Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 16.10.09 - klo:14:16
-
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
-
Aika pahaa jälkeä on tullu...
mitähän tuosta sopasta seuraa... Tieliikennelaki traktorin kohdalta näkyy kertovan että aina kun perävaunun kytkentämassa ylittää 10tn luokitellaan traktori liikennetraktoriksi, joka taasen vaatii C-ajoluvan
-
Aika pahaa jälkeä on tullu...
mitähän tuosta sopasta seuraa... Tieliikennelaki traktorin kohdalta näkyy kertovan että aina kun perävaunun kytkentämassa ylittää 10tn luokitellaan traktori liikennetraktoriksi, joka taasen vaatii C-ajoluvan
Voishan noi tiedot tarkistaakin eli:
Liikennetraktori on myös muu traktori, jota käytetään tavaran kuljetukseen kytkentämassaltaan yli 10 tonnin perävaunulla varustettuna.
Liikennetraktoriksi ei kuitenkaan katsota traktoria, jota käytetään moottoriajoneuvoverosta annetun lain (722/1966) 17 a §:ssä tarkoitettuihin kuljetuksiin. Liikennetraktorin suurin rakenteellinen nopeus on enintään 50 kilometriä tunnissa.
-
Matala ohjaamo
(http://static.iltalehti.fi/uutiset/lietekarryJI1610_410_uu.jpg)
Olisko ollu mustaa jäätä - jos on kuski on lähinnä matkustaja
-
Olisko ollu mustaa jäätä - jos on kuski on lähinnä matkustaja
sepäs se monet yllättää :-\ Meitin mutkilla luisteli aamusta betoniauto kumolleen, maitoautot ovat tainneet tällä kertaa pysyä tiellä ja pystyssä :)
-
Nykyään perävaunujen massat on niin suuria ja renkaat leveitä että jäätiköllä pito loppuu. Itse olen käyttänyt kohta 5 vuotta traktorin renkaissa nastoja. Ei ole hauska tunne kun muuttuu alamäessä kuskista matkustajaksi liukkaalla. Onneksi ei kenenkään henki lähtenyt uutisen mukaan.
-
Lukekaapa muuten nuo kommentit mitä lukijat kirjoittavat.Ei huoleta poikien kohtalo vaan saivarrellaan siitä lietteestä.
PS.tiet olivat todella liukkaita aamusella.yöllä pakkasta jasitten räntää satoi kylmään asfalttiin joka suolaamattomana todella liukasta.
Meillä ei tiet liukkaat, mutta Veeti meinasi lentää rappukivellä persiilleen.... ei pitkä matka Maitopojan kotikulmille.
Nyt tämä onnettomuus, vähän aikaa sitten Saarijärven isäntä kuoli, kun rehupihti irtosi etukuormaimesta täydessä vauhdissa.
-
Matala ohjaamo
(http://static.iltalehti.fi/uutiset/lietekarryJI1610_410_uu.jpg)
Olisko ollu mustaa jäätä - jos on kuski on lähinnä matkustaja
Siin se taas son riirin huonous nähdään. Hytti ei kestä mitään ja toinen takapyöräkin on irti, varmaan pultit varissu.
-
Matala ohjaamo
(http://static.iltalehti.fi/uutiset/lietekarryJI1610_410_uu.jpg)
Olisko ollu mustaa jäätä - jos on kuski on lähinnä matkustaja
Siin se taas son riirin huonous nähdään. Hytti ei kestä mitään ja toinen takapyöräkin on irti, varmaan pultit varissu.
Olikohan tuo nyt asiallinen kommentti vakavasta asiasta?
-
Matala ohjaamo
(http://static.iltalehti.fi/uutiset/lietekarryJI1610_410_uu.jpg)
Olisko ollu mustaa jäätä - jos on kuski on lähinnä matkustaja
Siin se taas son riirin huonous nähdään. Hytti ei kestä mitään ja toinen takapyöräkin on irti, varmaan pultit varissu.
Olikohan tuo nyt asiallinen kommentti vakavasta asiasta?
Jos olis vahvahyttinen traktori ja pultit piukassa niin noin ei kävis.
Tod näk vielä jonreeten "portaaton" laatikko nykässy vaihteen vaihtuessa ja sit lähti pito renkaista.
-
Matala ohjaamo
(http://static.iltalehti.fi/uutiset/lietekarryJI1610_410_uu.jpg)
Olisko ollu mustaa jäätä - jos on kuski on lähinnä matkustaja
Siin se taas son riirin huonous nähdään. Hytti ei kestä mitään ja toinen takapyöräkin on irti, varmaan pultit varissu.
Olikohan tuo nyt asiallinen kommentti vakavasta asiasta?
oliko tuo nuin lintassa alunperin, vai onko palokunta leikelly hytin jämät. ihme että tuosta pelastuneet. olikohan kärryssä jarruja? nuo nykytraktorien hytit kyllä näyttäviä, mutta turvattomilta tuntuu, ku seinät lasia :o :o :o :o
-
Osaporukasta näkyy taas ajavan pansarivaunulla lietettä. Maailmassa minä en ainakaan ole nähnyt semmoista traktoria mikä kestäisi kyseisen tärskyn, varsinkin jos 15 tonnin paskavaunu tulee päälle. Hyvä ettei pojille käynyt kuinkaan.
-
On kyllä pienoinen ihme, että pojat säilyivät hengissä. Onneksi oli onnea. Vaikea kuvitella mitkä mahtoikaan olla vanhempien fiilikset tapahtumasta kuultuaan ja tilanteen nähtyään.. Tsemppiä.
-
Matala ohjaamo
(http://static.iltalehti.fi/uutiset/lietekarryJI1610_410_uu.jpg)
Olisko ollu mustaa jäätä - jos on kuski on lähinnä matkustaja
itse tuosta raktorilla ajaneena en lähtisi edes koittamaan paskavaunulla tuota mäkeä alas mustajään aikaan. Mäki on yksi pirkanmaan jyrkimpiä. Normaali traktori kiihtyy tuossa leikiten 55 paskakärryn kanssa.
-
Matala ohjaamo
(http://static.iltalehti.fi/uutiset/lietekarryJI1610_410_uu.jpg)
Olisko ollu mustaa jäätä - jos on kuski on lähinnä matkustaja
itse tuosta raktorilla ajaneena en lähtisi edes koittamaan paskavaunulla tuota mäkeä alas mustajään aikaan. Mäki on yksi pirkanmaan jyrkimpiä. Normaali traktori kiihtyy tuossa leikiten 55 paskakärryn kanssa.
Tunnelma jonnen kyytisä on ollut varmaan karmaiseva:
http://www.youtube.com/watch?v=182GMMxyuOk
-
Traktori oli liikennetraktori.Tuotu edellisenä iltana koeajoon.Liikennetraktorilla ei kuulemma pysty ajamaan vapaalla,vetää jarruja päälle.Pojat oli jo samaisesta mäestä ajaen vieneet yhden kuorman,oli vetänyt tien jäähän vasta auringonnousun jälkeen.Olisiko kuski koettanut pelastaa tilanteen heittämällä vapaalle....No kuljettajallahan ei ollut ajooikeutta kun oli kerran liikennetraktori.Voidaan myös kysyä mikä on destian vastuu asiassa....???
-
tuo nykyinen tienpito on lähinnä vitsi! on tosiaan ihma että tielle ei saada suolaa kuin iltapäivällä jolloin se vain ainoastaan ruostuttaa pellit, noita onnettomuuksia on liikaa nykymenolla, koskahan kokooomuskin alkaa puuttua leikkiin ja tehdä jotain todellista? on saivartelua länkyttää siitä kuka saa ajaa kun nykymenolla ei kohta ole ketään joka työt tekisi, onneksi vakuutus korvaa koneet ja ihmiset säästyi!
-
Timppa katohan tarkemmin vanne on siinä missä pitääkin rengas vain on entinen.
-
Traktori oli liikennetraktori.Tuotu edellisenä iltana koeajoon.Liikennetraktorilla ei kuulemma pysty ajamaan vapaalla,vetää jarruja päälle.Pojat oli jo samaisesta mäestä ajaen vieneet yhden kuorman,oli vetänyt tien jäähän vasta auringonnousun jälkeen.Olisiko kuski koettanut pelastaa tilanteen heittämällä vapaalle....No kuljettajallahan ei ollut ajooikeutta kun oli kerran liikennetraktori.Voidaan myös kysyä mikä on destian vastuu asiassa....???
Toivottavasti oli vakuutukset sellaiset, että saa maantiellä myös kuljettaa jotakin. Näissä koeajotraktoreissa saattaa olla kaikenlaisia varastovakuutuksia ym. esim. siirtoajo sallittu!!? Kannattaa varmistaa ennen tielle lähtöä että kaikki asianmukaisesti kunnossa.
-
Timppa katohan tarkemmin vanne on siinä missä pitääkin rengas vain on entinen.
Jaajuu.
-
Noihin Timpan kommentteihin sen verran että ovat nyt melko asiattomia.
Jospa menisit itse kokeilemaan tuota kyseisen mäenlaskua moisella kuormalla olisi Timpalla paskat housussa jo puolessa mäkeä ja loput moskat valuisi suusta.
***Mitä jos olis joku viaton pyöräilijä esim. jäänyt ko yhdistelmän alle? Olisko sekin mun syy?
-
Lukekaapa muuten nuo kommentit mitä lukijat kirjoittavat.Ei huoleta poikien kohtalo vaan saivarrellaan siitä lietteestä.
PS.tiet olivat todella liukkaita aamusella.yöllä pakkasta jasitten räntää satoi kylmään asfalttiin joka suolaamattomana todella liukasta.
tollasten kommenttien jälkeen jokaisen valveutuneen viljelijän tulisi lähteä levittämään lietettä lähimpään taajamaan ;D
-
Lukekaapa muuten nuo kommentit mitä lukijat kirjoittavat.Ei huoleta poikien kohtalo vaan saivarrellaan siitä lietteestä.
PS.tiet olivat todella liukkaita aamusella.yöllä pakkasta jasitten räntää satoi kylmään asfalttiin joka suolaamattomana todella liukasta.
tollasten kommenttien jälkeen jokaisen valveutuneen viljelijän tulisi lähteä levittämään lietettä lähimpään taajamaan ;D
Juu sitte on varmaankin iltalehden otsikoissa "liukas paska yllätti autoiliat"
-
Matala ohjaamo
(http://static.iltalehti.fi/uutiset/lietekarryJI1610_410_uu.jpg)
Olisko ollu mustaa jäätä - jos on kuski on lähinnä matkustaja
Siin se taas son riirin huonous nähdään. Hytti ei kestä mitään ja toinen takapyöräkin on irti, varmaan pultit varissu.
Olikohan tuo nyt asiallinen kommentti vakavasta asiasta?
Jos olis vahvahyttinen traktori ja pultit piukassa niin noin ei kävis.
Tod näk vielä jonreeten "portaaton" laatikko nykässy vaihteen vaihtuessa ja sit lähti pito renkaista.
Eikös se hytti ole tehnyt tehtävänsä, eli turvannut kuljettajan ja tässä tapauksessa matkustajan hengen. Noita traktoreita ja lietevaunuja saa kyllä uusia, mutta pojan tekemiseen menee hiukan aikaa.
-
Ollu hiukan hyvääkin tuuria matkassa, kaksikymmentä metriä aikaisemmin ja olisi ollut siinä joessa... ei ainakaan olis nätimpää jälkeä tullut!
-
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.
-
Yllättävän hyvässä ryhdissähän hytti on:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/9366168-big.jpg
Kyseinen mäki on kuin vuoristoradassa: alkaa loivana eikä pohjaa näy ennen kuin on jo myöhäistä.
-
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.
Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.
-
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.
Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.
Sull o musta huumori.
-
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.
Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.
Sull o musta huumori.
Sorry, mutta minusta tästä on huumori kaukana.
-
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.
Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.
Sull o musta huumori.
Sorry, mutta minusta tästä on huumori kaukana.
Todellaki. toi o vakavampi juttu ku avaimie antamine rattijuopol.
-
http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2009/09/liikenteessa_kaksi_hirvea_sadasta_paatyy_auton_alle_1031855.html
Liikenteessä: Kaksi hirveä sadasta päätyy auton alle
Suomen teillä sattui viime vuonna 1 593 hirvionnettomuutta. Onnettomuuksien määrä jatkoi laskuaan jo toista vuotta peräkkäin, sillä edellisenä vuonna hirviturmia tapahtui 1 651. Sen sijaan peurakolareiden määrä on kasvussa, viime vuonna peura ja ajoneuvo kolaroivat yli 3 400 kertaa. Näissä onnettomuuksissa kuoli neljä ja loukkaantui 165 ihmistä.
--------------
Kielletähän hirvet lailla, niin ei tuu onnettomuuksia ::)
Se on jännää miten ihmisellä pettää humalassa arvostelukyky.
Ei monikaan varmaan selvänä humalassa ajais ???
-
Ikävä kyllä täytyy muistaa se tosiasia, että aikuinen on AINA vastuusa kaikkien lastensa tekemisistä. Maataloustöissä lapset ovat hyvä apu, mutta vastuu on aikuisella.
-
Naapurikunnas meni kuivapaskakärrin kans Deere "sandwitc" jne, poijjalla ei korttia, liikenne tr
alaikäne... MUTTA VAKUUTUS KORVAS ::)
-
Naapurikunnas meni kuivapaskakärrin kans Deere "sandwitc" jne, poijjalla ei korttia, liikenne tr
alaikäne... MUTTA VAKUUTUS KORVAS ::)
Teilläpäinhän ne maksaa eli hyvittää vanhoista rattoreistakin ihan pimeitä summia.....
-
http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2009/09/liikenteessa_kaksi_hirvea_sadasta_paatyy_auton_alle_1031855.html
Liikenteessä: Kaksi hirveä sadasta päätyy auton alle
Suomen teillä sattui viime vuonna 1 593 hirvionnettomuutta. Onnettomuuksien määrä jatkoi laskuaan jo toista vuotta peräkkäin, sillä edellisenä vuonna hirviturmia tapahtui 1 651. Sen sijaan peurakolareiden määrä on kasvussa, viime vuonna peura ja ajoneuvo kolaroivat yli 3 400 kertaa. Näissä onnettomuuksissa kuoli neljä ja loukkaantui 165 ihmistä.
--------------
Kielletähän hirvet lailla, niin ei tuu onnettomuuksia ::)
Se on jännää miten ihmisellä pettää humalassa arvostelukyky.
Ei monikaan varmaan selvänä humalassa ajais ???
Jos liikenne turvallisuutta haluut parantaa.Ni poistetaan eri vapaus tukielättien painojen ja leveyksien suhteen maatalous kuljetuksis.Eli kielletään lailla.By MTK.
-
Jos liikenne turvallisuutta haluut parantaa.Ni poistetaan eri vapaus tukielättien painojen ja leveyksien suhteen maatalous kuljetuksis.Eli kielletään lailla.By MTK.
Jaahas.
Seuraavana sitten on kai kiellettävä kuorma-autojen ylinopeus. Sehän on siis ollut kielletyä ja sallittua samalla kertaa.
Ja kuorma-autoille ei saisi anniskella ollenkaan. Vähän väliä radiossa kerrotaan, kun jossakin päin Suomea nostetaan kaatunutta rekkaa tienposkesta.
-
Jos liikenne turvallisuutta haluut parantaa.Ni poistetaan eri vapaus tukielättien painojen ja leveyksien suhteen maatalous kuljetuksis.Eli kielletään lailla.By MTK.
Jaahas.
Seuraavana sitten on kai kiellettävä kuorma-autojen ylinopeus. Sehän on siis ollut kielletyä ja sallittua samalla kertaa.
Jaa,se olki heinäkengä paskapurkki joka makas deere seläs.
-
http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2009/09/liikenteessa_kaksi_hirvea_sadasta_paatyy_auton_alle_1031855.html
Liikenteessä: Kaksi hirveä sadasta päätyy auton alle
Suomen teillä sattui viime vuonna 1 593 hirvionnettomuutta. Onnettomuuksien määrä jatkoi laskuaan jo toista vuotta peräkkäin, sillä edellisenä vuonna hirviturmia tapahtui 1 651. Sen sijaan peurakolareiden määrä on kasvussa, viime vuonna peura ja ajoneuvo kolaroivat yli 3 400 kertaa. Näissä onnettomuuksissa kuoli neljä ja loukkaantui 165 ihmistä.
--------------
Kielletähän hirvet lailla, niin ei tuu onnettomuuksia ::)
Se on jännää miten ihmisellä pettää humalassa arvostelukyky.
Ei monikaan varmaan selvänä humalassa ajais ???
Jos liikenne turvallisuutta haluut parantaa.Ni poistetaan eri vapaus tukielättien painojen ja leveyksien suhteen maatalous kuljetuksis.Eli kielletään lailla.By MTK.
Sarkasmia käytti hän ???
-
Jos liikenne turvallisuutta haluut parantaa.Ni poistetaan eri vapaus tukielättien painojen ja leveyksien suhteen maatalous kuljetuksis.Eli kielletään lailla.By MTK.
Jaahas.
Seuraavana sitten on kai kiellettävä kuorma-autojen ylinopeus. Sehän on siis ollut kielletyä ja sallittua samalla kertaa.
Jaa,se olki heinäkengä paskapurkki joka makas deere seläs.
Huti :)
-
Ei se nyt ainakaan Destian vika ollu!
-
Vahinkoja sattuu aina. Hyvä, että pojat selvisi hengissä. Tuli aika kovat oppirahat, mutta toisaalta tuon tärskyn muistaa lopun ikäänsä.
-
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.
Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.
tie oli sielläkin niin liukas ettei palomiehet pysyny pystyssä,,,,, oliko destia oikeudessa syytetyn penkillä :D :D :D :D
-
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.
Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.
tie oli sielläkin niin liukas ettei palomiehet pysyny pystyssä,,,,, oliko destia oikeudessa syytetyn penkillä :D :D :D :D
Ei
Mutta syylinen löyty
1.1. Syyksiluettu nopeus 90 km/h
N.:n kuljettaman ajoneuvon ajopiirturikiekossa on
nopeuslukemana noin 4 minuuttia ennen
liikennevahinkopaikkaa 94 km/h. Ajopiirturikiekon lukemaa
voi pitää riittävän viitteellisenä sen suhteen, että
nopeuden on tuolloin katsottava olleen ainakin 90 km/h
Nopeusrajoitus oli liikennemerkein osoitettu.
Kysymyksessä on ajoneuvokohtaisen sekä tiekohtaisen
nopeusrajoituksen ylittäminen.
1.2. Tilannenopeus
N. on Viitasaarella, jossa hänellä on ollut
lastaustauko, ennen ajoon lähtöään todennut
ulkolämpötilan olleen nollan vaiheilla. Tosiasia on myös,
että ilman suhteellinen kosteus oli korkea. N.:n
ajaessa kohti Konginkangasta auton tuulilasiin oli tullut
sadepisaroita.
Vallinneet talviolosuhteet ja erityisesti huomioon ottaen
edellisessä kappaleessa lausuttu N.:n olisi
tullut varautua tien jäätymiseen ja liukkauden
mahdollisuuteen jossakin kohdassa ajomatkaa. Tien
äkillinen ja paikallinen jäätyminen sekä liukkaus on
ollut siten N.:n ennalta arvattavissa.
N.:n myöntämä keskituntinopeus Viitasaarelta
Konginkankaalle alueella, jolla tie on
pinnanmuodostukseltaan mäkinen, on ollut 74 km/h, joka
nopeus on myös ollut korkea huomioon ottaen vallinneet
talviolosuhteet ja pimeys sekä tien jäätymisen ja
liukkauden olemassaolon mahdollisuus.
Tilannenopeus on ollut liiallinen. N. laiminlöi
sovittaa nopeuden oikeaksi vallinneisiin
liikenneolosuhteisiin. jne
Edellä kappaleessa lausutun vuoksi käräjäoikeus päätyy
rangaistuslajin valinnassa vapausrangaistukseen.
Rangaistus on ehdollinen. Se mitoitetaan varsin lieväksi
kolmen kuukauden mittaiseksi. Mitoituksessa on
lieventävinä seikkoina otettu huomioon N:lle
rikoksistaan johtuvat sekä hänelle tuomiosta aiheutuvat
seuraukset, vaikutukset omaan terveydentilaan ja
poikkeuksellinen julkisuus.
-
Keskustelu siitä, että destia olisi vastuussa yksittäisen tienkäyttäjän onnettomuudesta on mielestäni absurdi. Ei destia voi olla vastuussa yksittäisen tienkäyttäjän toiminnasta, tiet varmaan pidetään niin hyvässä kunnossa kuin mahdollista ja jos resurssit ei riitä, niin se on rahoitajan ongelma.. Tiellä liikkujallakin voidaan varmaan olettaa olevan jonkinlaista järkeä.
-
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.
Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.
tie oli sielläkin niin liukas ettei palomiehet pysyny pystyssä,,,,, oliko destia oikeudessa syytetyn penkillä :D :D :D :D
Ei
Mutta syylinen löyty
1.1. Syyksiluettu nopeus 90 km/h
N.:n kuljettaman ajoneuvon ajopiirturikiekossa on
nopeuslukemana noin 4 minuuttia ennen
liikennevahinkopaikkaa 94 km/h. Ajopiirturikiekon lukemaa
voi pitää riittävän viitteellisenä sen suhteen, että
nopeuden on tuolloin katsottava olleen ainakin 90 km/h
Nopeusrajoitus oli liikennemerkein osoitettu.
Kysymyksessä on ajoneuvokohtaisen sekä tiekohtaisen
nopeusrajoituksen ylittäminen.
1.2. Tilannenopeus
N. on Viitasaarella, jossa hänellä on ollut
lastaustauko, ennen ajoon lähtöään todennut
ulkolämpötilan olleen nollan vaiheilla. Tosiasia on myös,
että ilman suhteellinen kosteus oli korkea. N.:n
ajaessa kohti Konginkangasta auton tuulilasiin oli tullut
sadepisaroita.
Vallinneet talviolosuhteet ja erityisesti huomioon ottaen
edellisessä kappaleessa lausuttu N.:n olisi
tullut varautua tien jäätymiseen ja liukkauden
mahdollisuuteen jossakin kohdassa ajomatkaa. Tien
äkillinen ja paikallinen jäätyminen sekä liukkaus on
ollut siten N.:n ennalta arvattavissa.
N.:n myöntämä keskituntinopeus Viitasaarelta
Konginkankaalle alueella, jolla tie on
pinnanmuodostukseltaan mäkinen, on ollut 74 km/h, joka
nopeus on myös ollut korkea huomioon ottaen vallinneet
talviolosuhteet ja pimeys sekä tien jäätymisen ja
liukkauden olemassaolon mahdollisuus.
Tilannenopeus on ollut liiallinen. N. laiminlöi
sovittaa nopeuden oikeaksi vallinneisiin
liikenneolosuhteisiin. jne
Edellä kappaleessa lausutun vuoksi käräjäoikeus päätyy
rangaistuslajin valinnassa vapausrangaistukseen.
Rangaistus on ehdollinen. Se mitoitetaan varsin lieväksi
kolmen kuukauden mittaiseksi. Mitoituksessa on
lieventävinä seikkoina otettu huomioon N:lle
rikoksistaan johtuvat sekä hänelle tuomiosta aiheutuvat
seuraukset, vaikutukset omaan terveydentilaan ja
poikkeuksellinen julkisuus.
tielaitoksen sadetutkassa oli nähtävissä tuo jäätävä sade, mutta siihen ei reagoitu. kun katsoo transpointin kalustoa, usein siellä on 5 akselisen kärryn edessä vain 400 hevosvoimainen auto... sillä on kyllä nuissa nelostien mäissä otettava vauhtia rajoittimeen asti sitteki meno on liukkailla yhtä pelkäämistä nouseeko mäen päälle vaiko ei. tieliikennelaki on vanhanaikainen. ajatellaampa liukas, pimeä talviyö ja yhdistelmä joka on kuormattu 60 tonnin painoon ja tämä ajoneuvo tulisi pystyä pysäyttämään ajoradan näkyvällä osalla, esim, kohtaamistilanteissa lyhyvillä valoilla n. 80 metriä.... mitä siitä tulis jos tätäki lakipykälää noudatettas :P :P :P :P
-
Siis osa tieliikennemääräyksistä on tehty noudatettaviksi ja osaa saa rikkoa aivan oman harkinnan mukaan. Toiset saavat sakot, mutta toisille rikkomus suvaitaan. Jonkun pitäsi hieman joko yhtenäistää tulkintoja tai kirjoittaa kokonaan uudet säännöt.
-
Siis osa tieliikennemääräyksistä on tehty noudatettaviksi ja osaa saa rikkoa aivan oman harkinnan mukaan. Toiset saavat sakot, mutta toisille rikkomus suvaitaan. Jonkun pitäsi hieman joko yhtenäistää tulkintoja tai kirjoittaa kokonaan uudet säännöt.
totta. mutta myös maalaisjärjellä pärjätään pitkälle. onko paha rikos jos kuorma-autoilija on pakotettu lähtemään liikenteeseen huonossa kelissä, hän tietoisesti lastaa vetoauton ylikuormaan ja jättää peräkärryn kevyemmäksi.....kenties tuossa lietejutussa ois voinu käyttää myös harkintaa, etenki jos tuo liete oli menossa toiseen säiliöön. mutta ymmärrettävää tuossaki on se jos saatu kiinnostava kone koeajolle, kyllähän se polttelee, vielä enempi jos kone kerkeää viipyä vain lyhyen hetken :( :( :( :(
-
Juu ei.. tuli palaneen tilalle uusi kone joka menee sen 54 km/h.. se on ehdottomasti liian paljon 40 000kg ja 4,30 metriä leveälle yhdistelmälle. Ei sillä yksinkertaisesti uskalla/voi ajaa täysiä näillä kapeilla mutka sorateillä. (pikitiellä tietty ku näkyvyys hyvä) se on kuiten 25% lisää nopeutta joka on hemmetin paljon ja uskon että puhun kokemuksesta. Mielestäni näitä vauhteja ei traktoreissa tarvi.
-
"ajatellaampa liukas, pimeä talviyö ja yhdistelmä joka on kuormattu 60 tonnin painoon ja tämä ajoneuvo tulisi pystyä pysäyttämään ajoradan näkyvällä osalla, esim, kohtaamistilanteissa lyhyvillä valoilla n. 80 metriä.... mitä siitä tulis jos tätäki lakipykälää noudatettas."
No mitä tuli Konginkankaalla.
-
"ajatellaampa liukas, pimeä talviyö ja yhdistelmä joka on kuormattu 60 tonnin painoon ja tämä ajoneuvo tulisi pystyä pysäyttämään ajoradan näkyvällä osalla, esim, kohtaamistilanteissa lyhyvillä valoilla n. 80 metriä.... mitä siitä tulis jos tätäki lakipykälää noudatettas."
No mitä tuli Konginkankaalla.
yhteiskunnan kuljetusten täytyy pyöriä joka säällä, ei siinä tunneta armoa sitä autonkuljettajaa kohtaan, niin se vaan on. kuka hyväksyy sen ettei maatilalta tulla hakemaan maitoa, jos kuski sanoo että nyt on liian liukasta, en aja ;) ;) ;) ;)ja voi varjele jos kaupassa ei ois yhtenä päivänä leipää, toisena makkaraa, kolmantena maitoa, siitähän syttys kolmas maailmansota >:( >:( >:( >:(
-
Onnettomuuksia ei satu kun ei tee mitään 8)
Erittäin hyvä että pojat selvisivät hengissä ja ilmeisesti suht.pienillä vaurioilla kaameasta tilanteesta.
Aika vaikea ennakoida tuollainen kelimuutos jos aamulla ei liukasta ja yht.äkkiä tien pinta jäätyy,voi pettää kokeneemmankin kuskin.
-
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.
Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.
Näitte kahe tapahtuma syy yhteys ,miks vertaus.Maitoautokuljettajat tietävät tuottajat joihin auto riimutetaan.
-
Juu ei.. tuli palaneen tilalle uusi kone joka menee sen 54 km/h.. se on ehdottomasti liian paljon 40 000kg ja 4,30 metriä leveälle yhdistelmälle. Ei sillä yksinkertaisesti uskalla/voi ajaa täysiä näillä kapeilla mutka sorateillä. (pikitiellä tietty ku näkyvyys hyvä) se on kuiten 25% lisää nopeutta joka on hemmetin paljon ja uskon että puhun kokemuksesta. Mielestäni näitä vauhteja ei traktoreissa tarvi.
Tollanen o traktorille mahdollinen yhistelmä.Autoille vaaditaan erikoisluvat.
-
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lietelantakarry-vyoryi-traktorin-paalle-ja-jatti-veljekset-loukkuun/158858
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610437986_uu.shtml
Ehdoton tuomio sille joka kyseisen kapistukse o antanu poikain käyttöön.
LP:n tehostettava traktoriden valvontaa.toi touhu ei lopu enne ku tollane paskapurkki o koulubussi päällä.
Paperirullilla on Suomessa tapettu ja invalidisoitu ihmisiä takuulla enemmän kuin lietekärryillä. Konginkangas on my mind. Valitettavasti.
Näitte kahe tapahtuma syy yhteys ,miks vertaus.Maitoautokuljettajat tietävät tuottajat joihin auto riimutetaan.
maitoauto kulkee monesti kärryn kans pikkuteitä meijerille ainakin alkumatkasta, joissa ketjujen käytöstä ei tule mitään, ja kyllähän isännät ymmärtää hiekottaa pahat paikat kotitiellään. huonoilla keleillä saattavat kiertää kohtuullisen kaukaakin pikkutiet nuo raskaimmat yhdistelmät, jos vain aikataulu antaa periks. miten tuossa lietekärryjupakassa, oliko kärry liian raskas lain mukaan tuohon traktoriin
-
Meillä loppuu traktorirahtaus aina liukkaiden tullessa. Mäkiä ei voi ajaa alas eikä ylös yli 10 tn kuormilla. Mitkään ketjut tai jarrut kärryssä ei ratkase ongelmaa. Nyt vaan tilakoon kasvaessa nämä ongelmat kasvaa aikalailla. Ei ehditä ajaa lietteitä parhaaseen aikaan. Ja rehupaalien on liikuttava ympäri vuoden. Silti etukäteissuunnittelu ja tärkeiden kuljetusten teko ajallaan on suuressa osassa. Etäsäiliö on yksi ratkaisu, joka täytetään juuri sillä kelillä, kun se onnistuu eikä silloin kun navetalla on jo täyttä. Ja meillä autorahdeilla tulee halvemmaksi kuin yksikään liukastelu tai matkustajana olo.
Toivotaan että pojat ja vanhemmat toipuu moisesta.
-
Nyt vain talvi yllätti ja lietettä ilmeisesti jouduttiin ajamaan heti säiden salliessa.
-
ei toi liikenne traktori vaadi c korttia jos omaa paskaa ajelee tms . omaa maatalousajoa!
ihmetyttää tää melskaaminen koko kolarista ja kaikkien syyttely kaipa noita vahinkoja sattuu kelle hyvänsä!
toivotaan et pojat tulee kuntoo.. jontikoita saa uusia!
-
eikö silloinkaan jos on alamittainen ratissa ja toisen rakkarilla?
-
Toisinaan on vain huonoa onnea johon ei ammattitaitokaan auta ja onnettomuudethan taitavat olla aina vähintään kolmen yhteensattuman summa mutta hyvä että pojilla oli onnea.