Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jarde6400 - 31.01.22 - klo:16:24
-
Moro. Ajatuksena olisi jos piristäisi case ih mxu 115, vakiona tuo 116hp on aika tussu kuus mukiselle. Minkälaisilla nippad konsteilla saisi viritettyä konetta, tehoa lisää 160hp pintaan ja ominaiskulutusta laskettua?
-
Yleensä hepoja saa helpohkosti mutta kestääkö tuo muuten tuollaista?
Ei taida olla voimansiirroltaan hd-varusteltujen Mega-Valtrojen luokkaa...
116 -> 160 on aika kova korotus noin prosentteina. Tarkalleen noin 38 %.
Jos kuorma jakaantuu veto / ulosotto / hydrauliikka niin kestänee helpommin.
Jos jäähdytys riittää :-/
-
kyllä saattaa remontit lisääntyä noilla tehon nostoilla.. nuo aika hilkulle rakennettu.
-
Otappa vähän selvää, onko sama syöttöpumppu, suutinkärjet ja turbo kuin 135:ssa. Jos on, niin syöttöä isontamalla homma hoituu. Tarvittaessa suuttimien tai kärkien vaihtoa. Myös ajoitus muuttuu syöttöä isontamalla, se on vähän hankalampi homma. Jos koneessa on lisäteho-ominaisuus (kun voimanulosotolle menee tietty osuus), voi tilanne olla vaikeampi. Jos suutinkärjet ovat liian pienet, syöttöpumppu rasittuu syötön nostolla.
Jos ei mitään käsitystä edelläolevista, pyydä ammattilaista avuksi.
Akaan Dieseliltä on saanut neuvontaa ja osia. Asentajat sitten erikseen.
-
Niin ja ota syöttöpumpun lätkästä kuva ja googlaile pumpun tarkalla mallilla, niin tietoa voi löytyä. Pumpun tiedot tarvitset ennenkuin soittelet mihinkään kuitenkin,
-
Otappa vähän selvää, onko sama syöttöpumppu, suutinkärjet ja turbo kuin 135:ssa. Jos on, niin syöttöä isontamalla homma hoituu. Tarvittaessa suuttimien tai kärkien vaihtoa. Myös ajoitus muuttuu syöttöä isontamalla, se on vähän hankalampi homma. Jos koneessa on lisäteho-ominaisuus (kun voimanulosotolle menee tietty osuus), voi tilanne olla vaikeampi. Jos suutinkärjet ovat liian pienet, syöttöpumppu rasittuu syötön nostolla.
Jos ei mitään käsitystä edelläolevista, pyydä ammattilaista avuksi.
Akaan Dieseliltä on saanut neuvontaa ja osia. Asentajat sitten erikseen.
Turbo on tosissaan holsetin 35, eli siitä ei pitääsi jäädä kiinni, peruslohko on sama kuin mccoemikin mtx 200, eli ftp 6.7litranen, syöttöpumpusta suuttimista pitää ottaa vielä selvää
-
kyllä saattaa remontit lisääntyä noilla tehon nostoilla.. nuo aika hilkulle rakennettu.
Ja mitäpä remonttia on tulossa Oksallahan on tällasestakin kokemusta, tai on kuullut tutulta ongelmista.( tämä tutu on joku ihmeukko jolla on kokemusta kaikesta).
-
kyllä saattaa remontit lisääntyä noilla tehon nostoilla.. nuo aika hilkulle rakennettu.
Ja mitäpä remonttia on tulossa Oksallahan on tällasestakin kokemusta, tai on kuullut tutulta ongelmista.( tämä tutu on joku ihmeukko jolla on kokemusta kaikesta).
Ei tuollaisen vanhan parinkympin koneen kanssa korkealta putoa, tiedostaa riskit ja varautuu toisella koneella tms. Jos tulee hyvä ja kestää se on positiivista, jos tulee hyvä mutta ei kestä, vahvistaa tai heivaa hiukan takaisin ;D
-
Voi kestää jos tehoa tarvitsee kerran viikossa sen 15 s että pääsee mäennyppylän yli käymättä kaikkia vaihteita läpi.
Mutta jos laittaa ison äkeen, paalaimen, silppurin, niittomurskaimen tai hakkurin juhdaksi ja alkaa vetää täysiä päiviä täysillä niin varmasti tulee noutaja. Ja vielä melko pian.
-
Niin, pakkohan se on mopoja koko ikänsä viritellä, kun ei ole alkuun kunnollisen kokoista hankkinut.Kannattas aikuistua sentäs jossain vaiheessa
-
Voi kestää jos tehoa tarvitsee kerran viikossa sen 15 s että pääsee mäennyppylän yli käymättä kaikkia vaihteita läpi.
Mutta jos laittaa ison äkeen, paalaimen, silppurin, niittomurskaimen tai hakkurin juhdaksi ja alkaa vetää täysiä päiviä täysillä niin varmasti tulee noutaja. Ja vielä melko pian.
Tässähän se ohjenuora tulikin. Vaihteiston eroavaisuudet eri mallien välillä kannattaa selvittää.
Mutta kyseisen koneen kohdalla on huomattava että 115 ja 135 eroavat monelta kohtaa. 135:ssä on sähköohjattu commonrail pumppu ja neliventtiilikansi. Huipputehot tuo saavuttaa lisätehon avulla. 115:ssä on mekaaninen jakajapumppu ja normaali kansi.
Laatikon osalta en osaa sanoa onko mallien välillä eroja. Turbo taitaa olla sama joten sen ei pitäisi ahdistaa. Suuttimissa on varmaan eroa. En kyllä tiedä onko CNH:n jakajapumpuissa minkäänmoista virityspotentiaalia? Tuo ahtaampi kansi voi kyllä kanssa topata ainakin tavoitellun yli 30% tehonlisän.
-
Voi kestää jos tehoa tarvitsee kerran viikossa sen 15 s että pääsee mäennyppylän yli käymättä kaikkia vaihteita läpi.
Mutta jos laittaa ison äkeen, paalaimen, silppurin, niittomurskaimen tai hakkurin juhdaksi ja alkaa vetää täysiä päiviä täysillä niin varmasti tulee noutaja. Ja vielä melko pian.
Tässähän se ohjenuora tulikin. Vaihteiston eroavaisuudet eri mallien välillä kannattaa selvittää.
Mutta kyseisen koneen kohdalla on huomattava että 115 ja 135 eroavat monelta kohtaa. 135:ssä on sähköohjattu commonrail pumppu ja neliventtiilikansi. Huipputehot tuo saavuttaa lisätehon avulla. 115:ssä on mekaaninen jakajapumppu ja normaali kansi.
Laatikon osalta en osaa sanoa onko mallien välillä eroja. Turbo taitaa olla sama joten sen ei pitäisi ahdistaa. Suuttimissa on varmaan eroa. En kyllä tiedä onko CNH:n jakajapumpuissa minkäänmoista virityspotentiaalia? Tuo ahtaampi kansi voi kyllä kanssa topata ainakin tavoitellun yli 30% tehonlisän.
Ei pitäisi olla ainakaan venttiilien määrällä merkitystä, männät, tavallisetkin kestää aikansa, ilman mitään ihmeellisyyksiä, voimansiirrossa on ne ongelmat.
Tärkein moottorissa on jäähdyksen riittävyys.
-
Miksi tehoa tarvitset noin pal lisää, mihinkä hommaan.
-
Voi kestää jos tehoa tarvitsee kerran viikossa sen 15 s että pääsee mäennyppylän yli käymättä kaikkia vaihteita läpi.
Mutta jos laittaa ison äkeen, paalaimen, silppurin, niittomurskaimen tai hakkurin juhdaksi ja alkaa vetää täysiä päiviä täysillä niin varmasti tulee noutaja. Ja vielä melko pian.
Tässähän se ohjenuora tulikin. Vaihteiston eroavaisuudet eri mallien välillä kannattaa selvittää.
Mutta kyseisen koneen kohdalla on huomattava että 115 ja 135 eroavat monelta kohtaa. 135:ssä on sähköohjattu commonrail pumppu ja neliventtiilikansi. Huipputehot tuo saavuttaa lisätehon avulla. 115:ssä on mekaaninen jakajapumppu ja normaali kansi.
Laatikon osalta en osaa sanoa onko mallien välillä eroja. Turbo taitaa olla sama joten sen ei pitäisi ahdistaa. Suuttimissa on varmaan eroa. En kyllä tiedä onko CNH:n jakajapumpuissa minkäänmoista virityspotentiaalia? Tuo ahtaampi kansi voi kyllä kanssa topata ainakin tavoitellun yli 30% tehonlisän.
Ei pitäisi olla ainakaan venttiilien määrällä merkitystä, männät, tavallisetkin kestää aikansa, ilman mitään ihmeellisyyksiä, voimansiirrossa on ne ongelmat.
Tärkein moottorissa on jäähdyksen riittävyys.
Isompi syyleri .
Ainoa ketä osasi antaa oikean vastauksen oli Metsajussi
-
^
Voihan syyleri ;D
Millä perusteella jonkun vastaus oli oikein ja muut vääriä? Ja se "oikeakaan" ei tainnut vastata aloittajan kysymykseen, joten ei kait se voi silloin oikein olla.
-
Selvän näkijä madame sorkkis on puhunut ;D
-
Selvän näkijä madame sorkkis on puhunut ;D
Vinoile vaan mutta tuntuu et yllytät traktorinsa rikkomaan .
-
Enpä usko että casessa jäähdytys seongelma on, ovat sentäs lämpösiinkin maihin näitä suunnitelleet, kytkin ja voimansiirtopuolihan se lujilla on. Kannattaa siitä puolesta ottaa selvää.
-
Miksi tehoa tarvitset noin pal lisää, mihinkä hommaan.
Meinaa hyytyä 6m äkeen eres joutuu huurattamaan että vetää raskailla mailla, sekä kesantomurskaimen eres vahvas kasvustos hyytyy todella paljon.6400 hieman piristettynä vetää huomattavasti paremmin verrattuna tuohon.
-
Selvän näkijä madame sorkkis on puhunut ;D
Vinoile vaan mutta tuntuu et yllytät traktorinsa rikkomaan .
Yllyttämisen kiistän, Casestakaan en mitään tiedä, mutta nämä nettikeskustelujen neuvot ovat samaa sarjaa essonbaarin neuvojen kanssa, lukijan/kuulijan pitää osaa suodattaa niitä. Riskeihin rikkoutumiseen on vaikea ottaa kantaa kun en ole selvännäkijä, eikä tiedä tulevaa käyttöä, koneen kuntoa, tilan muuta konekantaa, pinkan paksuutta yms.
-
Yllyttämisen kiistän, Casestakaan en mitään tiedä, mutta nämä nettikeskustelujen neuvot ovat samaa sarjaa essonbaarin neuvojen kanssa, lukijan/kuulijan pitää osaa suodattaa niitä. Riskeihin rikkoutumiseen on vaikea ottaa kantaa kun en ole selvännäkijä, eikä tiedä tulevaa käyttöä, koneen kuntoa, tilan muuta konekantaa, pinkan paksuutta yms.
Kyllä niitä tehoja saa kun löpöä lisää, ilmaa lisää ja hurjimmillaan vielä kierroksia lisää. Yleensä tehon nosto on helpompaa kuin sen varmistaminen että ketjun muutkin lenkit kestää leikissä mukana hetkeä pidempään.
Juu en minäkään tiedä tarkkoja yksityiskohtia. Sen tiedän että ao. kone ei ole alunperin niiden varmuuden vuoksi reilusti ylimitoitettujen joukossa.
Jotkut kestää, esmi 12045 tai 16045 Zetorit on kai aika lujaa rautaa. Kalkkikärryn edessä olen nähnyt kun möyryää hangessa yötkin ympäriinsä ketunhäntää putken päässä, turbokin mahdoton murikka peltien ulkopuolelle rakennettuna :-) Omistaja sanoi että kerta vuoteen kone puretaan täysin ja katsotaan onko jotain oireita.
Kieltämättä kärry kulki ja jälkeä syntyi.
Sellainen 'pieni piristys' menee tavallisesti ilman suurempaa haloota, mutta vajaa 40% on niin kova muutos että kunnon työssä ei koneesta kovin pitkäikäistä kumppania saa.
Toki jos haluaa urheilumielellä testata mitä rauta kestää niin tässä on varmaan oiva tilaisuus :-)
30-40 hv on pienessä koneessa iso lisäys, jossain valmiiksi 300 hv koneessa ei niinkään.
-
Yllyttämisen kiistän, Casestakaan en mitään tiedä, mutta nämä nettikeskustelujen neuvot ovat samaa sarjaa essonbaarin neuvojen kanssa, lukijan/kuulijan pitää osaa suodattaa niitä. Riskeihin rikkoutumiseen on vaikea ottaa kantaa kun en ole selvännäkijä, eikä tiedä tulevaa käyttöä, koneen kuntoa, tilan muuta konekantaa, pinkan paksuutta yms.
Kyllä niitä tehoja saa kun löpöä lisää, ilmaa lisää ja hurjimmillaan vielä kierroksia lisää. Yleensä tehon nosto on helpompaa kuin sen varmistaminen että ketjun muutkin lenkit kestää leikissä mukana hetkeä pidempään.
Juu en minäkään tiedä tarkkoja yksityiskohtia. Sen tiedän että ao. kone ei ole alunperin niiden varmuuden vuoksi reilusti ylimitoitettujen joukossa.
Jotkut kestää, esmi 12045 tai 16045 Zetorit on kai aika lujaa rautaa. Kalkkikärryn edessä olen nähnyt kun möyryää hangessa yötkin ympäriinsä ketunhäntää putken päässä, turbokin mahdoton murikka peltien ulkopuolelle rakennettuna :-) Omistaja sanoi että kerta vuoteen kone puretaan täysin ja katsotaan onko jotain oireita.
Kieltämättä kärry kulki ja jälkeä syntyi.
Sellainen 'pieni piristys' menee tavallisesti ilman suurempaa haloota, mutta vajaa 40% on niin kova muutos että kunnon työssä ei koneesta kovin pitkäikäistä kumppania saa.
Toki jos haluaa urheilumielellä testata mitä rauta kestää niin tässä on varmaan oiva tilaisuus :-)
30-40 hv on pienessä koneessa iso lisäys, jossain valmiiksi 300 hv koneessa ei niinkään.
Just noin .
-
Just noin .
;D ;D ;D
Nyt tuloo mielehen Eemelin käyttämä sanonta " nuolee vielä tikkarinkin"
Sorry vaan metsajussi ::)
-
Just noin .
;D ;D ;D
Nyt tuloo mielehen Eemelin käyttämä sanonta " nuolee vielä tikkarinkin"
Sorry vaan metsajussi ::)
ehkä sorkkis omaa jotain omakohtaistakin kokemusta virittämisestä ja syyläreistä, eikös hänen autossa muistaakseni ollu lämpenemisongelmia. nekin olisi luontevimmin ratkaistu jollain amerikan autolla jossa moottori olisi jo luonnostaan tehtävään sopiva :-\ :-\ :-\ :-\
-
Kestävyys riippuu paljon miten voiman käyttö jakautuu. Ulosottolinja yleensä kestää aikalailla, jos ei käynnistetä kauhealla kuormalla, eikä tule äkkinäisiä tukoksia, jotka sammuttavat traktorin. Pyörävoimansiirto on kovimmillaan pienillä vaihteilla ja pitävällä alustalla.
Niitto jollain etu-takakoneyhdistelmällä jakaa voimaa moneen paikkaan, kun tarvitaan etu ja takavoimanottoa ja etenemiseenkin jonkinverran tarvitaan.
Koneet useimmiten tehonnoston kestävät, varsinkin tuollainen matalaviritteinen 6-pyttyinen. Jäähdytysteho voi joskus tulla ainakin helteillä ongelmaksi.
-
Kestävyys riippuu paljon miten voiman käyttö jakautuu. Ulosottolinja yleensä kestää aikalailla, jos ei käynnistetä kauhealla kuormalla, eikä tule äkkinäisiä tukoksia, jotka sammuttavat traktorin. Pyörävoimansiirto on kovimmillaan pienillä vaihteilla ja pitävällä alustalla.
Niitto jollain etu-takakoneyhdistelmällä jakaa voimaa moneen paikkaan, kun tarvitaan etu ja takavoimanottoa ja etenemiseenkin jonkinverran tarvitaan.
Koneet useimmiten tehonnoston kestävät, varsinkin tuollainen matalaviritteinen 6-pyttyinen. Jäähdytysteho voi joskus tulla ainakin helteillä ongelmaksi.
Sekä käyttäjästä, ei revitä sitä doupattua vehjettä kuin Punjabissa on tapana :o
-
Just noin .
;D ;D ;D
Nyt tuloo mielehen Eemelin käyttämä sanonta " nuolee vielä tikkarinkin"
Sorry vaan metsajussi ::)
Juu. Sivullistakin hävettää :o .
-
Just noin .
;D ;D ;D
Nyt tuloo mielehen Eemelin käyttämä sanonta " nuolee vielä tikkarinkin"
Sorry vaan metsajussi ::)
Juu. Sivullistakin hävettää :o .
Metsäjussi on niitä harvoja jotka todella ymmärtää jotakin eikä meuhkaa .
Vanhemmat fiatit kesti tehonnostoja reippaanlaisesti ja muutamat muutkin merkit . Fordit melko vahvoja loppumetreille saakka . New Holland yksi vahvoista muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta . Niitä rikottiin ammattitaidottomuudella tehonnostoissa koska piti pakkoihin lisätä painetta , kalliit remontit opetti totes huoltoalan ammattilainen .
Massikoita turbotettiin ja rikottiin . Kytkimet meni ensin . Maltillisilla kuskeilla kesti .
Olikos tämä keskustelu tässä .
-
No ei varmaan loppunut, paljon saat lukea vielä V ittuiluja kommenteistasi.
-
No ei varmaan loppunut, paljon saat lukea vielä V ittuiluja kommenteistasi.
Tyhjät päät hölisee . Ei sen kummempaa .
-
Kyllä se kone kestää tuollaisen tehon lisäyksen. Voimansiirron ja kytkimen saa kukatahansa rikki väärällä käytöllä pienemmilläkin tehoilla. Vertaa isompi tehoisen moottorin pumppua ja suutin kärkiä niinkuin jo neuvottiinkin. Sitten kun syöttöä ja sitä kautta ahtopainetta nostat niin olisi hyvä pakopuolle laittaa mittarimyös jolla näät että pakopaine pysyy pienempänä kuin ahtopaine. Pakopaine sen moottorin rikkoo jos joku( lämpö joka johtuu ahdistuksesta).
Jos ei ole välijäähdytintä niin sillon en ahtopainetta nostais 1bar kovemmaksi. Ilmaa pitäs koneeseen kans saada sillai ettei ketunhäntää tule kokoaikaa kun töitä tekee eli jos sellanen ilmiö syntyy niin sen jälkeen vaihtasin hx40 pellin alle tai säätäisin syöttöö pienemmälle. Se jatkuva musta savu on käyttämätöntä tehoa, eli ilman puutetta palotapahtumassa.
-
Kyllä se kone kestää tuollaisen tehon lisäyksen. Voimansiirron ja kytkimen saa kukatahansa rikki väärällä käytöllä pienemmilläkin tehoilla. Vertaa isompi tehoisen moottorin pumppua ja suutin kärkiä niinkuin jo neuvottiinkin. Sitten kun syöttöä ja sitä kautta ahtopainetta nostat niin olisi hyvä pakopuolle laittaa mittarimyös jolla näät että pakopaine pysyy pienempänä kuin ahtopaine. Pakopaine sen moottorin rikkoo jos joku( lämpö joka johtuu ahdistuksesta).
Jos ei ole välijäähdytintä niin sillon en ahtopainetta nostais 1bar kovemmaksi. Ilmaa pitäs koneeseen kans saada sillai ettei ketunhäntää tule kokoaikaa kun töitä tekee eli jos sellanen ilmiö syntyy niin sen jälkeen vaihtasin hx40 pellin alle tai säätäisin syöttöö pienemmälle. Se jatkuva musta savu on käyttämätöntä tehoa, eli ilman puutetta palotapahtumassa.
Juu kyllä rikki aina saa pienemmälläkin teholla .
Kuten Metsäjussi kirjoitti et tuota voimansiirtoa ole tarkoitettu noin suurille hevosvoimille .
-
No ei varmaan loppunut, paljon saat lukea vielä V ittuiluja kommenteistasi.
Tyhjät päät hölisee . Ei sen kummempaa .
Ensimmäinen asiallinen kirjoitus tänä vuonna.
-
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Kannattaa miettiä niitä omia tölväisyjä ja möläytyksiä, peräkylän ämmä.
-
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Kannattaa miettiä niitä omia tölväisyjä ja möläytyksiä, peräkylän ämmä.
Kyllä . Mieti tölväisyjäsi .
-
Kyllä se kone kestää tuollaisen tehon lisäyksen. Voimansiirron ja kytkimen saa kukatahansa rikki väärällä käytöllä pienemmilläkin tehoilla. Vertaa isompi tehoisen moottorin pumppua ja suutin kärkiä niinkuin jo neuvottiinkin. Sitten kun syöttöä ja sitä kautta ahtopainetta nostat niin olisi hyvä pakopuolle laittaa mittarimyös jolla näät että pakopaine pysyy pienempänä kuin ahtopaine. Pakopaine sen moottorin rikkoo jos joku( lämpö joka johtuu ahdistuksesta).
Jos ei ole välijäähdytintä niin sillon en ahtopainetta nostais 1bar kovemmaksi. Ilmaa pitäs koneeseen kans saada sillai ettei ketunhäntää tule kokoaikaa kun töitä tekee eli jos sellanen ilmiö syntyy niin sen jälkeen vaihtasin hx40 pellin alle tai säätäisin syöttöö pienemmälle. Se jatkuva musta savu on käyttämätöntä tehoa, eli ilman puutetta palotapahtumassa.
Juu kyllä rikki aina saa pienemmälläkin teholla .
Kuten Metsäjussi kirjoitti et tuota voimansiirtoa ole tarkoitettu noin suurille hevosvoimille .
kyllähän voimansiirto pääsee vähemmällä kun työkierrokset pysyy halutussa jolloin värinät vähenee, akselit kestää myös sitä paremmin mitä nopsempaa ne pyörii. ei tarvitse myöskään tehdä niitä repiviä vaihtamisia kun koneesa on puhtia. ajatteleppa vaikka soraautoa tai traktoria ison kärryn edessä joka mäkisellä ja mutkasella tiellä jaksaa pitää reilun vauhdin versus että tarvis pienille vaihteille mennä :-\ :-\ :-\ :-\
-
Kyllä se kone kestää tuollaisen tehon lisäyksen. Voimansiirron ja kytkimen saa kukatahansa rikki väärällä käytöllä pienemmilläkin tehoilla. Vertaa isompi tehoisen moottorin pumppua ja suutin kärkiä niinkuin jo neuvottiinkin. Sitten kun syöttöä ja sitä kautta ahtopainetta nostat niin olisi hyvä pakopuolle laittaa mittarimyös jolla näät että pakopaine pysyy pienempänä kuin ahtopaine. Pakopaine sen moottorin rikkoo jos joku( lämpö joka johtuu ahdistuksesta).
Jos ei ole välijäähdytintä niin sillon en ahtopainetta nostais 1bar kovemmaksi. Ilmaa pitäs koneeseen kans saada sillai ettei ketunhäntää tule kokoaikaa kun töitä tekee eli jos sellanen ilmiö syntyy niin sen jälkeen vaihtasin hx40 pellin alle tai säätäisin syöttöö pienemmälle. Se jatkuva musta savu on käyttämätöntä tehoa, eli ilman puutetta palotapahtumassa.
Juu kyllä rikki aina saa pienemmälläkin teholla .
Kuten Metsäjussi kirjoitti et tuota voimansiirtoa ole tarkoitettu noin suurille hevosvoimille .
kyllähän voimansiirto pääsee vähemmällä kun työkierrokset pysyy halutussa jolloin värinät vähenee, akselit kestää myös sitä paremmin mitä nopsempaa ne pyörii. ei tarvitse myöskään tehdä niitä repiviä vaihtamisia kun koneesa on puhtia. ajatteleppa vaikka soraautoa tai traktoria ison kärryn edessä joka mäkisellä ja mutkasella tiellä jaksaa pitää reilun vauhdin versus että tarvis pienille vaihteille mennä :-\ :-\ :-\ :-\
Nyt on puhuttu koneista , ei poroista .
-
ja tuo miun tuttu on kopeloinu nuita casen sötöksiä 40 vuotta.. lie jotain jääny jopa vaatteisiin. hää kyl epäili et noin iso voimanlisäys ei olis hyä just tuon voimansiirtolinjan takia. motti kyl kestää... kun nyy rempassa niin kerkesin monta juttua tuolla pajalla kuulemaan. ( se meillä kait eroa evpn kanssa, et miä kuulen mut hää ei )
-
Juu tuo kierrosten ja vauhdin ylläpito auttaa jos sulake on siellä hitaammin pyörivissä osissa. Mutta jos se heikko paikka on jo pian moottorin jälkeen niin silloin ei auta.
Vääntö tulee, vääntö tappaa. Ja tosiaan ne värinät kuten viisaasti jo mainitiin. Kuutosen värinät eivät kai normaalisti ole niin pahoja kuin vaikka ison kolmoskoneen.
Käyttöhän sen lopulta ratkaisee, ns. kovaa käyttöä ei välttämättä kovin pitkään kestä.
Taas jos tehoja otetaan samaan aikaan voa, hydrauliikka ja veto niin kestää hyvinkin.
Joku äkeen veto ehkä pahinta jos äes on sen verran suuri että ei kuitenkaan saa kovin vauhtia peliin. Tappavaa vääntöä aamusta iltaan...
Nämä erilaiset lisätehot, SigmaPowerit sun muut ovat tavallaan fiksuja, niitä on vaikeampi väärinkäyttää. Toisaalta tulee mieleen että olisiko sittenkin yksinkertaisempaa vaan laittaa oikea määrä oikeaa rautaa oikeaan paikkaan?
Mun henk. koht. mielipide on kyllä se että jos tarvii ison koneen niin sitten hankkii sellaisen. Tulee pitkän kaavan mukaan helpommaksi ja halvemmaksi. Mutta se on vaan mun mielipide eikä mikään absoluuttinen totuus... Tykkään koneesta jota voi huoletta käyttää kaiken mitä siitä irti saa, pidempäänkin, miettimättä että meneekö tämä nyt jo rääkkäyksen puolelle.
Poislukien sitten nämä joissa on lähes sama voimansiirtotekniikka läpi koko mallisarjan. Yleensä sitten pienimmissä ylimitoitettu ja suurimmissa hiinä ja hiinä.
Olen yhtä konettani piristänytkin mutta varovasti, pysytellen siellä 10-15% lisäyksessä. Kun pumppu ja suuttimet olivat muutenkin tiensä päässä niin valittiin sitten hiukan väljemmät palikat. Vaihtui pumppumalli ja isommat suuttimet.
Näihin vuosiin en ole joutunut tekemään yhtään kuormituksesta johtuvaa voimansiirtoremonttia enkä sellaisia yhtään kaipaakaan. Ei ole oikein varaa sellaisiin, nykykoneissa kovin arvokasta puuhaa. Kop kop kop...
Saa niitä ongelmia moottoriinkin. Jäähdytys voi jäädä kesyksi, alkaa mennä kansipahveja, öljyä palaa jne. Hyvä esimerkki oli nämä jälkiturbotetut ja -viritetyt massikan 590-595. Ei niistä moottoreista raskaaseen käyttöön ollut. Maahantuojan virittämät 3060-mallit kärsivät nekin, hitusen pienempikoneinen tehdasturbo 3070 tuntuu moottorin osalta kestävän huomattavasti paremmin.
Mä en tästä aiheesta sotke enempää, kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee :-)
Paljonhan riippuu siitäkin että aikooko konetta pitää 2000, 5000 vai 15 000 h. Ei ne heti hajoa kuitenkaan.
-
ja tuo miun tuttu on kopeloinu nuita casen sötöksiä 40 vuotta.. lie jotain jääny jopa vaatteisiin. hää kyl epäili et noin iso voimanlisäys ei olis hyä just tuon voimansiirtolinjan takia. motti kyl kestää... kun nyy rempassa niin kerkesin monta juttua tuolla pajalla kuulemaan. ( se meillä kait eroa evpn kanssa, et miä kuulen mut hää ei )
Oksalla tämä tutuhenkilö tietä kaiken, liekö hää ahrikasta, sittä muistini mutaa on hutut ja tutsut taistelleen, Mutta kuin se on onko onnistunut Oksa tussun kanssa keskustelemaan hytrauliikasta sekä voiman siirrosta.Vissiin heti alkuun mennyt reisille koko homma ja tutu jäänyt puutteeseen.Ei mar ei enempää tällä erää, Isänmaa kutsuu jälleen poikaansa. Mut palaillaan kilvoittelemaan kunoksalla näitä tutuja riittää.
-
nuita tuttuja on monta ja joku tietää asian jota toiset ei.. mut eihän evpllä moisia ku ei se kuule kui sitä viisaammat haastaa.. on vaan yhen natikan kokemuksen viisastuttamana niiin kokenut. miä ainakii niiin tunpelo et etin aina sen viisaamman kertomaan ja jopa näyttämään homman. ei miun ikä riitä tekemään kaikki virheet ite.
-
ja mistähän taas päättelet kokemukseni ja tietämykseni. On vähän enempi kuin kivinavetan sontaluukusta tiiraillessa maailmaa oksa nähnyt. Mut haasta van ihan vapaasti niiden tutujen kanssa ja haastele sen maitokuskin kansa myös, siinä sitten kuulet viimeisimmät uutiset naapurista. Mut jatka vain samalla v ittuilu linjalla, se sinun persoonaasi hyvin sopii.
-
Mut jatka vain samalla v ittuilu linjalla, se sinun persoonaasi hyvin sopii.
Näyttää se olevan sunkin elämän tarkoitus :(
-
Mut jatka vain samalla v ittuilu linjalla, se sinun persoonaasi hyvin sopii.
Jaa'a se tuo oksa aina jotain nilvasee, kait mä sille voin vastata kun kerran haluaa tulla tölvityksi.
Näyttää se olevan sunkin elämän tarkoitus :(
-
Selvän näkijä madame sorkkis on puhunut ;D
Elä elä. kyllä sorkka tietää. Kaekkien alojen asiantuntija.
-
Selvän näkijä madame sorkkis on puhunut ;D
Icen sivupersoona taas jälleen kerran . Mietin vaan . ::)
Elä elä. kyllä sorkka tietää. Kaekkien alojen asiantuntija.
-
kukas se nyt ittiään kehuu?
-
Moottori käsittääkseni vanhempaa teknikkaa joten ei onnistu ohjelmoimalla. Voimansiirron komponentit käsittääkseni samat kuin 135 mallissa ja ei ilmeisesti ole heikoin vaihtoehto tässä maailmassa. Itse ostin 110:n kun toivoin että olisi näppärä. Huoltomies totesi että siitä voi ottaa 160hp ja pitäisi maatöissä viellä älykkäällä käytöllä kestää. Toisin kuin muut caset, nämä ovat itävaltalaista suunnittelua ja ainakin osa niistä siellä tehdään. Kone on meille viellä uusi mutta yllätyin positiivisesti voimaltaan nelipyttyseksi. Ostotilanteessa yllätykseksi tuli etujousitus ja 50:n laatikko. En olisi voinut ikinä kuvitella että kokisin tarpeelliseksi mutta kyllä on kivat molemmat.