Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rainmaker - 09.11.13 - klo:16:57

Otsikko: T170
Kirjoitti: rainmaker - 09.11.13 - klo:16:57
Olen etsinyt hyvää valtra 8950:ä kakkostraktoriksi. Noh - eihän noita enää ole.. En ole merkkiuskollinen, mutta kun on paljon voimanottohommia niin on etu, että nivelakselit sopii koneiden välillä. Eli valtra it will be, kun niitä on jo ennestään.

T170 / 171 ovat vaihtoehdot, kun noissa on 7,4 l kone ja voimaa tarvitaan. Millaisia kokemuksia Teillä on näistä paaljon ajettuna (8000-11000h)? 



   
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: Varjo79 - 09.11.13 - klo:17:23
Juu olis kyllä mukava jos tommosen hyvän 8950 löytäis. Mutta tosiaan harvassa ovat tai onhan noita myynnissä. Nivalassako se firma nyt oli joka noita usein kauppaa. Mites tommonen joku isommanpään tm holsu iso lohko myös ja saa voimaa. Aika edukkaitakin ovat. No meni vähä ohi aiheen. Ei varmaankaan voa akselin mitat kävisi ristiin.
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: erik - 09.11.13 - klo:17:34
Ei löydy ei 8950 valmetteja kovin helposti.
Täytyy varmaan itekkin tyytyä sit vaan T sarjalaiseen jossei tollasta jostain ilmaannu
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: Kaupoi - 09.11.13 - klo:18:37
Nivalassako se firma nyt oli joka noita usein kauppaa.
Tuolon pariki. http://www.nettikone.com/yritys/tojalehto
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: retku - 09.11.13 - klo:18:40
T sarja yök  :(

saksas on tällä hetkellä siisti alle 5000 ajettu 8350. siihen agco powerilta 8.4l rivipumppu kone keulaan... <---johonkin tuollaseen se on ite päädyttävä kun aika tulee....

Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: Varjo79 - 09.11.13 - klo:20:59
Nivalassako se firma nyt oli joka noita usein kauppaa.
Tuolon pariki. http://www.nettikone.com/yritys/tojalehto
Jep juurikin tuo firma noita 8xxx masiinoita kauppaa. Aika siistin näköisiä vehkeitä. Piti joskus oikein kattomaankin mennä mutta 400km välimatka EI ihan uteliaisuuttaan viitti lähteä. Jotain tuonti vehkeitä vissiin?
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: miller - 10.11.13 - klo:00:02
vitut enään mitään mekaanisia pumppuja - 170/190 : CR- moottorilla. rälläkkää nokka-akselalle, Directin/Versun propelli keulalle  ja puhelu  diisseli Artulle. .
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: rainmaker - 11.11.13 - klo:18:33
171 cr koneella tuli taloon. Kuka on propelli ja mikä on diisseliarttu?
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: nissan - 11.11.13 - klo:19:03
Sehän kävi nopeesti,meinaan tuo kauppa ::)
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: Täpinäreiska - 11.11.13 - klo:19:05
171 cr koneella tuli taloon. Kuka on propelli ja mikä on diisseliarttu?

http://www.findiesel.fi/fi/Etusivu.html (http://www.findiesel.fi/fi/Etusivu.html)
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: retku - 11.11.13 - klo:19:27
arttu tai mikko eli ltr-racing.

hx40 super ahdin,keskipakosarja ja versun jäähdyttimen siivikko. nokka pois ja hiotuta pakokaasun kierätys nystyrät pois. noin siitä tulee ihan ok. tapille joku 210-240hv on ihan hyvä. syylärin ja vesipumpun joudut laittamaan. jos aikasemmin ollu suht järee ohjelma vakio ahtimella niin kannentiiviste helposti vaihtokunnossa. myös kansia menee ja venttiilit painuu kanteen, se cr on niin pirun täynnä venttiileitä vrt vanha kansi.
-----------

sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: rainmaker - 12.11.13 - klo:12:00
Kaupat tein nopeasti, kun oikea kone löytyi. Kävin eri puolilla maata koeajamassa muutaman 8950:n ja T170:n. Nivalassa en käynyt. Ovat minun makuun liian hyvännäköisiä (lue ylimaalattuja). Saattavat olla ok silti.

Myyjät oli järjestäen asiallisia.

Kiitoksia viritysvinkeistä.
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: puu - 12.11.13 - klo:17:23
Kaupat tein nopeasti, kun oikea kone löytyi. Kävin eri puolilla maata koeajamassa muutaman 8950:n ja T170:n. Nivalassa en käynyt. Ovat minun makuun liian hyvännäköisiä (lue ylimaalattuja). Saattavat olla ok silti.

Kumpi passas sun kätee paremmin T vai 8950?
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: agricult - 12.11.13 - klo:17:42
sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.

Onks tolle vaihteistolle mitään tehtävissä ja mikä siellä on se sulake, jos oletuksena on se vahvempi perä paksummilla vetareilla (650?)? Saakos DPS:ään ja suunnanvaihtimimeen mahtumaan lisää levyjä? Auttaako lisäjäähdytys yhtään? Saako pikavaihteen vaihtoja terävöitettyä T:ssä? 8x50:een T-sarjan paksummat pikavaihteen kuoret? Paljon kysymyksiä ja niin vähän vastauksia  ???

Nimim. 7.4 rivipumppu  piristettynä kuulostais veikeältä vehkeeltä, mutta voimanotolle ei mitään käyttöä.
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: nissan - 12.11.13 - klo:19:12
Kestää sitä virittää ihan vapaasti ;D
http://www.youtube.com/watch?v=4keCkaCdYzY
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: retku - 12.11.13 - klo:20:36
Kestää sitä virittää ihan vapaasti ;D
http://www.youtube.com/watch?v=4keCkaCdYzY

rivipumppu tuollakin. taitaa käyttöteho olla n.400hv
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: retku - 12.11.13 - klo:20:45
sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.

Onks tolle vaihteistolle mitään tehtävissä ja mikä siellä on se sulake, jos oletuksena on se vahvempi perä paksummilla vetareilla (650?)? Saakos DPS:ään ja suunnanvaihtimimeen mahtumaan lisää levyjä? Auttaako lisäjäähdytys yhtään? Saako pikavaihteen vaihtoja terävöitettyä T:ssä? 8x50:een T-sarjan paksummat pikavaihteen kuoret? Paljon kysymyksiä ja niin vähän vastauksia  ???

Nimim. 7.4 rivipumppu  piristettynä kuulostais veikeältä vehkeeltä, mutta voimanotolle ei mitään käyttöä.

***700 on se isompi perä. ei niistä vetarit tai perämurikka hajoo voimaan oli sitte pieni tai iso.

pikavaihteen paineen voi nostaa. auttaa paljon, vakio muistaakseni 17-19bar. jos pakat menee niin usein syynä alhainen paine. paineen voi nostaa jonnekkin 22-24bar tietämille. se on kaiken kaikkiaan aika hyvin balansisa se laatikko, kestää kyllä järki käytöllä paljonkin voimaa, mutta huolettomasti ajellen sen saa rikki joko laatikon puolelta,suunnanvaihtajasta tai pikavaihteesta. pikavaihteen hammaspyörät saa sileeksi,maljan halki,ykkösen hammaspyörän sileeksi,ym.
-----------

mulla on nyt 8950:ssä 16100h. alkuperänen laatikko. voimaa on sen verran että mäkikisoissa hävisin 0.5sec kuulemma 600hv nh-135:lle ja voitin parilla sekalla viritetyn uuskoppasen 930 fendtin :-) kyllä se on kestänyt, mutta sitä ei aja muut kun minä.
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: rainmaker - 12.11.13 - klo:21:24
Niistä käsihommista..

HT2 (8950)  sopii hyvin käteen. Uusi on advance ja voin elää sen kanssa. Advancesta on 3700 tunnin kokemus ja se on mielestäni huonompi kuin HT2. HT2:ta on kokemusta paljon enemmän.
 
Vaihdekeppi on ergonomisesti huonommassa paikassa, eli liian takana.  HT2:n oikeasta etutolpasta näkee nopealla vilkaisulla missä mennään. Advancen kyynärnojanäyttö on huono, jos aurinko paistaa takaa.
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: Halliorja - 12.11.13 - klo:23:20
arttu tai mikko eli ltr-racing.

hx40 super ahdin,keskipakosarja ja versun jäähdyttimen siivikko. nokka pois ja hiotuta pakokaasun kierätys nystyrät pois. noin siitä tulee ihan ok. tapille joku 210-240hv on ihan hyvä. syylärin ja vesipumpun joudut laittamaan. jos aikasemmin ollu suht järee ohjelma vakio ahtimella niin kannentiiviste helposti vaihtokunnossa. myös kansia menee ja venttiilit painuu kanteen, se cr on niin pirun täynnä venttiileitä vrt vanha kansi.
-----------

sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.
Tai ostaa suoraan kusikoneen nokka-akselin niin ei tartte hioskella.
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: agricult - 12.11.13 - klo:23:23


***700 on se isompi perä. ei niistä vetarit tai perämurikka hajoo voimaan oli sitte pieni tai iso.

pikavaihteen paineen voi nostaa. auttaa paljon, vakio muistaakseni 17-19bar. jos pakat menee niin usein syynä alhainen paine. paineen voi nostaa jonnekkin 22-24bar tietämille. se on kaiken kaikkiaan aika hyvin balansisa se laatikko, kestää kyllä järki käytöllä paljonkin voimaa, mutta huolettomasti ajellen sen saa rikki joko laatikon puolelta,suunnanvaihtajasta tai pikavaihteesta. pikavaihteen hammaspyörät saa sileeksi,maljan halki,ykkösen hammaspyörän sileeksi,ym.
-----------

mulla on nyt 8950:ssä 16100h. alkuperänen laatikko. voimaa on sen verran että mäkikisoissa hävisin 0.5sec kuulemma 600hv nh-135:lle ja voitin parilla sekalla viritetyn uuskoppasen 930 fendtin :-) kyllä se on kestänyt, mutta sitä ei aja muut kun minä.

No kyllä se 8550 sitten varmaan sen palttiarallaa 220-230 hepoa tumpista kestää, jos nostaa linjapaineet, parantaa jäähdytystä ja vetelee muokkaria pellolla 10 kph+ nopeuksilla  ??? Jos T-sarjan pikavaihteen kuoret/malja sopii, niin vielä paree. 8950:n varaosanumerolla taas taitaa saada vahvemman vetolevyn.

Ison Versun laatikko on ilmeisesti älyttömän vahva, mut ei noista oo aihioiksi pitkään aikaan. Eikä oo tietoa, et saisko Versun eteen rivipumpullisen koneen, joka ei keskustele laatikon kanssa.
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: Valtramies - 12.11.13 - klo:23:43
sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.

Onks tolle vaihteistolle mitään tehtävissä ja mikä siellä on se sulake, jos oletuksena on se vahvempi perä paksummilla vetareilla (650?)? Saakos DPS:ään ja suunnanvaihtimimeen mahtumaan lisää levyjä? Auttaako lisäjäähdytys yhtään? Saako pikavaihteen vaihtoja terävöitettyä T:ssä? 8x50:een T-sarjan paksummat pikavaihteen kuoret? Paljon kysymyksiä ja niin vähän vastauksia  ???

Nimim. 7.4 rivipumppu  piristettynä kuulostais veikeältä vehkeeltä, mutta voimanotolle ei mitään käyttöä.

***700 on se isompi perä. ei niistä vetarit tai perämurikka hajoo voimaan oli sitte pieni tai iso.

pikavaihteen paineen voi nostaa. auttaa paljon, vakio muistaakseni 17-19bar. jos pakat menee niin usein syynä alhainen paine. paineen voi nostaa jonnekkin 22-24bar tietämille. se on kaiken kaikkiaan aika hyvin balansisa se laatikko, kestää kyllä järki käytöllä paljonkin voimaa, mutta huolettomasti ajellen sen saa rikki joko laatikon puolelta,suunnanvaihtajasta tai pikavaihteesta. pikavaihteen hammaspyörät saa sileeksi,maljan halki,ykkösen hammaspyörän sileeksi,ym.
-----------

mulla on nyt 8950:ssä 16100h. alkuperänen laatikko. voimaa on sen verran että mäkikisoissa hävisin 0.5sec kuulemma 600hv nh-135:lle ja voitin parilla sekalla viritetyn uuskoppasen 930 fendtin :-) kyllä se on kestänyt, mutta sitä ei aja muut kun minä.

Siinä A-P:n M 135:s ei vissiin ollu ku kaks vaihdetta kunnos, että jos olis kunnos ollu, niin veikkaan, että ero olis ollu paljo isompi...
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: zetor8045 - 13.11.13 - klo:17:33
arttu tai mikko eli ltr-racing.

hx40 super ahdin,keskipakosarja ja versun jäähdyttimen siivikko. nokka pois ja hiotuta pakokaasun kierätys nystyrät pois. noin siitä tulee ihan ok. tapille joku 210-240hv on ihan hyvä. syylärin ja vesipumpun joudut laittamaan. jos aikasemmin ollu suht järee ohjelma vakio ahtimella niin kannentiiviste helposti vaihtokunnossa. myös kansia menee ja venttiilit painuu kanteen, se cr on niin pirun täynnä venttiileitä vrt vanha kansi.
-----------

sitte kun oikeesti otetaan voimaa esim. hakkuriin tai kantojyrsimeen niin rivipumpulliset astuu kuvaan  :) noi cr koneet menee kyllä ihan hyvin normaali urakointikäytössä ja etenkin maatalous käytössä ja vielä kun muistaa että vaihteisto ei kestä oikeen 240hv tappitehoakaan niin vetohommiin cr ok.
Tai ostaa suoraan kusikoneen nokka-akselin niin ei tartte hioskella.
Niin kumpi mahtaa olla nykyään halvempaa  ;D  Eikös se nokka-akselin hinta hiukan pompannut...
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: rene-rane - 13.11.13 - klo:17:44
 Suunnanvaihtajan pakka noista on vetohommissa yleensä ensimmäisenä periksi antanut, ajovoimanoton rattaat ovat toinen mutta ei ihan kevyellä käytöllä saa niitä menemään.
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: jusu - 14.11.13 - klo:06:56
toistuatoistua mutta...

son tua suunnanvaihtajan periksi antaminen vähä sama homma ku yks tuttu huoltomies kehu että yhteen koneeseen tehtiin ulosoton pakkaremppa 3 kertaa 3 viikon sisällä, lopuksi oli jo aukootu muualtakin ja varmistettu että kaikki on niikun pitää kun epäälivät jo omaa ammattiataituansakki (mitä ny 40v remppaa teheny) ja kehu notta kyllä söi jo miestä kun takuuseen aukoovat.. noh samas vaihtu koneeseen kuski ja kones rupes kestähän ja siiton ny pari vuotta ja kones aina vain samas hommas ;)
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: rene-rane - 14.11.13 - klo:21:56
Meen talossa niitä on kullä mennyt monelta eri kuskilta, ja ero hommissakin... ei vaan kestä kovia tehoja ja jatkuvaa vetoa. Pääsääntöisesti kestää sen 7000h mutta jos kippailtu vain kytkin pohjassa ja suunta valittuna niin on valmis jo 4000h kohdalla, näet kuluu jos kierrätät suuntavalittuna kytkin pohjassa.
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: jusu - 15.11.13 - klo:06:21
jaa että mikäs muu siä kuluu ku laakerit ??? jos pakka kuluu paikallansa niin on johonaki muaalla vikaa.. tuos just yks soitti eilen ja kehu olevan 16th mittaris, ny tarttis hydrpumppu vaihtaa ;D kyllä kuule son kuskista PALIO kii.. toisen 8450 on 18th ja alkuperäset pakat kaikki! sinänsä ihme kun on ollu nevalla ikänsä ja vedetty palaaki ja jyrsitty että olis orottanu sitä remonttiaki... yks t160 aukastiin aiva vain varooksi pakoosta 9th kohdalla (samalla kun  vaihdettiin kertojan siirtohaarukka ja synkro jonka sai yks kuski hajalle aiva vain ajotyylillä kahares kuukaures) aika raskaas vedos ollu ikänsä, niin levyystä ei erottanu juurikaan eroa uusiin..

no ehkä mun tutuus on vain sitte sevverra köyhempää väkiä ettei ne malta ajaa niin ronskisti ;D
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: hvinnamo - 15.11.13 - klo:23:02
 Olen ennenkin kysynyt, mutta en ole saanut oikein tyydyttävää vastausta, eli mikä on T-sarja?  Silloin tällöin keskustellaan jostain TXXX:stä. Onko se joku juoma, kone vai mikä se on?
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: retku - 16.11.13 - klo:09:03
periaatteessa hevosvoimat ei rasita sitä suunnanvaihtajan pakkaa liikaa. luistatus,liian isolla vaihteellä liikkeellelähtö, väärä säätö ja väärä ajotapa sen rikkoo. vedossa pakka pitää kyllä, pikavaihteen pakka luistaa ennemmin.

ajon rattaistakin olen hiukka eri mieltä. toki semmonen varuste että aivan vatrmana saa koko voimansiirtolinjan tuhottua. ajovoiman akselin kiertyminen tai laatikon puolen hajoaminen ehkä yleisimmät syyt. nämä tosin saa menemään solmuun pienilläkin tehoilla ryömintä alueella...
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: vms1 - 16.11.13 - klo:11:51
Olen ennenkin kysynyt, mutta en ole saanut oikein tyydyttävää vastausta, eli mikä on T-sarja?  Silloin tällöin keskustellaan jostain TXXX:stä. Onko se joku juoma, kone vai mikä se on?

http://valtra.fi/products/tractors/66.asp

Tuosta kun selvinpäin alkaa kahlaamaan niin voi saada jonkun kuvan asiasta. :)
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: rene-rane - 16.11.13 - klo:23:21
periaatteessa hevosvoimat ei rasita sitä suunnanvaihtajan pakkaa liikaa. luistatus,liian isolla vaihteellä liikkeellelähtö, väärä säätö ja väärä ajotapa sen rikkoo. vedossa pakka pitää kyllä, pikavaihteen pakka luistaa ennemmin.

ajon rattaistakin olen hiukka eri mieltä. toki semmonen varuste että aivan vatrmana saa koko voimansiirtolinjan tuhottua. ajovoiman akselin kiertyminen tai laatikon puolen hajoaminen ehkä yleisimmät syyt. nämä tosin saa menemään solmuun pienilläkin tehoilla ryömintä alueella...

Niin no järjen käyttö on tietysti sallittua. maatalouslaatikolla ei avoa saisi käyttää M2 pienemmällä eikä 50 laatikkoa M1 pikavaihde 2, ryöminnän kun päälle laitat niin yleensä heti paukahtaa...
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: jusu - 18.11.13 - klo:10:31
pitäs saara lootahan topparit ettei saa avoa ja ryömintää yhtä aikaa päälle.. siinäkin kun ajotyylis olis semmonen että ennakoivasti se avo päälle niin kestäski, mutta kun metriä syvältä yritetähän nousta niin naks vain.. on se paskaloota juu..
Otsikko: Vs: T170
Kirjoitti: rene-rane - 19.11.13 - klo:22:00
niinhän se menee, yleensä kun niitä on mennyt niin on oltu jo metri LIIAN syvällä ja silti väkisin koitettu survoa...