Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiat 980  (Luettu 29698 kertaa)

Köpi

  • Vieras
Vs: Fiat 980
Ainakin 880, joita täälläpäin aikoinaan oli useampi ristitappi meni alle 2000 tuntia. Remontissa laitettiin lisää öljyuria ja sitten alkoi kestämään

kertoisikto mikä risti tappi.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Fiat 980
skn on taas keksinyt persoonan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fiat 980
tasauspyörästön tappi noista irtoaa. aivan perus juttu 880,980 ja 100-90 fiateissa. tais vaiva parantua kun 110-90 tuli ja 40km/h perävälitys.

mitäköhän rattaita sinne vaihetaan että kulkee 40km/h? en oo omalla fiatmiehen uralla moisesta kuullu vaikka ympäri suomea olen ollu jutuisa fiiumiesten kanssa.

vakiona menee juuri ja juuri sen 30 ja kierroksia on silloin jo varmaan ennemmin 2700 kun 2500. 38 renkaathan on jo vakiona ja pari numeroa isompi rengas vaikuttaa noissa nopeuksissa luokkaa 2km/h.
------------

vahvoja noi on, mutta ei todellakaan mitään tie koneita...

Köpi

  • Vieras
Vs: Fiat 980
tasauspyörästön tappi noista irtoaa. aivan perus juttu 880,980 ja 100-90 fiateissa. tais vaiva parantua kun 110-90 tuli ja 40km/h perävälitys.

mitäköhän rattaita sinne vaihetaan että kulkee 40km/h? en oo omalla fiatmiehen uralla moisesta kuullu vaikka ympäri suomea olen ollu jutuisa fiiumiesten kanssa.

vakiona menee juuri ja juuri sen 30 ja kierroksia on silloin jo varmaan ennemmin 2700 kun 2500. 38 renkaathan on jo vakiona ja pari numeroa isompi rengas vaikuttaa noissa nopeuksissa luokkaa 2km/h.
------------

vahvoja noi on, mutta ei todellakaan mitään tie koneita...

mitsä se tappi nyt irtoaa? omatsa 980 ei ole vielä iroonut. onko odotetavisa? ystaälisesti jos kertoisit mikä tapi ja mitsä?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Fiat 980
Kyllä se sit ilmoittaa itsestään kun sillä on vaivaa ;D
pessimisti ei pety!

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Fiat 980
tasauspyörästön tappi noista irtoaa. aivan perus juttu 880,980 ja 100-90 fiateissa. tais vaiva parantua kun 110-90 tuli ja 40km/h perävälitys.

mitäköhän rattaita sinne vaihetaan että kulkee 40km/h? en oo omalla fiatmiehen uralla moisesta kuullu vaikka ympäri suomea olen ollu jutuisa fiiumiesten kanssa.

vakiona menee juuri ja juuri sen 30 ja kierroksia on silloin jo varmaan ennemmin 2700 kun 2500. 38 renkaathan on jo vakiona ja pari numeroa isompi rengas vaikuttaa noissa nopeuksissa luokkaa 2km/h.
------------

vahvoja noi on, mutta ei todellakaan mitään tie koneita...

mitsä se tappi nyt irtoaa? omatsa 980 ei ole vielä iroonut. onko odotetavisa? ystaälisesti jos kertoisit mikä tapi ja mitsä?

no traktorin taka osasta, perän sisältä tasauspyörästöstä. miten voi olla noin vaikeeta? hik?
;D
It ain't over till the fat lady sings

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Fiat 980
Vai rattaita vaihtaa laatikkoon.ei pidä paikkaansa.huippu nopeus yleensä laskettu n 2500 rpm/min ja enempihän se vakionakin kiertää.toisin sanoen helposti sen 28-30 menee vakiona.terrakotta taisi hiukan nopeempi olla.eipä sitä ristitappia kukaan kyntämällä rikki ole saanut.

Mullakin on muistikuva että keltainen kulki tuon noin 26.Muistaakseni terrakotta jotain 30-32.Itellä oli -78 keltainen 680DT.Se kulki tuon 26.Hidas.
Ristitappiongelma mulle tuntematon.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Fiat 980
Vai rattaita vaihtaa laatikkoon.ei pidä paikkaansa.huippu nopeus yleensä laskettu n 2500 rpm/min ja enempihän se vakionakin kiertää.toisin sanoen helposti sen 28-30 menee vakiona.terrakotta taisi hiukan nopeempi olla.eipä sitä ristitappia kukaan kyntämällä rikki ole saanut.

Mullakin on muistikuva että keltainen kulki tuon noin 26.Muistaakseni terrakotta jotain 30-32.Itellä oli -78 keltainen 680DT.Se kulki tuon 26.Hidas.
Ristitappiongelma mulle tuntematon.
Joo, se ei koske kirkonmiehiä.
pessimisti ei pety!

+250

  • Vieras
Vs: Fiat 980
tasauspyörästön tappi noista irtoaa. aivan perus juttu 880,980 ja 100-90 fiateissa. tais vaiva parantua kun 110-90 tuli ja 40km/h perävälitys.

mitäköhän rattaita sinne vaihetaan että kulkee 40km/h? en oo omalla fiatmiehen uralla moisesta kuullu vaikka ympäri suomea olen ollu jutuisa fiiumiesten kanssa.

vakiona menee juuri ja juuri sen 30 ja kierroksia on silloin jo varmaan ennemmin 2700 kun 2500. 38 renkaathan on jo vakiona ja pari numeroa isompi rengas vaikuttaa noissa nopeuksissa luokkaa 2km/h.
------------

vahvoja noi on, mutta ei todellakaan mitään tie koneita...
110 pupufiiuis ongelma oli tallella.Kempillä kiinni niin pysyi :(

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Fiat 980
Se kiertää vakionakin lähelle 3000 eikä silti kulje mihinkään.. Tehtaan säädöissä ei juuri savuta ja menee pienellä, ruuvattuna taas maailma mustana savusta mutta tehoa ei juuri enempää. Perä on varmaan jo kaikista korjattu, hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Kääntyvyys luokkaa valtamerilaiva.

mitä sieltä perätsä hajoaa kun en ole 7000 tunin aikana vielä havainut mitään paisti nostolaiteen poikitais akselin vuoto.
Kaikenmoisilla luonnonsaastuttajilla sitä eläintenrehuja sotketaan ja pohjavesiä pilataan ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Fiat 980
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Wäyrynen

  • Vieras
Vs: Fiat 980
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.

Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...

Viimeksi muokattu: 16.11.13 - klo:19:24 kirjoittanut Wäyrynen

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Fiat 980
980 DT : llä koskaan ajanut ole mutta eikö siinä automaatti hammaslukko ollut, jos lukko oli?

Vieläkö 90-sarjan agreja valmistetaan, monesta ohjaamot lahoja, voisko jostain maasta tai tehtaasta pystyä tilaamaan uuden ohjaamon??
Edullisesti tietysti :)

Wäyrynen

  • Vieras
Vs: Fiat 980
980 DT : llä koskaan ajanut ole mutta eikö siinä automaatti hammaslukko ollut, jos lukko oli?

Vieläkö 90-sarjan agreja valmistetaan, monesta ohjaamot lahoja, voisko jostain maasta tai tehtaasta pystyä tilaamaan uuden ohjaamon??
Edullisesti tietysti :)

Etelä-Amerikassa väänsivät jokunen vuosi sitten Grandeja.....

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Fiat 980
Etupään hyd.lukko on ongelma eli puskee vian tulessa peräööliä etuakselin kopan täyteen ja myös murikkaakselin lukitus pettää.
Vaihteisto kestää suollla 5000 tuntia sitten laakerointi .
Kytkin surkuhupaisa viritys.

Taitaa sääennustaja olla suhteellisen tietämätön 680-980 DT mallien etuakselin lukosta.......1180-1880 DT Grandeissa oli jo sitten hydraulinen.......Ja tuo muuhan on erittäin kokemusperäistä made in Finland by SAS, and one time in Toronto?.....12" kerametallikytkin tuon kokoisessa oli suht käypänen.....Samaan aikaan vapo koetteli sinnitellä omilla koneilla, kun nuo 80-sarjalaiset puskivat markkinoille....Ja niissähän oli pirun kestävät vaihteistot, moottorit sekä kytkimet, muistaako SAS? Serkkupoika sanoi Vapon omien traktorien kuskina ollessa, että kun jo luoja armahtaisi jo tästä hommasta....Armahti se, pääsi remonttihalliin ja riemu riitti.....Samaan aikaan turpeesta 80 %:a jouduttiin nostamaan noilla surullisen kuuluisilla 80-sarjan Fiateilla, 880 DT, 980 DT malleilla pääosin.....Ilman niitä kylymä talvi olisi yllättänyt monen turvelämmittäjä-sääennustajan....Nyt onneksi ajelee eläkepäivien lähestyessä Doosanilla tuo serkku...
Mallinumero tosin unohtu eli kyseessä oli 130 fiaattimissä nuo viat ja koneen omistaja oli Vapo.
Sassilla 40 vuoden kokemus vapon touhuista sivusta seuranneena eli kokemusta on myös tuolta saralta runsaasti. ;D
Kytkin kesti noin 3000 tuntia ja moottorin jakopää pettää ensin.
Hyvällä kuskilla askilla pääsi muutaman tuhannen tuntia.
Etupää oli 130 hyd lukolla .

Viimeksi muokattu: 16.11.13 - klo:19:44 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !