Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  • Tavallinen aihe

Aihe Vastustaako muilla?  (Luettu 31552 kertaa)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vastustaako muilla?
Huippulaatuinen seleenilisä maksaa 2,6€/lehmä/vuosi.

"Liian kallista" tulee vastauksena useimpiin jätettyihin tarjouksiin  ::) Kuulemma  ???

On kyllä TODELLA kallista hyötyihinsä nähden  ;D  :P ;D

Mikä on se huippulaatuinen seleenilisä?






Olisko tuo vastaus mennyt mainostuksen puolelle, kun ei ylelle tullut ;) Vai oliko pilkkuvirhe laskussa. Itte nappasin meijeriltä pari säkkiä kainaloon ja keskimääräisellä käytöllä äkkiä laskien teki n 40eur/lehmä/vuosi. Toki samalla tulee e-vitamiini lisääkin. Ei tuokaan summa mitän mutta mä oon laiska ;D Miten mä nyt sen sitten oikeaoppisesti jaan , jotta voin olla varma kaikkien syönnistä. Siis sukkula jakaa muuten rehut ??? Pitäiskö/kannattaisko mun se seata Mellin joukkoon. Siitä kasata se ainakin kuluis eikä jäisi pöyrälle lakaistavaksi. Joharalla voi toki olla joku muukin kivennäis merkki vaihtoehtona, vai onko se seleeni jo vaihtoehtoisesti siellä  8)

Meille tuli justiin pihaan lava seleeni-eetä, ajatus olisi heittää 20 kg säkki apevaunuun kerran viikossa. Tai siis sisältö, ei säkkiä.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vastustaako muilla?
Huippulaatuinen seleenilisä maksaa 2,6€/lehmä/vuosi.

"Liian kallista" tulee vastauksena useimpiin jätettyihin tarjouksiin  ::) Kuulemma  ???

On kyllä TODELLA kallista hyötyihinsä nähden  ;D  :P ;D

Mikä on se huippulaatuinen seleenilisä?






Olisko tuo vastaus mennyt mainostuksen puolelle, kun ei ylelle tullut ;) Vai oliko pilkkuvirhe laskussa. Itte nappasin meijeriltä pari säkkiä kainaloon ja keskimääräisellä käytöllä äkkiä laskien teki n 40eur/lehmä/vuosi. Toki samalla tulee e-vitamiini lisääkin. Ei tuokaan summa mitän mutta mä oon laiska ;D Miten mä nyt sen sitten oikeaoppisesti jaan , jotta voin olla varma kaikkien syönnistä. Siis sukkula jakaa muuten rehut ??? Pitäiskö/kannattaisko mun se seata Mellin joukkoon. Siitä kasata se ainakin kuluis eikä jäisi pöyrälle lakaistavaksi. Joharalla voi toki olla joku muukin kivennäis merkki vaihtoehtona, vai onko se seleeni jo vaihtoehtoisesti siellä  8)

Joo, ei saa mainostaa niin vastasin yyveellä. Eikä ole pilkkuvirhettä  8)

Trajanus

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 181
Vs: Vastustaako muilla?
Näyttää sitä siis vastustavan muillakin. Tässä olen kesän aikana huomannut. Mitä enemmän soluttavia lehmiä, sitä komiammat vasikat  ;)

Justiinsa sorkkahoitaja päivitteli jotta onpas siinä komeita sonnivasikoita nuo on kyllä oikiaa maitoa saaneet.
 ;D Juu on ja oikein lämmintä että juovat enemmän..

badhabit

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: Vastustaako muilla?
Kyllä täälläkin vastusti/vastustaa.. Pari vuotta ei mitään soluongelmaa tai bakteerien kaa temppuilua, niin nyt oli sitteen pyytämättä ja yllättäen pari aureusta, pari KNS ja ja muutama bovis jotka solutti ihan stanasti. KNS lehmät teuraaksi. Ja tosissaan homma repes yhden viikonlopun aikaan. Meni vedinkastot vaihtoon ja kuivikkeet, jotenkin sitä myös alitajuisesti lisäsi kivennäisiä ja vitamiineeja kaikille. Nyt alkaa helpottaa, hoidot takana ja lehmät mitkä hoidettiin niin toistaiseksi  ok ja maito meijerille. Onko kukaan saanut KNS millään hoidettua? Ja mistä se tartunta voi tulla? tai aiheuttaa? vaikutti kohtuu v***umaiselta pöpöltä.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Vastustaako muilla?
Kyllä täälläkin vastusti/vastustaa.. Pari vuotta ei mitään soluongelmaa tai bakteerien kaa temppuilua, niin nyt oli sitteen pyytämättä ja yllättäen pari aureusta, pari KNS ja ja muutama bovis jotka solutti ihan stanasti. KNS lehmät teuraaksi. Ja tosissaan homma repes yhden viikonlopun aikaan. Meni vedinkastot vaihtoon ja kuivikkeet, jotenkin sitä myös alitajuisesti lisäsi kivennäisiä ja vitamiineeja kaikille. Nyt alkaa helpottaa, hoidot takana ja lehmät mitkä hoidettiin niin toistaiseksi  ok ja maito meijerille. Onko kukaan saanut KNS millään hoidettua? Ja mistä se tartunta voi tulla? tai aiheuttaa? vaikutti kohtuu v***umaiselta pöpöltä.
Täysin stressipöpö,elää vetimen iholla sisäpinnalla.On tullut varsin tutuksi n.15vuotta on tuon kanssa ollut yhteiseloa,omilla kannan voimakkuuksilla neg.kanssa pärjää,pos.kanssa ei aina,aiheuttaa resistenttiyttä.Aaltoillen nostaa soluja.Nykyään PCR:llä sentään saa tuon kiinni,aiemmin tahtoi tulla ei kasvustoa.Odotan päivää jolloin tuo paskapöpö tunnustetaan,että se voi olla ongelma eikä vain aureus,tällä hetkellä mennään näin,suurinpiirtein muusta ei ole väliä kunhan se ei ole aureus.Toki aureus on häijy,mutta KNS näyttää olevan varsin sitkeä hävittää ja näkyyhän noita olevan muitakin pöpöjä varsin sitkeitä.Paras lääke tietysti on ettei tulehduksia tuliskaan,mutta ei tuo käytännössä täysin toimi.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9794
Vs: Vastustaako muilla?
Vielä tuohon aureukseenkin. Toki sitä tietyllä lailla pelkää mutta kyllä mun karjassa ainakin on vanhojakin lehmiä, joilla se on joskus ollut mutta hoidolla parannut. Ja sen koommin ei ole ollut vaivoina. Nyt kyllä taitaa noi "helpot" pöpöt olla mun vaivana. 1-7 häviö dysgalactielle vaikutta jo aika oudolta. Ps näyttihän siinä Mellissä olevan sitä kaipaamaani seleeniä, mutta käyttö ei nuukalla miehellä ole ollut tapissa.  :P

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Vastustaako muilla?
Seleenikin olisi hyvä olla sellaista, että lopulta imeytyy eläimen hyödynnettäväksi.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

viiri45

Vs: Vastustaako muilla?
Meille tuli justiin pihaan lava seleeni-eetä, ajatus olisi heittää 20 kg säkki apevaunuun kerran viikossa. Tai siis sisältö, ei säkkiä.

Apevaunuun taas valmisrehua ;D

Toiseksi kerran viikossa e-vitamiinilisä ei riitä, ei pysty varastoitumaan kuten A ja D. Joten jako väkintään joka toinen päivä. Seleeni vaatiii imetyäkseen muistaaksin juuri tuon E-vitamiinin.

Mutta apevaunuun kannattaisi lisätä suoraan nestemäisenä  ::) paljon halvempaa.
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Vastustaako muilla?
Vähä vastustaa...Navetta meinas palaa viime yönä...Onneksi vain meinas...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vastustaako muilla?
Huippulaatuinen seleenilisä maksaa 2,6€/lehmä/vuosi.

"Liian kallista" tulee vastauksena useimpiin jätettyihin tarjouksiin  ::) Kuulemma  ???

On kyllä TODELLA kallista hyötyihinsä nähden  ;D  :P ;D

Mikä on se huippulaatuinen seleenilisä?






Olisko tuo vastaus mennyt mainostuksen puolelle, kun ei ylelle tullut ;) Vai oliko pilkkuvirhe laskussa. Itte nappasin meijeriltä pari säkkiä kainaloon ja keskimääräisellä käytöllä äkkiä laskien teki n 40eur/lehmä/vuosi. Toki samalla tulee e-vitamiini lisääkin. Ei tuokaan summa mitän mutta mä oon laiska ;D Miten mä nyt sen sitten oikeaoppisesti jaan , jotta voin olla varma kaikkien syönnistä. Siis sukkula jakaa muuten rehut ??? Pitäiskö/kannattaisko mun se seata Mellin joukkoon. Siitä kasata se ainakin kuluis eikä jäisi pöyrälle lakaistavaksi. Joharalla voi toki olla joku muukin kivennäis merkki vaihtoehtona, vai onko se seleeni jo vaihtoehtoisesti siellä  8)

Meille tuli justiin pihaan lava seleeni-eetä, ajatus olisi heittää 20 kg säkki apevaunuun kerran viikossa. Tai siis sisältö, ei säkkiä.

Laita joka päivä niin siitä on jotain hyötyäkin  ::)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vastustaako muilla?
Toiseksi kerran viikossa e-vitamiinilisä ei riitä, ei pysty varastoitumaan kuten A ja D. Joten jako väkintään joka toinen päivä. Seleeni vaatiii imetyäkseen muistaaksin juuri tuon E-vitamiinin.

Mutta apevaunuun kannattaisi lisätä suoraan nestemäisenä  ::) paljon halvempaa.

Täytyypä sitten muuttaa annostelua. Seleeniä on kuitenkin myös kivennäisessäkin, joten sillä ajattelin sen riittävän noinkin. Eikö tuo immuno-seleeni pitänyt olla hyvin imeytyvää...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Trajanus

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 181
Vs: Vastustaako muilla?
Kun minä osaan tehdä kaiken niin hlvetin vaikeesti ni oon levittäny käsin jotain kiesuksen kallista hivenainejauhoa appeen päälle kun ne kaikki tulee syömään. Jostain syystä ne käy siihen ihan kuumana. Suolanpuutosta ei pitäis olla kun kiviä on saatavilla, ne kyllä on myöskin mieluisia mutta lämpötilan laskettua luonnollisesti into niihin on hiipunu.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Vastustaako muilla?
Kyllä täälläkin vastusti/vastustaa.. Pari vuotta ei mitään soluongelmaa tai bakteerien kaa temppuilua, niin nyt oli sitteen pyytämättä ja yllättäen pari aureusta, pari KNS ja ja muutama bovis jotka solutti ihan stanasti. KNS lehmät teuraaksi. Ja tosissaan homma repes yhden viikonlopun aikaan. Meni vedinkastot vaihtoon ja kuivikkeet, jotenkin sitä myös alitajuisesti lisäsi kivennäisiä ja vitamiineeja kaikille. Nyt alkaa helpottaa, hoidot takana ja lehmät mitkä hoidettiin niin toistaiseksi  ok ja maito meijerille. Onko kukaan saanut KNS millään hoidettua? Ja mistä se tartunta voi tulla? tai aiheuttaa? vaikutti kohtuu v***umaiselta pöpöltä.
Täysin stressipöpö,elää vetimen iholla sisäpinnalla.On tullut varsin tutuksi n.15vuotta on tuon kanssa ollut yhteiseloa,omilla kannan voimakkuuksilla neg.kanssa pärjää,pos.kanssa ei aina,aiheuttaa resistenttiyttä.Aaltoillen nostaa soluja.Nykyään PCR:llä sentään saa tuon kiinni,aiemmin tahtoi tulla ei kasvustoa.Odotan päivää jolloin tuo paskapöpö tunnustetaan,että se voi olla ongelma eikä vain aureus,tällä hetkellä mennään näin,suurinpiirtein muusta ei ole väliä kunhan se ei ole aureus.Toki aureus on häijy,mutta KNS näyttää olevan varsin sitkeä hävittää ja näkyyhän noita olevan muitakin pöpöjä varsin sitkeitä.Paras lääke tietysti on ettei tulehduksia tuliskaan,mutta ei tuo käytännössä täysin toimi.

Noit pöpöjä kun alkaa hävittää niin lopulta niistä pääsee ko navetta onkin tyhjä. ::)

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Vastustaako muilla?
Vähä vastustaa...Navetta meinas palaa viime yönä...Onneksi vain meinas...
Säikäyttikö pahasti?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Vastustaako muilla?
Vähä vastustaa...Navetta meinas palaa viime yönä...Onneksi vain meinas...
Säikäyttikö pahasti?

Ja mikäpä oli mahdollinen aiheuttaja?
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9