn?
Ei taida kuussiipiset nostolaitepaluuaurat nousta maasta 7 t0nnisella traktorilla vaikka maa kääntyiskin. Toisinsanoen nostolaiteaurojen käyttö vaatii kohtuuttoman suuren traktorin verrattuna hinattaviin.
Kyl vois 6480 dyna6lla nousta. 8100 kg nostovoima löytyy.
Veittileikkurit vaan niin keventyy.
-
olihan tuossa välillä 5-siipiset kuhnin varimaster 121:t sälesiivin, mutta turvemailla tuntuivat turhan painavilta. Tutta isäntä halusi ostaa nuo pois sopivalla hinnalla, joten nyt kynnetään varafältteinä olleilla 4-siipisillä vogel&noot c+ 850st:llä. Turvemaat kuitenkin raivioiden ansiosta lisääntymään päin joten taka-akselipaino ei saisi nousta kovin mahdottamaksi ettei humpsahda kyntäessä suonsilmään. Tehoa kuitenkin tarttis enemmän kuin nuo vogelit pystyy tarjoamaan, Jos laittaa hinattavat niin nuo voisi jäädä päisteauroiksi.
Kerran olen juuttunut noiden 5-siipisten kvernejen (siis 1/2-hinat.) kanssa suopellolla. Auroja ei tarvii irroittaa kun kääntää siivet ylös kuljetusasentoon ja ohjaa tukipyörän "puhtaalle".. Lähti omin avuin irti kun toisella traktorilla toin ojanreunaturvetta renkaiden alle..
Nyt odottaa konehallis tuohonkin auraan muovisiivet asennusta kevätkynnöille.. On se terässiivillä niin tuskaista turve/multamaan kyntö.. ja samalla myös aurat kevenee niin ei väännä vetovarsiakaan enää niin paljoa auraa kääntäissä..
Päisteetkin onnistuu puolhinattavalla , mutta vaati ennakkosuunnittelua ja aikaa... mulla on kylläkin vielä vanhat 3-siipiset kääntöaurat pikkulohkoille ja päisteisiin.. Jos olis Trenki niin vois 8-siivellä kyntää kokoajan. :D
-
7 siipiset överumit voisit ostaa pois, ketterät ja päisteestä tuloo tasanen ko saa 3 ja 4 siipee laskettuu eriaikaa. 7taakse ja 2 eteen
-
Itsellä oli harkinnassa 6-siipiset puolihinattavat. Tulin siihen tulokseen, että niiden lisäksi tarvitsisi kuitenkin nostolaiteaurat. Niinpä hankin etuauran traktorin nokalle. Nyt siis 2-siipeä edessä ja 4- takana. Päisteet, pikkulohkot ja hankalat paikat voi kyntaa neljällä siivellä etuaurojen toimiessa etupainona. Ja kun tulee selvempi paikka, niin etuaurankin voi laskea alas...
-
Joo ne kuussiipiset nostolaitefältit on tosi näppärät. Naapurikunnas tuollaiset on. MXM 190 casesta tipahti nostolaiteet kovan paukahduksen saattelemana alas. Nyt CVX 195 reilun tonnin puntti edes eikä eturenkaat tahdo pysyä kunnolla maas...
-
Joo ne kuussiipiset nostolaitefältit on tosi näppärät. Naapurikunnas tuollaiset on. MXM 190 casesta tipahti nostolaiteet kovan paukahduksen saattelemana alas. Nyt CVX 195 reilun tonnin puntti edes eikä eturenkaat tahdo pysyä kunnolla maas...
Kaverin deutsissa oli kans kevyt nokka kun kun oli 6-siipiset EO:t perässä mutta kauha täyteen sepeliä niin ei ongelmaa :P Matoset ei kyllä varmastikkaan tykänneet kyseisestä yhdistelmästä vaikka olis enemmänkin sängeltä kyntänyt ;D
-
Mitä te niitä matoja säästätte?
Ei ne siellä viimäsessä kuopassa kuitenkaan armoa anna edes luomuilijoille.
;D
-
Mitä te niitä matoja säästätte?
Ei ne siellä viimäsessä kuopassa kuitenkaan armoa anna edes luomuilijoille.
;D
Savikoilla nuo madot on aikas tärkeitä varsinkin nykyään kun pellot on jo sotkettu eikä heinää pidetä enää :P Vanhat äijät juttelee että nuo maat oli ennen ihan kukkamultaa ja nykyään todella sitkeitä savia tiedä sitten kultaako aika muistot ;D
-
ei oo tainnu olla matoja siellä pellolla ku kyykkypaskassa.. ;D
-
Joo ne kuussiipiset nostolaitefältit on tosi näppärät. Naapurikunnas tuollaiset on. MXM 190 casesta tipahti nostolaiteet kovan paukahduksen saattelemana alas. Nyt CVX 195 reilun tonnin puntti edes eikä eturenkaat tahdo pysyä kunnolla maas...
Kaverin deutsissa oli kans kevyt nokka kun kun oli 6-siipiset EO:t perässä mutta kauha täyteen sepeliä niin ei ongelmaa :P Matoset ei kyllä varmastikkaan tykänneet kyseisestä yhdistelmästä vaikka olis enemmänkin sängeltä kyntänyt ;D
Tuommoisen CVX:n oma painokin on jo likemmäs 7000kg...
Kaveri kyntää 6-siipisellä hinattavalla Överumilla n 5000kg painoisella traktorilla hyvällä menestyksellä...
-
Joo ne kuussiipiset nostolaitefältit on tosi näppärät. Naapurikunnas tuollaiset on. MXM 190 casesta tipahti nostolaiteet kovan paukahduksen saattelemana alas. Nyt CVX 195 reilun tonnin puntti edes eikä eturenkaat tahdo pysyä kunnolla maas...
Kaverin deutsissa oli kans kevyt nokka kun kun oli 6-siipiset EO:t perässä mutta kauha täyteen sepeliä niin ei ongelmaa :P Matoset ei kyllä varmastikkaan tykänneet kyseisestä yhdistelmästä vaikka olis enemmänkin sängeltä kyntänyt ;D
Tuommoisen CVX:n oma painokin on jo likemmäs 7000kg...
Kaveri kyntää 6-siipisellä hinattavalla Överumilla n 5000kg painoisella traktorilla hyvällä menestyksellä...
Ja akselipainot jää kolmeen tonniin.
-
Olisko 2+4 (etu taka) mitään, agrolux -06 pari asevelihintaan.
Tai 3+5 kverne kalliilla SEkruunuhinnalla
-
mitähän mahtaa maksaa baltiasta tai vaikka tanskasta tuotuna uudehko 4 siipinen fältti
-
Millai voi tulla 15 tn akselipaino jos rattori painaa 7 tn ja fältit 2tn?
Ei taida kuussiipiset nostolaitepaluuaurat nousta maasta 7 t0nnisella traktorilla vaikka maa kääntyiskin. Toisinsanoen nostolaiteaurojen käyttö vaatii kohtuuttoman suuren traktorin verrattuna hinattaviin.
Kyl vois 6480 dyna6lla nousta. 8100 kg nostovoima löytyy.
Veittileikkurit vaan niin keventyy.
Ja järempi nostolaite täytyy myös optiolistalta ruksia. Kyllä tollanen kuussiipinen rynkyttää ne 6160:stä peräisin olevat vakiohilut aika äkkiä väljiksi.
-
mitähän mahtaa maksaa baltiasta tai vaikka tanskasta tuotuna uudehko 4 siipinen fältti
http://search.maskinbladet.dk/maskiner?doAction=liste&orderBy=00696078-51c2-428b-9986-69ad4f8121ff&orderDir=asc&treeGUID=1e8ae347-0cba-4690-aa94-e2684c779158%3B681e217a-9dc3-4dbf-8a34-f858cfdd40e1%3Bac700431-7668-4f45-90ef-931cb5cb772b%3B4e0af9b8-a0ee-4ffd-8ce8-5d2816c8fd2f&pageView=0&pageAntal=15&languageGUID=63927773-3f10-4874-b08f-823e9aa456ee&rand=r53849&searchBrand=c90b6125-b2ec-4af9-a5d4-fc4518125044&search_2d66d67d-7186-4235-8ddd-a4e1202987c4_like=Alle&search_5011aada-34c0-4c06-ab86-cbc67e111038_min=1900&search_5011aada-34c0-4c06-ab86-cbc67e111038_max=2011&search_c65a82d7-f6ab-4d9a-9636-0e7280e3b11e_min=0&search_c65a82d7-f6ab-4d9a-9636-0e7280e3b11e_max=max¤cyGUID=a760552c-ba18-4d15-b63c-ed72f4170675&search_1b306ba2-ebef-4472-b0ac-2c814ad6b110_min=0&search_1b306ba2-ebef-4472-b0ac-2c814ad6b110_max=max&search_04945cc5-e4d7-47d0-9a5e-3414845f1ff8_min=0&search_04945cc5-e4d7-47d0-9a5e-3414845f1ff8_max=max&search_825cc847-8d20-48ac-a88a-603e14698607_min=0&search_825cc847-8d20-48ac-a88a-603e14698607_max=max&search_f39743df-f933-4222-b069-7a08d185ee6f_min=5&search_f39743df-f933-4222-b069-7a08d185ee6f_max=max&search_ea4da034-0354-472b-81b4-90789c46ba80_min=0&search_ea4da034-0354-472b-81b4-90789c46ba80_max=max&search_bf54d99a-b138-427a-b92a-cd6b940fec65_min=0&search_bf54d99a-b138-427a-b92a-cd6b940fec65_max=max&searchType=&dateLimit=&locationGUID=&onlyImages=false&countryGUID%5B%5D=3a607790-0c79-4b0c-a59a-0e895f9c7662
-
Ja järempi nostolaite täytyy myös optiolistalta ruksia. Kyllä tollanen kuussiipinen rynkyttää ne 6160:stä peräisin olevat vakiohilut aika äkkiä väljiksi.
[/quote]
Kynkkänivelet tarttis olla järeämmät ja voideltavat.
DynäVtssä on järeämmät.
-
Olen hinannut 4siipiset ilmajäähdyteiset Överumit 100hv traktorilla. Voima riittää kun ei hukkaa tehoa painonsiirtoon ja nostolaiteet pääsee helpolla, paitsi sivurajoittajat. Pienin lohko missä kävin oli 1,16ha kiilamainen 5kulma. Sain mä senkin kynnetty vaikka päisteiden osuus on huomattava. Rapa/muta maissa missä salaojat ovat tullu lähemäksi pintaa(vai onko maatuminen ja maa laskennut?) pienempi akselikuorma sästää salajojat eikä tarvi suureman akselipanon takia heti salaojitaa uudestaan.
Miksi ei tero tarjoo jotai 12siipistä dowdeswelliä tai jotain?
-
Terolla on depressio.
-
Kynkkänivelet tarttis olla järeämmät ja voideltavat.
DynäVtssä on järeämmät.
Joo. Tehdasoptiona saa nykyään järeämmän nostolaitteen noihin pienempiin 6-pyttysiin, jotka ennen oli Perkinsejä. Kynkät, kynkkien laakerointi samaten kuin koko peräreppu järeämpi. Suositeltavaa valita jo nelisiipisillä EG-Kverneillä tai 140 Dowdeswelleillä ::)
-
Alkuperäiseen kysymykseen...
Meillä oli ensin (puoli)hinattava 5-siipinen sarka-aura, jota oli kyllä mukava vetää, mutta siipiä olis saanu olla enemmän. Joku vuosi sitten vaihdettiin 5-siipinen Agroluxin hinattava paluuaura tilalle ja olen tykännyt kovasti. Kyntämisestä puuttuu se rytkytys, mikä nostolaiteauroissa on sekä valtava taka-akselin paino ;). Päistelyt vaatii tietysti vähän enemmän kärsivällisyyttä, pienemmillä lohkoilla teen ne vanhalla nelisiipisellä sarka-auralla. En näe mitään syytä palata nostolaiteauroihin. Kyllä tässä pätee se sama sääntö kuin muissakin hinattavissa koneissa (äkeistä kylvökoneisiin) että kun kerran on hinattavan ostanut, niin nostolaitekonetta ei enää tilalle tule.
ps. Ja muovi siivillä, totta kait!
-
Alkuperäiseen kysymykseen...
Meillä oli ensin (puoli)hinattava 5-siipinen sarka-aura, jota oli kyllä mukava vetää, mutta siipiä olis saanu olla enemmän. Joku vuosi sitten vaihdettiin 5-siipinen Agroluxin hinattava paluuaura tilalle ja olen tykännyt kovasti. Kyntämisestä puuttuu se rytkytys, mikä nostolaiteauroissa on sekä valtava taka-akselin paino ;). Päistelyt vaatii tietysti vähän enemmän kärsivällisyyttä, pienemmillä lohkoilla teen ne vanhalla nelisiipisellä sarka-auralla. En näe mitään syytä palata nostolaiteauroihin. Kyllä tässä pätee se sama sääntö kuin muissakin hinattavissa koneissa (äkeistä kylvökoneisiin) että kun kerran on hinattavan ostanut, niin nostolaitekonetta ei enää tilalle tule.
ps. Ja muovi siivillä, totta kait!
Muutosvastarinta on voima jota ei voi yliarvioida.
-
nyt sitten tuli rääpästyä kaupat hinattavasta kuhnin vari-manager 5nsh sarka-aurasta. Ei tohtinut kovin kallista ostaa kun ei ole hinattavísta mitään kokemusta, eli nuo on 5 siipiset 12"-22" variomaatit vuosimallia 2004.
-
nyt sitten tuli rääpästyä kaupat hinattavasta kuhnin vari-manager 5nsh sarka-aurasta. Ei tohtinut kovin kallista ostaa kun ei ole hinattavísta mitään kokemusta, eli nuo on 5 siipiset 12"-22" variomaatit vuosimallia 2004.
Sulla on vauhti päällä? Ei varakas brotkoparoni olekkaan enää mitään maitomiesten rinnalla... ;D
-
nyt sitten tuli rääpästyä kaupat hinattavasta kuhnin vari-manager 5nsh sarka-aurasta. Ei tohtinut kovin kallista ostaa kun ei ole hinattavísta mitään kokemusta, eli nuo on 5 siipiset 12"-22" variomaatit vuosimallia 2004.
Aartami alkaa kohta totella uutta isäntää :o
-
nyt sitten tuli rääpästyä kaupat hinattavasta kuhnin vari-manager 5nsh sarka-aurasta.
Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta eikös 5-siip tavallinen nostolaite sarka-aura ole yhtä järkevä vaihtoehto kun se tuntuu vähän pieneltä hinattavaksi? Paljon halvempikin.
Paluuaura ihan eri asia jo painonsa takia, mutta 5-siip muoveilla painaa vain vähän päälle toista tonnia.
-
nyt sitten tuli rääpästyä kaupat hinattavasta kuhnin vari-manager 5nsh sarka-aurasta.
Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta eikös 5-siip tavallinen nostolaite sarka-aura ole yhtä järkevä vaihtoehto kun se tuntuu vähän pieneltä hinattavaksi? Paljon halvempikin.
Paluuaura ihan eri asia jo painonsa takia, mutta 5-siip muoveilla painaa vain vähän päälle toista tonnia.
Koetapa Aartamin perällä nostaa 5-siip ilimajähytteiset ylös :P
Sen verta joustaa rahikko et painuu persaus :P
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
nii, pitää tietää jotain kyntämisestä jos sarka-auroilla meinaa pärjätä. Sen takia ne kai ovat melkeinpä hävinneet.
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
nii, pitää tietää jotain kyntämisestä jos sarka-auroilla meinaa pärjätä. Sen takia ne kai ovat melkeinpä hävinneet.
No kyllä noi kääntö-aurat on muutenkin helpommat ja eikä tartte isoilla pelloilla jättää vakoja keskelle peltoa...
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
mitä käyttöä on paluu-auroilla 1,2km pitkillä ja 30m leveillä sarkapelloilla? Väittäisin ettei mitään. Jäähän mulle noille pienemmille ja epämääräisemmille lohkoille nuo vogel&noot ms 850 st paluuaurat 4-siipisinä. Kuten ojala jo mainitsi, ei tuonne ole mitään asiaa jollain 5-teräisillä paluuauroilla. Ja noilla kun tulee 5 x 22" niin johan tapahtuu.
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
nii, pitää tietää jotain kyntämisestä jos sarka-auroilla meinaa pärjätä. Sen takia ne kai ovat melkeinpä hävinneet.
No kyllä noi kääntö-aurat on muutenkin helpommat ja eikä tartte isoilla pelloilla jättää vakoja keskelle peltoa...
;D
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
mitä käyttöä on paluu-auroilla 1,2km pitkillä ja 30m leveillä sarkapelloilla? Väittäisin ettei mitään. Jäähän mulle noille pienemmille ja epämääräisemmille lohkoille nuo vogel&noot ms 850 st paluuaurat 4-siipisinä. Kuten ojala jo mainitsi, ei tuonne ole mitään asiaa jollain 5-teräisillä paluuauroilla. Ja noilla kun tulee 5 x 22" niin johan tapahtuu.
Niin joo teilläpäin on vielä sarka-ojissa pellot...
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
mitä käyttöä on paluu-auroilla 1,2km pitkillä ja 30m leveillä sarkapelloilla? Väittäisin ettei mitään. Jäähän mulle noille pienemmille ja epämääräisemmille lohkoille nuo vogel&noot ms 850 st paluuaurat 4-siipisinä. Kuten ojala jo mainitsi, ei tuonne ole mitään asiaa jollain 5-teräisillä paluuauroilla. Ja noilla kun tulee 5 x 22" niin johan tapahtuu.
Niin joo teilläpäin on vielä sarka-ojissa pellot...
Teilläpäin ei oo kovimmilla puhujilla peltoa ollenkaan ;D
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
nii, pitää tietää jotain kyntämisestä jos sarka-auroilla meinaa pärjätä. Sen takia ne kai ovat melkeinpä hävinneet.
Kai sitä kääntöauroilla kyntäessäkin jotain tarvitsee ymmärtää. Niissä melkein enemmän säätämistä on... ;D
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
mitä käyttöä on paluu-auroilla 1,2km pitkillä ja 30m leveillä sarkapelloilla? Väittäisin ettei mitään. Jäähän mulle noille pienemmille ja epämääräisemmille lohkoille nuo vogel&noot ms 850 st paluuaurat 4-siipisinä. Kuten ojala jo mainitsi, ei tuonne ole mitään asiaa jollain 5-teräisillä paluuauroilla. Ja noilla kun tulee 5 x 22" niin johan tapahtuu.
Niin joo teilläpäin on vielä sarka-ojissa pellot...
Teilläpäin ei oo kovimmilla puhujilla peltoa ollenkaan ;D
Mistäs sä sen tiedät? ;) Tarkoitin vain sitä äskeisellä etten tiennyt että on sarka-pellot...
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
mitä käyttöä on paluu-auroilla 1,2km pitkillä ja 30m leveillä sarkapelloilla? Väittäisin ettei mitään. Jäähän mulle noille pienemmille ja epämääräisemmille lohkoille nuo vogel&noot ms 850 st paluuaurat 4-siipisinä. Kuten ojala jo mainitsi, ei tuonne ole mitään asiaa jollain 5-teräisillä paluuauroilla. Ja noilla kun tulee 5 x 22" niin johan tapahtuu.
Niin joo teilläpäin on vielä sarka-ojissa pellot...
Teilläpäin ei oo kovimmilla puhujilla peltoa ollenkaan ;D
Mistäs sä sen tiedät? ;) Tarkoitin vain sitä äskeisellä etten tiennyt että on sarka-pellot...
ei oikein tuolla turpeella salaojat toimi, ja noilla lohkoilla sarka-ojat on hyvä vaihtoehto.
-
ojala tuossa tiivistikin ongelman ytimen... Ja muuten ei ollut kalliit kuhnit, vaikka oli liki käyttämättömät.
Juu ja vähän käytetyt siitä syystä kun ei sarka-auroilla kukaan enää nykyään aja...
mitä käyttöä on paluu-auroilla 1,2km pitkillä ja 30m leveillä sarkapelloilla? Väittäisin ettei mitään. Jäähän mulle noille pienemmille ja epämääräisemmille lohkoille nuo vogel&noot ms 850 st paluuaurat 4-siipisinä. Kuten ojala jo mainitsi, ei tuonne ole mitään asiaa jollain 5-teräisillä paluuauroilla. Ja noilla kun tulee 5 x 22" niin johan tapahtuu.
Niin joo teilläpäin on vielä sarka-ojissa pellot...
Teilläpäin ei oo kovimmilla puhujilla peltoa ollenkaan ;D
Mistäs sä sen tiedät? ;) Tarkoitin vain sitä äskeisellä etten tiennyt että on sarka-pellot...
ei oikein tuolla turpeella salaojat toimi, ja noilla lohkoilla sarka-ojat on hyvä vaihtoehto.
Jep siihenhän nuo on sitten varmasti pätevät ;D
-
nyt sitten tuli rääpästyä kaupat hinattavasta kuhnin vari-manager 5nsh sarka-aurasta.
Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta eikös 5-siip tavallinen nostolaite sarka-aura ole yhtä järkevä vaihtoehto kun se tuntuu vähän pieneltä hinattavaksi? Paljon halvempikin.
Paluuaura ihan eri asia jo painonsa takia, mutta 5-siip muoveilla painaa vain vähän päälle toista tonnia.
Koetapa Aartamin perällä nostaa 5-siip ilimajähytteiset ylös :P
Sen verta joustaa rahikko et painuu persaus :P
Entä muovisiivillä olevat 5-siipiset sarka-aurat? Tuollaasilla meidän maat kääntyy toistaiseksi...
Jos puolihinattavat ostaisin, olis siipiä oltava 7-8.