Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe trukki  (Luettu 3031 kertaa)

Isäntärenki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
trukki
Kertokaahan mitä tiedätte trukeista ja niiden ominaisuuksista, mikä on hyvä tai huono. Kun käy niiden myyjien jutuissa niin sitten vasta sekaisin menee. Nyt ne on aika edullisia uudetkin kun ei ole ostajia. Tehtaatkin tulee mukaan varustelussa. ??? ??? ???

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5905
Vs: trukki
Minkä tyyppiseen käyttöön kone olisi tulossa?

Isäntärenki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
Vs: trukki
Trukkilavoilla erinlaista tavaraa  klapi häkkejä     säkkesjä siemen peittauksenjälkeen  lannoitteita autosta   2,5  tonnia on sopiva koko siemen laatikoita kaadetaan  esim.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: trukki
Trukki vaatii kova pohjaisen pihan ja talven liukkailla voi myös olla ongelmia. Sisätiloissa tietenkin pesee traktorit ja kurottajat.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Hempo23

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: trukki
Pysy kaukana toyotan pyrobaaneista, niissä riittää vikoja joka taskulle ja naapurin lompakolle. Itse jos päättäisin niin firman pyrobaanit olisivat kaikki jo järven pohjassa.

Jcb:n teleskooppitrukki nelivedolla saattaisi olla paremmin toimiva pehmeälläkin, mutta yleisesti trukki vaatii asfaltin/betonin alustakseen. Ketteriähän ne on, ergonomia on toisaalta melko kehnoa.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5905
Vs: trukki
Trukkilavoilla erinlaista tavaraa  klapi häkkejä     säkkesjä siemen peittauksenjälkeen  lannoitteita autosta   2,5  tonnia on sopiva koko siemen laatikoita kaadetaan  esim.

Yleisesti ottaen kovan alustan tosiaan vaatii liikkumiseen, mikään asfaltti tai betoni ei ole välttämättömyys, tietysti ihanteellisia, mutta hyvin asettuva sora/murske pihan päällysteenä ihan riittävä.
Tärkeintä että pyörä ei painu eikä sora häviä runtastessa pyörän alta, pientä epätasaisuutta kärsii kyllä.
Paripyöräisellä koneella huomattavasti parempi liikkuvuus, jos suuremmasta leveydestä ei haittaa niin harkinnan arvoinen vaihtoehto.
En tosin tiedä onko 2,5 tonnisia paripyöräisenä mutta 3,0 tn on kyllä. Ja olen kyllä nähnyt itse sepitetyt paripyörät tavallisessa lavajakoon sopivassa 2,5 tonnisessa..

Itse melkein katselisin kolmijatkeisella mastolla olevaa, koneen kokonaiskorkeus säilyy maltillisena ja nostokorkeus ei ainakaan ihan heti lopu kesken. Itselläni oleva Mitsu FD 25 mahtuu liikkumaan vanhan navetan alakerrassa ja 4,7m mastossa riittää korkeus nostaa vaikka lannoitesäkit kaksi kerrallaan rekasta laitojen yli. Muistaakseni tuossa 1600 kg vielä sallittu maksimi korkeudella. Sitä en muista paljonko tuossa vapaa noston korkeus ennenkuin alkaa lykkäämään jatkoja ulos mutta kohtuu korkealle lavan kuitenkin saa matalassakin tilassa.

Sivusiirtokelkka ihan pakollinen varuste, sitä ei oikein uskokaan ennenkuin on käyttänyt kuinka paljon helpottaa, olen jo tuossa suunnitellut että täytyisi tehdä etukuormaajan piikkeihinkin..
Ja piikkien asetinlaite tietysti hyvä jos tarvetta usein muuttaa leveyttä, itse en pidä kuitenkaan niin tärkeänä kuin sivusiirtoa.

Hytissä ja turvakaaressa kummassakin hyvät puolensa, itse heitin viikon jälkeen ovet pois kun käyttö lyhyissä pätkissä pitkin päivää ja jatkuvaa päälle pois hyppimistä, ja suurimmaksi osaksi katon alla. Ajattelin jo että täytyisikö ottaa etulasikin pois kun aina likainen ja peilaa... Mutta jos enemmän ulkona ajoa niin ainakin katto hyvä olemassa sadesuojana, tosin turvakaari koneeseen saa vaikka pleksistä tehtyä..

Ja tuommoisessa ajossa ehdottomasti diesel, ei tarvitse pelata minkään kaasupullojen kanssa tai kantaa jerrykannulla bensaa, muitakin dieselkäyttöisiä koneita yleensä talossa.

Siinä nyt päällimmäisiä mitä tuli mieleen..

Viimeksi muokattu: 08.04.09 - klo:21:45 kirjoittanut bouli

Movado

  • Vieras
Vs: trukki
Diesel jos ajetaan ulkona, kaasu jos sisällä tilassa jota ei voi tuulettaa kunnolla.

Vapaamasto > ei vie nostokorkeutta

3 hyt lohkoa, saa sivusiiron jos ei ole vakiona.