Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiat 980  (Luettu 29696 kertaa)

Wäyrynen

  • Vieras
Vs: Fiat 980
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.

Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...
Mallinumero tosin unohtu eli kyseessä oli 130 fiaattimissä nuo viat ja koneen omistaja oli Vapo.
Sassilla 40 vuoden kokemus vapon touhuista sivusta seuranneena eli kokemusta on myös tuolta saralta runsaasti. ;D

Mutta totuus on se, että ensimmäinen kunnollinen suotraktori kotimaasta tuli vasta 8400 mallin myötä.....700/900,1100,702/702S/903/1102 ja 1203 veivät uskon monelta.....Valmet Power Plussat sitten -05 mallisarjassa kohensivat jo tilannetta...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Fiat 980
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.

Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...
Mallinumero tosin unohtu eli kyseessä oli 130 fiaattimissä nuo viat ja koneen omistaja oli Vapo.
Sassilla 40 vuoden kokemus vapon touhuista sivusta seuranneena eli kokemusta on myös tuolta saralta runsaasti. ;D

Mutta totuus on se, että ensimmäinen kunnollinen suotraktori kotimaasta tuli vasta 8400 mallin myötä.....700/900,1100,702/702S/903/1102 ja 1203 veivät uskon monelta.....Valmet Power Plussat sitten -05 mallisarjassa kohensivat jo tilannetta...
Sen jälkeen ei juuri muita merkkejä ole näkynyt muutama nyykkäri ,pirun raskaita vehkeitä.
Hupaisa oli kuunnella ja katella kun 120 nh ajoivat suolla siinä oli pikavaihde ,aina kun sillä pykälti niin kuului valtava paukaus ,ei kauaa ajelleet sillä kun vahtoivat 8400 .
Myös casen taival oli kivinen ,joka kesä meni askista sama ratas ,muuten jos ei kiehunut niin jotenkin pelas.Isoja caseja oli tuo askivikanen.

Viimeksi muokattu: 16.11.13 - klo:20:02 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Fiat 980
Kummaa porukkaa tuolla säätieteilijöiden maassa. Täälläpäin lujimmaksi koetut traktorimallit ovat heillä eniten remontattuja. :o

Red Bull

  • Vieras
Vs: Fiat 980
Poljen tommosen fiiun ohi polkupyörällä kevyesti joten 40 kilometriä tunnissa ei kyllä kulje kuin lavetin kyydissä..  :P

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Fiat 980
Sähköt mun fiiatissa on jotekin sekasi kun painaa jarrua menee radio päälle. Erikoinen vika vai pitäiskö se näin mennäkin ;D tekeekö köpin fiiatti samoin

Viimeksi muokattu: 16.11.13 - klo:22:37 kirjoittanut fote

Köpi

  • Vieras
Vs: Fiat 980
Sähköt mun fiiatissa on jotekin sekasi kun painaa jarrua menee radio päälle. Erikoinen vika vai pitäiskö se näin mennäkin ;D tekeekö köpin fiiatti samoin

paljo on korjatu magneti mareli sähöjä. relelä saa valot toiminan kunto.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Fiat 980
Sähköt mun fiiatissa on jotekin sekasi kun painaa jarrua menee radio päälle. Erikoinen vika vai pitäiskö se näin mennäkin ;D tekeekö köpin fiiatti samoin

paljo on korjatu magneti mareli sähöjä. relelä saa valot toiminan kunto.

Aikoinaan asentelin 80-90 hytin ja rungon väliin sekä muuallekin ylimääräisiä maajohtoja.Muistaakseni mulla joskus sytty takatyövalot jarrua painamalla ennen noita lisäjohtoja.

Köpi

  • Vieras
Vs: Fiat 980
Sähköt mun fiiatissa on jotekin sekasi kun painaa jarrua menee radio päälle. Erikoinen vika vai pitäiskö se näin mennäkin ;D tekeekö köpin fiiatti samoin

paljo on korjatu magneti mareli sähöjä. relelä saa valot toiminan kunto.

Aikoinaan asentelin 80-90 hytin ja rungon väliin sekä muuallekin ylimääräisiä maajohtoja.Muistaakseni mulla joskus sytty takatyövalot jarrua painamalla ennen noita lisäjohtoja.

madoitusket autavat myös.

Wäyrynen

  • Vieras
Vs: Fiat 980
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.

Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...
Mallinumero tosin unohtu eli kyseessä oli 130 fiaattimissä nuo viat ja koneen omistaja oli Vapo.
Sassilla 40 vuoden kokemus vapon touhuista sivusta seuranneena eli kokemusta on myös tuolta saralta runsaasti. ;D
Kytkin kesti noin 3000 tuntia ja moottorin jakopää pettää ensin.
Hyvällä kuskilla askilla pääsi muutaman tuhannen tuntia.
Etupää oli 130 hyd lukolla .

Ei ne Valtratkaan nyt mitenkään sen kummemmin yliluonnollisia ole olleet....Ensimmäinen 8400 kesti 30 h, toinen vaihteli pikavaihteita itsekseen ja laatikoita on laitettu tai vaihdettu samalla suolla useita. Nyykkäreissä voa-pakkoja nykyisin enemmän mitä niissä nyt ollut, ja riippuu sekin mitä tehdään (syväjyrsin). Mutta ei ainakaan sen kummempi laitos mitä toi Nyykkäri ole, viime vuosina mennytkin niinpäin että noi Nyykkärit menneet vähemmillä remonteilla......

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Fiat 980
16 000 ajettu 980 -82, kerran koneremontti, sähköjä vähän remontoitu, hyd.pumppu muutaman kerran, murros, öljyt/suodattimet vaihdettu sekä huollettu.

talvet:metässä
kesät:paalausta,käärintää,karhotusta yms. (entisessä elämässä suolla)

Kertokaa mullekin miten sen ristitapin saa irtoomaan?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fiat 980
ei siitä ristitapista nyt kannata suuttua muille eikä fiatille. hyvähän se on jos ei oo irronnut. se ristitappi juttu nyt on semmonen perus juttu joka on ollu kaikkien fiiatti miesten tiedossa 30 vuotta. vähän niin kuin jd 50 sarjan seegeri rengas vaihteiston akselilla. pikku juttu joka saattaa aiheuttaa tuhoa, mutta ajallaan korjattuna pääsee oikeastaan vaan muttereita vääntämällä.

kytkin noissa on heikko, ei siitä pääse mihinkään, hydrauliikka samaten. ollu alitehoinen jo uutena. sähkötkin surkeat, mutta nämä kaikki on korjattavissa helposti ja halvalla.

jakopäät ei mene näistä pienistä moottoreista (1380-140-90 asti) jakopää "ongelmat" on 8.1l OM peruisessa moottorissa joka on kauttaaltaan ihan eri kuin pikku iveco.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Fiat 980
ei siitä ristitapista nyt kannata suuttua muille eikä fiatille. hyvähän se on jos ei oo irronnut. se ristitappi juttu nyt on semmonen perus juttu joka on ollu kaikkien fiiatti miesten tiedossa 30 vuotta. vähän niin kuin jd 50 sarjan seegeri rengas vaihteiston akselilla. pikku juttu joka saattaa aiheuttaa tuhoa, mutta ajallaan korjattuna pääsee oikeastaan vaan muttereita vääntämällä.

kytkin noissa on heikko, ei siitä pääse mihinkään, hydrauliikka samaten. ollu alitehoinen jo uutena. sähkötkin surkeat, mutta nämä kaikki on korjattavissa helposti ja halvalla.

jakopäät ei mene näistä pienistä moottoreista (1380-140-90 asti) jakopää "ongelmat" on 8.1l OM peruisessa moottorissa joka on kauttaaltaan ihan eri kuin pikku iveco.
Joo, ei suututtu olla mutta tuntuu niin oudolta kun talossa ollu reilu 30 vuotta fiijatteja ja ei yhtäkään ristitappi vikaa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Fiat 980
juu tuota ristitappi juttua liikkuu nevamiesten puheissa ainakin.. ja 680 etu vetarit rupes kestähän lukon hilujen purun jälkeen.. karu ja yksinkertanen peli tyylillä liikkuu jos liikahtaa, saa sähköt olla vaikka kui sekasin ;)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Wäyrynen

  • Vieras
Vs: Fiat 980
Toi SASsi kun sit noita tuntilukemia heittää, niin kannattaa muistaa että Fiatin tunnit eivät ole noita kellotunteja, vaikka suolla urku auki monasti onkin........Jakopääriesoja tosiaan kuten retku heitti, 1580,1880 ja 160 sekä 180 malleissa.....

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Fiat 980
ei siitä ristitapista nyt kannata suuttua muille eikä fiatille. hyvähän se on jos ei oo irronnut. se ristitappi juttu nyt on semmonen perus juttu joka on ollu kaikkien fiiatti miesten tiedossa 30 vuotta. vähän niin kuin jd 50 sarjan seegeri rengas vaihteiston akselilla. pikku juttu joka saattaa aiheuttaa tuhoa, mutta ajallaan korjattuna pääsee oikeastaan vaan muttereita vääntämällä.

kytkin noissa on heikko, ei siitä pääse mihinkään, hydrauliikka samaten. ollu alitehoinen jo uutena. sähkötkin surkeat, mutta nämä kaikki on korjattavissa helposti ja halvalla.

jakopäät ei mene näistä pienistä moottoreista (1380-140-90 asti) jakopää "ongelmat" on 8.1l OM peruisessa moottorissa joka on kauttaaltaan ihan eri kuin pikku iveco.

+ 40-sarjassa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.