Tässä kalenteri tempauksessa näyttäisi ihan oikeasti hyväntekeväisyys osansa saavan kokonaan, ilman mainostoimiston kultaista kosketusta.
Kyllä tuossakin se hyväntekeväisyys jää luultavasti mopen osaan, kun kaikki kulut lasketaan. Kyllä tässä on bisneksen teko ja voiton tavoittelu mielessä eri kalenterikauppiailla, kun he myyvät sen kalenteri ajatuksen hyväntekeväisyyteen. Sillä eikös tässä kalenterissa ole ainoastaan niitä ilmaisen työn tekijöitä kun toimivat mallina. Muut laittavat laskun tekemisistään.
Jos on ollut 25€ kalenterin hinta, niin siitä jää euro tai kaksi hyväntekeväisyyteen, kun se kolahtaa postilaatikkoon. Se valokuvaajakin tai postikin saa paljon enemmän.
Jos hyväntekeväisyyttä haluaa harrastaa, niin raha suoraan käteen tai pankkitilille, niin silloin siitä suurin osa menee perille, jos ei ole isoa avususorganisaatiota jakamassa sitä.