sulla on vähän yksoikonen kuva nevahommista,meidän raktorit ehkä lujimmilla jyrsimien edessä routasessa maassa ,3 paripyörät ees ja takana tarvii sillon tällön, tien tekohommis 3 akselinen sisusta tehty kärry peräs,joskus korvataan pyöräkonetta lastauksessa, joskus on alueaura edes jne jne, on toki koneita jotka pelkästään kärryn edes
[/quote]
Mun vetävä kärry lykkää kivasti traktoria, jos pysyy pinnalla. Traktori ei rasitu täydellä pala- tai kantokuormalla. Kivennäiset pitää ajaa talvella vaikka kuorma-autolla tai tolla vetävällä/työntävällä. Routaista maata ei kannata jyrsiä kuin ehkä palan pintaan vedossa keväällä. Se onkin kovaa puuhaa oli maa jäässä tai ei. Puita osuu tielle aina joskus. Roudan päältä kyllä voi tuotantoa jyrsiä ja silloin kannot ei anna yhtään periksi esim 9 m tuot.jyrsimellä. Hakkaa aika pahasti ulosottoa eikä siinä oikeasti kytkimet toimi. Levyjarrusysteemi varmaan ainut. Kolmipyöräinen toimintakin on koettu, mutta aina tiettyä varovaisuutta noudattaen, koska katkeaa ne akselit kaksilla 650:lläkin. Pyöräkone tuplilla on lastuukone, ei traktori. Kaivurikin on traktoria parempi kone monessa lastuu- tai etukuormainhommassa.