Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.
Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...
Mallinumero tosin unohtu eli kyseessä oli 130 fiaattimissä nuo viat ja koneen omistaja oli Vapo.
Sassilla 40 vuoden kokemus vapon touhuista sivusta seuranneena eli kokemusta on myös tuolta saralta runsaasti.
Mutta totuus on se, että ensimmäinen kunnollinen suotraktori kotimaasta tuli vasta 8400 mallin myötä.....700/900,1100,702/702S/903/1102 ja 1203 veivät uskon monelta.....Valmet Power Plussat sitten -05 mallisarjassa kohensivat jo tilannetta...
Sen jälkeen ei juuri muita merkkejä ole näkynyt muutama nyykkäri ,pirun raskaita vehkeitä.
Hupaisa oli kuunnella ja katella kun 120 nh ajoivat suolla siinä oli pikavaihde ,aina kun sillä pykälti niin kuului valtava paukaus ,ei kauaa ajelleet sillä kun vahtoivat 8400 .
Myös casen taival oli kivinen ,joka kesä meni askista sama ratas ,muuten jos ei kiehunut niin jotenkin pelas.Isoja caseja oli tuo askivikanen.