Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: muumipeikko - 18.08.15 - klo:22:40
-
Tai Wv Caddy pikkupakulle tms. tarvetta. Käyttökokemuksia kestävyydestä ja taloudellisuudesta kaivataan. Transportteria ja sen kokoluokan on turha tarjota. Ne tiedetään..
-
Tai Wv Caddy pikkupakulle tms. tarvetta. Käyttökokemuksia kestävyydestä ja taloudellisuudesta kaivataan. Transportteria ja sen kokoluokan on turha tarjota. Ne tiedetään..
Proace on ranskis pohjainen, eli taattua laatua ja kestävyyttä. ::) Transporter kyllä kestää, kun jättää sysipaskan 2.5:n ostamatta, 1.9 on luja motti. Mutta jos vaihtoehdot on Caddy ja Proace niin ehdottomasti Caddy.
-
Transporter kyllä kestää, kun jättää sysipaskan 2.5:n ostamatta, 1.9 on luja motti.
Mistähän tää taas tulee??? Tuttavapiirissäkin useita 2.5 tdi koneita eri versioina, kukaan ei ole valittanut moottoriongelmia. Golfin 1.9 kone kyllä vahva, mutta pieneksi käy jos aletaan esim. vetämään 1,5 - 2 tonnista kärriä. Ja pikkukoneen jatkona on samaisen Golfin vaihdelootakin.
Caddyn alkupään autoissa oli ongelmia takajarrujen kanssa varsinkin talvella, uudemmat parempia..?
-
Transporter kyllä kestää, kun jättää sysipaskan 2.5:n ostamatta, 1.9 on luja motti.
Vitsikästä, mulla oli kerran ex-taxi lapista. T4 portteri 2.5 mootorilla, ajettu vasta 750tkm. Käyhän se niinku sepelimylly, mutta kestää ja kestää ja kestää.... Muuten noin niinku portterista voi olla montaa mieltä. ::)
Tiiän yhen tuommosen pikkupakun, onkohan se joku sitikka-viiatti-pökötti. EKL-hommissa ollu ikänsä, liekkö vieläki. Viimeks ku näin ei milli ollu kaukana mittarista. Toki tämä jostain ysäriltä, eli ei ihan uus.
Tääläpäin on kettukeisarit laittanu noita citikan jumpy ynnä sisarmalleja. Ei oo ainakaan isompia moitteita kuulunu.
-
Pikkuranskalaisista en tiedä mutta isommat citikat/fiiatit/pökötit ihan perseestä. En ostais ikinä.
-
ja halvalla sais noita vitoja ja sprintereitä mutta kun ovat niiin ekolokisia että maatuvat liki heti liikkeen pihasta lähön jälkeen. tossa muutaman nähny ja ....
-
Aloittaja kyseli PIKKUPAKUJA.Transit Connect on yksi malli pikkupakuista,näkyy postilla olevan niitä, onhan tuo pösöpartner ja vastaava malli sitikasta.Ehkä VW caddy, samantyylisiä kippojahan nuo ovat kaikki.Mut voihan sen vaihtaa jos ei miellytä,ei kait sitä samaa autoa vuosikausia ole tarvis pitää.Itse yleensä 4-5vuoden välein vaihtanut.Pysyy tuntuma autokaupantekoon.
-
Toyota..... :'( :'(
-
Transporter kyllä kestää, kun jättää sysipaskan 2.5:n ostamatta, 1.9 on luja motti.
Vitsikästä, mulla oli kerran ex-taxi lapista. T4 portteri 2.5 mootorilla, ajettu vasta 750tkm. Käyhän se niinku sepelimylly, mutta kestää ja kestää ja kestää.... Muuten noin niinku portterista voi olla montaa mieltä. ::)
Tiiän yhen tuommosen pikkupakun, onkohan se joku sitikka-viiatti-pökötti. EKL-hommissa ollu ikänsä, liekkö vieläki. Viimeks ku näin ei milli ollu kaukana mittarista. Toki tämä jostain ysäriltä, eli ei ihan uus.
Tääläpäin on kettukeisarit laittanu noita citikan jumpy ynnä sisarmalleja. Ei oo ainakaan isompia moitteita kuulunu.
Mitä olen kokemuksia ja kilometrejä kerännyt kahdella Ducatolla (=Citroen / Peugeot), niin toimivia pelejähän nuo ovat. Ylipäätään valmistusmaan merkitys jonkun tuotteen laadulle on aika kyseenalainen. Autoja valmistetaan samojen alihankkijoiden osista ympäri maailmaa, saman merkkisiä autoja tulee monesta maasta ja eri merkkisiä jopa samoista tehtaista. Ja kaikki ne pyrkivät nykyisin globaaleille markkinoille.
-
Osta mersun Citan, se on lujaa saksanlaatua. Vaan älä erehy ostamaan rellun Kangoota, rapea ranskalainen.
-
Osta mersun Citan, se on lujaa saksanlaatua. Vaan älä erehy ostamaan rellun Kangoota, rapea ranskalainen.
kyllä mersut vaan pakkaa olemaan liikkeiden rapeimpia autoja kun vaihdokkeja katsoo, ei hevillä tuu mieleen herkemmin ruostuvaa :-\ :-\ :-\ :-\
-
Osta mersun Citan, se on lujaa saksanlaatua. Vaan älä erehy ostamaan rellun Kangoota, rapea ranskalainen.
kyllä mersut vaan pakkaa olemaan liikkeiden rapeimpia autoja kun vaihdokkeja katsoo, ei hevillä tuu mieleen herkemmin ruostuvaa :-\ :-\ :-\ :-\
Nyt tais jäädä iciltä sisäistämättä tämän threadin yksi puolipiilojippo...
-
Osta mersun Citan, se on lujaa saksanlaatua. Vaan älä erehy ostamaan rellun Kangoota, rapea ranskalainen.
Tässä onkin oikein tietovisailu. Todella hyvä neuvo.
-
Osta mersun Citan, se on lujaa saksanlaatua. Vaan älä erehy ostamaan rellun Kangoota, rapea ranskalainen.
kyllä mersut vaan pakkaa olemaan liikkeiden rapeimpia autoja kun vaihdokkeja katsoo, ei hevillä tuu mieleen herkemmin ruostuvaa :-\ :-\ :-\ :-\
Nyt tais jäädä iciltä sisäistämättä tämän threadin yksi puolipiilojippo...
ei, kyllä se tähti keulalla pilaa hyvätki pellit ;D ;D ;D ;D
-
Osta mersun Citan, se on lujaa saksanlaatua. Vaan älä erehy ostamaan rellun Kangoota, rapea ranskalainen.
kyllä mersut vaan pakkaa olemaan liikkeiden rapeimpia autoja kun vaihdokkeja katsoo, ei hevillä tuu mieleen herkemmin ruostuvaa :-\ :-\ :-\ :-\
Nyt tais jäädä iciltä sisäistämättä tämän threadin yksi puolipiilojippo...
ei, kyllä se tähti keulalla pilaa hyvätki pellit ;D ;D ;D ;D
No SAK mieshän ajaa vaikka sahapukilla jos se on tehty makkaraton oppien mukaan.
ice ai tainu ymmärtää että mersusta on otettu tähti ja viety Rellun keulaan. Rellu on ihan hyvä auto kun vie Parolannummelle Leobardin maalitauluksi.
-
Niin, otsikon "autohan" on ShitroenViiattiPökötti, ei siis aitoa Toyota-laatua... :'(
-
Osta mersun Citan, se on lujaa saksanlaatua. Vaan älä erehy ostamaan rellun Kangoota, rapea ranskalainen.
Taannoin KV:n esittelyssä Citanista kerrottiin, että Mesen inssit olisivat Rellun tehtaalla käyneet konsultaatiolla mm. ruostesuojauksen suhteen, että miten hoidetaan kuntoon MB:n vaatimalle tasolle.
Meinasin nauruun tikahtua siinä kirjastossa istuessani. Herra varjele, viime vuosikymmenten pahin ruostepesä (ehkä Mazdan ohella) ojentaa 2000-luvulla ruostesuojauksen käytännössä parhaiten hoitanutta valmistajaa?? ;D Voisivat sakut kyllä muutenkin jättää tavara-autojen valmistuksen ranuille.
-
Mielenkiintoista, aina kun tulee automerkeistä aihe siinä on kyllä näkemyksiä puoleen ja toiseen ........ VWCaddya ei kukaan ole moittinut eli ilmeisen hyvä samoin tuo Transit Connect pikkupaku.Olettamuksena että kait posti jonkinmoiset kriteerit laitta ajoneuvohankinnoille.Hinta ei ainut.
-
Osta mersun Citan, se on lujaa saksanlaatua. Vaan älä erehy ostamaan rellun Kangoota, rapea ranskalainen.
Taannoin KV:n esittelyssä Citanista kerrottiin, että Mesen inssit olisivat Rellun tehtaalla käyneet konsultaatiolla mm. ruostesuojauksen suhteen, että miten hoidetaan kuntoon MB:n vaatimalle tasolle.
Meinasin nauruun tikahtua siinä kirjastossa istuessani. Herra varjele, viime vuosikymmenten pahin ruostepesä (ehkä Mazdan ohella) ojentaa 2000-luvulla ruostesuojauksen käytännössä parhaiten hoitanutta valmistajaa?? ;D Voisivat sakut kyllä muutenkin jättää tavara-autojen valmistuksen ranuille.
tuohon minäkin viittasin mutta terminaattorin ylpeys ei anna mielen ymmärtää ;) ;D 8) ::)
-
Mie kans nauroin samalle jutulle.
-
Missä kohtaa piti nauraa??????
-
(O)
-
Posti hölmöillyt monet asiat, ja autoasia siis ainut onnistunut. Yks postin työntekijä sanoi autojen olevan jatkuvasti joko hunossa hapessa tai korjaamolla. VW näyttää merkki olevan.
-
Lada sitten se ainut jota täällä ei vielä moitittu.
-
Missä kohtaa piti nauraa??????
ens keväänä tiedät ;) :D 8) ::)
-
silloin on känällä itku ja hammasten kiristys kun katsastus mies iskee meisselillä ruskeaan paikkaan ;D ;D ;D ;D
-
silloin on känällä itku ja hammasten kiristys kun katsastus mies iskee meisselillä ruskeaan paikkaan ;D ;D ;D ;D
:-\ :-\
-
Lada sitten se ainut jota täällä ei vielä moitittu.
Ennen oli kaikki paremmin. :-\ https://www.youtube.com/watch?v=ScSpe-fpZ78
-
Lienee tuo proace samaa tavaraa hiace, sellainen työkaluksi tarkoitettu.Hiacet ainakin sellaista peruskamaa,ei mitään herkkuja mutta toimii, se kait työkaluissa on tarkoitus.Niin,jos noista uusista malleista on kysymys tuskin niistä kellään paljon kokemusta on.Mutta merkeistä sitten on ford Transit ja toyota niitä pakujen kärkimerkkejä
-
Lienee tuo proace samaa tavaraa hiace, sellainen työkaluksi tarkoitettu.Hiacet ainakin sellaista peruskamaa,ei mitään herkkuja mutta toimii, se kait työkaluissa on tarkoitus.Niin,jos noista uusista malleista on kysymys tuskin niistä kellään paljon kokemusta on.Mutta merkeistä sitten on ford Transit ja toyota niitä pakujen kärkimerkkejä
Älä ees leikilläs rupee vertaamaan ranskalaista pakua aitoon Hiaceen..
-
Keväällä satuin postiloodalle yhtä-aikaa postipojan kanssa ja valitteli just transportterin lootaa, että tääkin pitää taas lähettää korjaamolle, ihmettelin, miks nauroi, että täähän on menos jo toistakertaa, lootaremonttiin, kun on pian satatuhatta mittaris, on kuulemma ihan normi juttu, että 40 tuhatta ja automaatti loota menee sepälle postivankkureis.
-
Lienee tuo proace samaa tavaraa hiace, sellainen työkaluksi tarkoitettu.Hiacet ainakin sellaista peruskamaa,ei mitään herkkuja mutta toimii, se kait työkaluissa on tarkoitus.Niin,jos noista uusista malleista on kysymys tuskin niistä kellään paljon kokemusta on.Mutta merkeistä sitten on ford Transit ja toyota niitä pakujen kärkimerkkejä
Älä ees leikilläs rupee vertaamaan ranskalaista pakua aitoon Hiaceen..
Pelkäätkö että Hiacen ominaisuudet ovat niin surkeat, etteivät edes kestä vertailua? ;)
Se on totta että hiacessa on halpaa, yksinkertaista ja kestävää tekniikkaa, mutta hyvin sen markkinointi ihmiset saivat ylihinnoiteltua auton muihin ominaisuuksiin nähden. Ja mitään muuta tuotekehittelyä siinä hiacessa ei tapahtunut neljäänkymmeneen vuoteen kuin pellit väänetään prässissä toisenmuotoiseksi.
Sen takia niitä ei Euroopassa saa enään myydäkkään.
(http://www.toyota.com.au/static/images/15gpp-toyota-hiace-long-wheelbase-van-diesel-auto-2225-058-french-vanilla-300x169.png)
-
mutta onko tuo nyky proace sitten muka parempi? ei kait se hyvä perustekniikka mitään tartte kun ihmisillä pitäis olla joku kosla jolla siirtää tavaraa paikasta toiseen. vai siksikö tarttee mallia muuttaa kun se maksaa niin saakelisti täälä tiheästiasutussa suomessa ja täysin tarpeeton, riksallakin kulkee!
-
Hiace kiinnostaa käyttäjiä enemmän, kuin valmistajaa. Miljoonia autoja valmistava yritys ei jaksa kiinnostua valmistamaan jatkossa pienen kysynnän omaavaa mallia, vaan ostaa valmiin paketin Ranskasta. Ja kuinka suuri ero lopulta käytössä Proacen ja Hiecen välillä?
-
mutta onko tuo nyky proace sitten muka parempi? ei kait se hyvä perustekniikka mitään tartte kun ihmisillä pitäis olla joku kosla jolla siirtää tavaraa paikasta toiseen. vai siksikö tarttee mallia muuttaa kun se maksaa niin saakelisti täälä tiheästiasutussa suomessa ja täysin tarpeeton, riksallakin kulkee!
Muistaakseni fentinkin ostoa toiset perustelevat niillä ominaisuuksilla, vaikka zetorillakin ne työt tulisi tehdyksi.
-
Lienee tuo proace samaa tavaraa hiace, sellainen työkaluksi tarkoitettu.Hiacet ainakin sellaista peruskamaa,ei mitään herkkuja mutta toimii, se kait työkaluissa on tarkoitus.Niin,jos noista uusista malleista on kysymys tuskin niistä kellään paljon kokemusta on.Mutta merkeistä sitten on ford Transit ja toyota niitä pakujen kärkimerkkejä
Älä ees leikilläs rupee vertaamaan ranskalaista pakua aitoon Hiaceen..
Pelkäätkö että Hiacen ominaisuudet ovat niin surkeat, etteivät edes kestä vertailua? ;)
Se on totta että hiacessa on halpaa, yksinkertaista ja kestävää tekniikkaa, mutta hyvin sen markkinointi ihmiset saivat ylihinnoiteltua auton muihin ominaisuuksiin nähden. Ja mitään muuta tuotekehittelyä siinä hiacessa ei tapahtunut neljäänkymmeneen vuoteen kuin pellit väänetään prässissä toisenmuotoiseksi.
Sen takia niitä ei Euroopassa saa enään myydäkkään.
(http://www.toyota.com.au/static/images/15gpp-toyota-hiace-long-wheelbase-van-diesel-auto-2225-058-french-vanilla-300x169.png)
Eipä niitä autoja kannata kehittää jollei saada kestämään.. Onneksi itsellä vielä vanha neliveto hiace niin ei tartte remonttia olla tekemässä :)
-
Lienee tuo proace samaa tavaraa hiace, sellainen työkaluksi tarkoitettu.Hiacet ainakin sellaista peruskamaa,ei mitään herkkuja mutta toimii, se kait työkaluissa on tarkoitus.Niin,jos noista uusista malleista on kysymys tuskin niistä kellään paljon kokemusta on.Mutta merkeistä sitten on ford Transit ja toyota niitä pakujen kärkimerkkejä
Älä ees leikilläs rupee vertaamaan ranskalaista pakua aitoon Hiaceen..
Pelkäätkö että Hiacen ominaisuudet ovat niin surkeat, etteivät edes kestä vertailua? ;)
Se on totta että hiacessa on halpaa, yksinkertaista ja kestävää tekniikkaa, mutta hyvin sen markkinointi ihmiset saivat ylihinnoiteltua auton muihin ominaisuuksiin nähden. Ja mitään muuta tuotekehittelyä siinä hiacessa ei tapahtunut neljäänkymmeneen vuoteen kuin pellit väänetään prässissä toisenmuotoiseksi.
Sen takia niitä ei Euroopassa saa enään myydäkkään.
(http://www.toyota.com.au/static/images/15gpp-toyota-hiace-long-wheelbase-van-diesel-auto-2225-058-french-vanilla-300x169.png)
Eipä niitä autoja kannata kehittää jollei saada kestämään.. Onneksi itsellä vielä vanha neliveto hiace niin ei tartte remonttia olla tekemässä :)
Kaupankäynti loppuu, jos autot kestävät vuosikymmeniä.
-
Ja kuinka suuri ero lopulta käytössä Proacen ja Hiecen välillä?
Heleppoon kysymykseen heleppo vastaus:
Pro-Ake jättääpi tiele, Hiace ei... 8)
-
Ei jätä ranskalainen tielle.
-
Niin.............. ajetaan millä ajetaan mutta transit vie perille
-
Ei jätä ranskalainen tielle.
Remonttikulut huimaa päätä ainakin..
-
Ei ole huimannut remonttikulut. Kymmeniä vuosia ajettu ranskalaisilla. Se ei sitä paitsi ole toisilta merkeiltä pois jos joku ajaa eri merkkiä. No Ranskan pakuja ollut vähemmän, kun taas henkilö malleja pitkään.
-
Ei ole huimannut remonttikulut. Kymmeniä vuosia ajettu ranskalaisilla. Se ei sitä paitsi ole toisilta merkeiltä pois jos joku ajaa eri merkkiä. No Ranskan pakuja ollut vähemmän, kun taas henkilö malleja pitkään.
Tänä kesänä tehtiin kyllä päätös kun saatiin pösö hävitettyä että ranskalaiset on jatkossa vaan syötäviä.. Kokoajan jotain rempattavaa.. Ja oikeesti joku ***** taka-akseli pitää vaihtaa kokonaan kun eivät osaa nippoja laittaa tehtaalla tai tehdä vaihdettavia osia niihin kiinnityksiin.. Sähkövikaakin vielä kaikenlaista lisäksi..
-
500 tkm kesti 309 takakseli ja jos ois viitsinyt nipat laittaa niin ehkä vielä pitempään.
-
500 tkm kesti 309 takakseli ja jos ois viitsinyt nipat laittaa niin ehkä vielä pitempään.
130tkm tais olla tuossa jo mittarissa..
-
nikita.
https://www.youtube.com/watch?v=P7W0sbJIunU
-
Ja oikeesti joku ***** taka-akseli pitää vaihtaa kokonaan kun eivät osaa nippoja laittaa tehtaalla tai tehdä vaihdettavia osia niihin kiinnityksiin.. Sähkövikaakin vielä kaikenlaista lisäksi..
Voi sen akselin laakeroida uudestaan, korjasin oman Pösö Partnerin taka-akselin n. 395tkm kohdalla auton ollessa 15-vuotias. Meidän "tehtaalla" asennettiin tänään nipat 306:n taka-akseliin että pysyisi hyvänä vielä jatkossakin kun nyt on vasta 381tkm ajettu.
-
nikita.
https://www.youtube.com/watch?v=P7W0sbJIunU
liekköhän tähänkään päivään mennessä amerikan mantereella tehty autoa joka 8 litralla bensiiniä kulkis 100 kilometriä talvisissa olosuhteissa :-\ :-\ :-\ :-\
-
nikita.
https://www.youtube.com/watch?v=P7W0sbJIunU
liekköhän tähänkään päivään mennessä amerikan mantereella tehty autoa joka 8 litralla bensiiniä kulkis 100 kilometriä talvisissa olosuhteissa :-\ :-\ :-\ :-\
on on. tässäkin yksi.
http://www.nettiauto.com/dodge/ram-3500/7251110
-
Mersu, Volovo, Touhota, Suparu... siinä ne amerikkalaisten "omat" talviautot. ;D ;D
http://www.popularmechanics.com/cars/g1042/winter-beaters-pms-favorite-snow-cars/?
-
Ei jätä ranskalainen tielle.
Eipäs kiroilla... ::)
-
Uusimmassa moottori-lehdessä oli ihan asiallinen vertailu uusimmasta portransitista ja sen kilpailijoista tonniluokassa. Siin olt mukana prooace ja näit kimppakehitettyjä kilpailijoita.
-
Uusimmassa moottori-lehdessä oli ihan asiallinen vertailu uusimmasta portransitista ja sen kilpailijoista tonniluokassa. Siin olt mukana prooace ja näit kimppakehitettyjä kilpailijoita.
ketä oli kärkikolmiossa :-\ :-\ :-\ :-\
-
vito, volkkari ja ransetti.
-
nikita.
https://www.youtube.com/watch?v=P7W0sbJIunU
liekköhän tähänkään päivään mennessä amerikan mantereella tehty autoa joka 8 litralla bensiiniä kulkis 100 kilometriä talvisissa olosuhteissa :-\ :-\ :-\ :-\
on on. tässäkin yksi.
http://www.nettiauto.com/dodge/ram-3500/7251110
No ei o 9 litraa imotetaan ja huom dieseliä. Olikin kait kyse bensa koneesta ::)