Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Verotus  (Luettu 16089 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Verotus
30 * 1,0 = 30 elikkäs 30 on 0% isompi kuin 30

30 * 1,5 = 45 elikkäs 45 on 50% isompi kuin 30

30 * 2,0 = 60 elikkäs 60 on 100% isompi kuin 30

 :D

Eikös se 60 ole 200% isompi kuin 30?

Mulla ainakin lukee maitotilissä että kiintiö on 100% täytetty jos tuotettut litrat ja kiintiölitrat on samat, mutta jos tuotetut on tuplasti isompi niin silloin kiintiön täyttöaste on 200%
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Verotus
30 * 1,0 = 30 elikkäs 30 on 0% isompi kuin 30

30 * 1,5 = 45 elikkäs 45 on 50% isompi kuin 30

30 * 2,0 = 60 elikkäs 60 on 100% isompi kuin 30

 :D

Eikös se 60 ole 200% isompi kuin 30?

Mulla ainakin lukee maitotilissä että kiintiö on 100% täytetty jos tuotettut litrat ja kiintiölitrat on samat, mutta jos tuotetut on tuplasti isompi niin silloin kiintiön täyttöaste on 200%


Kyseessä onkin kiintiömatematiikka. On meijerin kannalta edullisempaa sanoa 200%

Saa maidontuottajasta rikollisemman.
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Verotus
Jooo, nää prosenttilaskut on mielenkiintoisia, ostin kerran nuorena miehenä takin, jonka alennus oli 360 %:tia, pitihän sitä jälkikäteen miettiä, olikohan kaikki laskettu han oikein ????

Totuuden jyvä

  • Vieras
Vs: Verotus
Sorkkaheka mietti, että bisnes sujuisi paremmin, jos hänellä olisi oma manageri, ja niinpä hän päätti palkata Auliksen managerikseen, Sorkkis lupasi Aukille viidesosan tuotoista, mutta  Aulis vastasi ettei hän tyydy niin vähään, hän haluaa ainakin kymmenesosan... ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Verotus
Sorkkaheka mietti, että bisnes sujuisi paremmin, jos hänellä olisi oma manageri, ja niinpä hän päätti palkata Auliksen managerikseen, Sorkkis lupasi Aukille viidesosan tuotoista, mutta  Aulis vastasi ettei hän tyydy niin vähään, hän haluaa ainakin kymmenesosan... ;D

Ei se huono sopimus ole koska menot jakaantuu samalla lailla ja sorkkiksen toimintahan on tunnetusti
tappiollista.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Verotus
Jokos löysit nimim. Totuuden jyvä vihdoinkin vastauksen tähän ala-asteen matematiikan tehtävään??

Totuuden jyvä

  • Vieras
Vs: Verotus
Jokos löysit nimim. Totuuden jyvä vihdoinkin vastauksen tähän ala-asteen matematiikan tehtävään??

EVVVK.   


Enää.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Verotus
Jokos löysit nimim. Totuuden jyvä vihdoinkin vastauksen tähän ala-asteen matematiikan tehtävään??

EVVVK.   


Enää.

Jos jotain väität internetin foorumeilla, olisi rehtiä muita kohtaan kyetä todistamaan väitteensä oikeaksi tai myöntää olleensa väärässä....

Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:21:18 kirjoittanut Luomujussi

sorkkis

  • Vieras
Vs: Verotus
Sorkkaheka mietti, että bisnes sujuisi paremmin, jos hänellä olisi oma manageri, ja niinpä hän päätti palkata Auliksen managerikseen, Sorkkis lupasi Aukille viidesosan tuotoista, mutta  Aulis vastasi ettei hän tyydy niin vähään, hän haluaa ainakin kymmenesosan... ;D

Ei se huono sopimus ole koska menot jakaantuu samalla lailla ja sorkkiksen toimintahan on tunnetusti
tappiollista.

 ;D
On on . Tappiollista . Raskaasti , huh . Mutta jos tänä vuonna .......  8)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Verotus
Netin foorumeilla kuuluu "todistaa" väite "oikeaksi".

 ;D
Kui mää ain olen paras?

sorkkis

  • Vieras
Vs: Verotus
Netin foorumeilla kuuluu "todistaa" väite "oikeaksi".

 ;D
Myönnän saaneeni niukkaa voittoa .

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Verotus
AB-emolehmäkasvattaja saa emosta kansallista tukea 83 euroa, C1-kolleega saa vastaavasti 300.
Toisinsanoen "tundraviljelijä" muutaman kilsan päässä saa siis 261,4% enemmän..

Totuuden jyvä yhtä hyvä matikassa kuin yksi basisti, jolle työvoimaneuvoja surkutteli työpaikkojen vähyyttä ja totesi basisteista olevan liki 80 prossaa työttömänä, johon basisti totesi ettei tiennyt heitä olevan edes niin montaa ;D ;D ;D ;D

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Verotus
Minulle ainakin kansakoulussa opetettiin tuo luomujussin tapa laskea. Jotkut kai käyneet peruskoulua 70-luvulla ja opetelleet joukko-oppia. Kyseessä sukupolvi joka ei ymmärrä matematiikasta mitään. ::)
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Verotus
Minulle ainakin kansakoulussa opetettiin tuo luomujussin tapa laskea. Jotkut kai käyneet peruskoulua 70-luvulla ja opetelleet joukko-oppia. Kyseessä sukupolvi joka ei ymmärrä matematiikasta mitään. ::)

Just noin. Minulle ei ole tärkeää voittaa tätä kinastelua vaan se että lapsemme oppisi edes matematiikan perusteet. Ala-asteen jälkeen olisi kiva osata laskea edes prosenttilaskun perusteet ja ylä-asteella yhtälöt. Prosenttilaskun perusteita on nämä kuinka monta prosenttia a on b:sta ja paljonko on a prosenttia b:stä, unohtamatta kyseistä aihetta, kuinka monta prosenttia pienempi tai suurempi a on kuin b.

Näitä ei osaa edes moni aikuinenkaan laskea....

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Verotus
Aika monelle esimerkiksi käsite "puolet enemmän" on sama kuin 100 prosenttia enemmän..
Basisteja on suurin osa laskijoista :(