Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jeep Patriot/compass  (Luettu 24117 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Jeep Patriot/compass
Kun liikaa lukee vikatilastoja niin ei uskalla ostaa uutta autoo ollenkaan ,on ajettava vanhalla. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Jeep Patriot/compass
Kellään käytössä em. "koneita", kokemuksia?

Suosittelisin etä jätät moisen haaveen pois.Ryslerin koneet ovat sellasia  100000 kilometriä kestäviä.Land Rover aivan  eri luokkaa,siinä sulle autoa loppuiäksesi jos tuollaisia haaveilet.

Mää ymmärsin jotta tuos olis volkkarin TDI?

Eikä tää mulle tulis, oon vaan "selvitysmiehenä"

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Jeep Patriot/compass
Kellään käytössä em. "koneita", kokemuksia?

Suosittelisin etä jätät moisen haaveen pois.Ryslerin koneet ovat sellasia  100000 kilometriä kestäviä.Land Rover aivan  eri luokkaa,siinä sulle autoa loppuiäksesi jos tuollaisia haaveilet.
;D ;D ;D
Monestako on kokemuksia? :D
Ei mulla oo yksikään kilahtanut suuremmillakaan mailimäärillä, mutta jospa nykyinen kilahtaa kun siinä on vielä alle 100tkm mittarissa :P
Sitä paitsi noissa pikkuautoissa riisselikoneet tulee ainakin volkkarilta.

Land Roverin vastaavien kitumaasturimallien kestävyyten en ota muuten kantaa kuin, että ei ne voi olla yhtä kestäviä kuin heidän oikeat maasturit, rakenteet kun ovat huomattavasti  kevyempiä ja ainakin osa tekniikasta tulee BaijerilaiseltaMutteriWiritykseltä.
Oikeat Roverin maasturithan ovat eri asia, kun bensakasikin on alkujaan peräisin Buickilta :)

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Jeep Patriot/compass
Kellään käytössä em. "koneita", kokemuksia?

Suosittelisin etä jätät moisen haaveen pois.Ryslerin koneet ovat sellasia  100000 kilometriä kestäviä.Land Rover aivan  eri luokkaa,siinä sulle autoa loppuiäksesi jos tuollaisia haaveilet.

Mää ymmärsin jotta tuos olis volkkarin TDI?

Eikä tää mulle tulis, oon vaan "selvitysmiehenä"

Diesel on Volsu-konsernin kone. Pitäs olla tunnetusti melko pieniruokainen.
Compass vs. Patriot vertailussa itseäni häiritsi Patriotin huonompi näkyvyys ulos - liekö sitten käytännön merkitystä? Ulkonäöltään Patriot on kyllä "Jeeppimäisempi" kuin Compass.

___
BTW - today is The glorious Jeep® day (0||||0)     :D

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Jeep Patriot/compass
Happamia sano rt land rovereista

Hmm. nykyinen työsuhdeauto Virossa Range Rover 3,6td v8 HSE vuosimallia 2010 ja ongelmitta pelannut poislukien Webasto joka startatessaan kyllä pölläyttää aikalailla (virolainen kesädiesel lienee osasyyllinen). Jällleenmyyntiarvohan näissä tippu nopeammin kuin Kilimanjaron jyrkin rinne, mutta tämähän ei autoetuilijaa haittaa.
Grow the feed, not the weeds!

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Jeep Patriot/compass
Ja sen verran pakko tota Webasto juttua täydentää, että olin Suomessa vanhempieni luona yötä ja aamulla Rangen webasto starttasi ihan kellon mukaan, mutta vanha äitini oli joussut ulos jauhesammuttimen kanssa valmiina tyhjentämään sen Rangeen kun luulki sen palavan. Eli ihan pienestä pölläytyksestä ei ole kyse.
Grow the feed, not the weeds!

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Jeep Patriot/compass
Suosittelisin etä jätät moisen haaveen pois.Ryslerin koneet ovat sellasia  100000 kilometriä kestäviä.Land Rover aivan  eri luokkaa,siinä sulle autoa loppuiäksesi jos tuollaisia haaveilet.

Olet sekoittanut automerkit keskenään.

Esimerkiksi Lantikan Freelanderin 1.8 kone on täysin huoltovapaa.

Vaikka siinä on jakohihna, sitä ei tarvitse vaihtaa moottorin eliniän aikana.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Jeep Patriot/compass
Hmm. nykyinen työsuhdeauto Virossa Range Rover 3,6td v8 HSE vuosimallia 2010

***Toiminut ongelmitta vuosikaudet.

 ;D ;D ;D

***Mitäs muuta rikkauksia sulta löytyy?
Kui mää ain olen paras?

Kenni

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
  • Nyt huudetaan!
Vs: Jeep Patriot/compass
Hmm. nykyinen työsuhdeauto Virossa Range Rover 3,6td v8 HSE vuosimallia 2010

***Toiminut ongelmitta vuosikaudet.

 ;D ;D ;D

***Mitäs muuta rikkauksia sulta löytyy?

Veikkaan 2011 vuosimallin jonteeree jonka vaihdelaatikko on pelannut moitteetta  ;D

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Jeep Patriot/compass
Kuten ehkä hyvin tiedätte Euroopan tehtaat pitää kesäloman elokuussa ja syyskuusta lähtien on saanut 2010 vuosimallin autoja merkistä riippumatta:

http://www.landrover.fi/julkaisu_avaa_lr.asp?l=&tiedosto=YWluZWlzdG90LzExMy8yMDEwbXlfbGFuZF9yb3Zlcml0Lmh0bQ&tyyppi=SK&jul_id=35312&ain_id=&suoj=&jul_nimi=Nelj%E4+uudistuvaa+mallisarjaa+esitt%E4ytyv%E4t

Leasingauto Swedbankin omistuksessa (2v- leasingsoppari eli 2011 lähtee kiertoon.)

Traktorit Fendt 936*3 vm. 2008 (3v lesingsoppari eli kevääällä 2011 kiertoon); niin löytyy myös 1*415 samalla sopparilla ja tulossa 4*Kirovets 9450 SEB ostaa ja leasaa.

Tilalle saattaa tulla 2011 vaikka Fergu 8690 tai vast. Jonne tai ihan mitä vaan; jälleenmyyntiarvo tai mikään muukan kuin ei sido!
Grow the feed, not the weeds!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jeep Patriot/compass
Kellään käytössä em. "koneita", kokemuksia?

Täältä löytyy yksi bensa-Kompassi raputtomana, siis CVT-vaihteistolla. Ollut vajaa pari vuotta, mittarissa 50+ tkm. Pääosin olen ollut tyytyväinen kärryyn, etenkin hintaansa nähden.
Mitään erityistä vikaa ei ole vielä autossa ollut.
Heikkouksina autossa pitäisin pientä polttoainetankkia (52 ltr), pientä jarruttoman kärryn vetokykyä rekisteriotteessa (450 kg) ja lyhyttä huoltoväliä (15 tkm). Tavaratiloiltaan auto ei ole mikään tilaihme, mutta etupenkkiläisille ihan OK tilat, taakse myös sopii normikokoinen OK.
Auton nelivetotekniikka (tästä on tietty aina montaa mielipidettä) kestää hyvin vertailun, nelivedon voi lukita 40/60 asentoon tarvittaessa ja muutenkin neliveto reagoi nopeasti. Talvella auto on vakaa ajettava ja lämmin.

Maastoautohan tämä ei sinällään ole, puskurit muovia ja "se" alennusvaihteisto puuttuu.
Mikäli olet hakemassa "kaupunkijeeppiä", niin ainakin itselleni tämä on täyttänyt ne tarpeet hyvin.
Autolla pääsee hyvin sinne, minne raaskii ajaakin, autoon on mukava istua ja sieltä näkee hyvin. Kokonaisuutena ajettavuus OK.

Laita yksityisviestiä, niin voin laittaa yhteystietojani tarvittaessa.

Onks sulla vielä toi kippo? Onks toiminu?

Ei oo hinnan kiroissa vähän ajetut:



http://www.nettiauto.com/jeep/compass/6589896


Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jeep Patriot/compass
Uppaillaas taas.

Onks toi Jeeppi-mies vielä kuulolla? Et miten on toiminu??
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Jeep Patriot/compass
Uppaillaas taas.

Onks toi Jeeppi-mies vielä kuulolla? Et miten on toiminu??

Katos oot huhuillut jo ennemminkin Jeepistejä. Mulla on yhä tuo Kompassi ajossa, taitaa vaan olla tuo sun linkittämä uudempaa mallia, jossa tuon "ykkössukupolven" tyyppiviat korjattu? Omassa kuitenkin  (-07 vuotisessa) heikkona kohtana on ollut alustan
kalut, siis lähinnä pyörien tuennat ja raidetangon päät. Olivat käyttäneet jotain huonoa osatoimittajaa ja osat on menneet järjestään vaihtoon. Sama syy selittää katsastustilastoissa olevat paikot. Nyt mulla on mittarissa nyt vajaa 150 tonnia ja ei mitään erityisiä murheita ole ollut, toki kilometrit alkaa autossa näkymään. Neliveto Jeepissä toimii kivasti ja maavaraa peltoteille riittävästi. Mulla 2.4 bensakone, keskikulutus varmaan vajaa 9 litraa.
Huomioi, että tuo linkittämäsi malli on etuvetoinen ja eri moottorilla. Kärryä jos pitää vetää, niin sallitut massat on ikävän heikot. Sport-varustelu on se heikompi varustelu, käytännössä ihan OK kuitenkin. Hinta tuolla on houkutteleva, kaksivetoisenakin pärjää ihan mainiosti, tuskin sulla mitään kynnöspeltoja ajettavana olisikaan?
Näillä viljan hinnoilla varmaan ihan OK ostos  :) 

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jeep Patriot/compass
Uppaillaas taas.

Onks toi Jeeppi-mies vielä kuulolla? Et miten on toiminu??

Katos oot huhuillut jo ennemminkin Jeepistejä. Mulla on yhä tuo Kompassi ajossa, taitaa vaan olla tuo sun linkittämä uudempaa mallia, jossa tuon "ykkössukupolven" tyyppiviat korjattu? Omassa kuitenkin  (-07 vuotisessa) heikkona kohtana on ollut alustan
kalut, siis lähinnä pyörien tuennat ja raidetangon päät. Olivat käyttäneet jotain huonoa osatoimittajaa ja osat on menneet järjestään vaihtoon. Sama syy selittää katsastustilastoissa olevat paikot. Nyt mulla on mittarissa nyt vajaa 150 tonnia ja ei mitään erityisiä murheita ole ollut, toki kilometrit alkaa autossa näkymään. Neliveto Jeepissä toimii kivasti ja maavaraa peltoteille riittävästi. Mulla 2.4 bensakone, keskikulutus varmaan vajaa 9 litraa.
Huomioi, että tuo linkittämäsi malli on etuvetoinen ja eri moottorilla. Kärryä jos pitää vetää, niin sallitut massat on ikävän heikot. Sport-varustelu on se heikompi varustelu, käytännössä ihan OK kuitenkin. Hinta tuolla on houkutteleva, kaksivetoisenakin pärjää ihan mainiosti, tuskin sulla mitään kynnöspeltoja ajettavana olisikaan?
Näillä viljan hinnoilla varmaan ihan OK ostos  :)

Eli sulla on tätä mallia?

http://www.nettiauto.com/jeep/compass/6869798#yritys=akr




E:

Luultavasti tuohon(kin) on tehty jo etupään niveljumpat?

Viimeksi muokattu: 27.11.14 - klo:22:19 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Jeep Patriot/compass
   VMP    :)
FIXIT