Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Terminator II - 11.01.18 - klo:09:32
-
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801112200660359_pi.shtml
Paljon järkevämpää olisiu yrittää kehittää maakunta kenttiä Suomessa eikä alkaa SAK/VAPAAVUORI ideoita toteuttamaan.
-
Mites kävi Lahden oikoradan ? Maksut on niin korkeita, että pääosa liikenteestä menee vanhoilla kiskoilla. Mites digitalisoituminen on huomioitu ? Skypessä voi keskustella kasvotusten myös tre-hki välillä. Silti toisaalta eletään kuin 1900-lukua. Muistaakseni Tampereella on oma lentokenttäkin. Eiköhän tässä puhuta jostain muusta kuin nopean yhteyden tarpeesta. Se voisi olla infratöitä 50 koneurakoitsijalle, joista 80 % sijoittaa saamansa rahat japanilaisiin ja korealaisiin koneisiin. Lisäksi 50 raudoittajaa ym. heppua saa töitä.
-
Junalippu maksaa tasan saman minkä autoparkki ja auton kulut on lentokentälle mennessä. Kun ei ole todellista kilpailua, niin matkustajien hyöty on vain keventynyt lompakko ja verorahoilla rahoitettu infra.
-
Aivan loistava idea, päärata tarvitsee ehdottomasti kolmannen raiteen ja jos sellainen koko matkalle saadaan, niin kierros lentokentän kautta olisi loistava. Nythän täytyy Tikkurilassa vaihtaa lähijunaan ja palata taaksepäin.
-
Aivan loistava idea, päärata tarvitsee ehdottomasti kolmannen raiteen ja jos sellainen koko matkalle saadaan, niin kierros lentokentän kautta olisi loistava. Nythän täytyy Tikkurilassa vaihtaa lähijunaan ja palata taaksepäin.
Tuossa on länsimetro halpaa huvia. Sama olisi suunitella se huippunopea junayhteys Tallinaan tunnelin kautta sikäläiselle lentokentälle Suomen raideleveydellä.
-
Junalippu maksaa tasan saman minkä autoparkki ja auton kulut on lentokentälle mennessä. Kun ei ole todellista kilpailua, niin matkustajien hyöty on vain keventynyt lompakko ja verorahoilla rahoitettu infra.
Tuo ratayhteyshän toisi nimenomaan kilpailua sisämaasta Helsinki-Vantaalle tullessa. Nythän vaihtoehtoina ainoastaan oma auto ja lentäminen. Monen tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalta vaikkapa Savoon pitkän lennon jälkeen on aika syvältä.
-
Tuossa on länsimetro halpaa huvia. Sama olisi suunitella se huippunopea junayhteys Tallinaan tunnelin kautta sikäläiselle lentokentälle Suomen raideleveydellä.
Miksi mennä merta edemmäs kalaan? Tallinnan lentoasema ei ole kovin merkittävä, Helsinki ja Riika ovat tärkeämpiä. Katselet asiaa turistin näkökulmasta, mutta harvalla lentokoneella helsinki-Vantaalle saapuvalla on käsimatkatavaroinaan autoa. Ja siitähän on ollut puhetta, että jos edes osan transitliikenteestä saisi hetkeksi pysähtymään Suomeen, niin miten se lisäisi turismia. Ei tarvitsisi jäädä pääkaupunkiin, vaan voisi helposti ottaa junan ja matkustaa Tampereelle tai Turkuun.
Toinen pointti jutussa oli se, että päärata on tukossa, sinne ei kerta kaikkiaan mahdu enempää junia niille vuuoroille kun olisi tarvetta. Suosituimmilla vuoroilla juna on kertakaikkiaan täynnä. Radan ruuhkaisuus ei palvele lähiliikennettä, eikä tavaraliikennettä niin kuin olisi tarkoitus. Jos kolmas raide joskus trakennetaan täysipituisena, niin se voisi hyvin kurvata lentoaseman kautta.
-
Junalippu maksaa tasan saman minkä autoparkki ja auton kulut on lentokentälle mennessä. Kun ei ole todellista kilpailua, niin matkustajien hyöty on vain keventynyt lompakko ja verorahoilla rahoitettu infra.
Tuo ratayhteyshän toisi nimenomaan kilpailua sisämaasta Helsinki-Vantaalle tullessa. Nythän vaihtoehtoina ainoastaan oma auto ja lentäminen. Monen tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalta vaikkapa Savoon pitkän lennon jälkeen on aika syvältä.
näitä isompia infahankkeita ei pitäisi koskaan katsoa yksittäin, koska yhden toteutuminen aiheuttaa vaan muiden siirtymisen pauselle eli niiden suunnittelu keskeytyy tai hautautuu kokonaan. Olisi ihmeellistä, jos tämä nelikko olisi päätynyt ehdottamaan jotain muuta vaihtoehtoa...onhan tässä pormestarit kiskojen molemmista päistä, kiskoyhtiö ja lentoyhtiö, jonka syöttöliikennettä rata auttaisi.
Voisihan vaihtoehtona olla, joitain teollisiin investointeihin liittyviä perusinfran parannuksia....siis sellaisia tarpeellisia esim sellu-, bioenergia-, telakka-, autoteollisuuteen liittyviä?
-
Junalippu maksaa tasan saman minkä autoparkki ja auton kulut on lentokentälle mennessä. Kun ei ole todellista kilpailua, niin matkustajien hyöty on vain keventynyt lompakko ja verorahoilla rahoitettu infra.
Tuo ratayhteyshän toisi nimenomaan kilpailua sisämaasta Helsinki-Vantaalle tullessa. Nythän vaihtoehtoina ainoastaan oma auto ja lentäminen. Monen tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalta vaikkapa Savoon pitkän lennon jälkeen on aika syvältä.
näitä isompia infahankkeita ei pitäisi koskaan katsoa yksittäin, koska yhden toteutuminen aiheuttaa vaan muiden siirtymisen pauselle eli niiden suunnittelu keskeytyy tai hautautuu kokonaan. Olisi ihmeellistä, jos tämä nelikko olisi päätynyt ehdottamaan jotain muuta vaihtoehtoa...onhan tässä pormestarit kiskojen molemmista päistä, kiskoyhtiö ja lentoyhtiö, jonka syöttöliikennettä rata auttaisi.
Voisihan vaihtoehtona olla, joitain teollisiin investointeihin liittyviä perusinfran parannuksia....siis sellaisia tarpeellisia esim sellu-, bioenergia-, telakka-, autoteollisuuteen liittyviä?
niin, mitä *****a turisti tekköö tampereella, järvisuomeen tae lappiin se pittee viedä kun aasia on kerran finnaerin pääpainokohde, tämän todistaa jo kaikki taulukon yläreunan puhkasseet kasvukäyrät :o :o :o :o :o
-
Täällä etelässä itä-länsisuuntainen moottoritie katkea pahasti Helsingin kohdalla. Luulisi olevan tärkeämpi väylä kuin Tampereeseen littyvät.
-
Mites kävi Lahden oikoradan ? Maksut on niin korkeita, että pääosa liikenteestä menee vanhoilla kiskoilla. Mites digitalisoituminen on huomioitu ? Skypessä voi keskustella kasvotusten myös tre-hki välillä. Silti toisaalta eletään kuin 1900-lukua. Muistaakseni Tampereella on oma lentokenttäkin. Eiköhän tässä puhuta jostain muusta kuin nopean yhteyden tarpeesta. Se voisi olla infratöitä 50 koneurakoitsijalle, joista 80 % sijoittaa saamansa rahat japanilaisiin ja korealaisiin koneisiin. Lisäksi 50 raudoittajaa ym. heppua saa töitä.
Eikös Orimattilaan avattu juuri uusi asema?
-
Junalippu maksaa tasan saman minkä autoparkki ja auton kulut on lentokentälle mennessä. Kun ei ole todellista kilpailua, niin matkustajien hyöty on vain keventynyt lompakko ja verorahoilla rahoitettu infra.
Tuo ratayhteyshän toisi nimenomaan kilpailua sisämaasta Helsinki-Vantaalle tullessa. Nythän vaihtoehtoina ainoastaan oma auto ja lentäminen. Monen tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalta vaikkapa Savoon pitkän lennon jälkeen on aika syvältä.
näitä isompia infahankkeita ei pitäisi koskaan katsoa yksittäin, koska yhden toteutuminen aiheuttaa vaan muiden siirtymisen pauselle eli niiden suunnittelu keskeytyy tai hautautuu kokonaan. Olisi ihmeellistä, jos tämä nelikko olisi päätynyt ehdottamaan jotain muuta vaihtoehtoa...onhan tässä pormestarit kiskojen molemmista päistä, kiskoyhtiö ja lentoyhtiö, jonka syöttöliikennettä rata auttaisi.
Voisihan vaihtoehtona olla, joitain teollisiin investointeihin liittyviä perusinfran parannuksia....siis sellaisia tarpeellisia esim sellu-, bioenergia-, telakka-, autoteollisuuteen liittyviä?
Tottakai pitää, onneksi en ole päättämässä mikä hanke saa eniten rahaa. Toimiva junayhteys valtakunnan ykköslentoasemalla ei kuitenkaan ole pöljimmästä päästä.
-
Tarpeellinen investointi se on mun mielestä.
-
Järkeä vai ei. Siis rakennuskustannukset suomalaisille ja junaliikenne jollekkin ulkolaiselle yhtiölle. Eikös se Berner lahjoita nämä radat ulkolaisten junayhtiöitten käyttöön?
-
kyllähän suunta on selvä etelässä, rannikot ja etenkin suuret satamakaupungit kehittyy, ehkä vielä häömeenlinna inhimillisen matkan päässä helsingistä mutta sen jälkeen pelkkää autioituvaa tundraa :-\ :-\ :-\ :-\
-
Eikös Orimattilaan avattu juuri uusi asema?
On siellä ainakin joulupukki - mitä lie suunnittelee.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Hennan_rautatieasema_pohjoiseen_2017-12-10.jpg
Asema on hienossa paikassa kuntalaisia ajatellen, vai onko ?
https://www.google.fi/maps/dir/Orimattila/Henna,+16510+Orimattila/@60.7917508,25.5200332,12z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x4691dc0dfb61d6b9:0x400b551554bb9d0!2m2!1d25.7288398!2d60.8017134!1m5!1m1!1s0x468e206b884e5f91:0xf074a3c04f323794!2m2!1d25.494904!2d60.799688?hl=fi
https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2395935
-
Ruuhkaisuus johtuu vain siitä että kaikki pakkaa pohjoisesta yhteen paikkaan. Helsinki pitäisi puijata Suomesta irti ja lahjoittaa jonnekkin somaliaan. Järkevin olisi kehittää nykyistä inttää nuilla rahoilla ja rakentaa Rissalaan kansainväliset mitat täyttävä kenttä. Junia tulee pohjoisesta etelästä idästä ja lännestä. Varmaan näiden välistäkin.
-
Ruuhkaisuus johtuu vain siitä että kaikki pakkaa pohjoisesta yhteen paikkaan. Helsinki pitäisi puijata Suomesta irti ja lahjoittaa jonnekkin somaliaan. Järkevin olisi kehittää nykyistä inttää nuilla rahoilla ja rakentaa Rissalaan kansainväliset mitat täyttävä kenttä. Junia tulee pohjoisesta etelästä idästä ja lännestä. Varmaan näiden välistäkin.
Soitto Puuttinille: Vaihdetaan Helsinki, Esboo ja Vantaa sodissa menetettyyn Karjalaan.
-
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801112200660359_pi.shtml
Paljon järkevämpää olisiu yrittää kehittää maakunta kenttiä Suomessa eikä alkaa SAK/VAPAAVUORI ideoita toteuttamaan.
Vappaa noppeus moottoriteile. Niin pääsee reilusti alle tunnisa. Paitti zepeteokzen Mosko Vitsilä... 🎅
-
Eikös Orimattilaan avattu juuri uusi asema?
On siellä ainakin joulupukki - mitä lie suunnittelee.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Hennan_rautatieasema_pohjoiseen_2017-12-10.jpg
Asema on hienossa paikassa kuntalaisia ajatellen, vai onko ?
https://www.google.fi/maps/dir/Orimattila/Henna,+16510+Orimattila/@60.7917508,25.5200332,12z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x4691dc0dfb61d6b9:0x400b551554bb9d0!2m2!1d25.7288398!2d60.8017134!1m5!1m1!1s0x468e206b884e5f91:0xf074a3c04f323794!2m2!1d25.494904!2d60.799688?hl=fi
https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2395935
Mutta eikö suunnitelmissa ole rakentaa sinne nukkumalähiö, sinnehän on tietääkseni kaavoitettu tontteja jonin verran.
-
Mitä tuosta Orimattilan asemasta joskus luin, niin sinnehän oli suunnitteilla jopa muutaman kymmenentuhannen asukkaan asuinaluetta mikä nojaa pendelöintiin.
-
Mitä tuosta Orimattilan asemasta joskus luin, niin sinnehän oli suunnitteilla jopa muutaman kymmenentuhannen asukkaan asuinaluetta mikä nojaa pendelöintiin asumistuella.
-
Taas nakerretaan kepuideologiaa, ja se jos mikä harmittaa vihreänvalkoisten glasien läpi katsovaa.
Taloudellisesti järkevämpää kehittää ydin-Suomea kuin roiskia rahaa pitkin tundraa, missä kukaan ei halua enää edes asua.
Pikayhteys linjalle Hki-Helsinki/Vantaa-Tampere, puolipika Ouluun ja keskittää pikkuhiljaa kehitys tuolle akselille.
Satamakaupungit pärjäävät siinä sivussa.
Miksi joku edes haluisi asua jossain persereijässä.
-
Taas nakerretaan kepuideologiaa, ja se jos mikä harmittaa vihreänvalkoisten glasien läpi katsovaa.
Taloudellisesti järkevämpää kehittää ydin-Suomea kuin roiskia rahaa pitkin tundraa, missä kukaan ei halua enää edes asua.
Pikayhteys linjalle Hki-Helsinki/Vantaa-Tampere, puolipika Ouluun ja keskittää pikkuhiljaa kehitys tuolle akselille.
Satamakaupungit pärjäävät siinä sivussa.
Miksi joku edes haluisi asua jossain persereijässä.
No etkös sinä asu?
-
Miksi joku edes haluisi asua jossain persereijässä.
No etkös sinä asu?
Touchdown! (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Themes/Agronet/images/post/thumbup.gif)
-
Mitä tuosta Orimattilan asemasta joskus luin, niin sinnehän oli suunnitteilla jopa muutaman kymmenentuhannen asukkaan asuinaluetta mikä nojaa pendelöintiin asumistuella.
Asumistuella? Kyllähän tuo
https://www.orimattila.fi/palvelut/kaupunkisuunnittelu/henna
http://www.hennaan.fi/
vahvasti viittaa siihen että alueelle tulee pääsäätöisesti omistusasumista ja sinne houkutellaan hyvin toimeentulevia?
Se vain saattaa sellaisesta joka on tottunut siihen että kaikkea tuetaan tuntua oudolta?
Vai tarkoitatko asumistuella sitä massiivista tukemista mitä vuosien mittaan on tuettu omistusasumista asuntolainojen korkovähennysoikeudella? Myös maatilojen asumista. Suomessahan lienee Euroopan korkeimmat prosentit omistusasumisessa ja omakotiasumisessa? Juuri kun sitä on verovähennyksillä tuettu. Sehän on yksi iso syy suomalaisen työvoiman liikkuvuuden jäykkyyteen. Vuokrakämpästä lähtee helposti toiseen vuokrakämppään ja vielä osakehuoneistostakin jos se ei ole jossakin hevon kuusessa. Mutta siitä omakotitalosta.
Hyvintoimeentulevat siirtyy sateliitti kuntiin omakotitaloihin ja sitten muut asuu asumistuella Mannerheimintiellä!
-
Taas nakerretaan kepuideologiaa, ja se jos mikä harmittaa vihreänvalkoisten glasien läpi katsovaa.
Taloudellisesti järkevämpää kehittää ydin-Suomea kuin roiskia rahaa pitkin tundraa, missä kukaan ei halua enää edes asua.
Pikayhteys linjalle Hki-Helsinki/Vantaa-Tampere, puolipika Ouluun ja keskittää pikkuhiljaa kehitys tuolle akselille.
Satamakaupungit pärjäävät siinä sivussa.
Miksi joku edes haluisi asua jossain persereijässä.
Onko Vanhanen eronnut kepuista? Muistaakseni hän juuri joskus puhui sen puolesta,
että asutusta suunniteltaisiin pääratojen varsille.
-
Mitä tuosta Orimattilan asemasta joskus luin, niin sinnehän oli suunnitteilla jopa muutaman kymmenentuhannen asukkaan asuinaluetta mikä nojaa pendelöintiin.
Lähtötilanne: Yhdistyneen Orimattilan ja Artjärven asukasluku on 16.276 (31.8.2017). Siitä sitten tavoitteen realistisuutta mittaamaan. Länsi-uudellamaalla, oliko Karjaa, junavuoroja supistettiin, koska tärkeällä työvuorolla kulki päivittäin vain 200 matkustajaa. Hennassa junaan nousee ehkä 10 matkustajaa. )))
-
Jos pormestarit vaativat kyliensä välille raideyhteyttä niin senkun rakentavat.
Eikös tuollaiset paikallisliikenteen pikku hankkeet rahoiteta kunnallisveroilla, ei siinä tarvitse valtion budjettivaroja käyttää.
Vai onko liian monta siltarumpua rakennettavana?
-
mitä *****a turisti tekköö tampereella
Ei niin ythtään mitään
-
Jos pormestarit vaativat kyliensä välille raideyhteyttä niin senkun rakentavat.
Eikös tuollaiset paikallisliikenteen pikku hankkeet rahoiteta kunnallisveroilla, ei siinä tarvitse valtion budjettivaroja käyttää.
Vai onko liian monta siltarumpua rakennettavana?
Et kait tosiaan luule että Tampesteri ja Stadi tuon ite rakentaa? Kyllä se on valtio jonka kassasta veroeurot etitään.
-
mutta eihän net meitä koske.
-
Jos pormestarit vaativat kyliensä välille raideyhteyttä niin senkun rakentavat.
Eikös tuollaiset paikallisliikenteen pikku hankkeet rahoiteta kunnallisveroilla, ei siinä tarvitse valtion budjettivaroja käyttää.
Vai onko liian monta siltarumpua rakennettavana?
Et kait tosiaan luule että Tampesteri ja Stadi tuon ite rakentaa? Kyllä se on valtio jonka kassasta veroeurot etitään.
Ei tietenkään kaupungit sitä keskenään rakenna, kyse on valtakunnallisesta investoinnista.