Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vanhan traktorin entisöinti/kunnostus...  (Luettu 17696 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Vanhan traktorin entisöinti/kunnostus...
Tästä verkumiehille harvinaisempaa illantäytettä:

http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=658130&PN


Kehtais pyhänä postilaatikolla kulkea?
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

TaloHannu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 184
Vs: Vanhan traktorin entisöinti/kunnostus...
Mun mielestä moni upea veteraanitraktori on pilattu liialla fiksaamisella. Annetaan työn jälkien näkyä!
Samaa mieltä. Läpimaalamisella koko historia on pois pyyhitty ja jos vain pestään ja maalataan niin sitten se muutaman vuoden kuluttua on tosi ruma kun uusi maali hilseilee koska rasvaa on jääny alle eikä maali pysy. Harva viittii purkaa koko koneen ja poistaa rasvan ja maalihilseen jokaisesta sopukasta ja ilman sitä uusi maali ei pysy.

Viimeksi muokattu: 04.04.08 - klo:06:03 kirjoittanut TaloHannu

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Vanhan traktorin entisöinti/kunnostus...
Mun mielestä moni upea veteraanitraktori on pilattu liialla fiksaamisella. Annetaan työn jälkien näkyä!
Samaa mieltä. Läpimaalamisella koko historia on pois pyyhitty ja jos vain pestään ja maalataan niin sitten se muutaman vuoden kuluttua on tosi ruma kun uusi maali hilseilee koska rasvaa on jääny alle eikä maali pysy. Harva viittii purkaa koko koneen ja poistaa rasvan ja maalihilseen jokaisesta sopukasta ja ilman sitä uusi maali ei pysy.



Tuo kuvan yksilö on pesty höyrypesurilla (80-90oC), ettei ainakaan kovin paljoo ois pitäny jäädä rasvaa. Omaani mä oon harkinnu, että maalailisin vain peltiosat, mutta mieli voi muuttua. Kokonaan maalaamatta ei voi jättää, kun edellinen maalaus on tehty vähän niin ja näin väärällä värisävyllä jollain miranoolilla.
tethering holes to their concave windings

TaloHannu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 184
Vs: Vanhan traktorin entisöinti/kunnostus...
Tuo kuvan yksilö on pesty höyrypesurilla (80-90oC), ettei ainakaan kovin paljoo ois pitäny jäädä rasvaa. Omaani mä oon harkinnu, että maalailisin vain peltiosat, mutta mieli voi muuttua. Kokonaan maalaamatta ei voi jättää, kun edellinen maalaus on tehty vähän niin ja näin väärällä värisävyllä jollain miranoolilla.
Onko tuosta lähikuvaa esim ulosottoakselin seudulta tai työntövarrenkorvakon seudulta jossa näkyy se tunnustelijan jousi?
Ei sitä rasvaa paljoa tarvikkaan jäädä jotta se pilaa maalauksen. Pelkkä kuumavesipesu ei riitä ja jo paljailla käsillä koskettelu ennen maalausta riittää takaamaan sen että maali hilseilee pois aika nopeasti.
Mutta toki omansa maalata saa, ei siinä mitään mutta alkuperäinen on minun suosikki.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Vanhan traktorin entisöinti/kunnostus...
Onko tuosta lähikuvaa esim ulosottoakselin seudulta tai työntövarrenkorvakon seudulta jossa näkyy se tunnustelijan jousi?
Ei sitä rasvaa paljoa tarvikkaan jäädä jotta se pilaa maalauksen. Pelkkä kuumavesipesu ei riitä ja jo paljailla käsillä koskettelu ennen maalausta riittää takaamaan sen että maali hilseilee pois aika nopeasti.
Mutta toki omansa maalata saa, ei siinä mitään mutta alkuperäinen on minun suosikki.

Ei nyt oo kuvia kys. paikoosta. Ulosottoakselin stefan omistaja siihen vaihtoi, mutta tuosta toisesta kohdasta ei oo tietoa. Eikös rasvanpoisteluun käy jonkun sortin liuottimetkin.
tethering holes to their concave windings

rusnari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Vanhan traktorin entisöinti/kunnostus...
Kunnostus kannattaa, itse olen tehnyt muutaman. Vielä kun asentaa
hydrauliohjauksen niin on makea kuin pirssillä ajaisi. Osien saanti ei ole
enää ongelma, on tehdas joka valmistaa uusio-osia yleisimpiin merkkeihin.
Ovat kohtuuhintaisia ja laadukkaita. Tiedustele niin teen tarjouksen.
eltera.oy@phpoint.fi
rusnari

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vanhan traktorin entisöinti/kunnostus...
Kunnostus kannattaa, itse olen tehnyt muutaman. Vielä kun asentaa
hydrauliohjauksen niin on makea kuin pirssillä ajaisi.
Osien saanti ei ole
enää ongelma, on tehdas joka valmistaa uusio-osia yleisimpiin merkkeihin.
Ovat kohtuuhintaisia ja laadukkaita. Tiedustele niin teen tarjouksen.
eltera.oy@phpoint.fi
rusnari
Nii siis myytkö sää ohjaustehareita vai lämpöpumppuja? Vai molempia???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Vanhan traktorin entisöinti/kunnostus...
Onkos muuten tuollanen 1968 syntynyt trattori jo museokapine että kannattas laittaa naftaliiniin vai saapiko sillä tehdä vielä kevyttä työtä.
(IH 434),onkos muuten suuri synti jos ohjauksen muuttaa hydrauliseksi.simpukka kun on hiukka löysä ja purkuosa on turhan kallis ja varmaan yhtä kulunut kuin tuokin.

Mun koneilla ajetaan vielä mettä ajoa ja tukkeja ! Kyllä silla kehtaa töitä vielä tehdä !  :-*