Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kokonaista  (Luettu 6782 kertaa)

Talojussi

  • Vieras
Vs: uteliaisuutta

Se on kyllä mun kohalla turha yritys.Ukko yritti sitä' 35 vuotta,eikä onnistunu.
kerroppa simmo mitä se ukkosi turhaan yritti 35 vuotta, oliko se korpikommunisti ???
[/quote]
--no sehä on karjalaisii,mutta karjalaiset on hyvin omapäistä sakkia.Minua yritettiin kouluttaa ihan joka-asiassa,esim.sellainen asia ku  kirkkoon kuuluminen ja keskusta on heille aivan avain taivaaseen.No kirkkoon minä kuuluinkin,olin lestakojista.,minut valittiin ihan kirkon lähetystyön johtokuntaan.Muttaku kerran sitten tulin Israelin reissulla uskoon,niin siitä syntyi sota.Jouduin ensin kriisiin lähetysjohtokunnan kanssa,koska olin heidän mukaan jo uskossa.Ruustinna ei anna varmaan vieläkään anteeksi.Sanoin, että en ollut uskossa ollut,mutta nyt olin tullut.
Erosin lähetystyönjohtokunnasta ja päätin:etsin seurakunnan,joka uskoo Raamatun sanasta sanaan,niinkuin se on kirjoitettu.Siitä alako etsiminen,joka kesti useita kuukausia,kunnes olin mielestäni löytänyt sellaisen.Marssin sinne ja kerroin asiani ja liityin siihen.Enkä oo kertaakaan katunut.No ukollehan se oli tietysti häpeä ja hän yritti kaikkensa saadakseen minut luopumaan uskostani.Yli kaksikymmentä vuotta kärsin ja pelkäsin omassa kodissani,kyllä uskonvaino on tojellisuutta Suomessakin. 4 vuotta sitten hän sai niin voimakkaan opetuksen,että päätti lähteä samalle tielle.Se opetus tuli ihan ulkopuolelta ja pysäytti hänet.Täsä sitä nyt taaperrettaan.Onneksi anoppiparka kuoliHän ei olisi kestänyt poikansa kohdalla tuota häpeää.
[/quote]

Simmon uskonto on äiti-Amma

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: uteliaisuutta vieläkin

[/quote]tarkastiottaen en valitettavasti ymmärtänyt tekstistäsi mikä se oikea
uskontokunta on nimeltään.
teidän perheessänne jääräpäisin näemmä voitti, mutta usein se vaikuttaa
ikävällä tavalla lapsiin jotka myös etsivät äärimmäisyyksien kautta
omaa tietään
toivotavasti viljelijäpariskunnalla on riittävästi työtä niin paljon ettei
uskonto saa liian suurta osaa elämästä ja uskonasioita pidetä perheen
keskinäisen valtakammpailun välineenä
--Suomessa on uskonnon vapaus ja jokaisella on oikeus siihen:tutkin vapaaseurakuntien oppeja ja tulin siihen tulokseen,ne ovat lähinnä oikeita.
Lähistölläni oli Täyden evankeliumin seurakunta 40km:n päässä.Raahen Helluntaiseurakunta, jonne sitte menin. Se oli minulle selvä johdatus.
Yritimme suojella lapsiani,mutta kyllähän ne jotain näkivät,  On siitä puhuttu jälkeen päin.i
Helluntaikirkko on mailman laajuinen siinä on 500 miljoonaa jäsentä,luterilaisia on 67milj
Miksi kirkko hyväksyy kaikkea sellaista,minkä Raamattu kieltää,mutta ei uskoontuloa??Jos he olisvat sen silloin hyväksyneet,niin olisin siellä.Muttaku ruustinnaki oli sitä mieltä,että olin lapsikasteessa tullut uskoon,mikä on valehtelua.
Minulla valtavan rikas hengellinen koti,se että meitä pilkataan,ei haittaa yhtään,koska Jeesustakkin haukuttiin lahkolaiseksi,sehän oli Nasaretin lahko,Juutalaiset vihasivat heitä.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

Talojussi

  • Vieras
Vs: uteliaisuutta vieläkin

Enpä enää ihmettele miksi  tänne muuttaa pilvin pimein ihmisiä pohjoisesta, mm. aivan naapuriin.

Pakenevat ahdasmielistä pohjoisen kepulaista ilmapiiriä. Täällä ei ihmisiä karsinoida uskonnollisen vakaumuksen perusteella.

Äiti-Amma on Karpelan uskonto.

http://www.amma.fi/

Viimeksi muokattu: 31.12.08 - klo:12:08 kirjoittanut Talojussi

emo-heikki

  • Vieras
Vs: uteliaisuutta vieläkin

tarkastiottaen en valitettavasti ymmärtänyt tekstistäsi mikä se oikea
uskontokunta on nimeltään.
teidän perheessänne jääräpäisin näemmä voitti, mutta usein se vaikuttaa
ikävällä tavalla lapsiin jotka myös etsivät äärimmäisyyksien kautta
omaa tietään
toivotavasti viljelijäpariskunnalla on riittävästi työtä niin paljon ettei
uskonto saa liian suurta osaa elämästä ja uskonasioita pidetä perheen
keskinäisen valtakammpailun välineenä
--Suomessa on uskonnon vapaus ja jokaisella on oikeus siihen:tutkin vapaaseurakuntien oppeja ja tulin siihen tulokseen,ne ovat lähinnä oikeita.
Lähistölläni oli Täyden evankeliumin seurakunta 40km:n päässä.Raahen Helluntaiseurakunta, jonne sitte menin. Se oli minulle selvä johdatus.
Yritimme suojella lapsiani,mutta kyllähän ne jotain näkivät,  On siitä puhuttu jälkeen päin.i
Helluntaikirkko on mailman laajuinen siinä on 500 miljoonaa jäsentä,luterilaisia on 67milj
Miksi kirkko hyväksyy kaikkea sellaista,minkä Raamattu kieltää,mutta ei uskoontuloa??Jos he olisvat sen silloin hyväksyneet,niin olisin siellä.Muttaku ruustinnaki oli sitä mieltä,että olin lapsikasteessa tullut uskoon,mikä on valehtelua.
Minulla valtavan rikas hengellinen koti,se että meitä pilkataan,ei haittaa yhtään,koska Jeesustakkin haukuttiin lahkolaiseksi,sehän oli Nasaretin lahko,Juutalaiset vihasivat heitä.
[/quote]

Taisi tulla simmolle, pieni moka noiden lukujen kanssa, eli Helluntalaisia olisi 500 miljoonaa, se on aika hyvä luku, kun ajattelee että maailman suurimmassa kristillisessä kirkossa eli katolisessa kirkossa on jäseniä noin miljardi eli 1000 miljoonaa.
Eli helluntalaiset olisi kirkkaasti toisella sijalla, kumma kun se ei kumminkaan ole missään maailman maassa suurten kirkkojen joukossa, missä ne 500 miljoonaa jäsentä oikein lymyää.
Niin mitä tulee tähän "Nasaretin lahkoon", niin se on Juutalaisten yksi lahkoista, tuskin sitä kaikki Juutalaiset sentään vihasivat ...

Siinä olet oikeassa, että Suomessa on uskonnon vapaus, eli jokainen voi kuulua siihen kirkkoon mihin haluaa.

Talojussi

  • Vieras
Vs: uteliaisuutta vieläkin

Siinä olet oikeassa, että Suomessa on uskonnon vapaus, eli jokainen voi kuulua siihen kirkkoon mihin haluaa.

..Kepulandiassa ei

Sepedeus

  • Vieras
simmon tieto

tarkastiottaen en valitettavasti ymmärtänyt tekstistäsi mikä se oikea
uskontokunta on nimeltään.
teidän perheessänne jääräpäisin näemmä voitti, mutta usein se vaikuttaa
ikävällä tavalla lapsiin jotka myös etsivät äärimmäisyyksien kautta
omaa tietään
toivotavasti viljelijäpariskunnalla on riittävästi työtä niin paljon ettei
uskonto saa liian suurta osaa elämästä ja uskonasioita pidetä perheen
keskinäisen valtakammpailun välineenä
--Suomessa on uskonnon vapaus ja jokaisella on oikeus siihen:tutkin vapaaseurakuntien oppeja ja tulin siihen tulokseen,ne ovat lähinnä oikeita.
Lähistölläni oli Täyden evankeliumin seurakunta 40km:n päässä.Raahen Helluntaiseurakunta, jonne sitte menin. Se oli minulle selvä johdatus.
Yritimme suojella lapsiani,mutta kyllähän ne jotain näkivät,  On siitä puhuttu jälkeen päin.i
Helluntaikirkko on mailman laajuinen siinä on 500 miljoonaa jäsentä,luterilaisia on 67milj
Miksi kirkko hyväksyy kaikkea sellaista,minkä Raamattu kieltää,mutta ei uskoontuloa??Jos he olisvat sen silloin hyväksyneet,niin olisin siellä.Muttaku ruustinnaki oli sitä mieltä,että olin lapsikasteessa tullut uskoon,mikä on valehtelua.
Minulla valtavan rikas hengellinen koti,se että meitä pilkataan,ei haittaa yhtään,koska Jeesustakkin haukuttiin lahkolaiseksi,sehän oli Nasaretin lahko,Juutalaiset vihasivat heitä.

Taisi tulla simmolle, pieni moka noiden lukujen kanssa, eli Helluntalaisia olisi 500 miljoonaa, se on aika hyvä luku, kun ajattelee että maailman suurimmassa kristillisessä kirkossa eli katolisessa kirkossa on jäseniä noin miljardi eli 1000 miljoonaa.
Eli helluntalaiset olisi kirkkaasti toisella sijalla, kumma kun se ei kumminkaan ole missään maailman maassa suurten kirkkojen joukossa, missä ne 500 miljoonaa jäsentä oikein lymyää.
Niin mitä tulee tähän "Nasaretin lahkoon", niin se on Juutalaisten yksi lahkoista, tuskin sitä kaikki Juutalaiset sentään vihasivat ...

Siinä olet oikeassa, että Suomessa on uskonnon vapaus, eli jokainen voi kuulua siihen kirkkoon mihin haluaa.
[/quote]

  on täältä.

http://www.helluntaikirkko.fi/html/helluntai.htm

emo-heikki

  • Vieras
Vs: uteliaisuutta vieläkin

Siinä olet oikeassa, että Suomessa on uskonnon vapaus, eli jokainen voi kuulua siihen kirkkoon mihin haluaa.

..Kepulandiassa ei

Niin, no ehkä Vesilahdella on eri systeemit.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: kokonaista 8,5 viestä päivä,se on paljon
Onhan se viesti tuo  hölö hölökin.

Siihen tiivistyy kaikki TJ:n viisaus...   :D
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

SiKari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 348
Vs: kokonaista
Nazareth on hyvä bändi, kävin syksyllä katsomassa. Ei siellä kyllä helluntalaisia ollut...

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: kokonaista
No voi helvetti sentään, teitä uskovaisia!
Kyllähän täällä on jumalattomia enemmistö,sitä paitti,ei me mittää pahhaa kellekkään tehä...
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

Puppugeneraattori

  • Vieras
Vs: kokonaista
Kyllä lapsikaste on se oikea kaste, sitä vaan ei nämä vapaakirkkolaiset tajua, katsos, jos ei lapsena kasteta, ja lapsi kuolee, ennen kuin varttuu aikuiseksi, niin kuolla kastamattomana, se on menoa se, ja tämä on näiltä vapaakirkkolaisilta aika vastuutonta jättää lapsensa kastamatta.

Siinä lapsikasteessa toteutuu, näin eräs erittäin viisas teologi kerran kertoi, se Jumalan salainen toiminta ihmisessä, kaikkea ei voi eikä pidä yrittää käsittää vajavaisella järjellä, niin kuin te vapaakirkkolaiset kuvittelette.

Ja mitä luterilaisuuteen tulee, niin onhan se aika maallistunut ja yritetään mielistellä maallistuneita ihmisiä, tekee mieli kääntyä vaikkapa ortodoksiksi tai katolilaiseksi.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: kokonaista
No voi helvetti sentään, teitä uskovaisia!
Kyllähän täällä on jumalattomia enemmistö,sitä paitti,ei me mittää pahhaa kellekkään tehä...

No, eipä tietenkään, mutta kysyisin näin asiaan perehtyneenä ...

Ei ole pakko vastata, jos tuntuu siltä.

Mutta, kun alunperin näitä kristittyjä linjoja oli kolme ( vain kolme ), eli oli Pietarin linja, joka katsoi että kristityn piti olla synty peräinen juutalainen ja noudattaa Juutalaista perinnettä ja traditioita, sitten oli Jeesuksen linja jonka mukaan kristityn ei tarvinnut olla syntyperäinen juutalainen, mutta sen piti noudattaa juutalaisia perinteitä ja traditioita, sitten oli tämä kolmas linja, eli Paavalin linja, jonka mukaan kristityn ei tarvinnut olla syntyperäinen juutalainen eikä noudattaa juutalaisia perinteitä tai traditioita.

Eli kun nyt sitten elät Jeesuksen oppien mukaan ja uskovaisena ihmisenä, niin noudatatko juutalaisia perinteitä ja traditioita, eli oletko esim. sitä mieltä että miespuolisten suvun jäsenten pitää olla ympärileikattuja ja viettää hanukkaa.
Vai oletko enempi Paavalin linjalla, jonka mukaan ei tarvitse olla syntyperäinen Juutalainen eikä noudattaa Juutalaisia perinteitä ja traditioita, ollakseen kristitty.
Eli kumman linjan mukaan elät, Jeesuksen vai Paavalin.

Viimeksi muokattu: 31.12.08 - klo:22:48 kirjoittanut emo-heikki

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kokonaista
No voi helvetti sentään, teitä uskovaisia!
Kyllähän täällä on jumalattomia enemmistö,sitä paitti,ei me mittää pahhaa kellekkään tehä...

No, eipä tietenkään, mutta kysyisin näin asiaan perehtyneenä ...

Ei ole pakko vastata, jos tuntuu siltä.

Mutta, kun alunperin näitä kristittyjä linjoja oli kolme ( vain kolme ), eli oli Pietarin linja, joka katsoi että kristityn piti olla synty peräinen juutalainen ja noudattaa Juutalaista perinnettä ja traditioita, sitten oli Jeesuksen linja jonka mukaan kristityn ei tarvinnut olla syntyperäinen juutalainen, mutta sen piti noudattaa juutalaisia perinteitä ja traditioita, sitten oli tämä kolmas linja, eli Paavalin linja, jonka mukaan kristityn ei tarvinnut olla syntyperäinen juutalainen eikä noudattaa juutalaisia perinteitä tai traditioita.

Eli kun nyt sitten elät Jeesuksen oppien mukaan ja uskovaisena ihmisenä, niin noudatatko juutalaisia perinteitä ja traditioita, eli oletko esim. sitä mieltä että miespuolisten suvun jäsenten pitää olla ympärileikattuja ja viettää hanukkaa.
Vai oletko enempi Paavalin linjalla, jonka mukaan ei tarvitse olla syntyperäinen Juutalainen eikä noudattaa Juutalaisia perinteitä ja traditioita, ollakseen kristitty.
Eli kumman linjan mukaan elät, Jeesuksen vai Paavalin.

Kumman satuolennon mukaan himo-heikki elää?
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: kokonaista
No voi helvetti sentään, teitä uskovaisia!
Kyllähän täällä on jumalattomia enemmistö,sitä paitti,ei me mittää pahhaa kellekkään tehä...

No, eipä tietenkään, mutta kysyisin näin asiaan perehtyneenä ...

Ei ole pakko vastata, jos tuntuu siltä.

Mutta, kun alunperin näitä kristittyjä linjoja oli kolme ( vain kolme ), eli oli Pietarin linja, joka katsoi että kristityn piti olla synty peräinen juutalainen ja noudattaa Juutalaista perinnettä ja traditioita, sitten oli Jeesuksen linja jonka mukaan kristityn ei tarvinnut olla syntyperäinen juutalainen, mutta sen piti noudattaa juutalaisia perinteitä ja traditioita, sitten oli tämä kolmas linja, eli Paavalin linja, jonka mukaan kristityn ei tarvinnut olla syntyperäinen juutalainen eikä noudattaa juutalaisia perinteitä tai traditioita.

Eli kun nyt sitten elät Jeesuksen oppien mukaan ja uskovaisena ihmisenä, niin noudatatko juutalaisia perinteitä ja traditioita, eli oletko esim. sitä mieltä että miespuolisten suvun jäsenten pitää olla ympärileikattuja ja viettää hanukkaa.
Vai oletko enempi Paavalin linjalla, jonka mukaan ei tarvitse olla syntyperäinen Juutalainen eikä noudattaa Juutalaisia perinteitä ja traditioita, ollakseen kristitty.
Eli kumman linjan mukaan elät, Jeesuksen vai Paavalin.

Kumman satuolennon mukaan himo-heikki elää?

Jooo, eikös ole vähän ihmeellistä, että tämä Juutalaisten jumala jota palvomme, uskoen sen Jeesus nimiseen poikaan vannoen sen sepustuksiin ja kumminkin oikeasti olemme Paavalin oppien kannalla ...

Onhan näitä paradokseja, mutta niistä myöhemmin lisää, nyt pitää hakea olutta lisää.

Talojussi

  • Vieras
Vs: kokonaista
No voi helvetti sentään, teitä uskovaisia!
Kyllähän täällä on jumalattomia enemmistö,sitä paitti,ei me mittää pahhaa kellekkään tehä...

C-alueen kepulaisilla on aina käsi toisten taskulla